Ha a gyújtás fedelet leveszed, és bevilágítasz egy zseblámpával a lendkerék, meg a jelfogó közé, akkor szerintem látszik amit a rajzon jelöltem. A forgórészen egyértelmű a kidomborodó jeladó, a jelfogónak meg (még ha nem is látod) pont a középvonalában van az érintkezője.
Szerintem ez pénztárca függő dolog. Azt mondják a kovácsolt dugattyúk nagyon jók, tartósak, robbanékonyabb tőlük a moci a könnyebb tömegük miatt (wössner - német, nagyon kiváló a minősítése, wiseco - amerikai gyártású, erről is jókat hallani, vertexnek is van kovácsolt dugattyúja). Persze ezek drágábbak is. Sokan használnak "prox"-ot - ez Japán utángyártott teflonbevonatú dugattyú, én ilyet vettem, de ugye az enyém 500-as. Keme vett mostanában 250-esbe, azt mondta a szett volt 25 ropi (dugó, 2 gyűrű, csapszeg), a felső tűgörgőt külön kell megvenned. Szerintem ez elég olcsó. Jó áron a "pinkmotors"-nál kapsz prox-ot (beírod a googleba, hogy pinkmotors és már adja is). A többi dugattyúra keress rá név szerint magyar WEB-en.
Szinte bármilyen típust belerakhatsz csak jó minőségű legyen. Itt többen a Proxot használják ajánlják. A választásnál figyelembe kell venni, hogy nicasilos, vagy hüvelyes a henger, mert azt hiszem nem ugyan az típusú dugó, meg gyűrű kell hozzá.
Remélem segit, a gyertya az csak 1üó-ás, de szépen kiég! Természetesen a rajzod értettem! Amit a fénykép ábrázol /remélem látszik/ azt ugy csináltam, hogy gyertyát kivettem és egy pici csavarhuzót betettem a gyertya nyilásán és ez az állapot amit a kép ábrázol a dugattyú legislegfelső állapota! Tehát mielőtt már visszafelé indulna! Sajnos lemérni ezt nem fogom tudni, mert tolómérő oda be nem fér!
csáó azt szeretném kérdezni ti mién márkájú dugót ajánlanátok cr 250 be 1990es hpp meg hol lehet beszerezni olcsóbban esetleg ,előre is köszi a segítséget
Valószínűleg egyébként jól be fogom tudni határolni a hibát, mivel amiket kaptam alkatrészeket, azoknak megfelelők a paraméterei (csak a CDI bizonytalan). Alaplapi tekercsek, trafó, jelfogó. (Ettől függetlenül amiket leveszek a motorról, azokat is ki fogom mérni. Szerencsére a Haynes-féle könyv írja a '86-os 500-as alaplapi tekercseinek, jelfogónak, trafónak az ellenállás értékeit, és a kapott alkatrészek mind-mind a megfelelő tűréshatár-tartományban vannak. Úgy hogy ha így sem lesz jó, akkor szinte biztos hogy CDI (van még esély esetleg forgórész hibára is, de az nem annyira valószínű, teljesen egészséges és sértetlen, nincsenek rajta ütődés-nyomok.
Ledadog? Max hidegen, de az természetes és ugye hidegen nem pörgetjük-terheljük a motort! Szóval nekem ilyen gondom nincs! Megyen szépen ahogy kell, bármilyen fordulaton! Csak tudjam ülni!
Hahó! Köszönöm az eddigieket! A rajz megvan, mindjárt felteszem! Még egy pár kérdés: terhelés alatt (menet közben) bármely sebességfokozatban húz megtorpanás nélkül? Még csak véletlenül sem dadog le a végén? Kipörög szépen?
Jah azt elfelejtettem, hogy nekem 14-45-ös áttétel van rajta ami elég hosszú! Bár ez engem nem zavar, de a gyári az ha jól tudom 14-50! Na azzal el sem tudom képzelni mit csinálna!
