Oo, Zolikam, mely nyomokat hagyott benned az a KX, igazam van?
En vegulis volt abban a bizonyos hangarban, hat tenyleg nem semmi!
Nem tudtam (akartam) mindehol fenykepezni, nehogy furcsan nezzenek ram.
Gondoltam rad, volt egy Monster Kawasaki KX 250...draga volt, 500.000 Ft..
Viszont volt egy 2003-as TM 125 is, Ohlins elso telokkal, nagyon olcson...na, azt lehet hogy megkaparintanam szivesen....
No erről bizony Kisilo barátunk tudna igazán mesélni, hiszen ő már túl van egy ilyen cserén.
Magam részéről mindkettőt kipróbáltam, és meg kell, hogy mondjam, bármennyire is szeretem a kis KLR-t, azért be kell vallani, hogy itt bizony komoly generációs különbségek vannak.
A teljesítmény, a súj miatt, nem sokkal marad alul, inkább talán csak a nyomaték magasabban, van.
Ha viszont más is számít neked mint a teljesítmény, akkor tudnod kell, hogy bizony a DRZ fékkel bizony tudtam "stopizni", míg a KLR fékkel gyakorlatilag lehetetlen.
Persze az is igaz, hogy ez a motor sem arra való, hogy leugrunk vele a Balatonra. Természetesen megbírja, de nem ez a profilja.
Aki DRZ-t kíván terepre használni, mindenképpen az E verzió ajánlottabb és persze az sújmínusz ami ezeket az újabb motorokat jellemzi, mindenképpen segítség.
Nem szeretnék ebben a fórumban Kawa ellenes lenni, mert nem ide való, viszont őszinte gyerek vagyok, ezért azt mondom, hogy ha az a motor jó állapotban van, akkor lehet, hogy nem érdemes kihagyni.
Mellesleg jómagam ha megtehetném, (márpedig egyszer nem lehetetlen, hogy megteszem) akkor a 2T 250 es KX ig meg sem állnék.
A segítségeteket kérném. Lehetőségem lenne 1 jó állapotú DRZ-hez jutnom. Érdekelne hogy mi a különbség menet teljesítményben, dinamikában, megbizhatoságban a KLR -hez képest. Lehet-e érezni 250Cm hiányát, Úgy nézem teljesítményben hasonlóak, inkább súlyban van külömbség.. Várom a tapasztalatokat, és véleményeket.. Ja amúgy supermotoról van szó..
Akkor szerintem szét kell kapni, mert egy használt bontós dob is elég drága lehet! Ám az lehet, hogy szép a hangja nekem is ilyen dob volt a gépen, de még nem hallottad a mostanival! Lehet, hogy megváltoztatná a véleményedet!
Köszönöm a tanácsot!
Sportdobot semmiképp nem szeretnék, nem azért van egyhengeres motorom, hogy elrontsam a csudaszép hangját.
Mellesleg kipuff-építőt én is tudok, aki kb 30-ból olyat készít, amilyet csak óhajtok, de gazdaságossági okokból elvetettem ezt a lehetőséget. Ezért keresek teszkós megoldást a csörgő dobra.
Hello Trysii!
Igazság szerint nem tudom mennyibe kerülhet egy ilyen kipu bontóban, de biztosan nem olcsó! Adódik a lehetőség egy nyitott dobra is, persze csak ha hangoskodni akarsz! Ha nem akarsz másik kidörrenőt akkor nincs más választás szét kell vágni, azt viszont, hogy mi csöröghet benne arról fogalmam sincs! Esetleg ha rászánnád magad egy nyitott dobra tudok egy remek szakembert Budapesten aki csinál az enyémhez hasonló dobokat 100-120 euro értékben!
Keresek csörgő-zörgő kipufogódobom helyett másik gyárit, vagy valakit, aki tud segíteni a dob kitakarításában. Széthullott benne valami, és nem tudom kirázogatni semmiképp. Mit lehetne vele tenni?
Ahogy elnéztem, nem lehet szétszedni, legfeljebb szétvágni, és úgy kitakarítani, meg miegymás...
Javaslatokat szívesen fogadok.
Szia kisilo!
