Jójó, értem én :P Csak furcsállom, h a többi helyen nagyon nem kell foglalkozni ezzel, itt meg elvben ennyire fontos.
Megnézem azt lesz ami lesz. Igyekszem nem erősen meghúzni, h ne menjen tönkre a menet, ha meg lazán lenne úgy is szivárogna az olaj :D de csak nem ekkora macera.
De ha sokáig írod még ezt a nyomatéki dolgot komolyan elviszem szerelőhöz, h csinálja meg, úgy befosatsz, h elrontom :D
Am nevezhetjük úgy hogy precízkedek
De azért mert más is így csinálja és másnak sincs nyomaték kulcsa nem fogom tanácsnak írni azt húzd le a csavart érzésre..."Legelőször azért is írtam ha van vagyha ismerősödnek valakinek van nyomatékulcsa"jelentéktelen dolgok általában később hálálják meg magukat ezekkel lehet ún később szívni :)
am egyántalán nem bonyolult feladat egy csavart ki illetve visszacsavarni csak nem viccből találták ki a meghúzási nyomatékot...enyi az egész :)
Elsősorban valamikor 1x majd ha véletlen a 30adik alkalomnál előfordul hogy beletörik a csavar vagy megszakad a menet nem feltétlen az anyaghibába kell keresni majd a hibát esetlegesen a nem szakszerű szerelésben enyi
Éncsak merő kiváncsiságból megnézném ha tehetném betekerve azt a csavart érintőre utánna jól meghúzva kézi erővel nyomaték kulcs hiányában kézzel mekkora erőt fejtünk ki az ott lévő kötésre?Nincs bennem agály hogy keveset,sőt előfordulhat talán az is hogy 25Nm-er helyett kap az a kötés 50 meg feletti értékeket?Nm-erben persze illetve könyűfémről beszélünk az a szerencsétlen alumíniumban a menet menyire szereti az eféle kényeztetést?Honnan tudod hogy megfelelően meghúztad?:)nekem jelez a nyomatékulcs kattanása...Érzésre húzod enyi...hidd el aluban azt a csavart érzésre igencsak túlehet húzni mire úgy érzed "meghúztad" :)
Oké leírom akkor így.kitekered leengeded az olajat visszatekered lehúzod egy rendes szervízben lehúzásnál pl nyomatékulcsal húzzák le a csavarokat a gépkönyven előírt nyomatékra,enyi ezt kb 1-2 ember tartja be...
lényegében a kezelési útmutatókban is leírják sőt kiszokták emelni feketén ha valami fontos,a kis cbr 125-ös de legyen az egy simson ott is fontos lenne csak mindenki tojik rá enyi.
én nem tojok rá enyi :)
Van cbr-hez gépkönyvem robbantott ábráim,vannak szerszámaim betartom a motorra vonatkozó adatokat enyi
jajj de bonyolultan írtad le :D Tényleg ilyen bonyolult ezt a csavart ki és visszacsavarni, v csak a megfogalmazásod miatt tűnik annak?! :P
Nah, köszi, megnyugtattál akkor olajat tekintve, mert 10w30-at kb shol nem árulnak itt, de 10w40 van több is. Igen, tudom h jó minőségű kell bele, még a robogós korszakomból megszoktam h mindig jó, full szintetikus olajat raktam bele. Találtam abban a motorosboltban ahová szoktam járni Repsol Sport 4T 10w40 -et 2290-ért, sztem az nem rossz, lehet olyat veszek.
Kitekerés(oldás) és lehúzás(nyomatékra történő betekrés) között van különbség :)
Elviekben a csavar+tömítő alátét a blokkban csücsül gyári értéknek a könyv 25Nm-eres nyomatékot ír LEHÚZÁSNÁL.(betekerésnél)
Én is 10W-40-et használok tökéletesen jó az itteni viszonyokhoz!
Én egész pontosan Motult használok.Amire való teszi a dolgát :)
Mikor veszel olajat a gépbe sose felejtsd el hogy az a motornak ún "folyékony alkatrésze"! Szóval ha teheted ne itt spórolj :)
Lehetőleg normális helyről szerezd be a megfelelő minőségű olajat és amit pénztárcád enged :)
ja és még vmi.
látom h 10W30-at ír. 10W40 az rosszat tesz vele? csak mert mindehol azt kapni, és sztem előző szezonba is ilyen lett beletéve és nem éreztem változást.
nah megtaláltam a leírás 68. oldalán a dolgot, ott van egy kis rajz, látszik h elvben egy csavar, amit ki kell szedni. majd előveszem jövő7en (hétvégén remélem jobb idő lesz már) és megnézem.
Viszont egy jó példa a mókolásra a hátsó kerék tengely anya meghúzási nyomatéka pl 59Nm-er.
namármost kézzel biztosan túltudod húzni :)
És ennek szokott az lenni a következménye pl hogy megszakad a menet vagy anyira ráhúzzák akár rátaposnak a kulcsra lábal hogy később az istennek se jön le :)
Jó erőben vagy simán belelehet roppantani a menetet a blokkban az olajleeresztőnél
Éncsak írtam a gépkönyv,nagykönyv stb szerint így kéne eljárni a motoron az összes csavarnak van különben meghúzási nyomatéka.
