Ha rám hallgatsz, nem pazarlod az időt és a pénzed a lánc tisztítására. Nem hiszem, hogy sokkal többet bír ki, ha minden fújás előtt meg van tisztítva, vagyis nem éri meg a ráfordított időt és pénzt. Persze ha valakinek van ellentétes tapasztalata, és meg tudja mondani, hogy mennyit bírt UGYANAZ a típusú lánc tisztítással és fújással, illetve csak fújással, szívesen meghallgatjuk. Alapvetően a lánc a nyúlás során megy tönkre, ezen pedig nem hiszem, hogy sokat segít a tisztítás. Ugyanúgy, mint a guminál, a csuklódon jobban múlik, hogy mennyit bír a láncod. Minél intenzívebben gyorsítasz, annál nagyobb terhelésnek van kitéve a lánc. Szerintem használj olyan láncspray-t, ami után nem kell takarítani, ld. általam használt szerek. A zsírspray olyan, hogy amikor ráfújod, szinte sistereg, majdhogynem meg is tisztítja a láncot a kenés során. Meglepődtem, hogy sokszori fújás után sem lett az a csomós-darabos-vaskos sárréteg a láncon, mint pl. a Castrol, Valvoline esetében.
Ha a váltókarom váltás után nem ugrik vissza (a lefele váltok, akkor nem pattan kicsit fel, ha felfele váltok akkor meg fent marad) az mitől van? Nagyon zavaró :S Ja és láttam többen írtátok, hogy ingadozik az alapjárat első indításkor, az nekem is, de szerintem ha szívatóval indítjátok, akkor nincs gond.
Nagyon hasznos amiket írták, mivel pont gondba vagyok, hogy hány km-enként fújjam :) Viszont nekem lenne még egy kérdésem. Azt is hallottam már, hogy a láncot előtte le kell mosni és úgy ráfújni, meg azt is (több embertől) , hogy elég csak fogni és lefújni. A kérdésem pedig az lenne, hogy akkor melyiket csináljam? Köszönöm előre is!
Mekk próbálok mindenre válaszolni, az én tapasztalataim alapján. Túl sok értelme nincs az O-gyűrűs láncnak (ezen a mocin), nálam kb. 45%-kal ment el többet a gyári lánc, mint az utángyártott JT, viszont árban az eltérés kb. négyszeres. Az sem baj, hogy patentszemes, 30 LE-ig lehet használni, csak arra kell figyelni, hogy a patentszem nyitott vége hátrafelé nézzen, amikor felül halad. Én (mindennapi használat mellett) kéthetente fújom, azaz kb. 6-700 km-enként. Egyébként nem ránézésre, hanem fülre szoktam megállapítani, hogy kell-e fújni. Egyszerű: leállítod a motort, betolod a garázsba, és ha "csicsereg" a lánc akkor lassan érdemes befújni. Én használtam Castrol-t, nagyon jól megtapadt, nem kellett túl sűrűn fújni, viszont egy idő után jó kis "sárréteget" képzett, ugyanez történt a Valvoline-nal is. Eddig a leginkább a MOL (aranydobozos) láncspray vált be, jól tapadt, nem képzett sárréteget, és még két után is alig volt hangja a láncnak. Jelenleg Tectane ZSÍRsray-t használok (két sörért "szereztem"), és meglepően jó, szintén jól tapad, tiszta marad a lánc hosszabb távon is, és szintén elég kb. 700 km-enként fújni. Kérdezz még, ha van valami.
A lánckenő spré PONT OTT KEN ahol kell neki= KÍVÜL :)
Mivel a belső kenés örökre szól (ha ki nem mosod D:) csupűán külső kenésről kell valami mód gondoskodni.
Erre azért alklamasabb a feltapadó spré, mert azt(ha megvárod, hogy "rákössön" nem csapja le magáról a lánc, az olajat meg de.
(régebben uygan erre a célra lénczsírt lehetett hazsnálni.
Előbb beolajoztad a láncot, hogy belól a csapok kenődjenek, utána bezsíroztad, hogy A: az olaj ne jöjjön ki B: hogy a redva ne menjen be.
Mégkorábban faggyúba mártogatták a láncokat.
Indegyik célja uygan az, valami olami amit a lánnc nem ver le magáról.
Ennek egy modern eszköze a léncspré.
Nem utsó szempont, hogy kevéssé lesz boldog az a csaj, akit elviszel egy körre, és szépen összeköpköd neki a ruháját kimoshatatlanul koszos fárad olaj, amit rákentél:)
Ammá igaz, hogy az O gyűrűs lánc ellenállása kissé nagyobb, de amíg nem százaokért harcolsz ez szerintem nem szempont.
(versenymotorokon nincs is O gyűrűs lánc, hanem sima, és ygakrabban (versenyneként) eldobják.)
Tehátszóval, utcára a láncbúra nélküli motoroknál nagyon is okos megoldás az O gyűrs lánc, mert itt meg a kissé nagyobb ellenállás nem számít.
Én úgy tudom, a láncban-akárcsak a porvédős csapágyakban- örök életre szóló zsírtöltés van.
Viszont ez a magától i ki nem folyó töltés, oldószer hatására bizony kioldódik, is visszapótolni nyilván nem tudod.
(a prvédős/Ogűrűs úgyan nem teljesen stimmelő analogia, de lényegileg hogy kimosható mögüle a kenőanyag úgy stimmel)
A töbire nem reagálok, nyilván nem bántja az O gyűrűt, satöbbi.
