Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na akkor:

-1, ez mekkora kereskedő duma! Legutóbb gumisnál hallottam ezt, "épp nincs nálunk Michelin, de van {noname}, ugyanolyan jó, csak kevésbé ismert, és így olcsóbb is." Na ja, az ADAC teszten meg véletlen 2x akkora a féktávja... Szóval ha valaki ezt a dumát akarja beadni, akkor ott általában nem Audi meg Seat-ról van szó, inkább Mercedes meg Fengshen. A Fengshen is ugyanolyan jó, csak kevésbé ismert. Na persze.

-2, nem tudom melyik Unibat modellt nézted? Megírod a típusszámát? Én az Unibat honlap keresőjét használtam, ami szintén sz@r, mert ezt dobta ki a Ninja 250-re:
http://www.unibatitalia.com/en...
Ennek se a mérete, se a polaritása nem jó.
Kis keresgélés után csak megtaláltam a megfelelőt:
http://www.unibatitalia.com/en...
Ennek még mindig csak 90 A a hidegindító árama (és amúgy 6 Ah-s, a 9-et nem tudom honnan szedted). Yuasa-nak 135.

-3, minek akarsz 12 Ah-s akksit rakni a motorodba? Teljesen fölösleges. Egyrészt lehet be sem fér, ahogy nézem a szabvány méreteket, a 12 Ah-s motorakksik 4cm-rel magasabbak mint a gyári akksi. Ráadásul jóval nehezebbek. Másik, tudod mit mutat az Ah? Hogy ha lassan, folyamatosan szívjuk le a töltést, akkor adott áramot mennyi ideig tud szolgáltatni. Pl. ha rákötsz egy 1 A-t fogyasztó rádiót, és leállított motorral egyfolytában hallgatod, akkor a 12 Ah-s 12 óra alatt fog lemerülni. Nagyon jó, de ez semmit nem mond arról, hogy hogy fogja beindítani a motort. Az Ah akkor fontos, ha pl. taxisofőr vagy, és egész nap a taxiállomáson ülsz a kocsiban leállított motorral, és megy a sok fogyasztó: rádió, taxilámpa, fűtés, utastérlámpa...
12 Ah-s akksi az 1400-as GTR-ben van, a szivargyújtó-markolatfűtés-ülésfűtés-elektronikus műszerfal-elektronikus plexi stb. miatt. A 250 Ninján még ha rákötsz egy riasztót meg egy órát akkor is fölösleges még a 8 Ah is. Ha csak nem évente 1x indítod be.

-4, ne az Ah-t nézd, azt egyébként csak Európában írják rá, máshol nem, annyira semmitmondó. A lényeg a hidegindítóáram, amit általában CCA-nak rövidítenek. Ez mutatja meg, mennyire fogja tudni beindítani a motorodat az akksi, akár még hosszabb állás után is és/vagy nagy hidegben. Minél nagyobb a CCA, annál jobb az akksi, annál biztosabban indít még nehéz körülmények közt is. Ezt használod indításhoz, nem az Ah-t. Márpedig a Ninja 250R-nél máshoz nem nagyon kell az akksi. Ha érdekel, számos helyen utánaolvashatsz a CCA-nak a neten.

-5, egyébként akkor már almát az almával, a 12 Ah-s Yuasa YTX14H 240 A-t tud. Nem hiszem, hogy ennél nagyob CCA-s az Unibat. Mondjuk ez viszont már biztos drágább is.

-6, de igazából én nem (csak) a CCA miatt ajánlom a Yuasa-t, hanem elsősorban mert nagyon minőségi és iszonyat tartós. Másik topic-ban a kollégának 12 év után kezdett gyengélkedni. Egy másik kolléga 10 év óta gond nélkül használja, pedig nem gondozza, nem tölti télen sem. Nekem így 5 év után is olyan full gyári értékeket lehet mérni, mint újkorában, pedig nekem is volt pl. egy fél év töltés nélküli állás baleset miatt. Az alatt semmit nem gyengült az akku. Na ezt tudja a Yuasa. Amíg egy "olcsóból" elhasználsz 3-4-et, addig Yuasa-ból 1-et kell csak venni.