Szegény kis kezelési könyvében is írják a 25Nm-eres értéket.
Persze nem mindenkinek akad ilyen nyomaték kulcsa...
Lehúzod kézel/kulcsal akkor, de arra vigyázz nehogy megszakítsd a menetet,illetve azért ne félj tőle szóval nehogy túl lazára hagyd.
és igen jól írod sok tulajdonosnak nincs alapvető kelléke se a motorjához így a karbantartást fél szakszerűen tudja max végrehajtani....
értem. És, ha nekem nincs ilyen kulcsom azert még meg tom csinalni hazilag az olajcseret? Nem tom, h ha jol bepasszintom, meghuzom kelloen, veszithetek e valamit:/ vagy mindenkinek van ilyen kulcsa aki olajat cserel a cibereben (otthon)? Nem tom elhinni, persze nem sokat konyitok hozzá...
Nm-eres dolog arra hogy a leengedő csavart a tömítő alátéttel a megfelelő nyomatékra(Nm-re) húzd meg ha van nyomaték kulcsod!
és általában egyszer felhasználható az a tömítő alátét persze senki nem cseréli nagykönyv szerint 1x megzömül gyári beszereléskor és cserélni kéne mindig....Ha bontod ott a kapcsolatot.Szervízben jobb helyeken azért cserélik...
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy hátulra simán mehet 130/80-as gumi ?
és hogy előre befér 80-asnál nagyobb? pl. 90 vagy 100 ?
Választ előre is köszi!
Köszi a részletesebb leírást, ezt az üzemmeleg dolgot nem tudtam.
Tavaly normál szerelő cserélte le, így biztos kitisztított, átnézett mindent, csak tavaly nem mentem olyan nagyon sokat ezért is próbálkozom most magamnak kicserélni az olajat.
ezt a Nm-es dolgot nem igazán értem, de ha jól veszem ki akkor van egy tömítő gyűrű, és arra kell figyelni, h az jól zárjon mindenképp--- jól csavarjam rá..
2 példa.
Motorvétel után(ugye azért deknit nem szokás levenni vásárlásnál)
1 meglepetésem mikor levettem a kuplung deknit kipucoljam a szűrőt 1 jó nagy darázstetem volt ott namármost ott baxxx-jon meg a darázs kitin darabjai valamenyit megfogott a szűrő...
Másodsorban állítólagos nem húzták le a szervízben a lenegedő csavart nyomatékra rendesen következmény kicsavarodott a csavar és elfojt majdnem minden olaj,tulaj a párjával ment elvileg "időben észrevették"...
Ennek a bakinak most iszom a levét váltóm 2-ese kezd haldokolni....
Jól írtad enyi a lényeg üzemmeleg motornál cserélünk olajat hogy a kopadék jobban távozzon!Szóval teszel egy szép kis kört a motorral(nem ám standeren járatni) ha jó kis kört tettél a motoral és normálisan üzemmeleg akkor engeded le az olajat jobb oldalt fékpedál felöli oldalon.Arra Vigyázz ha van majd visszahúzásnál a csavart ténylegesen megkéne húzni az előírt Nm-re(nyomatékra) igazából ajánlott ilyenkor a tömítőalátét cseréje is(mivel zömül 1x felveszi az alakját,és logikusan ha a lezömítettel húzod újra nyomatékra akkor már picit jobban lehúzhatod véletlen a kelleténél)
Nívópálcánál van a betöltés.
Érdemes beletenni nem gagyi olajat én Motult haszálok.
és mivel köztudottan a kis 4t cbr-en nincs olajszűrő csak az olajpumpa előtt egy "fémrácsos" szűrő belül a deknin belül néhanapján illik kipucolni,mert még 1 tetű olajnyomás jelző lámpa se figyelmeztet semmire.....Nincs túlbonyolítva a kenési/szűrési funkciói a motornak így egyik legkényesebb pontja a motornak ez sajnos a mérnök urak jót spóroltak itt......
olaj csere mennyire macerás ebbe? Alul találok vmi csavart, azt kicsavarom/kiveszem és ott kifolyatom az olajat, az újat meg betöltöm ezután (a csavar visszatétele után) ott, ahol van a szintjelző pálcika?
v ennél bonyolultabb azért?
Sziasztok! Egy 2009-es CBR 125R-hez első lámpát, jobb oldali idomot keresek. Egy vén b*** belém jött. Jobb oldalán csúszott majd betonkerítés. Nem lett különösebb baja. Valakit érdekelné így is eladnám, mert nagyobbra váltanék :)
Megnézem azt lesz ami lesz. Igyekszem nem erősen meghúzni, h ne menjen tönkre a menet, ha meg lazán lenne úgy is szivárogna az olaj :D de csak nem ekkora macera.
De ha sokáig írod még ezt a nyomatéki dolgot komolyan elviszem szerelőhöz, h csinálja meg, úgy befosatsz, h elrontom :D