köszi, hogy ennyire lelkeden viseled az ügyet sajnos amiket írtál azt mind csináltuk az autószerelőnél + légkulcs is volt. azért vittem hozzá mert neki jobb minőségű szerszámai vannak. sajna nem jött ki . . . . . a fényezést csak poénból írtam,
Csak a te kedvedért! ...egyszer vezetési gyakorlaton elhagytuk az egyik 55-ös láncmeghajtó kerék anyáját és már a kerék is lecsúszott félig a tengelyről. Mellé álltunk egy másik 55- sel (egészen közel) és közéjük tettünk egy olajemelőt, hogy majd az feltolja a helyére a láncmeghajtó kereket. ...hát azt hittük! Az olajemelő szépen széttolta egymástól a két 40 tonnás dögöt. Ott is a samu volt a gyógyszer, aztán 2-2,5 m-es csőhosszabbítóval húztuk fel az anyát is a cső végén ketten ugrálva. ...voltak ilyen szép történetek.
Keresel közel 1 méteres vascsövet, ami rámegy a csőfogóra, vagy egyéb kulcsra (villáskulcsot nem javaslom, mert ha ennyire be van rohadva, akkor csak szét fog nyílni a pofája, meg lesarkazod a csavart) és ha másképp nem, akkor ráálsz a végére, vagy ha statikus erőhatásra sem mozdul akkor kicsit próbálj meg ugrálni rajta. Nem hiszem el, hogy így sem lazul le! Ilyen nincs! Ha csak egy felet tudsz fordítani rajta egyszerre, az már jó. Akkor jöhet a spray és megint forgatni. Előbb-utóbb ki fog lazulni, utána meg kiütöd. Ennek így működnie kell! Ha nem sajnálsz esetleg egy csillagkulcsot, azt is csőhosszabbíthatod, csak lehet hogy törni fog, meg arra nem lehet olyan jól csövet húzni. Szerintem próbáld meg.
Nem meglocsolni kell a fékolajjal, hanem akár csavarhúzó végével, vagy injekciós fecskendővel odajuttatni. Ami a váz fényezésére megy, azt töröld le rendesen ronggyal és akkor nem bántja. Egyébként szerintem, ahogy elmondtad, nem a tengely "kalapos" csavarjának a felfekvő felülete tapad, hanem a váznak a furatába lehet berohadva. Most jut eszembe! Nincs nagy csőfogód? Lehet azzal rá kellene fogni a tengely fejére, rátenni egy csőhosszabbítót és megpróbálni fordítani, hátha csavarásra enged. Ha mozdul (nagy erőkarral lehet olyat fogni, mint állat), akkor fékolaj, vagy spray. Lehet hogy ez "kétemberes" mutatvány, mert egy valakinek kellene tartania a fogót, a másik meg tudná fordítani. ...vagy ugyanez a megoldás mondjuk franciakulccsal. Aztán ha mozdul, utána kalapács!
hehe azért a motort nem bontásra szánom ma teszek rá fékolajat hátha... aztán holnap megkérdezem a samut hogy van e kedve dolgozni, ha pár ütésre nem jön ki akkor lefúrom a csavar fejét samu meg visszamegy a sarokba kukoricán térdepelni. inkább fúrom mint ütöm ha már tönkre kell tenni.
Hááááát... én is elég hamar előveszem a 10 kilóst . Ha valami a kilósra nem indul meg akkor nincs átmenet. Még olyan nem volt, hogy SAMU bácsinak valami nem fogadott volna szót
a fékfolyadék elrontja a fényezést végülis veszteni nem veszthetek vele, de sztem ahova kéne oda nem fog bejutni nagyon rossz érzés lenne egy akkora kalapáccsal rávágni teljes erőből + az már akkora ütés amitől tuti baja lenne a tengelynek(hiába minden puhafém köztes) meg nehogy melléüssek
Nekem mondod? ...eredeti végzettségem lánctalpas harcjármű üzembentartó mk. (T-55; T-72; BMP-1, ilyenek). Na testvérem, ott a méteres "pajszer", meg a 10 kg-os kalapács volt a precíziós műszer. Nem kell tőle beszarni, szerintem ez a fékolajos megoldás még jó lehet, aztán samu. ...de persze a gazdi tudja!
Mert mi a baj a samuval? Ahhoz képest, hogy fúrni akarod a csavart, meg ilyenek... Attól jobban úgy sem tudod elrontani. Próbáld még meg, hogy fékolajat juttass csavarlazítók helyett, annak van maró hatása is, amikor már nekem sem segít semmiféle csodaszer, akkor a fékolaj 1-2 nap alatt mégis szokott! Ugyanúgy használd, mint a csavarlazító sprayt (azért írogatok csak ilyeneket, mert próbálnék segíteni, hogy ne kelljen széjjelcseszned a tengelyt). Szerintem ezt még próbáld ki!
kalapács kb 5 kilós, a hosszúnyelű samut azért nem akartam bevetni. a legkülönfélébb csavarlazítókból raktam rá
ma átjött Niko is, ketten nekiestünk, de nem.... még csak beletörni sem tudta
Szia! Én a helyedben akkor sem barmolnám széjjel! Amikor csináltam az enyémet én is megszenvedtem vele, úgy kellett ütni, mint az állat, de kijött, csak nehezen. Visszakapattam az anyát annyira, hogy a menet ne sérülhessen, ill. az anyát is megtámasztottam kemény fával (amikor már le kell venned az anyát mert megindul a tengely, akkor fog menni egy dornival is finomabban) és adtam neki rendesen (persze előtte mindenféle spray). Nincs semmi ami fogná, annak ki kell jönnie, ne sajnáld, üssed, de 1 kg-os kalapáccsal, mert az semmi! Ha meg rakod össze, egy jó tanács: amikor kényes helyekre kell bármilyen csavart visszatenni (kapja vizet, meg sarat, meg port), akkor én mindig használok egy ún. "berágódás elleni" sprayt. Ez egy aluminium-bázisú valamilyen kenőanyag, nagyon jó kúszóképessége van. Na amit ezzel raktam össze, az még eddig minden alkalommal pikk-pakk jött lefelé is!
én meg BMP1-el száguldoztam Szombathely-Söpte vonalom még anno 1995ben