Beadtam egy szerelőhöz hogy kezdjen vele valamit csinálja meg megjött a dugó hozzá de rosszat küldtek ugyhogy a héten jön meg a jó ha beindult kiderül mi lesz és megjött a fejidom is pff augusztusba rendeltem és 1hete jött meg:)
Ott a vízpumpa tengelye van és szerintem szimeringes, ami azt eredményezi, hogy hajtómű olaj szivárog ki. Ugyan itt ki tud folyni a hűtővíz is ha a tömszelence rossz.
Na ez a szimmering téma nekem már magas, de találtam egy nagyon rendes szervizest, és a jövő héten majd megnézi.
Egy biztos, ma elhoztam egy boltból pár fúvókát, 80, 90, 100, 110 méretekben. A 100-assal kezdtem, és a felállás hangyányit javult. Ami azt jelenti, hogy üresben már kipörögte magát a motor 13 fölé is, de ha ráültem akkor csak annyit javult a helyzet, hogy egy pár km/h-t nyertem... 96-97 km/h volt sík terepen, kis szembeszéllel a vége, a 92 kilóm alatt.
Arra is gondoltam, hogy eddig poweres 125-öseim voltak, és lehet hogy emiatt sokat várok tőle. Hisz semmi tuning nincs rajta. Végülis csak azt a jelenséget furcsállom továbbra is, hogy legkésőbb 9k után el kell váltani, mert onnan rohamosan csökken az ereje. 8k körül érzi magát csak jól.
A 90-essel már átestem a ló túloldalára, és akkor meg nem kapott eleget. Sajnos 90-és 100, vagy 100 és a korábbi 110 között nem volt lehetőségem kipróbálni fúvókát. Az biztos, hogy 5-ös menete van a fúvókáknak, szóval akár egy MZ fúvókája is jó bele.
Levegő, benzin, olaj, gyújtás, hűtés rendben van, és a többihez én már nem értek, szóval jobb ha szakember nézi meg.
Nekem is az a véleményem, meg kellene nézni a gyújtás felöli szimeringet. Elképzelhető hogy átenged az alsó tér. De lehet "O" gyűrű kopás is a főtengelyen.
Ha csak diszkréten tömítetlen a karter, akkor nembiztos, hogy nagyon felszívja a váltóolajat, de azért ilyenkor az kissé benzinszagú.
A gyujtás felől, ha olajködös a cucc, akkor szimeringes.
"Kis sokalásra, egy hangyányit jobban gyorsul 3/4 fordulatig, de nem forog el"
Valami ilyesmit tapasztaltam már 110-nél is... attól a fordulatszám tartománytól kezdett el kevésbé menni, ahol a főfúvóka kapta a szerepet. tehát 8-ig mintha semmi baja sem lenne, aztán az erő hirtelen elszáll... és ez most fokozódott.
A karburátor gyári, PF70-es, gondolom 19-es... még megpróbálom a kisebb fúvókát, 105-öst, 100-ast, 95-öst, 90-est, de ha nem haladok, akkor megy a szerelőhöz.
Hát hogy szimmeringes-e, azt nem tudom... nem lenne valami jele?
Váltóolajat nem ereszt át, az tuti, azt érezném a füstön, meg látnám is. Ha meg valamelyik szimmeringnél kintről levegőt kapna, akkor ott az olaj is megjelenne nem?
Olyan 3-5% -ot szokás egy lépcsőben ugrani a fúvókával, temeg ugrottál majdnem tizet.
Ha 110 után 120-szal mégannyira sem forog el, akkor már a 110 is sok volt.
Kis sokalásra, egy hangyányit jobban gyorsul 3/4 fordulatig, de nem forog el, kis keveselésnél, meg elforog.
Ha 19 es torku karbid van az ns1-en, akor 80-90 körül kereskedj.
Persze, ha szimeringes, vagy más miatt falsol, sosem fúvókázod be.
Na a fúvókát kilövettem egyből 120-asra, és csodák csodája, a motor még szarabbul megy magas fordulaton, szóval a kálvária nem ért véget még. Pedig semmi jelét nem mutatta a sokalásnak....
Ha minden ilyen fordítva megy ezen a szaron, akkor lehet hogy kisebb fúvóka kell, mint a 110-es....
arra is gondoltam, hogy hidegen és melegen is pöccre indul, tehát a kompresszió annyira nem lehet rossz benne, szóval már oda szűkítettem a kört hogy kipuff, vagy fúvóka. előbb megoldom az utóbbit, aztán ha nem javul akkor kiégetem a kipufogót...
remélem a jövő héten lerendeződik ez a dolog mert ezzel kelek, ezzel fekszek...
totalbike motordoki azt írta egy simsonosnak, hogy a 70-es helyett 72-est rakjon bele (hasonló hibajelenséget írt le) tudom hogy más kategória, de mégis...
