Az a furcsa, hogy mondjuk két hétig probléma nélkül indul, utána meg gondol egyet és alig akar.
Olyan is volt már, hogy egy óra pihenés után is nehezen indult. Gyakorlatilag még szinte üzem meleg volt.
Azért még egyszer köszi a segítségeket mindenkinek !
Látatlanban csak ötletelünk. Kicsit ránéztem kinti fórumokra, ott jött elő többeknél a sztender hülyesége (amit valaki tök véletlenül vett észre), volt, aki ki is iktatta a biztonsági kapcsolót.
Volt, akinél a kulcs elfordításakor, amikor a benzinpumpa "megindult", alkalmanként pár csepp porlasztatlan benzin ugrott a torokba, ami túldúsította a keveréket és attól indult nehezen - neki a full nyitott gázzal indítózás után a második, csukott gázkaros próbára röffent.
Aztán olyat is láttam, akinek a kipufogóján az O2 szenzor volt kehes és arra javult.
Puskát kellett volna hozni ehhez a melóhoz, Vincent. :D
Köszi a válaszokat! Az injektorokról nem tudok mit mondani. Annyi még, hogy gyakran előfordul az is, hogy indítózás közben hallani, hogy el-el kapja pillanatokra mielőtt beindulna. De azt sem egyből, hanem nyomni kell egy ideig a gombot, vagy csak második próbálkozás után.
Üdv Mindenkinek !
A problémám az lenne, hogy nehezen indul a motorom (2010-es Honda Cbf 1000 Fa).
Korábban már kértem tanácsot ezzel kapcsolatban, de nem sikerült megoldani a problémát, sőt még rosszabb is lett a helyzet. Eleinte az volt a tünet, hogy túl sokáig kellet indítóznom (4-5 mp) mire beindult, mindegy hogy hideg vagy meleg idő volt, most is mindegy. Azóta már egyre gyakrabban fordul elő, hogy már csak második-harmadik próbálkozásra indul be. De továbbra is van úgy, hogy pöccre indul egy hét után és úgy is, hogy egy nap után alig akar beindulni. Teljesen kiszámíthatatlan. Tanácsolták az akku cseréjét, gyertyacserét stb.
Ki lett cserélve az akku (Yuasa), gyertyák, 100-as benzinnel járok, injektorok, szelephézag ellenőrizve de semmi változás sőt romlott is a helyzet. Sőt még a generátor állórész is cserélve lett.
Külföldi fórumokon olvasom, hogy ez nem egyedi hiba ezeknél a motoroknál. Volt már aki találkozott ilyen problémával az 1000-es CBF-el.
Mi lehet még a hiba oka ?
A választ előre is köszönöm : Gábor
Sziasztok !
Valószínűleg nincs töltés a CBF 1000-es motoromon.
Menet közben elsötétült a kijelző alig akart menni a motor, rángatott. Éppen hogy hazaértem.
Generátor, fesszabályzó? Mennyi egy generátor ?
Sziasztok !
2010-es Honda cbf 1000-es motoromon enyhén ingadozik az alapjárati fordulatszám és elég gyakran nehezen is indul.
Volt ellenőrizve a szelephézag ami rendben volt, injektorszinkron megvolt (minimális eltérés volt csak), új légszűrő, új Yuasa aksi.
Mi a baj? Volt már másnak ilyen problémája ?
Sziasztok !
Akksi csere esedékes és azt szeretném kérdezni, hogy tehetek e bele nagyobb Ah-ás akksit.
Jelenleg 8,6 Ah-ás van benne, mehet e bele a 10 esetleg 12 Ah-ás.
Köszi a választ előre is.
