Az első dolog amit megpróbálnék az a START gomb megfújkálása és nyomkodása kikapcsolt állapotban.
Tudom, hülyén hangzik, de van benne logika.
Az indítógombban KÉT érintkező pár van. Amikor a gomb nincs nyomva, két érintkező zár, azaz vezet - ez a lámpa tápszála.
Amikor megnyomod a gombot, a két lámpa érintkező bont, hogy az idítózáskor minden amper az önindítóba mehessen (elég kicsi az akksi), s ezzel egyidőben a benyomott gomb két másik érintkezőt zár rövidre, akik az önindító reléjét aktiválják.
Azaz megnyomott START gombbal a lámpa kialszik, önindító teker. Elengedett START gombbal az önindító pihen, a fényszóró kap delejt.
Lásd a rajzon: elengedett gombnál BAT4 és HL (HL mint HeadLight) össze van kötve, azaz a fekete-piroson bejön a delej, kék-fehér vezetéken távozik. Ez a kék-fehér vezeték innen a fényváltó kapcsolóba megy.
Amikor fénykürtöt nyomsz, nem a kék-fehér eteti az izzót elöl, hanem az a fekete-piros, ami a START gombban is adná a feszültséget a lámpa érintkezőinek.
Más modelleken találkoztam már ezzel. Nem ritka hibaforrás. A START gomb külső érintkezőire valami szutyok kerül és nincs kontakt, azaz nem megy a villany. Mielőtt bármi invazívat csinálnál vagy szerelőhöz futnál vele, fújd alaposan körbe a START gombot és járasd a kapcsolót, hogy tisztuljon. A szétszedést nem javaslom, mert igen apró rugók és golyócskák szoktak benne lenni, amik szeretnek örökre eltűnni. Emellett nagyon gyakran szükségtelen szétszedni. Kontaktsprét neki.
Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy a gyújtással valamiért nem kapcsol fel a tompított, csak a helyzetjelzők. Az izzó nincs kiégve, mert a villantóval felkapcsol a reflektor, és nagyon furcsa nekem, de amikor behúzom a villantót és akkor felkapcsolom a reflektor kapcsolóját felkapcsol a tompított is, ha elengedem kialszik mindkettő.
2004 cbf 600S pc38
Köszönöm a segítséget
Kezdjétek a szelephézagok ellenőrzésével, beállításával. Több ízben hallottam ilyenről, hogy az indiában gyártott kis CBF ilyet művel, ha a szelephézagok túl kicsik.
Ha az nem segít, a fojtószelepházon van egy alapjárati levegőszelep (kis fekete lóf_sz gumicsővel, lásd kép), az kéne korrigálja az alapjárati működést.
Sziasztok. Injektoros CBF 125-el lenne kérdésem. Hidegen indul, de pár másodperc múlva le esik az alap járat és, van hogy meg is áll. Azonnal indul újra, de többször meg csinálja. Volt, hogy kereszteződésben meg állt és nem indult. Kb 5 perc kínlódás után kapta el. Mi lehet a baj? Kösz.
Sziasztok. Múlt év elején vásárolt 2006os CBF 1000-én mikor vettem, láttam hogy volt generátor cserélve (kábel nem ott volt elvezetve ahol kell, lényegtelen), és tudtam hogy ezeknek széria generátor hibája van, na mondom jó, ez már átesett rajta, már volt cserélve, csak jó lesz. Minőséget mondjuk nemtudom milyet tettek bele.
Ma dugóban állva alapgázon, pukkant a motorból egyet, kilőtt egy kis olajat a gumi tömítésen, ahol a generátor kábeja jön ki. Motor ment a vontatóra. Mit ajánlatok, mit tegyek, mivel lehetne elkerülni a következőkben ezt? Minőségibb generátor? Általában a feszültségstabilizátort (vagy minek hívják azt az ülés alatt oldalt) is cserélni kell?
A műszerben a sárga-zöld és a zöld-fekete közt kell mérni oszcilloszkóppal vagy multiméter + csúcsfesz. adapterrel. Utóbbit a Honda árulja, mint célszerszámot, de otthon is megépíthető az alábbi rajz alapján. Ezt kell a multi és a motor közé tenni.
Ha itt megvan a jel és minimum 10.5V a csúcsfeszültség, akkor az ECU jó és a műszer halt le. Ha nincs kellő jelszint és a vezetékezés nem sérült, akkor az ECU-ban van a baj.
Szevasztok,
2008as cbf600n-hez kérnék segítséget. Nem mutat a fordulatszám mérő. Honnan veszi a jelet? Mi lenne a jó mért érték ha kimérnénk? Hol a jeladó?
