Hello Zoli!
Nagyon szép a KDX! Olyan kis báránybőrbe bújt farkasnak néz ki, de azért csak 250 2T! Kutyából nem lesz szalonna! Biztos lehet vele pirítani! Gratulálok hozzá és guruljon sokáig!
Hehe, tudom! csak idő kérdése volt, hogy kiderüljön!
Kár, hogy nincs már a kertben friss alapanyag! Most, hogy visszaolvastam úgy megéheztem most egy jó kis lecsóra!
Való igaz. Itt az öcsémnél tényleg sikerült egy motor eladás, de viszont egy jó pofának tűnő vétel is.
Mentem vele, és nagyon tetszik. Meg mondom őszintén, hogy sokkal gyengébbre számítottam, ehelyett kaptunk egy a KX 250-hez közel hasonló teljesítményű kis vadóckát. Na azt hiszem nekem is egy ilyen, nagyon bejönne.
Nagyon kis kedves.
Ami kelleni fog: 1 lábos, vágódeszka, kés, fakanál, 1 tányér.
Alapanyagok: 70 deka paprika, 2 paradicsom, 2 fej hagyma, 1 gerezd fokhagyma. 5 deka kolozsvári szalonna, 5 deka zsírszalonna, 10 deka Chorizo kolbász, só, pirospaprika. Vegyél friss kenyeret is, a lecsó azzal finom!
Chorizo kolbász minden nagyobb bevásárló központban kapható, és azért fontos, mert nagyon jellegzetes ízt fog adni a lecsónak. Hagymából próbálj makóit venni, de ha nem sikerül, az se baj. Paradicsomból jó érettet, puhát keress, azzal finomabb az étel.
A lecsó főzés menete
(lépésről lépésre, szájbarágósan)
Kockázd apróra a zsírszalonnát, tedd fel közepes lángú tűzre, és olvaszd ki, majd tedd bele a szintén felkockázott kolozsvárit is.
(Ha a szalonnát túl "erősnek" tartod, természetesen használhatsz olajat is, de azért ettől a lecsó nem lesz reformkaja.)
Kezd el összekockázni a hagymát, néha keverd a lábost. Ha a hagyma kész, tedd bele a lábosba, pirítsd üvegesre. Közben vágd fel a paprikát. Azt javasoljuk, hogy miután a csumáját kivetted, vágd félbe, majd a feleket csíkokra. (de más módszer is jó persze)
Mikor a hagyma megpirult, zárd el a gázt, várj egy percet, míg visszahűl és 1 csapott evőkanál pirospaprikával keverd el.
Tedd bele a paprikát, és közepes tűzön lassú keverés mellett párold 10 percig. Közben vágd apró kis kockákra a megmosott paradicsomot. Nem kell hámozni, az csak vicc.
Mikor a paprika kissé összeesett (10 perc kb.) tedd hozzá a paradicsomot, kissé sózd meg, és főzd. (A szalonna sós, ezért nem szabad sok sót használni. Inkább utólag.) Tekerd le a gázt kicsire.
Vágd fel lehelet vékonyra a fokhagymát, passzírozd szét a késsel, és keverd az ételhez. A (feltehetőleg) szeletelt Chorizo kolbász karikákat szépen rakd rá az étel tetjére. Pár perc múlva keverd bele az ételbe, majd rakj egy fedőt a lábosra. Főzd egy órán át kissé nyitott fedő alatt úgy, hogy 10 percenként megkevered. Hamarosan kész a lecsó, készülődhetsz!
Friss kenyérrel tálald. Az étel pár óra múlva még finomabb lesz, de ezt eddig sose sikerült kivárni.
Megvagyunk, felesegemnek sajna meg nam talaltunk semmit...mondjuk 100%-osan meg nem vettetuk bele magunkat a keresesbe...most eppen megint koltozunk..ugyanabban a lakoparkban maradunk, csak egy kisebb, 2 szobasba...100 euroval kevesebb a berleti dija, de meg igy 80 nm2-es...szoval boven eleg az is....
