Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

Két hete munkából hazafelé esőben sikerült egy olyan bénát fékeznem, hogy a következő pillanatban már feküdtem is a földön.
Elgörbült a kormányom. Mit lehet feltenni helyette? MZ-ét hallottam már... Utángyártott?
Ronggyá tört a műszerfalam, alsó, felső burkolat, LCD... Nincs vkinek egy elektronika hibás műszerfala? Látok rá esélyt, hogy a kettőből lehet egyet csinálni.
Kértem alkatrész ajánlatokat márkaszervizektől, de már előre félek.
OLX-es sráccal beszéltem, ezek pont nincsenek.
Egyéb ötlet? Bontót tudtok? Tavaly keresgéltem, de meglepően rossz eredménnyel.
Bármi ötletet szívesen fogadok.

Köszi,
Czega
CBF 250 (2007)
Eladó a CBF-em idomgarnitúrája!
Oldal idom:40ezer Ft.
Fej idom:15ezer Ft.
Együtt: 50 ezerFt.
Azért a hülyézésre nem vetemednék..... Vannak olyan helyzetek , mikor pórul jár az ember
Nem tudom miért , de nekem az a kényszerképzetem , hogy vannak emberek , akik olcsón szeretnének jót venni , és nem akarjál megadni a jónak a magasabb árát... Ezt a saját eladásaim tapasztalata szülte .
De hogy ez a feltételezés ugrik be elsőnek , azért a hiba valószínűleg nálam van
A végén leírtad a lényeget. Volt olyan tulajdonsága a motornak, ami nyilvánvalóan csökkentette az árat, a hatéves, kopott, kiszürkült gyári gumi volt rajta elöl. Ezzel nincs gond. Az már határeset volt, amikor azt mondta, hogy a kipufogón a horzsolás a garázsajtótól van, mert nyilvánvaló volt, hogy oldalra fektette egyszer, de ezt is láttuk. Az első fékért azért haragszom, mert nem említette, pedig csak az olyan hülyék nem vették észre, mint mi. Persze ha erre azt írod, hogy miért vagyunk ilyen hülyék meg miért veszünk ilyen embertől motort, akkor abban is igazat kell adjak Neked. Tanultam belőle.
Tényleg nem kötekedésként , de ez az " előző tulaj helyett csináltattam " kijelentést kicsit furcsállom .
Nekem van egy olyan véleményem , hogy a motor állapota , és ára összefügg ! Én szívesen megcsinálom azokat a dolgokat , amiket az előző tulaj nem tudott , vagy akart , HA , ezekhez arányos az ár is ! De inkább megveszem drágábban a jót...
A gond akkor van , ha drágán akarnak rosszat adni Ha így jártál , akkor az szomorú :(
Én sokat játszottam a kuplunggal, de semmi nem segített, csak a nagyjavítás. Szerintem ezeket a kuplungokat úgy tervezik, hogy a kar teljes útjának harmada is elég lenne, nem hiszem, hogy lehet jelentősége annak, hogy kapott még 10mm-t. A Safety-nél a Hondák úgy vannak beállítva, hogy több, mint félig beesik a kar, majd utána minimális úton emel ki és nincs gond: teljesen kiemel, van üres minden motoron stb. Egyébként azért állítják így, mert szerintük így kényelmesebb, mintha ujjheggyel kéne játszani a fogásponton.

Czega
Féktárcsa fölmaratás:
én szegediként egy helyi motorszerelőhöz vittem, és ő maratta föl valahol. Hacsak nem vagy helyi, ez nem sokat segít neked, de itt a száma a szerelőnek: +36 30 82 666 01 Kovács Zoltán.
Nekem is bólogatva fékezett, de különösebben nem zavart, mert olyan a közlekedési morálom, hogy motorfékkel szinte mindent megoldok. :)

Szelephézag: igen, nálam is a kipuff fogyott el. És igen, én is kipucoltam a karbit. :) De én nem egyszerre csináltam, így aztán kiderült, hogy nem a karbitisztítás oldotta meg, hanem a szelephézag-állítás.

Kuplung: gyárilag 10-20 mm kuplungkar-holtjáték van előírva. Én az alsó értékre, kb. 10 mm-re lőttem be, és így egy picit könnyebben járnak a fokozatok, és az üres is könnyebben megtalálható, mint előtte.
Sziasztok!

