Ja az óvatosság nem árt , múltkor ott jártam egy RR volt fektekeredve a szalagkorlatra . Megálltam megkérdezem tudok e segíteni de egyben voltak a srácok és jött értük a segítség is .
2 hete fenn voltam a Mátrában pár napot. Szombaton rengeteg motoros volt, no meg 2 motoros rendőr. Meg is állítottak engem is, de a dobra, rendszámra rá se néztek, csak a jogsit kellett megmutatni, és már lehetett is tovább eszetlenkedni. ( persze csak óvatosan )
Tiszta sor amit írsz , külföldre nem megyek de tudom hogy ott más a szitu. Néha vissza rakom a gyári dobot de nem bírom sokáig :) Pocsék vele a motor kinézet,hang teljesítmény .
Nézzük a valóságot.
Nem foglalkoznak vele itthon. Külföldön nagyon is.
Bármilyen alkatrészt cserélsz a motoron annak meg kell felelnie a 6/1990 köhém rendeletben megírtaknak.
Nem kötelező pl az irányjelző, de ha van rajta akkor abban kell lenni "e" betűnek és előírás szerint kell működnie.
Kipuff csere az más témakörben is érdekes ez az engedély nélküli átalakítás. Mivel ott elő van írva, hogy a jármű környezetvédelmi jellemzői nem romolhatnak.
Nyilván a nyitott dob, meg a kiszedett katalizátor, meg az "e" betű hiánya miatt nem felel meg a jogszabály eme feltételének és akár a forgalmi is ugorhat.
Mert ugye az "e" jel meg a számsor azt hivatott igazolni, hogy az a cserealkatrész megfelel a szabályoknak és a motorod tipuskövetelményei nem változtak.
Ez a szabály. Az meg, hogy nem csesztetnek érte annak örülni kell. De ettől még nem szabályos.
Soha nem érdekelt senkit utcán, van-e E jelem a kipuffban. Eleve nem állítottak meg évek óta és akkor is csak a moci tetszett nekik.
Műszaki: 1x volt a közel 2 évtized alatt, hogy hiányolták az E-t a kipuffból és az is a Mozaikban volt. Átengedték mert csendesebb volt mint egy gyári kipuff. A vizsgára teletömtem mosogatódörzsivel. Azt nem vették észre bezzeg, hogy a fényszóró szimmetrikusan világít, abban sincs E, az indexekben sincs, nincs helyzetjelző izzó sem (az indexben van, azt azért lekötöttem) és fénykürt sem. Bár az tán nem kötelező.
És a legjobb, hogy azt sem vették észre a parasztok, hogy az egyik féktárcsában több luk is össze volt repedve, még jó, hogy én észrevettem kifelé. Egy gyökér ingyenélő társaság de a vizsgadíjat tedd le az asztalra azért.
A témához: minden rendőrrel kapcsolatban nyilván nem lehet megállapítást tenni de saját megfigyelésem alapján mondhatom, hogy nem érdekli őket mit csinál az ember ha normálisan halad, nem törnek be az ablakok a közelben és nem egykerekezik a forgalomban a záróvonalon. Ja, meg nem megy a belvárosban a bicajsávon mert arra rá vannak állva. Erről jut eszembe, hogy nem jól mondtam mert megállítottak az évek alatt, épp tavaly egy ilyen bicajsávért de akkor is csak 5k. bünti és nem érdekelte őket semmi E betű. Úgyhogy azóta a villamossávban megyek de az sem érdekli őket ha láthatóan normális vagy és nem 400 al mész.
Mindig máshova megyek vizsgára, így jön ki valamiért de ahol utoljára voltam, onnan vittem haza a gépet, ahova letámasztottam. Meg is mondták, hogy mit izéljenek vele, látják hogy egyben van és tiszta, én meg nem akarok meghalni.
De ha út közben megállít a rendőr foglalkozik vele !? Mit mond hangos nincs E benne !? Műszaki az más oda gyári dob és kész . De utcán szinte semmit nem tudd vele kezdeni !
Hi!
Én ismerős helyre hordom a járműveimet műszakira.Mindíg mindent előírásszerűen a rend kedvéért.Amikor a VFR-t először vittem,csatoltam a kipuhoz (e-jeles MIVV,kimondottan erre a típusra való) a műbizonylatot,számlát,mindent.
Kérdezték,hol az átépítési engedély és a felszerelésről a számla,mert az KÖTELEZŐ.
