Ha valóban két hengered nem működik, akkor leginkább a gyújtótekercsek körül vizsgálódj szerintem, de lényeges lenne tudni, hogy melyik kettő nem megy, mert lehet esetleg karbisoron is a probléma. Gyertyák is okozhatnak ilyet, mert egy szar gyertya miatt a vele párban lévő sem ad megfelelő szikrát. Ha ez egy CBR 1000F, akkor kezdd a gyertyák ellenőrzésével, cseréjével - nem szokott csak úgy tönkremenni semmi rajta. Sok sikert!
Sziasztok!
A segítségeteket kérném a következő problémában. A motoromnak egyik pillanatról a másikra,teljesen megváltozott az alapjárata,nem szép egyenletes hanem mintha 2 hengeres lenne,meg 4 ezres fordulat alatt rángat,meg kihagy. Teljesítménybe nem veszek észre semmi külömbséget,meg talán annyi hogy nagyon kormos a kipufogók vége. Ha van jó ötletetek hogy mi lehet a baja akkor írjatok! köszönöm
Nem tudom, miért engedi meg a 14,5 V feletti értéket, lehet csak azért mert akkor nem tudták pontosabban a szabályzást megoldani, ez a 14,5V is amolyan ökölszabály. Ha tud szellőzni az akksi (nem zárt), és nem rakódik ki a pólusokra az akku sav, és nem forr a fesz. szab akkor nagy vész nincs.Azt még kipróbálnám, hogy hűtőventi, világítás (refi), index egyszerre és akkor mennyi. Az enyémen úgy be volt gyógyulva a gyk csavarja, hogy nem tudtam(mertem) leszedni én így kireléztem, de nálam 2-300 ohm volt az átmeneti ellenállás a 2-3 ohm helyett, és a lényeg CBR -k többségével is ez van csak nem derül ki amíg a gyári hűtőborda nélküli fesz. szab meg nem adja magát. Ha a relénél a 4 lábú steker olvadt, a 30A bizti be van sülve a foglalatba, a fesz. szab stekere égett akkor lehet gyanakodni.
Ezt értem meg amit a Mecseki is mondott
"a fesszab fekete "vezérlő szálát" tegyem közvetlenül az aksi + részére és ha jó akkor a töltés relézzem be a gyújtás kapcsolóról egy 10A biztivel "
értem a14,4voltos "max" tölést is
DE a gyári engedi 15,5V is
Van erre egy mondás
"a falu végén a józsibácsi sokkal okosabb mint a gyári fejlesztőmérnök"
nem értem mi a f.sz van szerintem igy hagyom
max megfőzöm az aksit
KÖSZÖNÖM a SEGITŐ hozzászólást
Mi a francot csináljak szerinted ?
Nem tudom miért 15,5 V a gyári érték, de a mai akkuknál 14,5V felett beindul a gőzképződés ami nem jó. A fesz. szab vezetékei úgy néznek ki 3 sárga a generátor vastag piros (ezen a saru is nagyobb) a töltő szál ez megy a reléhez,fehér a generátor gerjesztés, fekete a biztitől jövő referencia fesz. , a test (lehet ház,vagy vezeték). Az akkutól a + megy a relére --gyújtáskapcsoló--10A bizti --fesz. szab referencia. Ha ebben a körben kontakt hiba van (jellemzően a gyk. ) akkor a gyk. után lévő fogyasztóknak megnő az áramfelvétele ,minél nagyobb a fogyasztó annál jobban ettől jelentősen esik a feszkó, (1V -tól akár teljesen). Ezt az esést érsékeli a fesz.szab. a referencia szálon és emeli a kimenő töltő feszt. az akksi felé. Akksi nélkül egy ohm mérő egyik vezetékét csatlakoztatod a + ra majd a másik mérőzsinórral minden egyes ponton végig mész 3-4 ohm -nál nagyobb nem lehet ahol nő ott a gubanc.
2013.05.17-19 Henryx city
1,Basi+Hajni
2,tike+Bea
3,Atissk
4,kestejan+Marko(unokaöcs