Lánctisztítás.
A cél a lényeg: távolítsunk el a láncról mindent úgy, hogy közben nem okozunk kárt.
Mivel szedhetem le a homokot, koszt, zsírt, olajat? Petróleum, Brigéciol (D3 a jó, a 2000 olyan, mint a szenteltvíz, nem árt, nem használ) és/vagy lánctisztító spray. _Ne okozunk kárt_, a lényeg, tehát olyan anyagot nem szabad használni, ami károsítja az O gyűrűt!
Én javaslom az óvatos ecsettel felvitelt és Brigéciolnál a slauggal lemosást, nagyon kis nyomással, szinte csak csorgatva.
Ideális esetben leoldjuk a szennyeződést ami lefolyik a szemekről, résekből. Rossz esetben bemossuk a csap és görgő közé!
Töröljük szárazra, kenjük újra, hajtóműolajjal vagy láncspray-vel.
Áve!
26.000 van a motorban, most cseréltem le a gyári szettet, lán vacak volt, a két lánckerék szinte sértetlen, fogprofil újszerű.
Most méregdrága D.I.D. láncot kapott és (a fene essen a szerelőmbe, én JT-t kértem) nonémgagyi speciál lánckerekeket. Puff neki :-(
A lánc nem az ettől, motorteljesítmény "nyúlik meg", sőt meg sem nyúlik! A láncszemek, és csapok közti rés nő meg, a kopástól. Ettől lesz "hosszabb" a lánc. Elméletben, ha nem kopna a lánc, akkor örök élet lenne. Ezt elérni gyakorlatban lehetetlen, elméletben megoldható, de mi nem elméletben motorozunk. Hol is kopik a lánc? A lánckerekek felülete és az azzal érintkező láncgörgő felülete kopik nagyon (ha pl nem kened és homokban motorozol), a lánc csap és persely (görgőn belül lévő henges "közdarab) közt nem lehetne kopás, hisz zárt helyen van, ezt a zárt helyet védi az O gyűrű (vagy X vagy bármi) Igen ám, de az oda gyárilag bejuttatott kenőanyag is öregszik, az O gyűrű sérül, kopik, elöregszik, és ad abszurdum az egyszeri motoros még a kettő közé be is lövi a csiszolóport (alias homok) az ügyes nagynyomású mosóval! Szóval egy idő után ott is kopik. Puff neki.
Hosszabb életűvé tehető a lánc ha állandóan van a felületén (lánckerék felülete, görgő felülete) kenőanyag, magyarul fújjuk sűrűn motorozás után, és/vagy folyamatos kenést, menet közbeni olajozást alkalmazunk. Ami még elengedhetetlen, a _szakszerű_ lánctisztítás!
A WD-40 nem ken, a nagynyomású nem jól takarít!
Üdv Bal3
Az a gyanúm, hogy a motor "járáskultúrája" a mérvadó. Egy egyhengeres motor a maga 1-et előre, 3-at visszafelé húzó járásával biztosan sokkal jobban rángatja a hajtóláncot, mint mondjuk egy sornégyes, még ha az jóval nagyobb teljesítményű is.
Gondolom fordulatfüggő is a dolog. Aki csak 3000ig pörgeti a gépet annak lehet hogy tovább bírja a lánc mint aki sokkal tovább forgatja. Egy moci szerelő nekem azt mondta, hogy ezek az olcsóbb láncok nem bírnak semmit, mert hogy rosszabb minőségűek a láncok mint régebben. Lehet csak a pénzre fájt a foga :)
Szerintem , evvel az utobbi megoldással jársz a legjobban ! Régebben volt egy GB250-es motorom , amin szintén tömítés nélküli lánc volt . Alkalmanként megkentem kis olajal , azt annyi ! :) Nem szorta össze a kereket , mert olajzás után , át töröltem a lánc külsejét , és amit mégis leszort , azt le lehetett símán türülni , nem úgy mint a láncsprét . Használat alatt , nem tapasztalltam annál sem nagyobb kopást , mint másik ( CBF250 ) motoron , a gyűrűs láncnál ! Sőt ! Talán nem is szedte annyira össze a port....
Érdekes, nem tűnnek ezek a kilométer-értékek sem soknak. Eleve az 520-as láncok 50-60 lóerős gépeket is vígan elvisznek, szóval ezek a mi 20 LE-s gépeink kicsit túl is vannak biztosítva ezekkel a vastag láncokkal. (Pl. a tesó, Yamaha YBR 250-es asszem 418-as lánccal megy.) És mégis ilyen gyatra futásteljesítményt tudnak csak fölmutatni. Hogy-hogy?
Én naívan azt hittem, hogy ha a mérnökök egy nem túl erős motorra raktak egy ilyen bivalyerős (és viszonylag drága) láncot, akkor az legalább majd jó sokat kibír, de hát nem úgy tűnik.
Most az a kísérletem van folyamatban, hogy az eddigi (kb. 16e Ft-os) O ill. X gyűrűs láncok helyett vettem egy mindenféle gumigyűrű nélküli, halál egyszerű láncot 7 ezerért, és megnézem, hogy ezzel mennyit megy. Ja, és láncspray helyett meg követem a gépkönyv ajánlását, és SAE80-as hajtóműolajjal kenem, de nem 1000, hanem 500 km-enként. Ez filléres tétel. Jelenleg 7000 km-nél tartok, tehár ár/érték arányban mostantól kezdve minden km-rel az olcsó, halál egyszerű cseh lánc veri a méregdrága X-gyűrűs D.I.D. láncot, nem számolva a láncspray-re és lánctisztítóra költött kb. további 3-4 ezret. Majd meglátjuk...
Én 25e-rel vettem a gépet, ennyit nem ment el a gyári lánccal, az előző tulaj lecserélte, sajnos csak a láncot. Nem tudom mikor, de az biztos, hogy eléggé meg volt nyúlva, ill. a gyári lánckerekek is totál szarok voltak, szóval az első nagyobb szerviznél ment a kukába az egész.
Röviden: 15-18e-nél többet szerintem nem megy el egy gyári vagy átlag lánc. Egy méregdrága, erősebb motorra való biztos, de én most nem erről beszélek.
Ha visszaolvasol a fórumban, valaki korábban már próbálkozott vele, hogy elhasználódott gyári légszűrőben betétet cseréljen. (Így elvileg sokkal olcsóbbra kijön a gyárinál.) Nem tudom, hogy mire jutott végül az illető.
Üdv mindenkinek.A héten vásároltam egy Honda cbf 250-est,azonkívül,hogy nagyon tetszik nem sokat tudok róla /pár teszt,adatok amit találtam a neten/ Szívesen venném a segítséget: használati útmutató,szerelési,karbantartási könyv,vagy egyéb hasznos dolog,letölthető oldalak /hol érdemes alkatrészt nézni,rendelni/ stb.
Előre is köszönet a segítségért!
Már kiderült a probléma valamelyik injektor volt a ludas és egy injektor tisztítás meg két flakon benzin adalék megoldotta a problémát.