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni! Honda CBF 250 (2004-es évjárat) sebességmérőm tönkrement. Hónap végén pedig műszaki... Érdeklődni szeretnék, hogy van-e rá bármi esély, hogy működésképtelen órával átmenjen? A másik kérdésem pedig, hogy mi lehet szerintetek a gond? Oszcilloszkóp hiányában nehezen tudom kimérni a sebességmérő szenzort. Így nem tudom, hogy maga a műszerfal és a hozzá tartozó elektronika ment tönkre, vagy a sebességmérő szenzor. Megázott a motor éjjel, induláskor még jó volt. Menet közben egyszer beblokkolt a csúszós úton a piros lámpa előtt fékező autók és busz mellett az első kerekem, megcsúsztam, de lépésben mentem, szóval megtartottam magam és a motort szerencsére. Ott a rémülettől nem néztem aztán többet az órát, olyan lassan mentem úgyis.. Munka után induláskor láttam, hogy nem mozdul a mutató. Kibekapcsolás, a km óra spirál és a különböző kábelek mozgatása megtörtént számtalanszor. Beázásra gyanakszom, kérdés, hogy melyik alkatrész. Kiszereltem a szenzort. Szikszalag és zsugorcső volt a kábeleken (lehet hogy volt már javítva?) és egy fesszab/dióda/valami elektronikus kis alkatrész a kábeleken. Felirat rajta: 340 RCN vagy 340 ACN vagy 34O RCN. Nehéz elolvasni. Sérülést, kábelszakadást nem látok. Kivizsgálni nem tudom. Szétszerelni jobban nem tudom. Az új (utángyártott vagy felújított) alkatrész drága. Emellett pedig lehet, hogy maga a műszerfal sem jó, amiben az órák vannak és az elektronika. Az még drágább. Valakinek nincs ötlete, hogy mit tudnék csinálni? Nem szeretnék próba-szerencse szerűen vásárolni alkatrészeket, mert simán rámegy az új gumikra szánt pénzem többszöröse :D
Szerintetek mivel érdemes kezdenem? Tudtok esetleg bontót, ahol találhatok ilyen alkatrészt? Valaki esetleg lenne olyan bevállalós, és felajánlaná, hogy egy próbát az ő CBF 250-esével csináljunk, hogy kicseréljük a jeladót, hogy azzal működik-e? Vagy esetleg járt már valaki így? Van valami tippetek?
Köszi előre is a segítséget és az építő jellegű válaszokat!
Plusz információ: sajnos egyébként a műszerfal háttérvilágítás sem működik, de az a megvásárlás óta ilyen..
Utolsó képem róla, simán le lehetett volna tagadni a km róla. Alapból szerintem fontos egy motornál arra használják amire való, nem 3km és leállít. Ha felültem mindig sokat mentem, cbf el talán egy évbe a legtöbbet az összes motorjaim közűl,
majdnem 20 ezret.
Engem idéztek 😀. Inkább egy karbantartott 90 ezres gép mint egy visszapörgetett, Én 74 ezerrel adtam el, sokkal többet elmennek hisz egy butított erőforrás, Rendőrségnél is jól teljesítenek. Tudok olyanról ami 300 ezernél is több van benne.
"Találkozott már valaki Honda cbf1000 2007-es évjáratnál, hogy a generátor leégett? 50.000 km van benne eddig.
Esetleg tudja valaki, hogy mire vezethető vissza ez a hibajelenség?
Na nem bírtam magammal elmentem a hondához.Kicsit okosabb lettem.Elmondták nem egyedi probléma.Szerelő azt mondta nem volt visszahívás soha a motornál viszont generátor besülés sok baj volt(nem csak honda ).Legtöbb használati problémából fakad.Elmondta az egyik a leállítás nem használják az áramtalanítót.Ez elég gyorsan vagy a feszszabot nyírja ki vagy a generátort.Másik főbb baj az hogy nem mernek menni a motorral.Elmondása szerint méréseket végeztek és megállapították az ilyen nagy nyomatékos visszafojtott motoroknál nem lehet kis fordulaton menni.Egyszerűen azért nem erre van tervezve.Mérések alapján 2800 fordulat alatt nincs kellő olajnyomás a motorban és így nincs hűtés.Sportmotoroknál azért nem jelentkezik ez a baj mert ott mennek is vele.Ugye a cbf 1000 egy sportblokk visszafojtva. Sok gerjesztő tekercs abból fakadt első motornak vette a tulaj és megijedt mennyire megy és nem is mertek vele menni.Arra van tervezve hogy pörögjön.Plusz a rengeteg tötymörgés leállítás indítás is haza vágja.Mondta ha városban is megyek vele ne 3000 fordulat alatt használjam.Na ennyit tudtam meg pesze ez se garancia.
Sziasztok!