Mondtam,az nincs,de otthon van a gyári dob.Mondták,hogy baszhatom,de meg lett az újabb két év,messziről fényképezve.
Hi! Egy E-jel belefaragásán ne hasaljunk már el!
A mai teknikákkal,csak E-jelekből is tudnak kiput csinálni.
Létezik a gravírozás, lézermátrix, szemcseszórás.Még válogatni is lehet!
Én akrapovic másolattal vettem az R1-et. semmi gond vele. Alacsony fordulaton viszonylag halk, nem ordít, de ha ringen tekered neki akkor van hangja + visszapuhog dobálja a lángot ahogy kell.
Nem kell szerintem ezt túlmisztifikálni. Egy nyitott lukas cső, körbe tömítés + palást......
Csinik a Raptor-ok, de valami féle E jelzés azért kellene rá... A Bódis-t is nézegetem, de abba meg nincs 3 csavaros felfogatasu... Bár, ha találok egy Gp1-est, akkor csináltatok rá egy összekötőt, hogy fel lehessen rá tenni... Arra a párosításra nagyon kíváncsi lennék...
Én is kérdeznék, végülis azért jöttem. :D
Házi megoldásban le tudom venni a generátor forgórészét szerintetek? Állórész csere. Gondolom balmenetes a csavar a főtengely végén de az majd kiderül úgyis abban a pillanatban, viszont az a kérdés, hogy levegős kulcs nélkül be sebességbe-nyomni a hátsó féket stb. lelazulna? Nem szívesen támasztanék ki az elforgás miatt semmit semmihez a törésveszélyek miatt, viszont ha már fedél meg olaj le meg stb. van és mégsem tudom lelazítani, gáz lenne eltolni valahova, ahol megteszik helyettem. És akkor még ott van a visszahúzás is.
Egyszer már levettem de vagy 15 éve volt és szinte semmire nem emlékszem, hogy hogyan vagy hol csináltam és mivel. :D
Az ismertebb márkák minden tekintetben hibátlanok. Nekem Yoshi van, néha meg kell tömni, ha nagyon bádoghangja van már (más észre sem veszi amúgy de én meghallom) és kb. ennyi. Csak Yoshiból millió féle van, szóval nehéz így bármit mondani, ami nekem van az teljesen jó pedig nem mai darab. Nyitott de 4000 ig teljesen elfogadható hangja van, mármint hangerő tekintetében. Felette persze hangos, nem állnék mellé. Ebből csak azt akarom kihozni, hogy nem kell behúzott kuplunggal vagy leállított motorral begurulni a házhoz, ha nem akarom hogy megkéseljenek miatta éjszaka, elég csak úgy normálisan közlekedni és nincs gond.
Esetleg még az jutott eszembe, hogy a haver Gixxerjén, az karbon palástú dob volt, a gyűjtőcső felőli végén a folyamatos nagy hőtől pár év alatt elfáradt a karbon borítás (vagyis a műgyanta egész pontosan de a rostok is kaptak, az tuti) egy tenyérnyi darabon oldalt-alul, megállt magában végülis de megrepedezett, ha eldől a moci szerintem szilánkokra megy azon a részen, beszakad a dob.
Márkára nem emlékszem és az a dob sem volt egy mai darab.
Sziasztok!
Ezekkel a Jofogason és itt a Képes Motor-on is árult utángyártott replika dobokkal (Yoshi., Akra., Mivv, Leo V.,SC Project, stb.) van valakinek valami nemű tapasztalata? Azt tudom, hogy honnan valók, csak arra lennék kíváncsi, hogy mennyire használhatók-strapabírók, mennyire váltak be?
Üdv srácok! Superbike kormányt szeretnék a vasra és hát azt mondták hogy vágni,faragni kéne az idomon meg a plexin hogy elforgatva elférjen igaz ez ? Vagy van másik megoldás hogy marad a csutka kormány csak 3cm rel feljebb kerülne ! Mindkét szett egyforma ára van kb de nem tudom mit tegyek! Van valakinek valami tapasztalata?
Köszi, néztem már ezt, azért nem gyenge a szállítási költség.
Eddig három bontóval beszéltem, de egyiknél sincs, a legjobb ár amit kaptam ha lesz az 15 ezer forint.
Teljesen felesleges rá a kormánygátló, mert nem rázza a fejét :)
Ringen is voltam vele, mátrában is, túrákon is, egyszer be nem csapkodott....
Nagyon kiegyensúlyozott motor ebből a szempontból.
Én is kedvelem ha dörög a kidörrentő ;)