Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

...és mostanra maradt a szörnyeteg...az ultrakönnyű versenyenduró: GasGas FSE 450
KTM SX 250 (2t)
KTM GS 360 (2t)
sok-sok robogó...
...aztán sok más motor is jött:

Gasgas EC 250 (2t)
...de mivel mindig a hegytetőn kötöttem ki vele és lassan kezdtek kiesni a csavarok a sok gödörtől, váltottam...na mire is?
Hát peeeerszeee, egy KAWASAKI Klx 125-re!
Tipp-topp volt, svájcból hozták be:
nos...én 1989-ben egy Verhovinaval kezdtem...sajna akkor fényképezöről még nem is álmodhattam, így nincsenek képek...

Aztán nagyon sokkal később, 2003-ban vettem egy leharcolt robogót és felújítottam, aztán hazahoztam (franciaországban vettem, használtam előtte)

Íme:
srácok, itt szarakodik a net, de azért megpróbálok felnyomni pár képet!
most tényleg ezen vannak fentakadva?
A legtöbbjének még rendszámja sincs, sok barma...egy csomó tákolmányuk van...XT vázban MTZ blokk...szeretem a barkácsolást, de ez a motor megszentségtelenítése...egy jó motorból csinálnak egy nagy rakás szart...és még büszkék is rá

Akkor inkább gyűjtök és rendbehozom, eredeti állapotába
basszus, az nem semmi...minden tiszteletem és elismerésem...

Egyébként azt szokták mondani hogy a férfiak felnőtt korukban is ugyanazokat a játékokat szeretik, mint kiskorukban, csak többe kerülnek...
"mi ez az ukrán rendszám? Hülyesígbűl van ez rajta vagy minek?"

A sok marha!
Szia Andris!
Remélem nyárára kész lesz a motorod, mert ha véletlen hazajössz és nem szólsz azt zokon veszem!
Ideje lenne már összehozni azt a közös gurulást! Ugye nem felejtettétek el? Remélem nyáron még nem visznek el katonának, azt nem élném túl! 6 hónap motor és csajok nélkül, nyáron.... rossz belegondolni is!

Nekem nincsenek régi képei, mert nem és olyan régóta vagyok komoly motoros! A Tomos-os korszakomból pedig szinte nincs is kép! Mindig egyedül jártam(járok), mert a többiek csak visszafognak! Ám talán ez kicsit feldobja az unalmas téli napokat,
az első vidim a gépről!

http://www.sportmotor.hu/motor...
Motorozás iránti érzés? Én anno amikor bevonultam katonának el kellett adnom az akkori 125-ös honda xl-emet, ez 2000-be volt kb. És utána 9 évet kellet várnom folyamatosan sóvárogva a motorozásra hogy eljussak odáig hogy megvehettem a KLR-em.
Szóval azt hiszem tudom miről beszélsz.
Gyerünk Andris ne fogd vissza magad. Lássuk a képeket. Ugyis elég szótlan a topik. Illetve azért vannak kérdések feltéve csak arra én nem tudom a választ. :)
Van egy ötletem: én most találtam meg néhány régi képet a motorjaimról6motorozásokról..
Mi lenne ha mindenki rakna fel néhány régi képet? Jó érzés őket visszanézni, mosolyogni egy kicsit az akkori naiv önmagunkon...
Sziasztok!

Hát megjöttem....illetve elmentem és már vissza is jöttem...

Nem úgy alakultak a dolgok, mint ahiogy szerettem volna, motorozás sem volt, nem is tudtam mindenkit meglátogatni...talán majd nyáron..addig is marad a gyüjtögetés hogy kész legyen a motor, illetve az álmodozás hogy végre, 2 év után ismét ráülhetek a motoromra.

Hm...szerintem az jelent valamit, ha az ember még 2 év után sem adja fel és ugyanolyan erős benne a motorozás iránti érzés, nem?
Szép jó napot mindenkinek!

