Jaja, nálam is így van. Én többnyire egész évben használom a motort, úgyhogy gyakran látok ilyet, de nem tudom mennyire higgyek a hőfokjelzőnek vagy mennyire féljek tőle. Igazából az sincs tisztázva, mit mutat a kijelző, ahogy az sincs leírva sehol a felhasználóiban vagy a szervízkönyvben, hogy pl. "ha a minimum alatt van ne motorozzunk". Piros sáv is csak a felső tartományban van.
Van hogy megyek egy csomót, de mégsem melegszik a min. fölé. Aztán beérek a városba, kicsit ácsorgok a lámpáknál/dugóban, már megy is felfelé, szinte pillanatok alatt középtájon van. Megint kiérek a nyílt útra, megint min. alatt. Ha egyébként ilyenkor leállok, hiába van min. alatt a mutató, nekem nem kapcsol be a szivató, normális "melegmotoros" alapjáratom van, tehát a henger csak nincs lehűlve annyira gondolom, hiába hideg a víz. Szóval ezért írtam, hogy nem tudom, mennyire higgyek neki. Tájékoztatásnak jó, de ha menni kell, hát menni kell, úgysem melegíthetem menet közben a blokkot egy forrasztólámpával. :) Az autót is használjuk még mínusz fokban is, elvileg az sem tilos.
Annyira azért kímélem hogy ilyenkor igyekszem nem terhelni nagyon. Az hogy mennyire árt a motornak majd az évek eldöntik. Meg azért bízom benne, hogy egy motort nem csak azok számára terveznek, akik az Egyenlítő környékén laknak. :)
Ez teljesen normális.... ilyenkor az automata szívató is beindul újra ha hideg van és lehűl a víz. Nem érdemes ilyenkor motorozni vele mert nem tud felmelegedni a víz és a blokk sem... nem éppen egészséges a motornak ....
Másnál is előjön az a jelenség, hogy télen (0-5-10°C körül) ha elmegy egy kört vele akkor a menetszél annyira lehűti a vizet, hogy gyakorlatilag az alsó két csík közül a felsőnél van a hőfokjelző?
Én K&N-t használok, szinte semmit nem változtat. De ha változtatna is, az injektor utánaállítaná magát. De előtte amcsi fórumokon is utánaolvastam, ahol ugye karburátorosak a Ninják, de ott is az volt a tapasztalat, hogy nem kell átfúvókázni.
K&N sportlégszűrővel kapcsolatban van valakinek valami tapasztalata? Igényel-e bármilyen utólagos hangolást a motor vagy csak beteszi az ember és kész is?
Én a Ninjámat 2010 elején vettem (2009-es évjárat), azóta napi szinten használom, télen sem rakom le (az első télen pihentettem csak), ma is azzal jöttem munkába. Szóval folyton megy, és sosem romlik el, kb. ennyiben össze is tudnám foglalni a tapasztalataimat. Ja de, kiégett így negyedik évben az egyik izzóm, ha ez hiba. :D
Ha visszakeresel itt a fórumon, sokan adtunk már leírást róla. Típushiba szerintem nincs, tehát csak általános dolgokat kell megnézni a motoron, karbantartották-e, nem törték-e görbére stb. Illetve konkrétan egy dolog volt, ami gyárilag hibás, a dőlésérzékelő tartókonzolja, de ezt a Kawasaki szervizekben ingyen cserélik, úgyhogy egyrészt nem költség, másrészt jó eséllyel már kicserélte az előző tulaj. De ezt le tudod ellenőrizni pl. vázszám alapján, a Kawa adatbázisában regisztráltak minden motort aminél kicserélték, meg a szervízkönyvben is benne kell lenni. Márpedig 3000 km-es első tulajos motornál meg kell lenni a szervízkönyvnek.
Apropó szervízkönyv, ha nagyon nem bízol a motorban, kérd el a könyvet, nézd meg hol szervizelték, és ott kérdezz utána. De szerintem 3000 km körül kutya bajának sem kell lennie. (Az a termosztát durva, nem tudom hogy csinálták, ez az első eset amiről hallok. Nekem is még a gyári van benne. Sőt a 17 éves Kawánkban is.)