(és nem teszek a végére jelet sem :)
Zsolti. Te milyen rendszereséggel kened a láncot ha fáradt motorolajat használsz és mivel viszed fel a láncra? Most csináltam olajcserét és kipróbálnám. Más kérdés: Honnan tudom például ha motorolajjal kenem be a láncot, hogy újra kenni kéne? Azzal tisztában vagyok ha por száraz akkor már nem az igazi.
Mert azt megértem,vagyis én így látom a lánckenő sprék semmire nem jók,ott nem kennek ahol kéne...,max szép fehér réteget alkotnak a fogprofilokon,láncszemeken ...
Igazából Zoli menyi értelme van tömítőgyűrűs láncot használni ezen a kis cbr 125-ös motoron a maga kis csekély 10Kw-jával?
Én tömítőgyűrű nélküli láncot használok,azzal is tisztában vagyok hogy például simsonon is tökéletes (3,5Le-nek pláne)+ott a nagy előny ZÁRT TOKOZÁS! viszont odafigyelve menyire sűrűn kellene pucolnom/kennem a láncom?Kenőanyagnak én hykomolt használok...Vagy épp maradék motorolajat...
"tömítő gyűrűn am úgyis csak a kerékre jutó Le-rők csökkenek le " +"súrlódás végett" :)
Mellékesen egy kérdés,Ha a tömítőgyűrű felelős a kenőanyag benntartásáért...(gondolom viszonylag így zárt rendszer) akkor mégse mosható minden olyan tisztítóanyagal ami nem bántja a gumigyűrűt?
A gumigyűrű (N.B.R) Nitril Butil Rubber nemde?
Az pedig összefér a gázolajal,brigécioal,benzinel is.... vagy nem?
Ha nem magasnyomásúval mossa az ember,és összefér a gumigyűrűvel(nem dagad meg tőle ...stb) a tisztítószer akkor nem értem amit írtál
En famint hasznalok lemosasra, lancot kenyni ami van. De lattam a szervizben honda lanclemosot plusz lancsprejt is. kb husz euro volt a komplett. Jo motrozast.
Köszi a segítséget még egyszer.
Nem gyári de működő dolog!
JTF-264 14 fogas.
Első találat!
http://motoralkatresznagyker.c...
Tud valaki segíteni, abban, hogy hol tudok a kis cbr-e 14-es lánckereket venni? Nem igazán találtam sehol.
Köszi.
Előre is köszönöm.
Szia.
Mivel a belső kenés örökre szól (ha ki nem mosod D:) csupűán külső kenésről kell valami mód gondoskodni.
Erre azért alklamasabb a feltapadó spré, mert azt(ha megvárod, hogy "rákössön" nem csapja le magáról a lánc, az olajat meg de.
(régebben uygan erre a célra lénczsírt lehetett hazsnálni.
Előbb beolajoztad a láncot, hogy belól a csapok kenődjenek, utána bezsíroztad, hogy A: az olaj ne jöjjön ki B: hogy a redva ne menjen be.
Mégkorábban faggyúba mártogatták a láncokat.
Indegyik célja uygan az, valami olami amit a lánnc nem ver le magáról.
Ennek egy modern eszköze a léncspré.
Nem utsó szempont, hogy kevéssé lesz boldog az a csaj, akit elviszel egy körre, és szépen összeköpköd neki a ruháját kimoshatatlanul koszos fárad olaj, amit rákentél:)
(versenymotorokon nincs is O gyűrűs lánc, hanem sima, és ygakrabban (versenyneként) eldobják.)
Tehátszóval, utcára a láncbúra nélküli motoroknál nagyon is okos megoldás az O gyűrs lánc, mert itt meg a kissé nagyobb ellenállás nem számít.
Én úgy tudom, a láncban-akárcsak a porvédős csapágyakban- örök életre szóló zsírtöltés van.
Viszont ez a magától i ki nem folyó töltés, oldószer hatására bizony kioldódik, is visszapótolni nyilván nem tudod.
(a prvédős/Ogűrűs úgyan nem teljesen stimmelő analogia, de lényegileg hogy kimosható mögüle a kenőanyag úgy stimmel)
A töbire nem reagálok, nyilván nem bántja az O gyűrűt, satöbbi.
(és nem teszek a végére jelet sem :)
Én tömítőgyűrű nélküli láncot használok,azzal is tisztában vagyok hogy például simsonon is tökéletes (3,5Le-nek pláne)+ott a nagy előny ZÁRT TOKOZÁS! viszont odafigyelve menyire sűrűn kellene pucolnom/kennem a láncom?Kenőanyagnak én hykomolt használok...Vagy épp maradék motorolajat...
"tömítő gyűrűn am úgyis csak a kerékre jutó Le-rők csökkenek le " +"súrlódás végett" :)
Mellékesen egy kérdés,Ha a tömítőgyűrű felelős a kenőanyag benntartásáért...(gondolom viszonylag így zárt rendszer) akkor mégse mosható minden olyan tisztítóanyagal ami nem bántja a gumigyűrűt?
A gumigyűrű (N.B.R) Nitril Butil Rubber nemde?
Az pedig összefér a gázolajal,brigécioal,benzinel is.... vagy nem?
Ha nem magasnyomásúval mossa az ember,és összefér a gumigyűrűvel(nem dagad meg tőle ...stb) a tisztítószer akkor nem értem amit írtál