Piros a vezeték, rá van írva, vagy 51-es számmal jelölik, esetleg a bekötési rajzból.
Általában doksi amúgy sem árt a szereléshez, az nagyon megkönnyíti az ember dolgát.
na szétkaptam a fékeket,nem találtam semmi csúnyaságot,munkahengerek szépen járnak,vissza is mennek,tárcsák pörgetésre nem ér semmihez,kormánycsapágy nem lóg,telószárak nem kotyognak,azért mindent eltakarítottam,jövő hétvégén próba
Így van Laci! Ha egyszer sem kell erősen fékezni, akkor nincs baj! Baj akkor van, amikor hirtelen és nagyon kénytelen a motoros fékezni, és a fék pedig bszik tenni a dolgát!
Én azért vagyok az, mert gyenge motorjaim voltak, de rájöttem a jó fék többet jelent a motor kezelhetőségében, mint a nagy motorteljesítmény.
Öreg motorokon pedig soha nem volt jó a fék, de kis reszelgetéssel, rendes karbantartással elég jól fel lehet tuningolni bármit, aztán így apránként megtanultam a fékek lelkivilágát.
MZ-n még volt porvédő, 81-es CB750-esen nincs. Van is vele szopás ha elhanyagolják
Bár van benne egy plusz szenny lehúzó gyűrű, és elvileg ugye csak kifelé mozog, de ha rárakódik a sár, akkor lazán beleszorul, hiába 1mm-el nagyobb a bejárat.
De ha nem is akkor sem szabad így visszanyomni.
Én mindig szétszedem. Igazából nem áll semmiből. A légtelenítés megvan gyorsan. Vannak rá jó technikák.
A suzuki a 2000-es években pakolt fel hatalmas féktárcsákat és 6 dugós fékmunkahengereket a nagyobb motorokra, de ahogy néztem pl Kawa is... Ezek a tárcsák hiába ütöttek tengely irányban a limiten belül, de közben szépen kagyl´sora tudtak kopni, hiába voltak féknyergek karbantartva... Sok éve vettem pár használt-bontott tárcsát a német piacról, és egy CNC mühelyben szépen csináltam pár mérést. Akkor még nem tudtam, hogy mi az oka a fékezéskori rázásnak, de mikrométer elég gyorsan elárulta. Nekem
-0,01mm-nél már érezhetö volt a pulzálás, de még elviselhetö volt.
-0,02 mm-nél már elég zavaró volt a jelenség, és eredménytelen vizsga is lehetett volna belöle, ha nem "ügyeskednek" a srácok...
-0,03 mm vastagságkülönbség már szétrázza az egész motort...
Saját tapasztalat volt az is, hogy nem elég folyadékot cserélni, mert az alu féknyerek karmantyú hornyaiba kikristályosodás, vagy az öntvány oxidációja következtében lerakodás jön létre, igy lecsökken az átméröja a horonynak. Ez miatt nem jár olyan könnyen a dugattyú-szorul, nem húzza vissza a karmantyú...
Azért az felettébb furcsa, hogy még a 80-as években motorok fékjénél a dugattyút védte a porvédö-gumiharang, csak mint az autóknál...aztán szépen elhagyták, gondolom helyhiány vagy hütés jobb hatásfoka miatt...Most lehet cipöfüzövel polirozni, ha nem akarod mindndig teljesen elbontani, és utána órákat szopni a légtelenitéssel...
Én is fék buzi vagyok.
Mondjuk tárcsa vastagságot még nem méregettem, nem találkoztam még ilyen gonddal.
Görbe tárcsa esetén alapból kijön a hiba, nem kellett tovább vizsgálgatni.
De azzal nekem is teli a hócipőm, hogy nem csak az átlag user, de a szervizek egy része is tesz a rendes fék karbantartásra.
Minden fékbetét cserénél alap lenne levenni a féknyerget és atomjaira bontani, kipucolni, szükség esetén gumi alkatrészeket cserélni.
Illetve 4-5évente akkor is szét kéne szedni ha a betét, nem is kopott el.
Fékolajat motoron 2 évente cserélni, főleg sportmotoron.
Nekem volt hogy pályán 1 éves olaj forrt el!!! (oké régebbi alul méretezett fékkel) de azóta csak DOT5.1 és pályamotoron évente cserélve.
Àltalában azt a hibát követik el betétcserekor, hogy nem takarítják le a fékdugattyúkat. Visszanyomják a rárakodott kosszak, ami miatt szorulni fog a dugattyú, és nem tud visszamenni maradéktalanul miután megszünik a fékerö. Ìgy a fékbetét folyamatosan koptatja tárcsát, melegszik. Ebböl két alakváltozás következik. Elvetemedik a tárcska és kagylósra kopik. Vagyis tengelyirányban el kezd ütni, igy egyes pontjain a tárcsának 1-2 századmiliméterrel(!!!) vékonyabb lesz ami miatt pulzálni fog a fékerö. Ezt arról lehet észrevenni, hogy a rázás-remegés-vibráció, frekvenciája lineárisan változik a sebességgel. Javítani nem lehet sajnos, cserélni kell a tárcsát-tárcsákat. Ezt egy olyan viszgaállomáson ahol szervizelni is szoktak autókat a fékpad tesztje szépen kimutatja, kb 2-5 perces mutatvány, de akár egy mikrométerrel azonos ráduiszon mondjuk 8 pontján a tárcsának meg lehet mérni körültekintöen a tárcsa vastagságát, és ha az emlíette 1-2 század miliméter eltérés van akkor a fent leírt javitást kell eszközölni.
