pontosan, de a legjobb a turbós autókban, hogy a tévhitek ellenére nem fogyasztanak többet, sőt a fajlagos tüzelőanyagfogyasztásuk kisebb a szívómotorokénál ...stb
Szeva!
Apriliánál 4000es szervizek vannaK! 4000ként légszűrő tisztítás, power tisztítás, átnézés, stb. 8ezrenként gyertyacsere, 12ezrenként váltóolaj csere, 16ezrenként dugó+gyűrű csere. Csomó dolgot kihagytam, szándékosan :)
Amúgy én nem járok szervizbe, régen a natixba vittem,de nem voltak a kedvenceim, szóval ráhagytam. Én itthon magam szervizelem, az alap dolgokat meg tudom csinálni :) Ha meg valami bonyolultabb dolog van (karburálás), akkor megyek Aszalósékhoz Dunakeszire :) Szerencsére még csak 1x kellett mennem, azt leszámítva szinte mindent én csinálok a gépen. Most épp a km-órám halt meg, és azzal még nem kezdtem semmit :S
Úgy bizony!
Önmagában a turbo meg az intercooler sem érne semmit, ha a befecskendezett üzemanyag mennyisége nem lenne nagyobb egy sima szívómotorhoz képest.
Felnicsíkot a CORA-ból szereztem!
Gond nem igazán volt a motorral, max ilyeneket csináltak még vele, hogy kuplungot beállították, meg ilyen kis apróságokat!
intercoolert magyarul töltőlevegő hűtő(ke)t turbós autóknál használnak, mert amikor a turbinakerék összesűrítí a beszívott levegőt a motorba juttatás előtt, megnől annak a nyomása és ezáltal megnől a hőmérséklete is, emiatt pedig csökken a sűrűsége. Magyarán nagy mértékben csökken a turbó hatásfoka , egy 50 fokkal alacsony hőmérsékletet biztosító intercolerrel 15%-al nő a turbó hatásfoka , na ezért kell az intercoller
Én 4évet versenyeztem gokartal 125 cm3 rotaxos poweres blokkos gépekkel és az rs-be is kb. ugyanaz lehet, karburálni nem nehéz legalbbis a gokartot de azt ha rákarburáltad a hidegre sokkal jobban ment mint melegbe... 7-8 fok?Olyan időbe már rééég-rééég motorozok!
A hidegebb levegőnek nagyobb a sűrűsége, ezért azonos térfogatú hideg levegőnek nagyobb a tömege ezáltal az oxigén tartama is, mint a meleg levegőnek. A több oxigén több üzemanyagot kíván, ezért mehet rosszabbul a moci télen.
Bocs, de én ezt nem értem!? Mi az, hogy kevés kaját kap a hideg levegő miatt? A hideg levegő pont, hogy több üzemanyagot tud szállítani. A kocsiknál ezért használják az intercooler-t. Persze csak ha nem tévedek
30 év múlva asszem nem lesz mindegy, amúgy nekem se 100-as már a bal térdem. Egyszer sikerült 60-70-nel eldobni az előző gépem. A térdemmel horpasztottam meg a tankot.
Apriliánál 4000es szervizek vannaK! 4000ként légszűrő tisztítás, power tisztítás, átnézés, stb. 8ezrenként gyertyacsere, 12ezrenként váltóolaj csere, 16ezrenként dugó+gyűrű csere. Csomó dolgot kihagytam, szándékosan :)
Amúgy én nem járok szervizbe, régen a natixba vittem,de nem voltak a kedvenceim, szóval ráhagytam. Én itthon magam szervizelem, az alap dolgokat meg tudom csinálni :) Ha meg valami bonyolultabb dolog van (karburálás), akkor megyek Aszalósékhoz Dunakeszire :) Szerencsére még csak 1x kellett mennem, azt leszámítva szinte mindent én csinálok a gépen. Most épp a km-órám halt meg, és azzal még nem kezdtem semmit :S
Önmagában a turbo meg az intercooler sem érne semmit, ha a befecskendezett üzemanyag mennyisége nem lenne nagyobb egy sima szívómotorhoz képest.
Gond nem igazán volt a motorral, max ilyeneket csináltak még vele, hogy kuplungot beállították, meg ilyen kis apróságokat!
Tyt Apriliánál, hogy vannak a szervizek? Hordod szervizbe?
Illetve arról , hogy mivel melegre van karburálva, nem kap elég kaját, és bármikor megakadhat..