Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Beadtam egy szerelőhöz hogy kezdjen vele valamit csinálja meg megjött a dugó hozzá de rosszat küldtek ugyhogy a héten jön meg a jó ha beindult kiderül mi lesz és megjött a fejidom is pff augusztusba rendeltem és 1hete jött meg:)
De el van mindenki tűnve............

Belaa mi lesz a mocid sorsa?
Hát, ha kaptok is annyi körül, akkor az minden lesz, csak megbízható nem...

Már egy jobb állapotú Simsonért is elkérnek annyit...
Hali! Nem tudtok véletlenül megbízható NSR-t, vagy NS1et 100ezer körül? Papírok nem kellenek hozzá. Ismerősömnek nimcs több pénze rá.
Ott a vízpumpa tengelye van és szerintem szimeringes, ami azt eredményezi, hogy hajtómű olaj szivárog ki. Ugyan itt ki tud folyni a hűtővíz is ha a tömszelence rossz.
Mi az a túlfolyó, ami a blokk alján, kb. elöl jobb oldalon van?
Mert minden menet után, nekem jön onnan pár csepp takony...
Na ez a szimmering téma nekem már magas, de találtam egy nagyon rendes szervizest, és a jövő héten majd megnézi.

Egy biztos, ma elhoztam egy boltból pár fúvókát, 80, 90, 100, 110 méretekben. A 100-assal kezdtem, és a felállás hangyányit javult. Ami azt jelenti, hogy üresben már kipörögte magát a motor 13 fölé is, de ha ráültem akkor csak annyit javult a helyzet, hogy egy pár km/h-t nyertem... 96-97 km/h volt sík terepen, kis szembeszéllel a vége, a 92 kilóm alatt.

Arra is gondoltam, hogy eddig poweres 125-öseim voltak, és lehet hogy emiatt sokat várok tőle. Hisz semmi tuning nincs rajta. Végülis csak azt a jelenséget furcsállom továbbra is, hogy legkésőbb 9k után el kell váltani, mert onnan rohamosan csökken az ereje. 8k körül érzi magát csak jól.

A 90-essel már átestem a ló túloldalára, és akkor meg nem kapott eleget. Sajnos 90-és 100, vagy 100 és a korábbi 110 között nem volt lehetőségem kipróbálni fúvókát. Az biztos, hogy 5-ös menete van a fúvókáknak, szóval akár egy MZ fúvókája is jó bele.

Levegő, benzin, olaj, gyújtás, hűtés rendben van, és a többihez én már nem értek, szóval jobb ha szakember nézi meg.
Nekem is az a véleményem, meg kellene nézni a gyújtás felöli szimeringet. Elképzelhető hogy átenged az alsó tér. De lehet "O" gyűrű kopás is a főtengelyen.
Ha csak diszkréten tömítetlen a karter, akkor nembiztos, hogy nagyon felszívja a váltóolajat, de azért ilyenkor az kissé benzinszagú.
A gyujtás felől, ha olajködös a cucc, akkor szimeringes.
"Kis sokalásra, egy hangyányit jobban gyorsul 3/4 fordulatig, de nem forog el"

Valami ilyesmit tapasztaltam már 110-nél is... attól a fordulatszám tartománytól kezdett el kevésbé menni, ahol a főfúvóka kapta a szerepet. tehát 8-ig mintha semmi baja sem lenne, aztán az erő hirtelen elszáll... és ez most fokozódott.

A karburátor gyári, PF70-es, gondolom 19-es... még megpróbálom a kisebb fúvókát, 105-öst, 100-ast, 95-öst, 90-est, de ha nem haladok, akkor megy a szerelőhöz.

Hát hogy szimmeringes-e, azt nem tudom... nem lenne valami jele?
Váltóolajat nem ereszt át, az tuti, azt érezném a füstön, meg látnám is. Ha meg valamelyik szimmeringnél kintről levegőt kapna, akkor ott az olaj is megjelenne nem?
Olyan 3-5% -ot szokás egy lépcsőben ugrani a fúvókával, temeg ugrottál majdnem tizet.
Ha 110 után 120-szal mégannyira sem forog el, akkor már a 110 is sok volt.
Kis sokalásra, egy hangyányit jobban gyorsul 3/4 fordulatig, de nem forog el, kis keveselésnél, meg elforog.
Ha 19 es torku karbid van az ns1-en, akor 80-90 körül kereskedj.
Persze, ha szimeringes, vagy más miatt falsol, sosem fúvókázod be.
Na a fúvókát kilövettem egyből 120-asra, és csodák csodája, a motor még szarabbul megy magas fordulaton, szóval a kálvária nem ért véget még. Pedig semmi jelét nem mutatta a sokalásnak....

Ha minden ilyen fordítva megy ezen a szaron, akkor lehet hogy kisebb fúvóka kell, mint a 110-es....
Tegnap kiégettem a kipufogót, úgy hogy utána inni lehetett volna belőle, de természetesen semmi sem változott.