Tegnap nekem se indult a gép, szintén aksi gond! Az viszont már zavar, hogy ez nem először fordult elő! Amúgy is elég nyögvenyelősen hajtatja az önindítót! Lehet, hogy gyenge az aksim, vagy csak simán kinyiffant! A kipufogóról meg annyit, hogy már várom a vidit a géped hangjáról!
Szia Andris!
Már nagyon várom a képeket! A január az kicsit necces! Nem szeretném összeverni a gépet! Az a helyzet, hogy a hátsó gumimat tavaszra cserélni kell, mert elfogyott! Nem hiszem, hogy szeretné azokat a januári mínuszokat, de még a láncszettet is cserélni kellene, mert már az is határeset! Kezdek rájönni, hogy mennyire drága hobbi ez a motorozás! Már az is jó lenne, ha nem hajtanám annyit, de nem bírom ki és ebben a szezonban 8200km kapott tőlem! Tavasszal olaj-olajszűrőt cseréltem, meg gumikat! Nyáron fékpofákat és megkapta a kiput! Most megint olajcsere, mert már időszerű sőt már el is késtem vele! Tavaszra megint hátsó gumi lánc-lánckerekek...! A gatyám is rámegy... és még ott van a márciusi regisztráció! Még a hűtőfolyadékot is ki kellene kicserélem mielőtt elgarázsolom...!
Látom Kisilo akkor könnyebb lesz megoldanod a kipufogó kérdést. Ez jó.
Mellesleg én is így vagyok vele, szeretek ide irkálni, mert hihetetlen baráti hangulat szokott itt lenni.
Nagyon örülök annak is, ha valakit tényleg érdekel mi van alatta, megpróbálja megcsinálni és ezzel még közelebb kerül a paripájához, megismeri és így mennek együtt tovább. Az, hogy segíthetek nektek egy-egy jó tippel, vagy ábrával annak meg különösen örülök, mert így mindenkinek könnyebben meg van a sikerélmény. Azt hiszem a motorozást szeretőknek ez kijár.
Mert ebben a szakmában az a legszebb, mikor valami olyan szépen muzsikál a beavatkozás után, akár egy hangszer.
A kipufogó módosítás, alakítás is egy ilyen dolog. Remélem, hogy tetszeni is fog az eredmény.
Ja és még valami! Tegnap ránéztem a kipufogóra. Ugy nézem hogy szerencsém lesz vele mert nem kell szétvágnom. Ugyanis úgy fest hogy a dob kb egyharmadánál le van választva és kiáll egy darab cső.
Tehát csak egy darab perforált csövet kell szereznem,összekötni a végdarabbal,kitömni gyapottal és kész!
köszi Zoo! Ismét hasznos ismeretekkel lettem gazdagabb. Igaz hogy az előző tulajnál már előjött a vízpumpa probléma és meg is csináltatta ugyhogy remélem nem lesz gondom vele egy darabig.
De jó hogy mondod a vízcserét! Megelőzés képpen akkor azt le is cserélem szépen!
Osztom a véleményed repci! Soha a büdös életbe nem mertem volna szétszedni a KLR-em ha nincs ez a forum,meg a Zoo hozzáértése. Azota meg már igen,sokminden történt! Ha nincs baja a motoroknak akkor megbeszéljük egymás baját is.
A közös motorozásról nincs is mit beszélni! Rajtam nem múlik! Bármikor rajtra kész vagyok!
Illetve majdnem......
Tegnap is úgy voltam vele hogy már muszáj kimennem motorozni. Kb 2 hete nem is volt beindítva a gép. Na aztán be sem akart indulni a jószág. Kicsit lehervadt az akksim. Nem bírja a hideget ugy látszik. Na de jött a peugeot meg a bikakábel! Igaz hogy egyedül voltam,mert nem ért rá senki de marha jót motoroztam.
Ahogy olvasgattam az írásodat a tömszelencéről Zoli elgondolkodtam...! Arra gondoltam, hogy mikor megvettem a motoromat és bedöglött mondom próba szerencse megkérdezem itt! Meg is lepődtem mikor válaszoltál, mert már akkor úgy tűnt, hogy te tényleg érthetsz hozzá! Azóta már eltelt egy kis idő és azon kívül, hogy első osztályú szakmai segítséget kaptam szerintem barátok is lettünk! Ugyanígy vagyok Andrissal és kisiloval is! Sőt veletek többet beszélek mint néhány haveromnak mondott emberrel...!