Lehet hogy 5 század számítana ennyit?
Lehet................. dörzsárazd fel hátha jobb lesz.
Ha semmi változás akkor tovább kell lépni a más hiba lehetőségek felé.
Az eredmény: 3/4-ig kitekerve az alapjárati dúsító csavar = max. 9000-es fordulatszám üresben; 1,5 fordulatig kitekerve = max. 10000-es fordulatszám, 2-ig kitekerve max 11000, és 2,5 után változatlanul a 12000 a maximum, bármeddig tekerem...
Ha ráülök, továbbra is 90 a maximum sebesség és már a 10000-et se éri el csak esetleg 3-mas vagy jó esetben 4-esben.
Továbbra is azt gondolom, hogy keveset kap magas fordulaton, ami ha szerencsém van, akkor főfúvóka. Jövő héten dörzsáraztatom a cuccot...
Hát ha úgy ki volt tekerve ahogy mondod akkor sokalt a motor és nem tudott kipörögni. Nagy valószínűséggel biztos hogy ez miatt nem megy rendesen.
Ha pl fúrva van a henger és egy mérettel nagyobb akkor változhat egy kicsit a szükséges üzemanyag mennyiség.
Állítsd egyenlőre 3/4-re, és az alapjáratot is, majd hirtelen gázadásokkal ellenőrizd. Ha fullad (kevesel) akkor picit nyiss (negyed fordulatot se) a dúsító csavaron. Ha pedig úgy érzed (hallod) hogy lassan veszi a fordulatot (még sokal) akkor zárj rajta.
Ha jól kipörög akkor véglegesen állítsd be a rugós levegőcsavart, hogy az alapjáratod is jó legyen.
Sok sikert
Most még délig dolgozom, és úgy megyek haza összerakni a karburátort. Én fogalomzavarban voltam a csavarokkal kapcsolatban. Azt hittem a súbert emelő rugós csavar az alapjárati dúsító. De ezekszerint a tőle balra található általam levegőcsavarnak gondolt csavar az. Na az nekem ki volt tekerve vagy három fordulatot, mert az alapjáratot úgy tudtam stabilizálni.
Szóval akkor azt betekerem teljesen, majd 3/4-et vissza, és ehhez állítgatom a rugóst, amíg nem lesz jó az alapjáratom, ha jól értem.
Mihelyst hazamegyek ezzel fogom kezdeni, aztán összerakom és kipróbálom. Ha nincs változás, akkor marad a kipugofó, amit akkor holnap leszedek és szerzek gázolajat, meg egy hőlégfúvót és kiégetem. Aztán ha utána sem lesz jó, akkor nagy valószínűséggel gyűrüzni kell a kicsikét...
Nem használok MSN-t... a barátnőm gépén talán van skype, de ennyi. Viszont ha adsz egy számot akkor felhívlak , ha nem akarod publikálni, akkor a "nostrum@citromail.hu"-ra is megírhatod...
Az a másik csavar ami szintben van a karbin, nincs rugó. Rakd a súbert az alsóba, tekerj 3/4-et kifelé a hernyócsavaron és ahoz állítsd be a rugós levegőcsavart ami a tűt engedi lefelé. belenézve a torokba kb a csavar vége 5mm-t lóg be. addig tekerd kifelé amíg az alapjárat nem lesz jó. A kis csavar 3/4-edet ki és ahoz ne nyúlj, csak a rudóst tekerd. Úgy csináld hogy inkább egy kicsit több lógjon be a csavarból, rakd össze, indítsd be és addig tekerd kifelé (negyed fordulatokat) a rugósat amig lecsökken az alapjárat a normálisra. tehát zárod a levegő útját. Remélem érted.
Belaa mi lesz a mocid sorsa?
Már egy jobb állapotú Simsonért is elkérnek annyit...
Mert minden menet után, nekem jön onnan pár csepp takony...
Egy biztos, ma elhoztam egy boltból pár fúvókát, 80, 90, 100, 110 méretekben. A 100-assal kezdtem, és a felállás hangyányit javult. Ami azt jelenti, hogy üresben már kipörögte magát a motor 13 fölé is, de ha ráültem akkor csak annyit javult a helyzet, hogy egy pár km/h-t nyertem... 96-97 km/h volt sík terepen, kis szembeszéllel a vége, a 92 kilóm alatt.
Arra is gondoltam, hogy eddig poweres 125-öseim voltak, és lehet hogy emiatt sokat várok tőle. Hisz semmi tuning nincs rajta. Végülis csak azt a jelenséget furcsállom továbbra is, hogy legkésőbb 9k után el kell váltani, mert onnan rohamosan csökken az ereje. 8k körül érzi magát csak jól.
