Vannak motorok amik háklisak az olajra,de egy kopott motor már mindet eszi.
A te esetedben lehet hogy egy 20W-50 segítene picit......ezt a gyár is ajánlja. Ennek az olajnak -20 fok a szivattyúzhatósági határértéke,úgyhogy nyugodtan használhatod.Gondolom -20 foknál már nincs kedved motorozni
mondjuk attól nem kellene füstölnie hogy milyen olaj van benne(10w40-10w50)
nyáron kezdte el egy túra vége felé akkor abban a hitben voltam hogy kidöglött az olaj és ezért eszegeti
csere után nem volt füst egy ideig
de azóta füstölget hidegen hol jobban hol kevésbé
mostani olajban még 500km sincs, ebből pár km a homokbányás forgatás többi ilyen negyedgázos téblábolás simson tempóval
Nem feltétlenül a viszkozitástól,hanem az olaj összetételétől is függ.
Én is raktam a régebbi XR4-be Liqui Moly olajat(rész szintet),és megcsúszott,aztán kipróbáltam a Motul 5100-at szintén rész szintet,és nem csúszott meg!
Raktam bele én is egyszer 10W-50 est TOTAL márkéjú motorkerékpárokba való olajat de nekem két személlyel emelkedőnek felfele 5. be megcsúszott egy picit a kuplung utána raktam bele a castrol 20w-50 et mindenki ezt javasolta ennél finomabb olaj nem való ezekbe nyárra.
Ne mondjál már ekkora szamárságot! Olvass kicsit utána az interneten!
Az alacsonyabb szám a hideg oldali viszkozitást, a nagyobb meg a meleg oldali viszkozitást jelöli!
A 10W-40 és 10W-50 között csak annyi különbség van,hogy az 50-es végű nagyobb hőmérsékletet tűr el,attól még nem full szintetikus.
Amit ini használ Motul 5100 10W-50,ugyanolyan rész szintetikus olaj mint a 10W40-es Motul 5100.
Akkor ne csodálkozz hogy eszi az olajat mint az állat ezekbe a motorokba 10w-40-es nél finomabb olajat nem szabad rakni én nyáron csak is 20w-50-el járok.Tegyél bele 10w-40 et kevésbé fogja enni.
legutóbb majd 1 litert öntöttem bele.........
a nívópálca tök száraz volt
ha csak itthon kavarognék vele nem is izgatna annyira a dolog, de most vigyek egy túrára magammal 2 liter olajat.........
most pont a felső szintig öntöttem majd megnézem mennyi fogy 500km alatt
Szép ajándék
Amúgy a haver még ment volna vele tovább is úgy hogy töltögeti az olajat,csak az volt a bibi,hogy szétment a vez lánc feszítője,átugrott a lánc,elment a vezérlés,és a dugó rendet rakott a szelepek között
Úgyhogy aktuális lett egy felújítás
akkor elviszem télen a szakihoz, majd megnézi
lehet ki kellne cserélni minden kacatot ne keljen bontogatni 2 évete
eladni úgysem akarom
meg kell várni a karácsonyi pénzesőt aztán lehet betenni a motorba
majd mondom is a nejnek hogy egy csudaszép dugattyút kap most karácsonyra
A haveri körben van egy öregebb XR4 rengeteg km-el,ami füstölt,zabálta az olajat,de ment mint az óra,és ereje is volt. Hiába ment rendesen,a végén dugattyúcsere,és fúrás lett a vége......
hangos ez még most is....... legalábbis nekem
a villanymotor hangja jobban tetszik
de erő van benne, megy mint az ökör.... nem is kopogós a hangja
a dt-ben el volt kopva a dugó aztán olyan fura hangja volt, mert már billegett a hengerben
A te esetedben lehet hogy egy 20W-50 segítene picit......ezt a gyár is ajánlja. Ennek az olajnak -20 fok a szivattyúzhatósági határértéke,úgyhogy nyugodtan használhatod.Gondolom -20 foknál már nincs kedved motorozni