Miért kell anyázni? Egyébként szimeringes ott lehet a motor ahol van benne szimering(sok helyen) Anyázással szerintem eléred hogy senki nem fog válaszolni a fórumon
Baxátok meg! ...vegyétek már a fáradtságot és kezdjetek el visszaolvasni legelább néhány oldalt! 2 oldallal ez előtt valaki ugyanezt kérdezte és választ is kapott rá. Tényleg kezd unalmas lenni.
ha hidegen nem indul v csak nehezen a motor akkor membrán baja lehet vagy esetleg incs jól letömítve a kipuff lehet ez a baj?
honda cr125r-ről van szó előre is köszi.
sziasztok srácok! nem tudjátok , hogy van -e valakinek 125-ös cr-hez valami rezoja? főleg króm érdekelne baráti áron-. mert a rezom az gyári meg be is van horpadva..-a dobom meg karbonszállas-s sztem megérdemel egy rezót. előre is kösszi ..( ha valakinek van akkor itt, ill.msn: dg.gabcsi@hotmail.com )
Egyszer valaki (már nem emlékszem ki) vette a fáradtságot és bemásolt ide egy kis tanulmányt arról, amit kérdeztél. Ez volt az:
A korszerű hengerek NIKASIL (NI-kel. CA-rdnium, SIL-icium) bevonatúak, A nikkel a keménységet, a kardnium a kopásállóságot a szilícium a porózusságot hoz létre az alumínium bevonatán. Ha hengert egy nagyító alatt vizsgálnánk meglátnánk hogy felülete a szilícium miatt kráteres, mint egy szivacs.
A szintetikus olajak hosszú (6-os) szénláncú termékek, amit a nevéből is kihallani szintézissel (megvilágítással ) választanak ki az alap olajokból. Az alap olajat egy csiszolt fémlapra engedik vékony rétegben. Azt erős fénnyel megvilágítják, ezáltal az olaj molekulái szénatom tartalmuk alapján sorba rendeződnek. Az 5-6-os szénláncú olajok a szintetikus, a 3-4-es szénláncú molekulák a fél-szintetikus olajok, ez alattiak az ásványi olajok. Ezeket rétegenként lehalásszák. A leírtak alapján egyszerűnek tűnik, a valóság azért ennél bonyolultabb, csak az elvek miatt írtam le. A lényeg a hosszú szénláncú szintetikus olaj.
Ami azért fontos, mert a motor működése közben a henger falával érintkezve a szilícium által keletkezett kráterekbe a hosszú szénláncok beülnek és a dugattyú gyakorlatilag a henger falának érintése nélkül a szénláncokon csúszva halad fel le.
A fent leírtak miatt szükséges a szintetikus olaj használata és ezért van a nikasilos hengerek hosszú élettartama, illetve a kis súrlódás miatti magas teljesítménye. A pannoniák abban a korban készültek, amikor ezt a technológiát még nem ismerték. Hengereik nem nikasilosak, dugatyúgyűrűik még nem krómozottak. A szintetikus, félszintetikus olajok használata nem káros de nem szükséges.
Sziasztok olyan kérdésem lenne még hogy miben más a fél szintetikus olaj a full szintetikustól?
és hogy hidegen miért nem indul vagy csak nehezen...
Egy honda cr 125r-ről van szó.
hello!
Nekem ez a motor nem azért kell hogy motorozzak vele.. hanem azért hogy valamiből csináljak egy kis pénzt! mert van egy aprilia af1 50es mocim... és 3 sebes volt.. eladtam a blokkot és vettem rajta egy Trabi WRC-t aztán a trabit családi okok miatt el kell adnom! És egy gyerek írt hogy adna érte egy 500as CR-t!
sztem abbból jól ki tudnák szállni hogy tudjak venni a mocimba egy normális 6 sebes blokkot!
köszi hogy figyelsz ezekre a dolgokra.. és kösz a tanácst...