A 90-essel már átestem a ló túloldalára, és akkor meg nem kapott eleget. Sajnos 90-és 100, vagy 100 és a korábbi 110 között nem volt lehetőségem kipróbálni fúvókát. Az biztos, hogy 5-ös menete van a fúvókáknak, szóval akár egy MZ fúvókája is jó bele.
Levegő, benzin, olaj, gyújtás, hűtés rendben van, és a többihez én már nem értek, szóval jobb ha szakember nézi meg.
A gyujtás felől, ha olajködös a cucc, akkor szimeringes.
Valami ilyesmit tapasztaltam már 110-nél is... attól a fordulatszám tartománytól kezdett el kevésbé menni, ahol a főfúvóka kapta a szerepet. tehát 8-ig mintha semmi baja sem lenne, aztán az erő hirtelen elszáll... és ez most fokozódott.
A karburátor gyári, PF70-es, gondolom 19-es... még megpróbálom a kisebb fúvókát, 105-öst, 100-ast, 95-öst, 90-est, de ha nem haladok, akkor megy a szerelőhöz.
Hát hogy szimmeringes-e, azt nem tudom... nem lenne valami jele?
Váltóolajat nem ereszt át, az tuti, azt érezném a füstön, meg látnám is. Ha meg valamelyik szimmeringnél kintről levegőt kapna, akkor ott az olaj is megjelenne nem?
Ha 110 után 120-szal mégannyira sem forog el, akkor már a 110 is sok volt.
Kis sokalásra, egy hangyányit jobban gyorsul 3/4 fordulatig, de nem forog el, kis keveselésnél, meg elforog.
Ha 19 es torku karbid van az ns1-en, akor 80-90 körül kereskedj.
Persze, ha szimeringes, vagy más miatt falsol, sosem fúvókázod be.
Ha minden ilyen fordítva megy ezen a szaron, akkor lehet hogy kisebb fúvóka kell, mint a 110-es....
Ma délben egy esztergályos átlőtte a fúvókámat 115-ösre, úgyhogy ma este kiderül, hogy az volt-e a gond.
Ha nem, amit nem szeretnék, akkor marad a kompresszióhiány, de azzal a szezon végéig nem foglalkozom...
remélem a jövő héten lerendeződik ez a dolog mert ezzel kelek, ezzel fekszek...
totalbike motordoki azt írta egy simsonosnak, hogy a 70-es helyett 72-est rakjon bele (hasonló hibajelenséget írt le) tudom hogy más kategória, de mégis...
Lehet................. dörzsárazd fel hátha jobb lesz.
Ha semmi változás akkor tovább kell lépni a más hiba lehetőségek felé.
Az eredmény: 3/4-ig kitekerve az alapjárati dúsító csavar = max. 9000-es fordulatszám üresben; 1,5 fordulatig kitekerve = max. 10000-es fordulatszám, 2-ig kitekerve max 11000, és 2,5 után változatlanul a 12000 a maximum, bármeddig tekerem...
Ha ráülök, továbbra is 90 a maximum sebesség és már a 10000-et se éri el csak esetleg 3-mas vagy jó esetben 4-esben.
Továbbra is azt gondolom, hogy keveset kap magas fordulaton, ami ha szerencsém van, akkor főfúvóka. Jövő héten dörzsáraztatom a cuccot...
Ha pl fúrva van a henger és egy mérettel nagyobb akkor változhat egy kicsit a szükséges üzemanyag mennyiség.
Állítsd egyenlőre 3/4-re, és az alapjáratot is, majd hirtelen gázadásokkal ellenőrizd. Ha fullad (kevesel) akkor picit nyiss (negyed fordulatot se) a dúsító csavaron. Ha pedig úgy érzed (hallod) hogy lassan veszi a fordulatot (még sokal) akkor zárj rajta.
Ha jól kipörög akkor véglegesen állítsd be a rugós levegőcsavart, hogy az alapjáratod is jó legyen.
Sok sikert
Szóval akkor azt betekerem teljesen, majd 3/4-et vissza, és ehhez állítgatom a rugóst, amíg nem lesz jó az alapjáratom, ha jól értem.
Mihelyst hazamegyek ezzel fogom kezdeni, aztán összerakom és kipróbálom. Ha nincs változás, akkor marad a kipugofó, amit akkor holnap leszedek és szerzek gázolajat, meg egy hőlégfúvót és kiégetem. Aztán ha utána sem lesz jó, akkor nagy valószínűséggel gyűrüzni kell a kicsikét...
Karbit álligattad már?
Milyen pozícióba volt a dúsító csavar?
van msn-ed? felvennélek, inkább ott kellene dumálni.