Hogy miért pont 3000 km? Nem tudom. Legutóbb amikor megnéztem a Ninja hirdetéseket, akkor meg szinte csak 20-30e km-esek voltak fent. Szerintem a 3000 úgy jött ki, hogy egy szezont használták. Mert a 250-est többnyire kezdő/újrakezdő motornak veszik, aztán egy év után vagy rájött az ipse hogy mégsem megy ez a motorozás téma, vagy azt gondolta, hogy most már elég nagy egy nagyobb motorhoz. Vagy pl. megvette valaki az asszonynak, hogy ő is kipróbálja, párszor elment vele, aztán inkább csak álldogállt, és most az asszony bevallotta, hogy mégsem akar motorozni, ezért eladják. Ilyenekre tudok gondolni... De kérdezd meg a tulajt. Nincs ilyen "3000-es rejtett hiba." :)
Széthajtás: gondolom mindent szét lehet... Bár még olyan Ninjáról sem számolt be senki itt a fórumon, aminek szét volt hajtva a blokkja. Sőt máshol sem, pl. a ninjette.org egy sokkal-sokkal népesebb fórum. De megint 3000-esen nem hiszem hogy ilyen gond lenne. Én főleg városban használom, ahhoz pl. nem kell pörgetni. Ha valaki nagyon állat módjára ment vele, vagy pl. csak versenypályákon használta, azt valószínű látod az esésnyomokból, és/vagy a gumiból (mert 3000 km-nél még nem nagyon cserélik a gyári gumit, az 10-szer ennyit elmegy). Szóval ha a 3000 km-es motoron majrécsíkmentes sportgumi van, ami itt-ott megolvadt, rojtos és gumidarabok vannak beleégve, akkor azt a motort nem kímélték. :) De nem hiszem hogy ilyennel fogsz találkozni. Gondold el, csak a bejáratás 1600 km.
Közben még eszembe jutott 2 dolog, ami többször feljött a fórumon: az egyik a gumi alkatrészek szétrohadása, pl. a km nullázó gomb burkolata. Ezt nem tudom megerősíteni, csak hallottam, nálam pl. gyári újnak néz ki. Mondjuk én amikor munkába járok vele, akkor a parkolóban letakarom ponyvával, otthon meg garázsban áll, szóval nem áll egész nap a tűző Napon.
A másik meg a gyári IRC gumik, ez nem hiba, de ezeket sokan nem szeretik, mert nem úgy tapadnak, mint egy sportgumi - cserébe nagyon tartósnak. Szóval ez meg felhasználás függő, ingázásra pl. nincs ennél jobb, kanyarvadászatra viszont jobban fogsz örülni egy sportos guminak. Én amúgy kanyargok is vele rendesen, szóval nem lehetetlen, még pályázni is lehet vele, de nyilván nem úgy tapad mint egy sportgumi.
Hirtelen ennyi jut eszembe... Lényeg hogy ha tényleg 3000 km-es a gép, akkor annak még tényleg szinte új állapotúnak kell lennie, elvileg nem lehet vele hiba.
Én január elején vettem egy 3100 kilométeres ninját! 2010-es évjárat. Egy motorszerelő ismerősömmel vettük közösen és ő egy szűz kislányhoz hasonlította a vasnak az állapotát, tehát érezni lehet rajta, hogy még friss az évjáratához képest! Szóval én nem bántam meg, hogy megvettem. A kötelező szervizeken kívül egyedül egy termosztátot kellett cserélném eddig benne de azt már a vásárláskor is tudtam, hogy rossz tehát nem volt meglepetés és nem rejtett hibaként jött elő. Amikor keresgéltem én is ninjákat akkor tényleg elég sok ilyen 3000 környékiek voltak fent de nem volt ritka a 20-30 ezres példányok sem. Tehát ezek szerint jól bírják a nyüstölést ha valakinek annyit elment úgy, hogy szerintem az miatt nem kell aggódnod, hogy szét lettek hajtva. Igaz én egy női tulajtól vettem aki két faluközt ingázott vele munkába.