-7, de amúgy azt veszel amit jónak látsz. Főleg ha nem gondolkodsz hosszú távban, mert pl. jövőre le akarod cserélni a motort, és szívjon az akksival a következő tulaj, akkor végülis jó bele a legolcsóbb is. Szóval, Te tudod, mire akarod használni, nem szólok bele, csak javaslatot teszek.
Sziasztok!
Utoljára egy mega-akció a kawasakis ruházatra a 636topicban
Üdv:
Pálesz
En ahogy hallotam mindketto jo csak a yuasa ismertebb,mint az audi meg a seat 1.9 d igyan az a motor de a marka....es ez 12 ah s
De ez 9 ah-s azt neztetek amit en tudok az 12
Na igen, de itt még olcsóbb is a Yuasa, nem drágább. Amúgy eszembe jutott, Norberto anno az akkumax.hu oldalt említette, ott ugyanez a Yuasa 15e Ft, szóval még épp nem drágább, mint az Unibat, és biztosan jobb.

Legalábbis kikerestem az Unibat keresőjével hogy milyen akksit adnak a kis Ninjába, hát a CCA 85 Amper, és csak 6 Ah-s. A Yuasa meg 135 A, 8 Ah. Ennyi.

Szóval ez az Unibat drága és sz@r is.
Épp erre celoztam én is, csak a cég neve nem jutott eszembe. Meg van még egy itt hirdet lehet látni hogy írják hogy eredeti Yuasa akkumulátorok..
Heh, pont a múlt héten találtam véletlen egy allbike.hu nevű oldalt. Ha igaz, ott 12250 Ft a gyári Yuasa (YTX9-BS), és annál jobbat tényleg nem találsz.

http://allbike.hu/termek-lista...
Kicsit tobbert kapsz sokkal értelmesebb, és minőségibb gyári Yuasat...
Sziasztok!
Aksi kellen a kis ninjaba,nemtud valaki jo arba ?unibatot tudok 15 be valaki tud jobbat?
Sok sikert hozzá, meg az ügyintézéshez! Nem mindig egyszerű... :) Sok boldog kilómétert!
Egyébként adásvételin meg forgalmin kívül tudtommal nem is kell más (gondolom EU-ból hozod), törzskönyv nem is lehetne, mert az csak Magyarországon van, és majd akkor kapod meg, ha itt regisztrálod.
Torzskonyve nincs meg anyi papirja van h betudom regelni M.O. -on.elso tulaja valami gazdag gyerek lehetett 1000 km olajcsere az felvan tetve es most van 1670 km ezert is vettem meg. fekbeteten is latszkk h nem hasznalt gumin is .....minden mitha uj lenne.eddig egy aeroxom volt tavaly kiprobaltam egy 600 ast utanna felultem a robogomra es ugy ereztem nem megy sehova ,kenyelmetle.....de akkor suliba jartam jovolt az ,most meg ,,megtehetem,,es megvetem rem rovid idon belul eltudom intezni a papirokat es a jogsit. az a gaz szeptemberbe toltom a 24 et de addig nem birom ki megcsinalom a korlatozotat.
Igen, valójában nem a dőlésérzékelő a rossz, csak a tartókeretet kellett cserélni (csak lusták vagyunk mindig leírni, hogy "dőlésérzékelő tartókerete" ), filléres valami, szerintem otthon is ki lehet cserélni, ha esetleg már nem vállalná a szakszervíz. Meg a szervízkönyv alapján meg tudod keresni és nézni, hogy az új vagy még a régi van-e benne.

Kipróbálni azért nem tudod, mert nem is mindenkinél jött elő a probléma (hogy random módon leállítja a blokkot), csak néhány gépnél, szóval ha a Tiéddel még sose volt gond, akkor is lehet benne a régi (és lehet hogy nem is lesz vele sose gond :)).

Egyébként én amikor értesítettek a visszahívásról, a szerviz@kawasaki.hu címen érdeklődtem a részletekről.

