28e van benne. Végignyálaztam a nagy szervizdoksit distribution chain-re, de nem találtam előírt csereintervallumot. Egyébként tegnap voltam szerelőnél, meghúzott két csavart, ami a blokkot fogja a "vázhoz" és láss csodát, azóta nem tapasztalom a hibát, pedig már 2x indultam vele azóta hidegen. Lehet, hogy csak ennyi volt... Jövő héten kiderül. Mondjuk jobban belegondolva, tekergettük próbaképp a vezérműlánc kívülről is hozzáférhető feszítőjét. Egyik kollégámnak egy GS500E-n az volt berohadva és nem tette a dolgát. Fene tudja, jövő héten kiderül, hogy egyáltalán elmúlt-e a tünet.
Egy ideje hidegindítás után magas, ciripelő hang jön a motoromból. Álló helyzetben, üresben is. Amikor esik a fordulat, gázelvételkor, motorféknél stb. Aztán ahogy melegszik, szépen elhagyja, melegen teljesen normális hangja van. Pár hete csinálja, tehát párszáz km óta, előtte nem is vettem észre. Mi lehet? Vezérműlánc? Van ennek feszítője?
A Devil nekem is kattan mikor sebességbe rakom . Meg a kis CBF-is... Nem nagyot , de engem zavar .
Arra szoktam rá , hogy sebességben ( 1-esben ) indítózok , és utánna indulok is .
10w40-est. Viszont én ezt a motort használtan vettem. Lecseréltettem benne az olajat rögtön miután megvettem, és azt mondta a szerelő,hogy úgy esett ki belőle az olaj, úgyhogy 2-3 ezer km után újra cseréljük le újra. Lehet hogy nem kéne megvárni a 2-3 ezret?
Szvsz nem a lamellák kopása okozza. Nekem a kopott lamellákkal alig csinálta, aztán lamella szett csere után nagyon rászokott. Arra persze nem emlékszem, hogy volt-e akkor olajcsere is...
Az egyébként segít, ha párat kuplungolsz üresben az első 1-esbe váltás előtt.
Ahogy HTH11 sporttárs mondja. Illetve szerintem okozhatja még a hidegen túl sűrű motorolaj (abban forog a kuplung és a sebváltó is), valamint a túl pici kuplung-holtjáték. Ez a holtjáték a kuplungkar végénél mérve 10-20 mm kell hogy legyen. (Tehát a kuplungkar meghúzásakor kb. másfél centit "essen be könnyen" a kar, és csak utána kezdjen el érezhetően dolgozni, fölkeményedni.)
Emlékszem még, hogy ez a tünet annyira erősen jelentkezett annakidején a motoros tanfolyamon kapott suzukin, hogy hidegen alapjáraton rögtön le is fulladt, amint 1-esbe raktam. Minden nap a legelső sebességbe rakást fölpörgetett fordulatszámon kellett megejteni :)
Tudtok mondani olyan webshopokat illete motor bontókat, ahol lehet a CBF 250-eshez alkatrészeket kapni? (Légszűrő, kupplungbowden, meg hasonló típusfüggő alkatrészek...)
Üdvözlet egy kis segítségre lenne szükségem Honda Cb 900 Bol D'or '81-hez km óra vagy fordulatsz. mérő üveglapot keresek, mivel seholsem találtam gyártatnék de nem tudom a méretét. Tudna ebben valaki segíteni?
Üdv,
Czega
Nem tudom, hogy a laza lánc okozza-e a zajt, de autós tapasztalatból valóban gyanús.
Mennyit futott a géped?
A részletekbe nem mentünk bele , így pontosabbat nem tudok .
Egy ideje hidegindítás után magas, ciripelő hang jön a motoromból. Álló helyzetben, üresben is. Amikor esik a fordulat, gázelvételkor, motorféknél stb. Aztán ahogy melegszik, szépen elhagyja, melegen teljesen normális hangja van. Pár hete csinálja, tehát párszáz km óta, előtte nem is vettem észre. Mi lehet? Vezérműlánc? Van ennek feszítője?
Kösz,
Czega
CBF 250 2007
Arra szoktam rá , hogy sebességben ( 1-esben ) indítózok , és utánna indulok is .
Próbaképpen rakhatsz bele 5W-30-ast is, én is hajtottam ilyennel egy szezont.
Az egyébként segít, ha párat kuplungolsz üresben az első 1-esbe váltás előtt.
Emlékszem még, hogy ez a tünet annyira erősen jelentkezett annakidején a motoros tanfolyamon kapott suzukin, hogy hidegen alapjáraton rögtön le is fulladt, amint 1-esbe raktam. Minden nap a legelső sebességbe rakást fölpörgetett fordulatszámon kellett megejteni :)
Az mitől van, hogyha hidegen indulskor berakom 1-be, akkor rúg egyet a motor?
Még mindig keresünk Honda cbf 250-hez MŰKÖDŐ műszerfalat! Ki tud segíteni?
Üdv.: Bence