Sziasztok,
Elgondolkodtam egy ninja vásárlásán, viszont a neten nem sok infót találok róla. Mik a típushibái? mire érdemes figyelni a vásárlásnál? mennyire szervízigényes? Illetve mennyire valószínű hogy szét vannak hajtva? szét lehet e egyáltalán? valamint azt még észrevettem hogy a képesmotoron ill használtautón a legtöbb ninját 3000 km körüliesen árulják van ennek valami oka? valami hiba ami akkor jön ki? ezekre a kérdésekre várom szíves válaszaitokat, megtiszteltek a segítségetekkel :)
Hát ilyet még sosem tapasztaltam. Az elektronikus hibák meg extra szivatósak tudnak lenni, szóval ha az a gond, akkor nincs ötletem, hol indulj el... :(
Ninjával amúgy még nem volt gondom, de van egy másik motorom, ott érdekes módon ha lemerül az akksi, akkor a visszajelző lámpák össze-vissza villognak. Szóval lehet tényleg ennyi a gond, töltsd fel, ha még nem töltötted!
Bár azt mondtad, harmadik indításnál csak kerregett, ez azt jelenti, hogy az indítómotor tekert? Mert ha rendesen tekert, akkor nem lehet az akksi lemerülve.
Dőlésérzékelő ugye ki van cserélve? Az tudott még ilyen váratlan leállást produkálni, de azokat elvileg garanciálisan cserélték. Bár ha az tilt, akkor szintén nem teker az indítómotor.
Amúgy két jó tanács: 1. Használj Spurit téli leállásnál (esetleg más hasonlót), megkönnyíti a hidegben történő indítást, stabilizálja a benzint, nem válnak ki a hosszú állás során az adalékok (már ha sokat áll). 2. Az üresben járatással, gázhúzogatással melegítésnek semmi értelme, sőt, kifejezetten nem használ a motornak. Ha télen kicsit fel akarod melegíteni, akkor inkább indítsd be, és menj el egy körre, szolid gázkezeléssel, nem szétpörgetve tegyél egy pár km-es karikát. Sokkal jobban, egyenletesebben melegszik így fel minden alkatrész a blokkban üzemi hőmérsékletre, az olajjal együtt.
Ha épp jegesek az utak, inkább várj, max. 2-3 héten belül lesz legalább egy napsütéses délután. Addig meg nyugodtan állhat, az alatt nem megy tönkre semmi.
Sziasztok! Mai nap folyamán lementem a garázsba beindítani egyet a motort. Szépen el is indult elsőre. 10-15 percig járattam a motort. Amikor lement az alapjárat 1500-ra, akkor finoman adtam neki egy kis gázt 3-4000-ig. Ott sajnos leállt a motort. Utána még egyszer elindítottam és ismét vártam, hogy járódjon a motor. Megpróbáltam megint finoman egy kis gázt adni, és utána már szépen ment 3-4000-nél is. Ezután leállítottam, majd ismét elakartam indítani, de csak "kerregő" hangot adott ki.
Ezt követően már nem is indult el. Ha a gyújtást rákapcsoltam, akkor a helyzetjelző lámpa világított.
Lehetséges, hogy az aksija lemerült?
Kezdő motoros vagyok, úgyhogy a témában még sokat kell okosodnom.
Köszönöm a bőséges választ most már van támpontom, hogy induljak neki:) Persze Velee-nek is.:)
Apróbb dolgokat megcsináljuk itthon, szervízbe csak saját lábán tudom majd elvinni.
Széles utat, gumifákat!:)
Hali!
Megvan az egész motorra való , tankmatrica mindkét oldalra, ninja matricák, illetve a 250 R is megvan. Lehet, hogy ma le tudom fotózni a farokidomot.
üdv.
Megköszönném ha lefényképeznéd a farokidomot is meg a hegesztést is. És matricád milyen van? Csak erre a 2 idomra vagy az egész motorra?
email: brgabor94@gmail.com
:D
Kawasaki ninja 250 be gondolkodom ,fogyasztasarol mit lehet tudni meg ugy a motlrrol elonyei,hátrányai. Előre is köszi