Én annó Honda CBF600Sen tanultam szép moci, és kellően nyomatékos is. Igazi kis tanuló és vizsgamotor.
Csak mivel nem én voltam az egyetlen aki ennek a nyergében okosodott mindig akadt vele valami, olykor negyed kuplungkarral kellett szenvedni. Aztán volt hogy a fényezés csúnyult el lefektették.
De komolyan senki nem amortizálta le mert jó volt az oktatónk és látta, hogy kinek szabad odadni és kinek kell még mennie, a 400as suzukival.
Azért mész egy olyan motorral (gondolom GS 500), mert ez az egyik legolcsóbb A kategóriás motor.
A motoros iskolák nem vesznek több milliós motorokat, hogy a tanulók leamortizálják öket.
A vizsga úgyis a motor kezelésének ismeretét és a forgalomba való részvétel jogosultságát igazolja.
A B kategóriás jogosítvány megszerzése közben sem egy M5 -össel tanul az ember, hanem egy max 100 LE-s valamivel.....
Ok ezt megfogadom higgyétek el,épp ezért jobb egy kicsit tartani tőle mert akkor nem mered huzni neki.De amugy nem értem a korlátlan jogsi megszerzésénél miért egy 47Le-motorral kell menni,mikor 2007 írunk és most azért már minden motor elérte a legalább 75Le vagy Ti annak idelyén minek a nyergében tettétek le a jogsit
Kösz a bíztatást,de azért Ti is beláttjátok,hogy 20Le után a 110paci egy kicsit több,de amugy az ETZ-et kentemm rendesen,azt nemtom hogy mi a motor korláta,de már ért le a kipufogó jobbos kanyarban,és hálistennek eddig meguztam esés nélkül(mármint az ETZ-vel) De küll már sokan mondták,hogy önkontrol dolga az egész,de azért csak tartok egy kicsit tőle,de viszont vágyom is rá.Majd azért megejtek egy képet a gépről ha meglessz és akkor már teljes jogu tagja lehetek a CBR-Klubnak Tök jóóóóóóóóóóóóóóóóóó
Ha frankó 250-ed van akkor az legalább 45paci vagy nem?Én nemtom pontosan,de ahoz képest hogy viszonylag kicsik bivalyerősek fent,namármost azt mondtad,hogy nemrég vetted és eddig csak robiztál,akkor meg joggal félhetcc tőle egy kicsit.Én pl egy hónaop múlva veszek egy 600-ast és énis szarok tőle mert eddig csak 251-ETZ volt
Köszi, ezzel is okosabb lettem Hát igen...különben nem is megyek gyorsan, nem akarok elszállni egy kanyarban. Mondjuk nehéz dolog, így is megkaptam a szomszéd autószerelő fószertől, hogyha ilyen "óvatos" (még jó h nem azt mondta h beszari )vagyok, mért nem veszek inkább egy choppert (fuj)....
Új forgalmid lesz (6000) új rendszámot kapsz (3500) meg új műszaki-igazoló matricát (320Ft) szóval egy tizesből áll meg a kanyar. Öcsém elhagyta az MZ-ről úgyhogy mostmár azon is unijjós feszül
"közben egyet,kettőt,hármat vissza) aztán ráeresztheted és kapaszkodhatsz. Mondjuk a Simsont is így kell előírásszerűen használni csak azon nem szokás hármat visszadobni..." ez tetszik sikerült feldobnod a napom hátralevő pár óráját
Nem mondta senki ,hogy divatmotoros vagy nyugi,bár énis korán kezdtem aszem 12-14 lehettem.Igaz az én családomban sok a motoros .Na de komolyra fordítva dolgot,az elején míg megszokod a váltásokat nemkell gyorsan menned ill.gyorsan váltanod,csak szép lazán nyugottan,ha majd belejössz akkor lehet vagánykodni meg ilyenek.A kétütemüvel kapcs tényleg nem ajánlott sokáig motorfékkel fékezni,mert hát nem igazán tesz jót neki.De segíthetsz rajta,ha gurulás közben néha behuzott kuplungnál adsz egy-két gázfröcsöt,majd azt ujra kiengeded,de várd meg míg leesik a fordulat nehogy megilyedj Ez most lehet bonyolultnak hangzik de majd belejösz mindenki így kezdi.Sok sikert és jó gyakorlást,az idő lassan engedi
Jah még azt azért hozzátenném(mondjuk nem ide tartozik), hogy nem "divatból" motorozok, már nagyon régi álmom volt.. És nem idiótaságból vettem ilyen motort elsőre.. Én is rendesen elkezdhettem volna 14évesen pl. egy simsonnal, de az őseim megakadályoztak mindenben , (egy családi tragédia miatt). Nagyon bánom az egészet h nem voltam rámenősebb. Tavaly tavasszal még azt se tudtam mi az a kuplung..... , az autók meg soha nem érdekeltek komolyabban. 22 évesen viszont azért nem akarok Babettával nyomulni... bár lehet h nem ártott volna....
Köszi, sokat segítettél.. (különben 50ccm-esen még nem is mentem, bevallom robogózni is csak 1 hónapig robogóztam nem sajáttal).Tleg elég zöld vagyok... A felváltással kapcsolatban már kezdek rájönni a dolgokra, mondjuk a kuplungot mindíg lazán meghúzom, megszokásból.. Ez a motorfék -dolog viszont új, figyelni fogok rá...(sokat használok motorféket, mióta a postás ismerősöm kipróbálta a mocim és akkorát esett vele mint az állat egy hirtelen fékezés következtében azóta kissé tartok tőle.) De igyekezni fogok.
Nem túl zöld amit mondasz, de ha konkretizálod, hogy mi a problémád a váltással akkor megpróbálunk segíteni. Amúgy a kétüteműt pörgetni kell, de ha kipörögte a fokozatot akkor váltsd el, ne haladj csúcsfordulat közelében tartósan. A másik, hogy minél kevesebbet motorfékezz, mert ugye az olaj a benzinnel együtt érkezik és elcsapott gáznál (egy visszaváltás után pl) a fordulatszámhoz képest kevés benzin-levegő-olaj keveréket kap a henger. Ha előzéshez kigyorsítani szeretnél, kuplung-gázfröccs(közben egyet,kettőt,hármat vissza) aztán ráeresztheted és kapaszkodhatsz. Mondjuk a Simsont is így kell előírásszerűen használni csak azon nem szokás hármat visszadobni... Voltak 2T Cagiváim, csak az elinduláshoz kuplungoltam meg visszaváltáshoz. Baja nem volt, még most is mennek az újabb gazdáiknál.
Sziasztok!Sajnos az oldalon nem találtam semmi vezetéstechnikával kapcs. topicot, ezért ide írom..
Szóval az a problémám hogy eddig robogóztam, nemrég vettem egy 250es(2T) sportmocit, és a váltással vannak gondjaim.. Egyelőre olyan "simsonosan" váltogatok vele, 4esben alig vagyok már(csak100-120nál)...lehet h ez kicsit viccesen hangzik, de kezdő vagyok, nyáron vágták utánam a jogsit.(B-s nincs is) Egyik ismerősöm mondta h így hamar tönkre fogom vágni a blokkot, főleg hogy nem egy mai darab... mennyi az "esélyem" erre?
Csak mivel nem én voltam az egyetlen aki ennek a nyergében okosodott mindig akadt vele valami, olykor negyed kuplungkarral kellett szenvedni. Aztán volt hogy a fényezés csúnyult el lefektették.
De komolyan senki nem amortizálta le mert jó volt az oktatónk és látta, hogy kinek szabad odadni és kinek kell még mennie, a 400as suzukival.