Érdekes, a féktárcsával kapcsolatban nekem is van egy hasonló sztorim. 25e-vel vettem a motort. A kipróbáláskor nem vettük észre, hogy bólogatva áll meg első fékkel, napokkal a vásárlás után jöttem rá. Az előző tulaj a vásárlás napján le tudta így vizsgáztatni, ami azért fura, mert azért elég zavaró volt a jelenség, szidom is magunkat érte, hogy nem böktük ki rögtön az első próbakörnél. A motort elég vacak gumikkal vettem, vittem rögtön gumiztatni és ha már kint volt az első kerék, megkértem, hogy nézzék meg, hogy üt-e az első tárcsa. Egy lehetletnyi ütést találtak benne, nem biztos, hogy ezt az ütést lehetett érezni, simán lehet, hogy vmilyen egyenetlen kopás volt, mint az előttem szóló kollégénál. Futottam pár kört felszabályzás ügyben, aztán megvettem 32e-ért az utángyártott EBC-t. A gyári tárcsa amúgy elég vékonka volt már, de tartalékba felmaratnám, ha tudnám, hogy ki vállal ilyet. deManaus, ha megtennéd, hogy írsz ezzel kapcsolatban...

Szelephézag: ha jól emlékszem 12e-nként írja a könyv, az előző tulaj 24e-nél már biztos kihagyta és nagyon aktuális volt a dolog, alig volt már szelepházag a kipufogó szelepnél. Nekem ezzel egy időben volt karbi tisztítás is, emiatt nem tudom megmondani, hogy melyik segített a hidegindításban, de vmelyik megoldotta a problémát.

Kuplung: sok rosszat olvastam ezzel kapcsolatban, itt a fórumon is, és szívtam is a legjellemzőbb hibával: alig lehetett ürest kapcsolni. Aztán lamellaszett csere megoldotta. Olajjal is lehet játszani, nekem ehhez nem volt türelmem.

Azon kívül, amit az előző tulaj helyett kellett cseréltetnem/javíttatnom, nekem sem volt semmi gondom, bár csak 5e-t mentem vele, ami ilyen szempontból nem sok.
Ok. Köszi a válaszokat. Jelen esetben még a CBF mellett szól minden.
Nekem Gs 500 -am volt előtte, azért elmondhatom hogy a 600-ast drágább fenntartani, tény hogy az első szelephézag állítás már az injektoroson valahol 80.000 km-nél kell (állítólag) de hát ez csak egy dolog. A rezgésről én nem tudok az injektoroson tuti nincs ilyen, a gs-en tudom hogy volt 5000 körül valahol nem tudom már pontosan. A Banditot meg ne keverjük ide nem akarok senkit megsérteni de sztem nem egy kategória
A CBF-nek hamarabb és gond nélkül megcsinálom a karbiszinkront mint a GS-nek.A remegés az nálam is megvan olyan 6ezer körül de nem vészes,tovább kell húzni a gázt!Valahol olvastam,hogy talán az ezres is remeg valamilyen fordulaton.
Egyébként a GS-nek sem feltétlenül alacsonyabb a szervízköltsége, sőt például a szelephézag állítás egy szerelő szerint kétszer olyan gyakran kell csinálni a kéthengeres GS500-nál mint egy "hatszázas"-nál. Én most erre költök/költöttem sokat, mert teljesen elfogytak a hézagok. A CBF nagyon tetszik de halottam olyat, hogy asszem 6000körül zavaróan remeg. Ez mennyire igaz, illetve menyire észrevehető? Versenytársnak hozták még a Bandit 650-est aminek elvileg nagyon szépen jár a motorja. Én is nézegetem ezeket is, de azért a CBF jobban tetszik. Majd meglátjuk, hogy mennyit engednek az anyagiak aztán eldőll, hogy 600 karbis vagy injektoros vagy esetleg 1000-es lesz.
Szinte csak jelentéktelen dolgok voltak, és az enyémben a kuplung is még gyári és problémamentes.

Az egyetlen komolyabb ügy nálam a féktárcsával volt. Valamiért eldeformálódott, pedig semmi behatás nem érte, és emiatt egyenetlenül, rángatva fogott. Ki is vágtak a műszakin emiatt. Szereztem bele bontóból egy másik tárcsát, az eredetit meg fölmarattam, így most van egy tartalék, ha lenne még vele valami.

Ezt én írtam annakidején:
http://nepitelet.hu/motorok/ho...
de azóta se volt vele semmi extra. Mivel faék egyszerű a motor, nem szokott elromlani rajta semmi. Annakidején nekem épp az szólt ez a moci mellett (szemben pl. a konkurens Yamaha YBR250-nel), hogy ezzel megúszom a benzinpumpa-injektor-légtömegmérő-lambdaszonda csődtömeget, amiből előbb utóbb úgyis megpusztul valami, és akkor nem hoz haza a gép plusz egy vagyonért kell javíttatni.

