Szia Gyurgyalag!Valóban igazad van,hogy az egyik legfontosabb amit elvárhatunk egy gumitól az a mindenkori biztonságos tapadás,és olyan gumit még nem tudtak gyártani ami baromira tapad és rengeteget elmegy,mert a gumigyártás több egymásnak ellentmondó tulajdonság helyes arányának a megtalálása.Hála égnek a gumivegyész mágusok és az idő nekünk dolgoznak mert ma már a legújabb fejlesztésű szupersport gumik-amikkel motorjainkkal viszonylag biztonságosan lehet a kanyarvadászatot gyakorolni-olyan tulajdonságokkal bírnak,amik pár évvel ezelőtt elképzelhetetlenek lettek volna.Pl. a ma már köszönhetően a korszerű gumikeverékeknek és gyártástechnológiáknak megoldották,hogy oldalt a gumi tapadjon és ott lágy a keverék,miközben középen keményebb és emiatt a futásteljesítmények jelentősen növekedtek.Pár éve egy szupersport gumi jó ha 3-4ezer km-t bírt,míg ma a 6-7km alap de ha sportosan de ésszel is mész simán elmegy 8-9ezret egy top garnitúra anélkül,hogy a tapadásról ami a legfontosabb le kellene mondani.Sajnos az igazán jó gumik nem olcsók,de mivel az életünk múlik rajta és a hobbink minősége-mert kopott,nem tapadó gumival kár erőltetni a dolgot- kénytelenek vagyunk időnként egy kalap pénzt kiadni érte,így érthető,hogy szeretnénk azt a kompromisszumot megtalálni ami minden szempontból megfelel,ezért érthető hogy a gumi téma egy örök téma mert kevesen vagyunk akinek a pénz nem számít.
Szia!
Én ezekre az "ami km többet fut el esetleg jobb tapadás mellett" elméletekre csak annyit szoktam mondani, hogy csodák nincsenek. Olyan gumi nem létezik, ami tapad, mint sz@r a pokróchoz, és elmegy 20ezer kilométert...
Én azt vallom, hogy dönteni kell, hogy melyik a fontosabb. Ha sokat túrázol, vagy autópályázol, akkor keményebb gumit kell venni, de ha forszírozni akarod inkább, akkor puhábbat kell választani. Bár lehet, hogy a két komponensű gumi is jó választás, ahol középen keményebb, oldalt puhább a gumi. (bocs, konyhanyelven... )
Egyébként én még mikor megvettem a hatost megfogadtam, hogy csak olyan puha, tapadós gumit teszek fel rá, ami biztosan nem csúszik meg. Kötöttem magammal egy egyezséget, hogy még ha évente cserélem is a szetteket, akkor is tapadós gumi kell. Eddig bevált.
Volt már:
- Pirelli Diablo Rosso (ezzel vettem, nem sokat ment)
- Pirelli Dragon Supercorsa (jó volt)
- Metzeler Racetec Interact (brutál jó volt! ez vált be a legjobban. hátul medium, elől soft keverék)
- Pirelli Diablo Supercorsa (ez van most, elől-hátul soft keverék)
Tudom, nem segítettem, csak gondoltam hozzászólok a témához.
Az r17-en néztem a Pirelli Diablo rosso 2-öt-szettben 120/60 és 180/55 méretben olyan 70ezer körül árulják most az még nem olyan vad ár mint a legújabb szettek árai és ez bár a rosso 3 a legújabb, biztos jobb mint a pilot power2ct.Sajnos pontosan a jelenlegi gumim futásteljesítményét nem fogom tudni csak nagyjából lesz meg mennyi, mert 2016 őszén rakatta fel az előző német tulaj és nincs meg az induló km.Majd a következő lesz méterre pontos adat mert azt már én kezdem el használni.