Onnan Ozsváth Ferenc műszaki vezető válaszolt (ozsvath.ferenc@ivanics.hu), illetve őt értesítettem miután Belgiumban megtörtént a csere, hogy vegyen fel a magyarországi nyilvántartásba is, mert azt ő kezeli. Telefonszáma: 36 1 882 6098, mobil: 36 30 540 2205.

Szóval én a helyedben hozzá fordulnék, ő mindent tud a visszahívásról, mikor, hol, kinek, mit cserélnek...
Hát ez jó kérdés....elvileg a probléma az volt hogy a jelzőszenzor tartókerete nem csillapította-vezette el a rezgést megfelelően és egy idő után ez néha meghülyítette a szenzort az meg megállította a blokkot menet közben mert bejelzett neki.
Mikor kicserélték egy ugyanolyan tartókeretet tettek fel csak azon voltak gumitömítések mindenhol ahol a vázzal kapcsolatban volt a tartókeret...gondolom hogy nyelje el és tompítsa a rezgést és ne zavarja be a jelzőszenzort....
Ha törzskönyves a gép akkor gondolom abba beleírták a visszahívás részbe a cserét...nekem is beleírták mikor voltam. De lehet hogy soha sem fog előjönni ez a probléma..de ha még is ez ne rettentsen el a vásárlástól mert szerintem ez egy pár forintos dolog lesz ha esetleg előjön. De rá kell kérdezni egy szervizbe- megnézetni hogy cserélték-e és ha nem akkor cserélik-e még most ingyen vagy hogy mi van ilyenkor. Én úgy tudom hogy ha nem első tulajos a gép akkor is cserélik csak igazolni kell hogy a tiéd a gép első tulajtól vetted meg aki nem cseréltette ki csak a törzskönyvet vinni kell. Aztán lehet hogy ez már nem így van...egy szakszervizbe kellene rákérdezned.
Nemtudtam ra kérdezni, mert viszonteladotol vettem,hogyan probalhatom ki h jo e?
Nemtudtam ra kérdezni, mert viszonteladotol vettem,hogyan probalhatom ki h jo e?
Elvileg mindenhol kicserélik egész Európában. Én konkrétan Belgiumban cseréltettem ki, ugyanúgy ingyen és bérmentve, mintha otthon tettem volna. Gondolom ha a Magyarországon vásárolt motornál a belgák ingyen cserélik a szenzort, akkor ez fordítva is működik, a külföldön vásárolt motornál is ingyen cserélnek a magyarok.

De lehet már cserélte a külföldi tulaj, rákérdeztél? Elvileg egész Európában mindenhol cserélték.
A dőlésszenzort akkor is kicserelik markaszervizbe ha lepapiroztatom magyarorszagon ?
Ķöszönöm a kommenteket,ha minden igaz par honap es a rendszam is rajta lesz ,kulfoldi papiros meg meg egy jogsi is kell rá.
1-2 sebességnél kb 4ezernél váltok el
3-4be kb 6-7 ezer között
5-6ba elhúzom legalább 8ezerig majd mikor bent van hatodikba visszaengedem egy nagyon picit és 7ezres fordulaton tartom ---pontosabban inkább kb7200-7300 között tartom a gépet (a mutató éppen túlhalad a 7ezren) tartom vele ezt a tempót --ekkor megyek 100km/h-val, és ilyenkor kijön 3,8as fogyasztás
Ha gyorsabban megyek ...akkor utazóba 110-120km/h (ennél gyorsabban nem szoktam menni),(8,5-9,5ezres fordulaton)+ "egy két előzgetés" kigyorsítva 140-150ig akkor megvan a 4,2es fogyasztás...na persze hosszú távon ennyi.... kb 2-3száz kilométeres távokon. Többnyire minden hosszabb út során lemérem. Nekem ezek a számok jönnek ki. Szerintem nem sok..megvagyok vele elégedve...
jah...ha két személlyel megyek akkor hosszútávon kb 3 decivel többet eszik... :)
Más: most találtam egy csatornát, akit érdekel az otthon szerelés pár alapvető lépése (lánccsere, fékbetét cseréje stb.) annak talán hasznos lesz:

http://www.youtube.com/user/vv...

