Mellesleg azért, mert nem jelölik (minden esetben), azért itt is van ám jelentős hőmérséklet különbség, csak még sem úgy mint a motorolajoknál.
Hiszen ne felejtsük el, hogy itt mechanikai munka alakul súrlódással az olajon keresztül hőenergiává. Tehát pont fordítottan mint a "motorban". A fék elve ugyanez.
A jó fizikai és kémiai tulajdonságú telóolaj akkor az igazi, ha tulajdonságai hidegen és melegen is közel állandóak.
A teleszkóp olajak viszkozitását így jelölik.
7 es 8 as, vagy 10 es. Igen pl. 10w
Ennyi elég is, hiszen működéskor bizony hő fejlődik, de nem számottevő. A kenési tulajdonság sem fontos, inkább csak a nyomás tűrő képesség. Majdnem mint egy hidraulikaolajnál. Így nem adnak meg hideg és meleg viszkozitási értéket. Csak ennyit.
Teleszkópolajból milyen viszkozitású kell bele? Nem találtam meg a service manualban, csak annyit ír, hogy Kabaya G-10 or equivalent 10-weight fork oil.
Értsem ez alatt, hogy Fork oil 10W-s kell bele ugye?
Még úgy tudsz csökkenteni a hangon, hogy megvágod flexel a dobba menő csövet két oldalról, egymástól eltolva, és kb 50-50%-ban beletolsz két lemezdarabot. Azok kieső külsö részeit levágod, és ha van mivel, (legjobb a gáz) lehegeszted.
Kb a két lemez távolsága legyen egy cm.
Én így hangoltam be a rendszeremet.
Majd később készítek egy rajzot, hogy hogyan csináltam, de most el kell mennem.
Szeretném kideríteni, hogy a Kawa KL650 B3 Tengai mocimba pontosan milyen méretű teleszkópszimmering kell? Hol tudnék ennek utánajárni? Magán a szimmeringen a következő számokat lehetett nagy nehezen leolvasni: 29 38-50
A másikon csak egy 8-as látszott magában.
Boltban azt mondták, hogy a 38-50 lehet a belső-külső méret, de nekik még kéne a magasság is, aminél két lehetőség van. Vagy 8/9,5 vagy 10,5
Melyik lehet a nekem való? Vagy utána tudok-e nézni a gyárinak, hogy egész pontosan milyen való a mociba?
köszi Zoo! Igyekszem. Illetve muszály használnom a jó paraszti észt ha nem akarok vagyonokat hagyni a szervízben. De az biztos hogy e fórum nélkül nem mertem volna neki állni énse soha semminek.
Szóval én is csak azt tudom mondani,hogy neki kell merni állni és csinálni. illetve még van az a lehetőség is hogy megpróbálja az ember és ha végképp nem megy akkor fordulni a szakszervízbe.
Na!
Milyen ügyes kis szerszámot készítettél. Nagyon ügyes vagy!
Attól tartok, hogy ezzel a hozzáállással szinte bármilyen teleszkópszár szétszedését meg tudnád oldani.
Komolyan mondom, hogy büszke vagyok rád.
És persze nagyon örülök, hogy egy pici kis buzdítással és egy ilyen remek akaraterővel ezt így meg tudtad oldani.
Jó példa lehet ez mindenkinek.
Hát hiába aki akar az tud!
Teló ügyben van némi tapasztalatom. Volt szerencsém szimeringet cserélni a KLR-ben.
Fingom nem volt az egészről nekem se,de Zoo bácsi elmondta és megcsináltam. Valóban szükség van egy célszerszámra amit kb 20 forintból meg is tudsz csinálni. A teló belselyében (ha szétszeded,belevílágítassz látod) van egy sokszög alaku kiképzés amibe pont bele illik egy kb 22 es csavar anya. Arra kell egy kb 50 centis valami hogy beérjen és kész is. Ezzel a kütyüvel kell ellent fogni hogy a teló legalján lévő csavart ki tudd tekerni.
A teló elég sok részből áll,de ha szépen sorba rakod őket amikor szétszeded és ugy is rakod össze akkor minden oké lesz.
A szimering meg kb 3-4 ezer forintból megvan.
Bár nem emlékszem milyen motorod van.
Sajnos nem láttam feltöltött képeid között sem, de sebaj.
http://www.biker-world.hu/kate...