Köszi a gyors válaszod!Szerintem a 7ezer km egy szupersport gumitól nem rossz adat,figyelembe véve,hogy bár 2komponensű de nem a legújabb fejlesztés és ami nagyon fontos,hogy miként tapad és hol használjuk.Te is javarészt a mecseki kanyarokban használod,úgy mint én is és azt mondják ez az igénybevétel olyan mintha pályáznánk vele még ha a sebességek kisebbek is de az állandó lassítások és kigyorsítások jobban koptatják a gumikat,mint ha túrázgatnánk vele.A 7ezer azért is tűnik számomra nem rossznak mivel a GPX600r-en ami valamivel gyengébb és a kanyarsebességben jóval szerényebb mint a zx6r,vadi új DUNLOP ARROWMAX STREETSMART szettel kezdtem tavaly februárban a szezont és a nyár elején 5500km-nél már a hátsón nem volt minta középen és 6000-nél le kellett vennem elöl hátul és ami meglepő volt,hogy az első is rottyra kopott pedig ez egy túrasport gumi és fillérre annyiba került mint a Michelin.A megtett km 85-90%-a a mecseki kanyarok hazai pályán mert számomra ez a motorozás igazi élvezete, a menjünk sokat és néha kanyarogjunk párat motorozás nem az én világom.Köszönjük előre is ha megosztjátok kinek mi a tapasztalata és futott teljesítménye különböző gumikkal.
Hali ! Buék én is megvagyok elégedve a Pilot power 2ct gumival .kb 7 ezer lehet benne de már nem sok van belőle .és a többi garnitúra se futott többet . Fogalmam sincs hogy az jó vagy nem ,mert még sohasem volt másik gumim, ezért kérdeztem én is hátha találok jobb tapadású gumit ami km többet fut el esetleg jobb tapadás mellett .
Sziasztok és BUÉK+maximális tapadást és rengeteg motorozást kívánok mindenkinek!Benyo mit értesz az alatt,hogy hamar elfogy,mennyi kilométer futásteljesítményt a Michelin pilot power 2ct-re?A szeptemberben vett zx6r-en amivel sikerült eddig 2400km-t motoroznom-nálam nincs téli leállás,8-10fok száraz aszfalttal, már alkalmas a motorozáshoz,megfelelő ruhában és mérsékelt tempóval-ugyanilyen gumi van és eddig tökéletesen tette a dolgát,még a hűvösebb napokon is jól tapadt a mecseki szerpentíneken száraz felületen,megfelelően fel tudtam melegíteni és élvezhető kanyarvételeket tett lehetővé.Mivel az ára is a legújabb fejlesztésű gumikhoz képest egy jó 20000-el/szett kedvezőbb-úgy 60ropi körül van a szett-csak ajánlani tudom,bár valóban nem a legújabb típusról beszélünk.Az r17-es kollégákat,gumiszakértőket merem ajánlani a megfelelő információk elmondása után tudnak olyan gumiszettet ajánlani ami az adott felhasználásra a legmegfelelőbb.
Szia!
A Rosso 2 nálam 9e-ret ment de valaki még biztos rakott bele egy 500-1000 km-et mielőtt elfüstölte. Csak jót tudok róla nyilatkozni, most a 3-ast nyúztam az is nagyon jó!
Én Pilot power 3-at használok, kb 6ezer km-t mentem már vele, teljesen megvagyok vele elégedve, sose volt semmi gond, nem csúszott meg, nagyon tartós gumi, egy ideig még el leszek vele. Kizárólag közúton megyek vele. Tudom ajánlani!
A Pilot Power 2CT-t én a 2008-ban használtan vett ZX-10R-ről adtam el egy havernak. Szóval az kb. 12 éves fejlesztésű gumi. Biztos találsz jobbat. Sajnos az utcai gumikhoz (sem) értek mert csak pályázom mostanság de ha jól rémlik a Metzeller M7RR-t elég sokan dicsérik.
De egyik új fejlesztésű sport gumival sem lősz nagyon mellé.
Hali ! ez a gumi kérdés engem is érdekelne ki mit javasolna utcai használatra ,persze ha elgurulna a gyógyszerem akkor is tapadjon . ugyan elhasználtam már jó pár szett gumit zx 6 on de eddig mind Michelin pilot power 2ct volt ,én elégedett vagyok vele csak hamar elfogy ....ennél rosszabb gumit nem szeretnék .de engem is érdekelne kinek mi jött be .
