Van egy CBR 600 F4i gépem aminek 3 hónapja vagyok boldog tulajdonosa. Ez az első motorom szóval tapasztalat + műszaki tudás híján vagyok
1 hete voltam az első komolyabb utamon: Debrecen - Balaton. Visszafelé egy rövid távon a feleségem is jött velem, vagy 4szer el is áztam plusz amikor egyedül mentem meg is hajtottam a motort az autópályán. Lényeg hogy az utazás után ma felületem rá hogy megyek a városban pár kört és az első kanyarban majdnem vágtam egy hasast.
Magamat hibáztattam meg hogy hideg a gumi, de aztán csak nem lett jobb. Lassú kanyarodásnál is fordult ki mögüllem a motor.. kb 40 percet mentem vele de nem lett jobb:
- gumi bemelegedett, egyenesben nem éreztem gondot
- az első és hátsó gumi is 1,5 éves
- nyomás ok
- a kanyarokban nem volt poros az úttest
- a gumi külsőre jó állapotban van
- kanyarban nem fékeztem
Tehát akkor az a kérdés hogy piros vagy sárga?
A három fekete biztos. Ráteszed a generátorra, beindítod és megméred, majd polaritás helyesen rádugod.
De ha kicsit haladóbb vagy kiméred a dióda hidat és abból is tudod hogy mi micsoda.
Kb. így néz ki belülről egy ilyen fesszabb:
A 3 fekete a 3 fázis lesz a generátorról.
A maradék kettő az akkura megy. Fogsz egy multimétert és rámérsz. Amikor pozitív feszültséget mutat a műszer, akkor a műszer piros drótjával érintkező csatlakozó lesz az akku +, kizárásos alapon a másik a -
Valószínű a sárga a +, de jobb rámérni.
Nem azt írtam hogy mindenképpen piros, hanem azt hogy "vagy"
Szóval neked a doksi.
VAGY
Mérjél rá hogy melyik a +
A sárga az esélyes, de ha bizonytalan vagy, akkor ellenőrizz!
Van egy CBR 600 F4i gépem aminek 3 hónapja vagyok boldog tulajdonosa. Ez az első motorom szóval tapasztalat + műszaki tudás híján vagyok
1 hete voltam az első komolyabb utamon: Debrecen - Balaton. Visszafelé egy rövid távon a feleségem is jött velem, vagy 4szer el is áztam plusz amikor egyedül mentem meg is hajtottam a motort az autópályán. Lényeg hogy az utazás után ma felületem rá hogy megyek a városban pár kört és az első kanyarban majdnem vágtam egy hasast.
Magamat hibáztattam meg hogy hideg a gumi, de aztán csak nem lett jobb. Lassú kanyarodásnál is fordult ki mögüllem a motor.. kb 40 percet mentem vele de nem lett jobb:
- gumi bemelegedett, egyenesben nem éreztem gondot
- az első és hátsó gumi is 1,5 éves
- nyomás ok
- a kanyarokban nem volt poros az úttest
- a gumi külsőre jó állapotban van
- kanyarban nem fékeztem
Van ötletek hogy mi lehet a baj?