Ha jól emlékszem nekem 26.000km volt a CBF1000-ben (2011-es), amikor meghalt a generátor. Az tuti, hogy nem hűtési hiba okozta. Az állórész egyszerűen zárlatos lett két tekercs között, amit a tekercs elkötés nem megfelelő mechanikai tartása okozhatott. Kidörzsölődött a vibrációtól a rézen a szigetelés, ami csinált egy zárlatot. Meleg motornál történt, úgyhogy sikeresen be is robbantotta a blokkban az olajpárát. A hirtelen túlnyomás nem tudott mit tenni, kinyomta a szelepfedél tömítést, ahol szépen kijött a füst. Természetesen akkorát szólt, hogy azt hittem lelőtte az injektor sort. A javítás annyi volt, hogy ki lett cserélve az állórész gyári újra. A szelepfedél tömítés pedig megúszta, úgyhogy "csak" vissza kellett tenni a helyére. A szervízben még az olajat sem cserélték le, mert szerintük felesleges. Nem vitatkoztam, lecseréltem én. Ha valakit érdekel, akkor képeim is vannak..."
Ha jót akarsz magadnak,vegyél injektoros 600SA-t...:)
Láttam egy eladó CBFet, ahol írta mik voltak cserélve. Többek között a generátor is. Nem tudtam mire vélni. Ez akkor egy gyakori hiba lehet? De mi megy tönkre rajta? Pl nem tölti az aksit?
Találtam egyet, amibe 90000 kilométert nyomtak. Olyat azért inkább már ne vegyek?
Vagy vígan elmennek ezek többször ennyit?
Üdv!Közel 40 ezer km hajtottam a cbf be!Nem tudsz mellé lőni igen jól "összetákolt" motor!Annak idején szerettem, túrázgatni tökéletes de futómű fék tekintetében nem egy fényes darab.Jellegzetes hibája nem igen van, kivéve a generator, ha még nem cserélték valószínű besülés lesz előbb utóbb, használat sokba befolyásolja meddig bírja.Annak idején sokat kutakodtam ez ügyben.Ne lepődj meg de fűt mint az állat, és mind a tökeidre meg a lábadra megy a hő, szóval főtt tojás garantált.Ami még előszokott fordulni, szerelésnél gyertyapipa repedés, hivatalosan blokk lebuktatásával lehetséges csak a gyertyacsere, ami hűtő levételét eredményezi, ha nem így van akkor valósznű megtörik előbb utóbb az a hosszú gyertyapipa.De mindent összevetve nem egy problémás darab, cserébe nem okoz meglepetést.
Olyan is volt már, hogy egy óra pihenés után is nehezen indult. Gyakorlatilag még szinte üzem meleg volt.
Azért még egyszer köszi a segítségeket mindenkinek !
Látatlanban csak ötletelünk. Kicsit ránéztem kinti fórumokra, ott jött elő többeknél a sztender hülyesége (amit valaki tök véletlenül vett észre), volt, aki ki is iktatta a biztonsági kapcsolót.
Volt, akinél a kulcs elfordításakor, amikor a benzinpumpa "megindult", alkalmanként pár csepp porlasztatlan benzin ugrott a torokba, ami túldúsította a keveréket és attól indult nehezen - neki a full nyitott gázzal indítózás után a második, csukott gázkaros próbára röffent.
Aztán olyat is láttam, akinek a kipufogóján az O2 szenzor volt kehes és arra javult.
Puskát kellett volna hozni ehhez a melóhoz, Vincent. :D
Kulfoldi forumokrol remlik ilyesmi, hogy felhajtott sztenderrel valamiert sokkal hamarabb elkapja, mint oldalsztenderen probalkozva.
Fura allat ez.
Esetleg a fesszab hibája?
A problémám az lenne, hogy nehezen indul a motorom (2010-es Honda Cbf 1000 Fa).
Korábban már kértem tanácsot ezzel kapcsolatban, de nem sikerült megoldani a problémát, sőt még rosszabb is lett a helyzet. Eleinte az volt a tünet, hogy túl sokáig kellet indítóznom (4-5 mp) mire beindult, mindegy hogy hideg vagy meleg idő volt, most is mindegy. Azóta már egyre gyakrabban fordul elő, hogy már csak második-harmadik próbálkozásra indul be. De továbbra is van úgy, hogy pöccre indul egy hét után és úgy is, hogy egy nap után alig akar beindulni. Teljesen kiszámíthatatlan. Tanácsolták az akku cseréjét, gyertyacserét stb.
Ki lett cserélve az akku (Yuasa), gyertyák, 100-as benzinnel járok, injektorok, szelephézag ellenőrizve de semmi változás sőt romlott is a helyzet. Sőt még a generátor állórész is cserélve lett.
Külföldi fórumokon olvasom, hogy ez nem egyedi hiba ezeknél a motoroknál. Volt már aki találkozott ilyen problémával az 1000-es CBF-el.
Mi lehet még a hiba oka ?