üdv:Tommy
Azért szerintem ne vegyél 500-as 2T motort, mert a haverok előtt te leszel majd a király (bár nem igazán tudom mi a motivációd, de 16 évesen másra nagyon nem tudok gondolni - és nem megbántásként írom most ezt). Egy 500-as CR Honda (főleg egy kicsit régebbi - mint pl. az enyém is) mondjuk futómű tekintetében egy mai technikához viszonyítva sehol sincs. Óriási rezonancia hat minden porcikádra, időnkét azt érzed (egy kövérebb rácsuklózásnál) hogy húzza a kezeidet mint állat. A fiatalabb és kisebb gépek sokkal kezelhetőbbek, futóművük mint a vaj. Én 40 évesen már kinőttem a vagizásból és én nem ezért vettem. Számomra ez egy élő legenda, rengeteget olvastam össze róla - ezért, és leszarom, hogy elfáradok rajta 10-15 perc alatt (ami egyébként annak is köszönhető, hogy semmiféle cross-múltam - meg persze normális kondim - sincs), öregségemre kapott el a gépszíj. ...és ez már most így is marad. 40 évesen az emberben már elég sok minden letisztul, van kialakult felelősségérzet és magamból kiindulva (csak óvatosan feszegetem a határaimat), a crosspályán is elég megfontolt vagyok és mindig csak egy nagyon kicsivel vállalok többet. Ezt 16 évesen még én sem így gondoltam. Ha nem szeretnéd az intenzív osztályon a törött kezeddel a véres orrodat vakargatni, akkor szerintem ilyen fiatalon - ha csak nem versenyző vagy megfelelő crossos előélettel - ne vegyél ilyen motort hobbi célra! Nem rossz szándékkal írtam a fentieket hidd el!
nagyon vicce bocs de kezdő vok szerintem te se ugy jöttél ki anyádból hogy tuttál mindent már bocs
hol lehet maga a motor szimeringes?
honda cr125r-ről van szó előre is köszi.
A korszerű hengerek NIKASIL (NI-kel. CA-rdnium, SIL-icium) bevonatúak, A nikkel a keménységet, a kardnium a kopásállóságot a szilícium a porózusságot hoz létre az alumínium bevonatán. Ha hengert egy nagyító alatt vizsgálnánk meglátnánk hogy felülete a szilícium miatt kráteres, mint egy szivacs.
A szintetikus olajak hosszú (6-os) szénláncú termékek, amit a nevéből is kihallani szintézissel (megvilágítással ) választanak ki az alap olajokból. Az alap olajat egy csiszolt fémlapra engedik vékony rétegben. Azt erős fénnyel megvilágítják, ezáltal az olaj molekulái szénatom tartalmuk alapján sorba rendeződnek. Az 5-6-os szénláncú olajok a szintetikus, a 3-4-es szénláncú molekulák a fél-szintetikus olajok, ez alattiak az ásványi olajok. Ezeket rétegenként lehalásszák. A leírtak alapján egyszerűnek tűnik, a valóság azért ennél bonyolultabb, csak az elvek miatt írtam le. A lényeg a hosszú szénláncú szintetikus olaj.
Ami azért fontos, mert a motor működése közben a henger falával érintkezve a szilícium által keletkezett kráterekbe a hosszú szénláncok beülnek és a dugattyú gyakorlatilag a henger falának érintése nélkül a szénláncokon csúszva halad fel le.
A fent leírtak miatt szükséges a szintetikus olaj használata és ezért van a nikasilos hengerek hosszú élettartama, illetve a kis súrlódás miatti magas teljesítménye. A pannoniák abban a korban készültek, amikor ezt a technológiát még nem ismerték. Hengereik nem nikasilosak, dugatyúgyűrűik még nem krómozottak. A szintetikus, félszintetikus olajok használata nem káros de nem szükséges.
Olvass egy kicsit .
Amúgy a google a barátod
és hogy hidegen miért nem indul vagy csak nehezen...
Egy honda cr 125r-ről van szó.
Ha még valakinek nincs meg.
Nekem ez a motor nem azért kell hogy motorozzak vele.. hanem azért hogy valamiből csináljak egy kis pénzt! mert van egy aprilia af1 50es mocim... és 3 sebes volt.. eladtam a blokkot és vettem rajta egy Trabi WRC-t aztán a trabit családi okok miatt el kell adnom! És egy gyerek írt hogy adna érte egy 500as CR-t!
sztem abbból jól ki tudnák szállni hogy tudjak venni a mocimba egy normális 6 sebes blokkot!
köszi hogy figyelsz ezekre a dolgokra.. és kösz a tanácst...
üdv:Tommy