Talán két apróság jut még eszembe, amit üzemeltetéskor tudni érdemes: 1, pont az egyszerűsége miatt hidrotőke sincs benne, ergo évente 1x érdemes ránézni a szelephézagra. Az enyémen már 2x is kellett állítani, mert már hidegindítási gondokat okozott a rossz hézag. (Házilag is megoldható, hézagolólapkát kell venni hozzá.) 2: a légszűrőből nem lehet utángyártottat kapni, a gyári meg elég húzós áron van hozzá (10-15 e Ft ha jól emlékszek). 18 ekm-ente kell cserélni.
Köszi! A 40e km alatt volt valami probléma a motorral?
Itt is hasonló. Nekem eddig (kb. 40e km) 3,2 l/100km az össz átlag, igaz, én néha autópályán is megyek vele 100-110 kph közt.
9000 km, egy szezon, össz. átlag 3,1 l/100km.
Jellemzően 70-90 közt finoman hajtom, fordulat 3500-6000, nagyritkán 8000.

Itt gyűjtöm (Európai):
http://www.spritmonitor.de/en/...
Remek weboldal, van telefonos app is, kúton bepötyögöm.
Honda CBF-ek átlagai:

http://www.spritmonitor.de/en/...
Szia. Köszi a válaszokat. Ne aggódj, a kérdés csak jelképes volt. Azt akartam kideríteni hogy egy injektorosnál is fontos-e, kell-e szinkron.
Hali én sokat olvasgattam teszteket mielőtt döntöttem volna, szerintem igazából tökmindegy melyiket veszed örök darab mind a kettő. A szerviz költsége nem hinném hogy több lenne akármelyiknek is, azért elmondható hogy a 600-as túra motoroknak van egy alap szerviz költsége, ami nem sokkal több mint egy gs500-nak. Állítólag az injektoros egy pár decivel kevesebbet fogyaszt és talán kiegyenlítettebb a teljesítmény leadása, de ezek elhanyagolható dolgok, ami számít hogy mennyi pénzed van azt vedd meg amelyikre van. Az a kérdés hogy az injektorosnál van e karbiszinkron egy kis aggodalomra ad okot . Egyébként az injektorosnál fojtószelep szinkron van. Azért mert modernebb valami nem lesz olcsóbb a fenntartási költsége a ami autókan is hiába adnak meg néhol 30.000 km -es szerviz intervallumot ha 5 év múlva motorcserés. Arról nem is beszélve hogy mivel modernebb bonyolultabb is így nagyobb az esélye a kicsi idegesítő alkatrészek meghibásodásának. Mint ahogy ez volt is az én injektoros CBF-emnél
Köszönöm az infokat!
Sziasztok! Tudnátok abban segíteni hogy melyik a jobb vétel CBF600 estén, a karburátoros vagy az injectoros? Gondolok itt az ár/érték aranyra, szervízköltségre, stb. Például az injektorosnál is van karbiszinkron, stb Előre is köszi!
Ja, és még azt mértem ki, hogy
60 kph-nál 2,5 l/100km,
70 kph-nál 2,7 l/100km,
80 kph-nál pedig 3 l/100km
a fogyasztása, 1 személlyel.
Fogyasztási adatokat itt találsz:
http://www.fuelly.com/motorcyc...

Utazótempója 80-100 kph, ezt két személlyel is bírja. 100 fölött már erőlködik. 6. fokozatban a legnagyobb nyomatékot adó fordulatszámnál (6000 RPM) 80 km/h-t megy.

Kb. évente 1x kell szervizelni, olajcsere is ekkor van kb.
Típushiba: állítólag a kuplungot kell cserélni 40-50e km-nél, már akinél.
A hirdetésben van egy telefonszám. Csörgess meg, visszahívlak! :-)
Üdv Mindenkinek!
Szeretnék venni egy használt, megbízható, strapabíró, kis fogyasztású, 250-es gépet mindennapi használatra.Ahogy szétnéztem sajnos nem nagy a választék: vtr, cbf, ybr, hyosung gt. VTR - t szerettem volna, de csak 1-2 eladó van és nagyon drága. Hyosungról jót és kevésbé jót is olvasni, viszont ez is v2-es, és erősebb mint a cbf. Szóval ha van valakinek tapasztalata a kis cbf-ről szívesen elolvasnám.Szervízintervallum, típushiba, fogyasztás...? Mennyi az utazótempó, 2 személyes használatot bírja stb...? Kissé kevésnek tűnik a 20 Le. Szóval előre köszönöm ha valaki leírja a tapasztalatait.
Én megnézném ezt a gépet valamikor ha még megvan.