Lenne egy kérdésem és remélem valaki tud segiteni.Beszerelhető-e egy KLR 600-ba egy KLR 650-es hátsó villája kerákkel,rugóval?Igazábol a tárcsafék miatt.
Sikerült szétszedni a műszert, egy csavar tartotta a napi km számláló gombját. Sajnos most 160 a végsebessége, mert a 21-es kerék helyett 17-es van benne :-) Eladáskor milyen jól jön majd :-) Fordimérőt is sikerült megjavítanom, a rugónál volt kontakthiba. Most 7e körül megy negyedikben végsebességet és 5e körül ötödikben. Megmondaná valaki, hogy neki miket mutat a különböző fokozatokban ? (km/h-hoz tartozó fordulat)
Mit csinál a hülye Kawás, ha elromlik a jeladó a keréknél ? Vesz egy másikat, majd szétszedi a régit és megjavítja :-))) Szétszedtem a műszerfalat is, de nem tudom leszedni a napi számláló gombját, emiatt nem jön szét az egész. Valakinek ötlet ?
Köszi
Szia! Csinálok képet! A halk dob yamaha r1 v r6 micron dob!
Az az 1 hibája hogy gyárilag a yamahán nincs ekkora hő a végdob-nál
lehet azért mert a toroknál jobban hűl vagy hosszabb a rendszer. És a felfogató gumi kicsit melegszik kicsit büdös... 4000-km után is! De nem ég el! Teszek fel képeket!
Üdv!
Köszi előre is. Tudnál majd képet is felrakni a szétvágott gyári dobról ? Az a nagyon halk milyen tipus ?
Sziasztok!
Nekem is volt problémám a gyári dobbal klr-en ! Valami el mozdulhatott benne! A kipufogó nyíláson nem távozik gáz! Legalább is nagyon minimális! A motorfék brutális..nem durrog eggyáltalán de nem is megy rendesen vele...
Raktam fel 1 micron dobot.. A motor teljesítménye nagyot változott!
De ezzel sem durrog! Ez is kamrás rendszerű mert szét szedtem. Először csörgő hangja volt! Raktam bele kőzet gyapotot.. Nagyon lágy mély hangja lett! Csak 200km-és újra csörgött. El fogyott a gyapot! Most raktam bele fém súrolót "dörzsi"-t Ez bírja hangja is jó jól is megy! És gáz elvételkor sem durrog!
A napokban meg vágom az eredeti dobot meg nézem mi van vele!
Később beszámolok róla....
Üdv:Kawások
Hello!

A helyzet az, hogy én még a gyári dobot nem vágtam szét, mert jó, ha az meg van talonban.
Viszont általában a gyári dobok inkább reflexiós alapon működnek, és bizony a teljesítmény leadás szempontjából azokhoz a karburátorbeállításokhoz ahogy a motor eredetileg van, az a legjobb.
Ha nyitottabb dobot teszünk fel, akkor csak rontunk a teljesítményen. Kivéve, ha benzinben is utánamegyünk,(Fúvókacsere stb...) viszont ha tényleg behangoltuk a teljes rendszert, akkor egész jó eredményeket lehet elérni, de hosszú távon az élettartam rovására.
A durrogás egy bizonyos mértékig, szinte természetes a nyitott dob miatt.
Főleg gázelvételkor, hiszen teljesen elengedett gázállásnál is folyik a motorba némi benzin, viszont nem ég el minden, hanem egy része ilyenkor bejut a kipufogóba, ott összegyűlik és begyullad. Ha a kipufogórendszer még falsot is szív még valahol, akkor a beáramló oxigén még jobban elősegítheti és erősítheti ezt a hatást. De azért nem kell megijedni, mert ez megvan ám kis mértékben a nagy hengerűrtartalmú motoroknál a viszonylag zárt rendszerben is, csak nem halljuk.
Tehát, ha ez nem túl erős és a lángcsóvák nem túl nagyok, akkor belefér, és nem károsítja a motort.

A legszakszerűbb a teljesítmény pad melletti hangolás, de bevallom töredelmesen, hogy én annak idején úgy csináltam, hogy fúvóka csere nélkül a teljesen nyitott rendszer csövébe több irányból kb. 50% mélységben több oldalról lemezdarabokat toltam és hegesztettem be, míg a teljesítmény leadás próbakörök alapján a legjobb nem lett. (Forró motornál.)
De megmondom őszintén, ha egy kicsit hidegebb az idő, már érzek egy kis torpanást, hiszen még mindig kevés neki a benzin, vagyis még kéne fojtani. de akkor meg szép lassan a hang tűnik el, tehát a végén ugyanoda jutok, mint ha a gyári dobot tenném vissza.

Szó ami szó, a drágább, sportdobok mind súlyukban, mind méreteikben egészen jól képesek megközelíteni a megfelelőt, hiszen tesztelték és próbálták őket. De ha nem csak hangot akarunk, akkor bizony többnyire benzint is kell utána vinni.
Ja, még valami. Eleinte tetszett, hogy gázelvételre durrog, de most már inkább zavar. Tipushiba, szelephézag, lukas dob vagy mi az oka ? A gyári dob is hangos ? (nekem annak tűnik)
Szia Zoo
Kérdezhetek még ? :-) Kaptam a mocihoz egy nyitott dobot. Felraktam, ordít, mint a barom :-) Szétszedtem (4 csavar) és akkor láttam, hogy reflexiós a dob. Két kamrából áll, három csővel összekötve. Gondoltam, hogy átverem a fizikát és teletömtem kőzetgyapottal. :-) (azért hagytam levegőt a gázoknak) Sajna a dob tudja a fizikát és alig lett halkabb :-( A gyári milyen tipusú ? Abszorbciós vagy reflexiós vagy vegyes ? Elképzelhető, hogy kiégett benne valami ? Hol szabad szétvágni, hogy hozzáférjek ? Esetleg valami rajz valahol ?
Sajnos ezt nem tudom, de ha én mérném, akkor megmérném a két szélső állapotban is, és ebből kiadódik a középérték, majd megnézném a gyári adatot. Valamelyiknek egyeznie kell.