Itt lehet találni pár "10 perces" videót a Ninja 250R-ről: pl. hogyan cseréljünk hátsó fékbetétet 10 perc alatt. Elég jók, egyszerűek, lényegretörők.
Helyzet/hangulat/stb. függő. Mivel sokat megyek városban, így sokszor 6000-ig sem pörgetem, van hogy 4000-nél elváltok, vagy 4-5000 közt tartom a mutatót felfele váltogatással. 4000-nél pont 60-at megy, városba ennél több fölösleges, ha az ember csak tartani akarja a forgalom ritmusát, és nem előzgetni.

De ma pl. 100-zal kergettem a Ninját a városon kívüli szerpentinen hazafele jövet, élmény volt lapon fordulni, mint mindig, azóta is fülig ér a szám. Le kellett vezetni a feszültséget, ilyenkor a fogyasztás nem érdekel, a fordulatszámot meg 8-9000 közelében tartottam (természetesen csak miután megfelelően bemelegedett előtte a motor és a gumik... utóbbi azért csúszkált egy kicsit).

De a fogyasztás sokkal több dolgon múlik, mint a pörgetés... Ha Alvaro barátunk betéved ide, kérdezzétek bizalommal, Ő tud erről mesélni. Pl. kihasználom a terep adottságait: hegyen lefelé ha nem vadulós üzemmódban megyek, akkor elég üresben legurulni, fölösleges a gázt húzogatni aztán meg elfékezni a fölös sebességet; ha látom hogy piros lámpa/körforgalom/kocsisor vége stb. jön, nem húzom a gázt, hogy az utolsó tíz méteren meg jól befékezhessek, hanem kellő távolságban elengedem és begurulok... Ezek hosszú távon sokat számítanak szerintem.
Megkérdezhetem, hogy mennyire pörgetitek a motort? Már 6000 körül elváltotok, vagy csak 11000-nél. Kiváncsi vagyok, hogy sikerül összehoznotok ilyen alacsony fogyasztást...
VeeLee jól összefoglalta, annyit tennék még hozzá, hogy ugye a fogyasztás csuklófüggő, meg hogy ki, hol és hogyan használja... Nekem pl. talán sose ment még 4 fölé, inkább 3 körül fogyasztok (mondjuk 3-3,5 közt).

Amúgy Európában csak injektoros van, az amerikai karbis verziót nem hozták be, nem felel meg az EU körny. véd. normáknak. Viszont az injektorosnak alacsonyabb is a fogyasztása.
fogyasztás 3,8 -4,2 liter között ... olcsó fenntartás ...mivel új motor biztos hogy nem lesz vele gondod.... bár itt a több kilométeres példányokkal sem volt eddig semmi gond.... egy gyári visszahívása volt eddig a dőlésszenzor tartókeretet cseréltek rajtuk... teljesen ingyen... arra érdemes rákérdezni hogy kicserélték-e benne...elvileg minden első tulaj kapott levelet a visszahívásról és a cseréről... de ha nincs kicserélve az sem gond... lehet hogy soha sem fog előjönni a hiba... egészséges utazótempója valahol 80 és 110km/h között van és kb 155ig szépen húz onnantól csak erőlködve éri el a 170es végsebességet....de hát ez egy 250es tehát ne várjunk tőle csodát.... ,a kormányon kézre van minden és jól irányítható, elég könnyű motor (köszönhetően a jó súlyelosztásnak). A fékek és a lengéscsillapítók jók nem pattog a motor az úton, és a váz mérete sem kicsi így nem kell rajta nyomorogni... két személlyel is megállja a helyét bár a hátsó ülés nem túl nagy---- kb 150 magas 45kilós japán puncira tervezték..... :) egy szóval nem csúzli a gép....
Elfelejtettem irni h injekrosra gondoltam,h menyi a fogyasztasa,kilatasba lenne egy szalon allapotu 1600 km van benne