Előre is köszi.
Angel St-t használok a zzr-en miota meg van. Mást nem próbáltam.meg rá mert arra nagyon jó gumi esőben is, melegben is. A GT kicsit keményebb, tartósabb de még nem próbáltam.
A ducatin scorpion van az is jó választás, legalábbis arra a motorra.
Bridgestone S21, S22, S23. A 21-22 sportosabb természetű, a 23 túrásabb. Vérmérséklet kérdése.
Többek szerint jobbak, mint a Michelin Pilot Road széria, azok állítólag hamar vásnak el.
Amint sikerült kipróbálni jövök a fejleményekkel!😃
Tudom, hülyén hangzik, de van benne logika.
Az indítógombban KÉT érintkező pár van. Amikor a gomb nincs nyomva, két érintkező zár, azaz vezet - ez a lámpa tápszála.
Amikor megnyomod a gombot, a két lámpa érintkező bont, hogy az idítózáskor minden amper az önindítóba mehessen (elég kicsi az akksi), s ezzel egyidőben a benyomott gomb két másik érintkezőt zár rövidre, akik az önindító reléjét aktiválják.
Azaz megnyomott START gombbal a lámpa kialszik, önindító teker. Elengedett START gombbal az önindító pihen, a fényszóró kap delejt.
Lásd a rajzon: elengedett gombnál BAT4 és HL (HL mint HeadLight) össze van kötve, azaz a fekete-piroson bejön a delej, kék-fehér vezetéken távozik. Ez a kék-fehér vezeték innen a fényváltó kapcsolóba megy.
Amikor fénykürtöt nyomsz, nem a kék-fehér eteti az izzót elöl, hanem az a fekete-piros, ami a START gombban is adná a feszültséget a lámpa érintkezőinek.
Más modelleken találkoztam már ezzel. Nem ritka hibaforrás. A START gomb külső érintkezőire valami szutyok kerül és nincs kontakt, azaz nem megy a villany. Mielőtt bármi invazívat csinálnál vagy szerelőhöz futnál vele, fújd alaposan körbe a START gombot és járasd a kapcsolót, hogy tisztuljon. A szétszedést nem javaslom, mert igen apró rugók és golyócskák szoktak benne lenni, amik szeretnek örökre eltűnni. Emellett nagyon gyakran szükségtelen szétszedni. Kontaktsprét neki.
Egy olyan problémám lenne, hogy a gyújtással valamiért nem kapcsol fel a tompított, csak a helyzetjelzők. Az izzó nincs kiégve, mert a villantóval felkapcsol a reflektor, és nagyon furcsa nekem, de amikor behúzom a villantót és akkor felkapcsolom a reflektor kapcsolóját felkapcsol a tompított is, ha elengedem kialszik mindkettő.
2004 cbf 600S pc38
Köszönöm a segítséget
Nincs valakinek talonban egy 500-ashoz való vízpumpája ?
Ha az nem segít, a fojtószelepházon van egy alapjárati levegőszelep (kis fekete lóf_sz gumicsővel, lásd kép), az kéne korrigálja az alapjárati működést.
Ma dugóban állva alapgázon, pukkant a motorból egyet, kilőtt egy kis olajat a gumi tömítésen, ahol a generátor kábeja jön ki. Motor ment a vontatóra. Mit ajánlatok, mit tegyek, mivel lehetne elkerülni a következőkben ezt? Minőségibb generátor? Általában a feszültségstabilizátort (vagy minek hívják azt az ülés alatt oldalt) is cserélni kell?
Ha itt megvan a jel és minimum 10.5V a csúcsfeszültség, akkor az ECU jó és a műszer halt le. Ha nincs kellő jelszint és a vezetékezés nem sérült, akkor az ECU-ban van a baj.
2008as cbf600n-hez kérnék segítséget. Nem mutat a fordulatszám mérő. Honnan veszi a jelet? Mi lenne a jó mért érték ha kimérnénk? Hol a jeladó?
Előre is köszi.
2010es CBF 600SA-hoz keresek bal első oldalidomot, ha valakinek van, akkor jelezne!! kösz
https://www.facebook.com/groups/832710681585779
CBF 500-600-1000 Givi oldaldoboztartó konzolszett,illetve dobozok eladók.
Ha érdekel: 70-3179083.
udv Pali
A ducatin scorpion van az is jó választás, legalábbis arra a motorra.
Többek szerint jobbak, mint a Michelin Pilot Road széria, azok állítólag hamar vásnak el.