Várom a rajzot! Le tudom neked fényképezni az egészet mint a multkor felsőholtponti helyzetben! Erőnlétileg az enyém nem lehet a helyzet magaslatán mivel /korábban már irtam/ a kompresszió nem a legjobb, de igy is szépen húzza az orrát, indul is könnyen az én 105kg-om alatt! Bár kerekezésben nem vagyok profi meg félek is tőle picit. Erőnlétileg csak egy kompresszió mérés segitene neked, de ha minden uj akkor felesleges, utánna jártam és 11,5-12bar az ideális felujitás után! 105kg-m alatt ilyen állapotban is feljön gázra 4-ben már amennyire merem! Amiben tudok nagyon szivesen segitek!
Bízom benne, hogy este leszel, de addig is kérdeznék tőled, meg kérnék is egy kis segítséget! Kíváncsi lennék, hogy mennyire "hanyattesős" a géped, ill agresszív gázadásra az egyes sebességfokozatokban mennyire emeli az elejét? (Ez csak azért érdekelne, hogy legyen viszonyítási alapom, hogy ha a tied rendben van, akkor valami hasonlót kellene produkálnia az enyémnek is.) Mivel a dugó is új, meg a henger is újra van fúrva, ezzel nekem most nem lehet bajom, a karbi belőve, csak a gyújtással lehet probléma! Kaptam alkatrészeket, a hét végén próbálgatom őket. A CDI külsőre kicsit gyanús, de ettől még lehet hogy jó.
A kérés pedig a következő lenne: Mivel azt mondtad, hogy a te gépedben a gyertya szépen kiég (őszbarna), ezért érdekelne hogy a dugattyú felső holtponti helyzetében (ez jó lesz viszonyítási alapnak) a gyújtás forgórészén levő "jeladó" milyen helyzetben van a jelfogó érintkezőjéhez képest? (a helyzet az, hogy tudomásom szerint az előgyújtásnak valahol 12-22 fok között kellene lennie fhp előtt de a mértékét gyárilag nem adják meg mm-ben - nehéz is lenne, mivel a jeledó elég hosszú, van vagy sacc. 20 mm, a jelfogó érintkezője meg talán 2 mm széles) Ha a tied oké erőnlétileg is, akkor valahogy nekem is hasonlóképpen kellene állítanom, ezért kellene a segítség. Próbálok rajzolni egy egyszerű ábrát oldalnézet/metszet, remélem érthető lesz, nagyjából valami ilyesmit szeretnék kérni tőled visszafelé, ami a te géped gyújtáshelyzetét tükrözné. ...remélem nem akasztottalak ki nagyon? Rajzolok és ha kész, felteszem azt is. Előre is köszönöm!
sos nincs valakinek egy cr 125 öshöz való hűtő de csak a jobb oldali kéne
Ismét bütyköltem kicsit
uninstalláltam a tűgörgőt a hátsó villából
pikk pakk kijöt így, nem kellett semmi extra erőfeszítés
A kérés pedig a következő lenne: Mivel azt mondtad, hogy a te gépedben a gyertya szépen kiég (őszbarna), ezért érdekelne hogy a dugattyú felső holtponti helyzetében (ez jó lesz viszonyítási alapnak) a gyújtás forgórészén levő "jeladó" milyen helyzetben van a jelfogó érintkezőjéhez képest? (a helyzet az, hogy tudomásom szerint az előgyújtásnak valahol 12-22 fok között kellene lennie fhp előtt de a mértékét gyárilag nem adják meg mm-ben - nehéz is lenne, mivel a jeledó elég hosszú, van vagy sacc. 20 mm, a jelfogó érintkezője meg talán 2 mm széles) Ha a tied oké erőnlétileg is, akkor valahogy nekem is hasonlóképpen kellene állítanom, ezért kellene a segítség. Próbálok rajzolni egy egyszerű ábrát oldalnézet/metszet, remélem érthető lesz, nagyjából valami ilyesmit szeretnék kérni tőled visszafelé, ami a te géped gyújtáshelyzetét tükrözné. ...remélem nem akasztottalak ki nagyon? Rajzolok és ha kész, felteszem azt is. Előre is köszönöm!