Hetek óta gimivásárláson töröm a fejem,hogy milyet?Ti mit ajánlanátok?Utcai motorozásra nagyon sok egyenes futás lesz benne mert autópályán sokat megyek ott meg csak a lehajtó és felhajtóban lesz kanyar szinte :) de azért azt is szeretném ha éppen lehet dönteni akkor sikerrel végre tudjam hajtani :) .Szerintetek?
Igen, az elejét is beejtettük, hogy ne változzon annyit a geometria.
E-bay-ről rendeltük magát a szerkezetet. Ha beírod a keresőbe, hogy "Lowering kit Zx6R", akkor csomó találatot dob ki most is. Vannak köztük fix, és állítható megoldások is. Az enyém állítható, de nyilván egy fix is tudja ugyanezt olcsóbban, feltéve ha már tudod, hogy mennyivel kéne más méretű kutyacsont. Erre akár lehetőséget ad, ha az enyémet csekkolod, mert utána tudunk méricskélni is, ha kell.
Nyugodtan gyere januárban, hétvégente általában jut ilyesmire idő, ha előre megbeszéljük, akkor meg biztosan. Privátban küldök egy telefonszámot. Csörögj, ha gondolod.
Én ezekre az "ami km többet fut el esetleg jobb tapadás mellett" elméletekre csak annyit szoktam mondani, hogy csodák nincsenek. Olyan gumi nem létezik, ami tapad, mint sz@r a pokróchoz, és elmegy 20ezer kilométert...
Én azt vallom, hogy dönteni kell, hogy melyik a fontosabb. Ha sokat túrázol, vagy autópályázol, akkor keményebb gumit kell venni, de ha forszírozni akarod inkább, akkor puhábbat kell választani. Bár lehet, hogy a két komponensű gumi is jó választás, ahol középen keményebb, oldalt puhább a gumi. (bocs, konyhanyelven... )
Egyébként én még mikor megvettem a hatost megfogadtam, hogy csak olyan puha, tapadós gumit teszek fel rá, ami biztosan nem csúszik meg. Kötöttem magammal egy egyezséget, hogy még ha évente cserélem is a szetteket, akkor is tapadós gumi kell. Eddig bevált.
Volt már:
- Pirelli Diablo Rosso (ezzel vettem, nem sokat ment)
- Pirelli Dragon Supercorsa (jó volt)
- Metzeler Racetec Interact (brutál jó volt! ez vált be a legjobban. hátul medium, elől soft keverék)
- Pirelli Diablo Supercorsa (ez van most, elől-hátul soft keverék)
Tudom, nem segítettem, csak gondoltam hozzászólok a témához.
A Rosso 2 nálam 9e-ret ment de valaki még biztos rakott bele egy 500-1000 km-et mielőtt elfüstölte. Csak jót tudok róla nyilatkozni, most a 3-ast nyúztam az is nagyon jó!
Az enyémen Pirelli dablo rosso 2 van,ezelőtt mich. power pure azelőtt dunlop sportmax volt
Eddig a pirelli a legjobb.
Én Pilot power 3-at használok, kb 6ezer km-t mentem már vele, teljesen megvagyok vele elégedve, sose volt semmi gond, nem csúszott meg, nagyon tartós gumi, egy ideig még el leszek vele. Kizárólag közúton megyek vele. Tudom ajánlani!
Viszont a következő lehet a Power RS lesz...
De egyik új fejlesztésű sport gumival sem lősz nagyon mellé.
Igen, az elejét is beejtettük, hogy ne változzon annyit a geometria.
E-bay-ről rendeltük magát a szerkezetet. Ha beírod a keresőbe, hogy "Lowering kit Zx6R", akkor csomó találatot dob ki most is. Vannak köztük fix, és állítható megoldások is. Az enyém állítható, de nyilván egy fix is tudja ugyanezt olcsóbban, feltéve ha már tudod, hogy mennyivel kéne más méretű kutyacsont. Erre akár lehetőséget ad, ha az enyémet csekkolod, mert utána tudunk méricskélni is, ha kell.
Nyugodtan gyere januárban, hétvégente általában jut ilyesmire idő, ha előre megbeszéljük, akkor meg biztosan. Privátban küldök egy telefonszámot. Csörögj, ha gondolod.