A választ előre is köszönöm : Gábor
Valószínűleg nincs töltés a CBF 1000-es motoromon.
Menet közben elsötétült a kijelző alig akart menni a motor, rángatott. Éppen hogy hazaértem.
Generátor, fesszabályzó? Mennyi egy generátor ?
2010-es Honda cbf 1000-es motoromon enyhén ingadozik az alapjárati fordulatszám és elég gyakran nehezen is indul.
Volt ellenőrizve a szelephézag ami rendben volt, injektorszinkron megvolt (minimális eltérés volt csak), új légszűrő, új Yuasa aksi.
Mi a baj? Volt már másnak ilyen problémája ?
Akksi csere esedékes és azt szeretném kérdezni, hogy tehetek e bele nagyobb Ah-ás akksit.
Jelenleg 8,6 Ah-ás van benne, mehet e bele a 10 esetleg 12 Ah-ás.
Köszi a választ előre is.
Szerintetek mivel érdemes kezdenem? Tudtok esetleg bontót, ahol találhatok ilyen alkatrészt? Valaki esetleg lenne olyan bevállalós, és felajánlaná, hogy egy próbát az ő CBF 250-esével csináljunk, hogy kicseréljük a jeladót, hogy azzal működik-e? Vagy esetleg járt már valaki így? Van valami tippetek?
Köszi előre is a segítséget és az építő jellegű válaszokat!
Plusz információ: sajnos egyébként a műszerfal háttérvilágítás sem működik, de az a megvásárlás óta ilyen..
majdnem 20 ezret.
Idézet egy Honda fórumról,talán segít:
"Találkozott már valaki Honda cbf1000 2007-es évjáratnál, hogy a generátor leégett? 50.000 km van benne eddig.
Esetleg tudja valaki, hogy mire vezethető vissza ez a hibajelenség?
Na nem bírtam magammal elmentem a hondához.Kicsit okosabb lettem.Elmondták nem egyedi probléma.Szerelő azt mondta nem volt visszahívás soha a motornál viszont generátor besülés sok baj volt(nem csak honda ).Legtöbb használati problémából fakad.Elmondta az egyik a leállítás nem használják az áramtalanítót.Ez elég gyorsan vagy a feszszabot nyírja ki vagy a generátort.Másik főbb baj az hogy nem mernek menni a motorral.Elmondása szerint méréseket végeztek és megállapították az ilyen nagy nyomatékos visszafojtott motoroknál nem lehet kis fordulaton menni.Egyszerűen azért nem erre van tervezve.Mérések alapján 2800 fordulat alatt nincs kellő olajnyomás a motorban és így nincs hűtés.Sportmotoroknál azért nem jelentkezik ez a baj mert ott mennek is vele.Ugye a cbf 1000 egy sportblokk visszafojtva. Sok gerjesztő tekercs abból fakadt első motornak vette a tulaj és megijedt mennyire megy és nem is mertek vele menni.Arra van tervezve hogy pörögjön.Plusz a rengeteg tötymörgés leállítás indítás is haza vágja.Mondta ha városban is megyek vele ne 3000 fordulat alatt használjam.Na ennyit tudtam meg pesze ez se garancia.
Sziasztok!
Ha jól emlékszem nekem 26.000km volt a CBF1000-ben (2011-es), amikor meghalt a generátor. Az tuti, hogy nem hűtési hiba okozta. Az állórész egyszerűen zárlatos lett két tekercs között, amit a tekercs elkötés nem megfelelő mechanikai tartása okozhatott. Kidörzsölődött a vibrációtól a rézen a szigetelés, ami csinált egy zárlatot. Meleg motornál történt, úgyhogy sikeresen be is robbantotta a blokkban az olajpárát. A hirtelen túlnyomás nem tudott mit tenni, kinyomta a szelepfedél tömítést, ahol szépen kijött a füst. Természetesen akkorát szólt, hogy azt hittem lelőtte az injektor sort. A javítás annyi volt, hogy ki lett cserélve az állórész gyári újra. A szelepfedél tömítés pedig megúszta, úgyhogy "csak" vissza kellett tenni a helyére. A szervízben még az olajat sem cserélték le, mert szerintük felesleges. Nem vitatkoztam, lecseréltem én. Ha valakit érdekel, akkor képeim is vannak..."
Ha jót akarsz magadnak,vegyél injektoros 600SA-t...:)
Találtam egyet, amibe 90000 kilométert nyomtak. Olyat azért inkább már ne vegyek?
Vagy vígan elmennek ezek többször ennyit?