Nagyon sokáig nem érdemes huzni a cserét, mert kárt tesz a kormánycsaagyab, és a teló perselyekben is, az mellett, hogy ugye a fékröl beszélünk és hát nem olyan egészséges a hibája az testi épségünk tekintetében.
Tárcsa csere esetén új betét is kell, és elkeülve a hasonló szitut, el kell bontani a munkahengereket, kiszedni a dugattyúkat, karmanytúkat, eltakarítani a dugattyúk felületét, a karmanytúk hornyaiból a learkodásokat...
Általában doksi amúgy sem árt a szereléshez, az nagyon megkönnyíti az ember dolgát.
Solvart Kft. Tatabánya. Nemrég rendeltem tőle. Kicsit régimódi a fickó, (értsd először inkább telefon, mint email) de amúgy profi cuccokat csinál.
Feszszabalyzója esetleg vkinek eladó?
2002-es f4ibe kellene, SH678C-13 (2.2) kódú..
Németeknél v. angoloknál nincs? Onnan is érdemes ilyesmit rendelni, és nincs vám.
https://www.ebay.com/itm/Full-...
...én meg nem... :-D"
Akkor csak simán igényes műszaki? :D
Én azért vagyok az, mert gyenge motorjaim voltak, de rájöttem a jó fék többet jelent a motor kezelhetőségében, mint a nagy motorteljesítmény.
Öreg motorokon pedig soha nem volt jó a fék, de kis reszelgetéssel, rendes karbantartással elég jól fel lehet tuningolni bármit, aztán így apránként megtanultam a fékek lelkivilágát.
Bár van benne egy plusz szenny lehúzó gyűrű, és elvileg ugye csak kifelé mozog, de ha rárakódik a sár, akkor lazán beleszorul, hiába 1mm-el nagyobb a bejárat.
De ha nem is akkor sem szabad így visszanyomni.
Én mindig szétszedem. Igazából nem áll semmiből. A légtelenítés megvan gyorsan. Vannak rá jó technikák.
...én meg nem... :-D
A suzuki a 2000-es években pakolt fel hatalmas féktárcsákat és 6 dugós fékmunkahengereket a nagyobb motorokra, de ahogy néztem pl Kawa is... Ezek a tárcsák hiába ütöttek tengely irányban a limiten belül, de közben szépen kagyl´sora tudtak kopni, hiába voltak féknyergek karbantartva... Sok éve vettem pár használt-bontott tárcsát a német piacról, és egy CNC mühelyben szépen csináltam pár mérést. Akkor még nem tudtam, hogy mi az oka a fékezéskori rázásnak, de mikrométer elég gyorsan elárulta. Nekem
-0,01mm-nél már érezhetö volt a pulzálás, de még elviselhetö volt.
-0,02 mm-nél már elég zavaró volt a jelenség, és eredménytelen vizsga is lehetett volna belöle, ha nem "ügyeskednek" a srácok...
-0,03 mm vastagságkülönbség már szétrázza az egész motort...
Saját tapasztalat volt az is, hogy nem elég folyadékot cserélni, mert az alu féknyerek karmantyú hornyaiba kikristályosodás, vagy az öntvány oxidációja következtében lerakodás jön létre, igy lecsökken az átméröja a horonynak. Ez miatt nem jár olyan könnyen a dugattyú-szorul, nem húzza vissza a karmantyú...
Azért az felettébb furcsa, hogy még a 80-as években motorok fékjénél a dugattyút védte a porvédö-gumiharang, csak mint az autóknál...aztán szépen elhagyták, gondolom helyhiány vagy hütés jobb hatásfoka miatt...Most lehet cipöfüzövel polirozni, ha nem akarod mindndig teljesen elbontani, és utána órákat szopni a légtelenitéssel...
Én is fék buzi vagyok.
Mondjuk tárcsa vastagságot még nem méregettem, nem találkoztam még ilyen gonddal.
Görbe tárcsa esetén alapból kijön a hiba, nem kellett tovább vizsgálgatni.
De azzal nekem is teli a hócipőm, hogy nem csak az átlag user, de a szervizek egy része is tesz a rendes fék karbantartásra.
Minden fékbetét cserénél alap lenne levenni a féknyerget és atomjaira bontani, kipucolni, szükség esetén gumi alkatrészeket cserélni.
Illetve 4-5évente akkor is szét kéne szedni ha a betét, nem is kopott el.
Fékolajat motoron 2 évente cserélni, főleg sportmotoron.
Nekem volt hogy pályán 1 éves olaj forrt el!!! (oké régebbi alul méretezett fékkel) de azóta csak DOT5.1 és pályamotoron évente cserélve.
Nagyon sokáig nem érdemes huzni a cserét, mert kárt tesz a kormánycsaagyab, és a teló perselyekben is, az mellett, hogy ugye a fékröl beszélünk és hát nem olyan egészséges a hibája az testi épségünk tekintetében.
Tárcsa csere esetén új betét is kell, és elkeülve a hasonló szitut, el kell bontani a munkahengereket, kiszedni a dugattyúkat, karmanytúkat, eltakarítani a dugattyúk felületét, a karmanytúk hornyaiból a learkodásokat...