Nekem mar negyon hianyzik a motorozas, barmit megtennek hogy motorozhassak!
Es tudom hogy van motorom, de nem ulhetek ra!
Jól van srácok.
Lehet, hogy megfogadom. Végül is ezért nem hirdetem a motorom sehol, mert magam sem vagyok még teljesen biztos.
És hát be kell vallani, sok helyen elmegy azért ez a moci is.
No és mi újság odakinn Andris? A párod talált valamit?
Jól gondold meg Zoli, mert utcán is jó közlekedni, 2 motort meg zűrös fentartani...
Én vagy kihozom a GasGas-t (veszek hozzá SM szettet is), vagy veszek egy 450-es Yamaha WR-t...
Bizony, olcsóbb a fenttartása egy 2t cross gépnek, de azt szállítani is kell valahogy, akkor már kel vonóhorog, utánfutó, arról nem beszélve hogy egy crossgép lakalmatlan endurózásra...én már csak tudom, két KTM sx 250-esem is volt...amikor hegyen felfelé kellett volna menni, alacsony sebességgel, akkor nem lehetett finom gázt adni, csak kipörgött a kereke...ugyanez volt akkor is, amikor az ember beszorult egy sáros gödörbe, patakmederbe...ja, meg előbb-utóbb a vizet is elforralta így...
Komolyan eladnád a masinát? Az oké hogy ráülnél helyette egy kx-ra de teljesen feladnád az utcai motorozást?
Persze szólok ha esetleg tudnék valakit,de a legjobb megoldás az hogy felteszed a létező összes helyre,aztán csak lesz valami.
Mi lesz itt velünk? Lassan mehetünk át az enduró,cross fórumra.
Képzeld nem vettük meg mert link volt az ember. Viszont 350 ért elment a CBR, és most KDX et, RMX et, ilyesmiket néz az öcsém.
És nagyon gondolkodom én is az eladáson, mert nagyon szeretnék egy KX 250 est.
Ha esetleg olyan 320 körül tudsz valakit, akit érdekelne, lehet, hogy eladnám neki. a kis KLR-t.
Egyetlen komolyabb hibája, hogy nincs rajta műszerfal.
Itt egy kép, hátha érdekelne valakit.
Nem vagyok profi a témában,de szerintem nem sok jele van annak ha laza a ballance lánc. Esetleg kicsit csöröghet vagy hasonló. Ha müködig a rugó rendesen akkor magától megfeszití és kész. Ha nem akkor pedig kézzel megfeszíted kb annyira amennyire a rugó huzná,azt ugyis látod.
De veszélyes lehet ám a dolog. Mondjuk ha látod hogy megnyult a lánc és kicseréled,lehet hogy nem elég, akkor kicseréled a vezetőket, lehet hogy nem elég, akkor kicseréled a fogaskerekeket..... És máris többe kerül mint maga a motor. Persze ez csak legrosszabb eset. Ne legyen így!
Csinálok holnap képet hogy most hogy néz ki de még nagyon sok munka van rajta!Ha nem tudom megcsinálni a dekompresszort akkor örülök ha nyárra készen lesz mert egy másik himba tengely biztos nem 1000Ft. Ilyen komolyabb alkatrészt honnan érdemes beszerezni?
Helo erik515!
Szerintem nem tudná beindítani! Ha nincs dekompresszor, akkor az olyan mintha be akarnád rúgni és még ha ketten a nyakadba ülnének se mozdulna a berúgó! Képzeld szegény önindító..., nem hiszem, hogy túlélné!
Köszi szépen!De lenne még egy kérdésem ha ezt a dekompresszort sikerülne megcsinálnom úgy hogy ne nyissa a szelepet az önindító be tudná indítani a motort?
Tényleg kemény a gép. A KX sorozathoz igen közelálló a teljesítménye. Bizony egy kis adrenalinbomba. Elfogadnám, magamnak is.