Ma délben egy esztergályos átlőtte a fúvókámat 115-ösre, úgyhogy ma este kiderül, hogy az volt-e a gond.

Ha nem, amit nem szeretnék, akkor marad a kompresszióhiány, de azzal a szezon végéig nem foglalkozom...
arra is gondoltam, hogy hidegen és melegen is pöccre indul, tehát a kompresszió annyira nem lehet rossz benne, szóval már oda szűkítettem a kört hogy kipuff, vagy fúvóka. előbb megoldom az utóbbit, aztán ha nem javul akkor kiégetem a kipufogót...

remélem a jövő héten lerendeződik ez a dolog mert ezzel kelek, ezzel fekszek...
tökömsetuggya

totalbike motordoki azt írta egy simsonosnak, hogy a 70-es helyett 72-est rakjon bele (hasonló hibajelenséget írt le) tudom hogy más kategória, de mégis...
Lehet hogy 5 század számítana ennyit?
Lehet................. dörzsárazd fel hátha jobb lesz.
Ha semmi változás akkor tovább kell lépni a más hiba lehetőségek felé.
Na megvolt az experiment!

Az eredmény: 3/4-ig kitekerve az alapjárati dúsító csavar = max. 9000-es fordulatszám üresben; 1,5 fordulatig kitekerve = max. 10000-es fordulatszám, 2-ig kitekerve max 11000, és 2,5 után változatlanul a 12000 a maximum, bármeddig tekerem...

Ha ráülök, továbbra is 90 a maximum sebesség és már a 10000-et se éri el csak esetleg 3-mas vagy jó esetben 4-esben.

Továbbra is azt gondolom, hogy keveset kap magas fordulaton, ami ha szerencsém van, akkor főfúvóka. Jövő héten dörzsáraztatom a cuccot...
Hát ha úgy ki volt tekerve ahogy mondod akkor sokalt a motor és nem tudott kipörögni. Nagy valószínűséggel biztos hogy ez miatt nem megy rendesen.
Ha pl fúrva van a henger és egy mérettel nagyobb akkor változhat egy kicsit a szükséges üzemanyag mennyiség.
Állítsd egyenlőre 3/4-re, és az alapjáratot is, majd hirtelen gázadásokkal ellenőrizd. Ha fullad (kevesel) akkor picit nyiss (negyed fordulatot se) a dúsító csavaron. Ha pedig úgy érzed (hallod) hogy lassan veszi a fordulatot (még sokal) akkor zárj rajta.
Ha jól kipörög akkor véglegesen állítsd be a rugós levegőcsavart, hogy az alapjáratod is jó legyen.
Sok sikert
Most még délig dolgozom, és úgy megyek haza összerakni a karburátort. Én fogalomzavarban voltam a csavarokkal kapcsolatban. Azt hittem a súbert emelő rugós csavar az alapjárati dúsító. De ezekszerint a tőle balra található általam levegőcsavarnak gondolt csavar az. Na az nekem ki volt tekerve vagy három fordulatot, mert az alapjáratot úgy tudtam stabilizálni.
Szóval akkor azt betekerem teljesen, majd 3/4-et vissza, és ehhez állítgatom a rugóst, amíg nem lesz jó az alapjáratom, ha jól értem.

Mihelyst hazamegyek ezzel fogom kezdeni, aztán összerakom és kipróbálom. Ha nincs változás, akkor marad a kipugofó, amit akkor holnap leszedek és szerzek gázolajat, meg egy hőlégfúvót és kiégetem. Aztán ha utána sem lesz jó, akkor nagy valószínűséggel gyűrüzni kell a kicsikét...
Csak azért gondoltam MSN-re vagy ilyesmire, mert itt sokáig tart lereagálni az üzeneteket. Avval meg ki lehet egy témát viszonylag gyorsan kibeszélni.

Karbit álligattad már?
Milyen pozícióba volt a dúsító csavar?
Köszi de nem akarok elesni!
Nem használok MSN-t... a barátnőm gépén talán van skype, de ennyi. Viszont ha adsz egy számot akkor felhívlak , ha nem akarod publikálni, akkor a "nostrum@citromail.hu"-ra is megírhatod...
szevasztok nem kell senkinek ns1 oldal idom? jol jöhet tartalékba
nostrum!

van msn-ed? felvennélek, inkább ott kellene dumálni.
Az a másik csavar ami szintben van a karbin, nincs rugó. Rakd a súbert az alsóba, tekerj 3/4-et kifelé a hernyócsavaron és ahoz állítsd be a rugós levegőcsavart ami a tűt engedi lefelé. belenézve a torokba kb a csavar vége 5mm-t lóg be. addig tekerd kifelé amíg az alapjárat nem lesz jó. A kis csavar 3/4-edet ki és ahoz ne nyúlj, csak a rudóst tekerd. Úgy csináld hogy inkább egy kicsit több lógjon be a csavarból, rakd össze, indítsd be és addig tekerd kifelé (negyed fordulatokat) a rugósat amig lecsökken az alapjárat a normálisra. tehát zárod a levegő útját. Remélem érted.