Erre gondoltam és remélem jövőre át birok menni, mert már jó lenne találkoznunk és gurulni 1et! Jövőre össze kellene hozni azt a Dorog-Szentendre túrát!
Szó mi szó , A fagyálló folyadék, amellett, hogy fagyálló, remek hőelvezető közeg és nem elhanyagolható bizony a szelencét kenő képessége sem.
Elvileg két évente illik lecserélni, mert ezen jó tulajdonságait egy kissé elveszti, még ha mínusz 160 fokos is.
Jobb megoldásnak tarthatnánk a szimeringet, de mivel itt elég nagy a hőmérséklet és a nyomás, ezért itt a gumi alkatrészek hamar tönkremennének.
Régebben még úgynevezett bourman tömítéseket is használtak (filc szerű anyag), amiket már nem is nagyon használnak. Az anyagtechnika jelenleg ezt tudja nyújtani.
A legjobb lenne, ha már tudnánk valami féle súrlódás mentes erőteret használni
Olyat ami a csillaghajóknál elszeparálja a világűrt a dokkban található belső levegőtől
Igazából az előző képen, az utolsó előtti képen látható (egy kis nyil mutatja. Az a tömszelence. azt kell cserélni, ha a pumpa alján a kis lyukon folyik a víz.
Ez valójában egy grafitozott műanyag gyűrűpár, aminek az egyik fele a lapát tövében, a másik fele pedig a fedélen van. Ezeket egy rugó nyomja össze. Ha ez a nyomás nem elég, vagy vagy a két felület sérült vagy kopott, akkor itt átkúszik a víz.
Mellesleg, a jó minőségű fagyálló folyadék hiánya gyorsan tönkreteszi ezt.
Így néz ki.
Na örülök,hogy megvan. Ha hasznos is akkor meg még jobban. De azért majd még keresek Angol nyelvűt is,az talán nem olyan kínai mint ez a francia!
Egyébként ilyenkor mit kell cserélni a vízpumpánál? Két szimeringet vagy mit? Hagy tanuljak egy kicsit!
Most meg van.
És be vallom töredelmesen, hogy számomra ez egy igen nagy érték. Komolyan mondom, hogy nagyon örülök.
Nekem olyan ez, mint ha hirtelen egy kis szürkehályogot vettek volna le a szememről.
" Hirtelen minden megvilágosodott "
Ó igen ez a linkem megvan de eszembe se jutott látod! Tényleg hasznos itt aztán van minden. De közben már megtaláltam a mail címed és elkültem a manualt is.
Köszi a kipufogós linket még hasznos lehet. Bár lehet hogy csak jövőre fogok ezzel foglalkozni. Már el is felejtettem hogy legutóbb elgörbült a kormányom és inkább az lesz az első hogy azt kicserélem.
Néztem ezt a DRZ-t. Gyanusan olcsónak tünik. De viszont ha azt mondod hogy motrikusan renben van akkor viszont kurva jó vétel! A vízpumpa gondolom nem olyan nagy ügy. Sok sikert!
Ja!
Figyeltem miről írtok.
Vannak helyek, ahol adnak gyapotot is és méretre levágnak és hajlítanak akár perforált csöveket is.
Bár bevallom Doroghoz közel nem ismerek ilyet, csak itt Pesten.
Hely, ha lenne egy jó kis "CO gépem".(védőgázas ívhegesztő)
En vegulis volt abban a bizonyos hangarban, hat tenyleg nem semmi!
Nem tudtam (akartam) mindehol fenykepezni, nehogy furcsan nezzenek ram.
Gondoltam rad, volt egy Monster Kawasaki KX 250...draga volt, 500.000 Ft..
Viszont volt egy 2003-as TM 125 is, Ohlins elso telokkal, nagyon olcson...na, azt lehet hogy megkaparintanam szivesen....
este teszek fel kepeket!