üdv,
köszönöm a segítő szándékot, de időközben megoldódott a probléma.
én voltam a béna, az aksi előtt futó csöveket kicsit határozottaban kell félre tolni és relatív könnyen kibillenthető a helyéről.ennek a típusnak egyébként nem az ülés alatt van az aksija hanem a jobb oldalon egy műanyag kipattintható burkolat alatt.
még egyszer köszi a szándékot.
széles utat!
Üdv
Nekem 2009-es N-es van,de ha leveted az ülést akkor.
Nekem állítható az ülés magasság így a konzolt ki kell venni a motor jobb és ball oldalán van 1-1 csavar.utána könnyebben hozzáférsz az aksi rögzítőjéhez és a kábelekhez vigyázz a pozitív/piros/ kábel ne érjen a vázhoz.
üdv mindenkinek,
cbf 600 S (2005) motorom van és lemerült az aksim.
próbáltam kivenni de vagy én vagyok béna vagy az aki oda tervezte azt a három csövet amitől nem lehet hozzáférni.Ráadásul még a bikakábelt sem tudom rácsipeszelni mert még annyi hely sincsen.(úgy legalább egy szervizig eltudnék menni)
tehát tanácsot kérnék egy hozzá értőtől, hogyan lehet kibűvészkedni az aksit.
Az utóbbi 48 órában errefelé leesett 60 mm eső, így aztán nem volna kellemes motorral elhagyni a garázst... Helyette akkor inkább bebandázsoltam a kipuff-leömlőt, ne olvasztgassa a bakancsom sarkát. Jobban néz ki, nem?
az egyik vezértengely fordult túl a másikhoz képest, mivel laza volt a lánc, így rossz volt az ütem a szívás és a gyújtás között, illetve a kompresszió se volt tökéletes.
Tök jó, hogy megvan a hiba! Bár én nem értem, hogy, mi fordult el min? A lendkerék fordult el a tengelyén? De miért tud az megforogni, ha bedarálódik a láncfeszítő?
Nemrég kicsit összetörtem a motorom.
Első villára lenne szükségem, balos tükörre és km óra burkolatra. A km óra nem sérült csak a burkolat tört le. Aki tud valami alkatrészt megköszönném!
Úgy néz ki, meglett végül a hiba.
a vezérműlánc és a feszítője közül valamiért kiugrott a műanyag, a lánc eldarálta a feszítőt, és ahogy te is gondoltad, elfordult, így rossz helyen gyújtott.
Már csak egy új feszítőt kell szerezni (remélhetőleg olcsóbban is találok, mint a Honda szerviz 16.000-es ára) és ha szerencsém van, más problémája nem lesz.
Köszi szépen minden segítséget! Kellett!
Szia érdekelne milyen CBF600 alkatrészeid vannak.
Minden ami van.
Ami főleg érdekelne:
-kuplung kar és konzolja
-balos első lábtartó
-balos kormányvégsúly
Kompressziót , egyfajta nyomásmérővel lehet mérni , amit a gyertya helyére lehet be tekerni . A szikrát pedig a lendkeréken lévő jelölésnél kell leadnia ( a felső holtpont elött kicsivel ) Ezt csak stroboszkoppal lehet mérni , megnézni . Arra gondolok , hátha elszakadt a lendkerék ékje , és elfordúlt ! Ha nincs a lendkerék elfordúlva , akkor nem valószínű hogy rossz helyen gyujt , de az "áthúzás" miatt még lehet gyenge a szikra !
Próbálj meg egy olyat , hogy hogy ki tisztított gyertya berakása után , fujjál hidegindító srajt a légszűrő beőmlőjébe ( az üllés alatt lehet tán ) és közben indírozzál ! Ha így indúl a motor , akkor a benzin ellátással lesz a baj . Ha igysem , akkor valaszeg máshol van a probléma .
a gyertya leadja a szikrát és benzines is lesz, bár a mennyiséget nem tudom megállapítani, gondolom nem nagyon esik meg az, hogy csak csordogál. Túl sok próbálkozás után kiveszem a gyertyát, és kicsapatom belőle a felgyűlt benzint, hogy az se legyen baj.
A kompressziót viszont nem tudom, hogy tudnám leellenőrizni. A hengerfej tömítés mentén tiszta, talán ott nem csap ki, de merre vagy hogy lehet ezt még keresni.
Illetve hogy érted azt, hogy hol adja a szikrát?
Első dolog megnézni , hogy van-é szikra , és nedvesedik-é a gyertya (kap benzint )
A második , a kompresszió !
A harmadik , hol adja a szikrát ( stroboszkoppal lehet megnézni )
Ha ez mind ok. akkor indúlni kell ! Ez egy négyütemű egyhengeres motor . Egyszerű mint a faék....
Sziasztok.
Egy olyan dolog történt, hogy a CBF 250-em egy normális, szép működés után fél óra elteltével nem akart újra indulni. Pörgeti a motort, üzemanyag van, de nem akar berobbanni. Gyertya ki lett cserélve, karburátor kitisztítva, aksi teljes erőben, de se betolásra se önindítóra nem válaszol ugyan úgy.
Eddig semmi gond nem volt vele. Ha esetleg valakinek volt már hasonló esete, vagy sejti mi lehet a probléma, kérem segítsen.
Köszi!
köszönöm a segítő szándékot, de időközben megoldódott a probléma.
én voltam a béna, az aksi előtt futó csöveket kicsit határozottaban kell félre tolni és relatív könnyen kibillenthető a helyéről.ennek a típusnak egyébként nem az ülés alatt van az aksija hanem a jobb oldalon egy műanyag kipattintható burkolat alatt.
még egyszer köszi a szándékot.
széles utat!