Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez a "csörög és engem zavar" meghatározás elég egyén függő ! Nekem is ki van hegyezve a fülem , efféle hangokra :((( A minap én is hasonló helyzetben voltam ( más motorral kapcsolatban.... ) Aztán megmutattam egy olyan embernek , akinek van uo.típusú motorja , és új korától használja . Ő azt mondta , hogy nincs semmi baja....
Szóval , ha tudsz feltőlteni egy hang fájlt a zörgésről , akkor többet lehet róla mondani , de még akkor sem a tutit ! Ha Esztergom felé jársz , tudunk hasonlítani , illetve tudok mondani véleményt ! Így írás alapján nem az igazi... Terhelésnél , az én motorom is ad kopogó hangot ebben a fordulat tartományban . Ha finoman gyorsítok , akkor nem kopog . De ez nem csörgés . lehet , amit te hallasz , az más fajta zörej...
Üdv, mindenkinek.
A tegnapi nap folyamán elég sokat motoroztam, és arra jöttem rá hogy a motor már nemcsak hidegen csörög hanem, most már elkezdett melegen is. Ez mitől lehet? Dugattyút kellene cserélnem?
És azt is csak úgy csörög hogy olyan 2000-2500 fordulattól 4500-ig csinálja eléri az 5ezret akkor már abbahagyja erre lettem figyelmes és ez engem nagyon zavar, egy az nagyon kellemetlen főleg társaságba hogy csörög csattog de elég keményen, meg igy bizonytalan vagyok hogy most mi is fog történni elromlik-e vagy nem.
A segitségeteket előre is köszönöm.
Ha esetleg bárkit érdekelne:)...
Senki nem tud egy 2008-as CB600F-hez karbantartási-t?
A motor olajat most cserélték le (műszakival együtt megcsináltattam) Nekem beletették a másfél litert, sőt, kicsit több is ment bele. Repsol olajat használtunk 10W 30-ast, mert a könyve is annyit ír, és az előző gazdája is azt mondta. (Igaz, hogy angol nyelvű a könyv, de ennyit értettem belőle :P )
Jaj, nagyon köszönöm, megnyugtatott a válaszotok, és én is úgy vagyok vele, hogy örülök, hogy nem egyedüli dolog ez a "csörgés". És a "tünetek" is megegyeznek az enyémekkel...

Örök hála, hogy ilyen hamar válaszoltatok! :D
Igen, tudom, hogy a könyv 1,5 litert ír, de nekem nem ment bele annyi. Mikor először cseréltem benne az olajat, eléggé bátran öntöttem bele, 1,3 litert "húzóra" beleborítottam, de utána még le kellett eresztenem, hogy beférjek a vonal alá. Szerintem a 1,5 liter csak úgy férhetne bele, ha szétszedném a blokkot, és maradéktalanul megszabadulnék a régi olajtól.
Hmmm na hát most evvel az olajjal megleptél rendesen, mert én is úgy mértem hogy felálitottam középálványra a mocit és úgy beletoltam a pálcikát de nem csavartam be, és én úgy mértem és akkor is a maximum felet volt. Mert a könyvbe ami van hozzá 1,5litert ir meg az előző gazdája is azt mondta hogy annyit tett bele, de ezek szerint akkor ez sok? Mert az se jó ha sok mert az is kárositja a motort.
Én is próbáltam már bele vadászni olajhőmérőt, eddig semmi sikerrel, mert nem találtam olyat, amit ehhez a típushoz ajánlanának (méretezésileg). Másik, hasonló típus olajhőmérője jó lehet, esetleg picit változtatni kell rajta.

Az olajszintet úgy kell mérni, hogy kicsavarod a pálcát, és csak addig tolod vissza, hogy éppen a menet teteje érintkezzen, de nem csavarod be egyáltalán. Én olajcserekor kb. 1 liter új olajat szoktam tudni beleönteni.

Egyelőre szépen működik a fokozatkijelző, de a fölfelé váltást jelző szenzort egy picit arrébb kell még tenni, mert néha a kettesbe fölváltást nem érzi. A többi fölfelé váltással nincs gond, nyilván már picit kopva van a váltómechanika is.
Jó magas hőmérsékleten dolgozik a kis masina :) Én az olajba szeretnék hőmérőt tenni csak nem tudom hogy meddig melegszik fel benne az olaj? És még egy kérdés az olajat a mércével hogy kell pontosan megmérni? Mert nemrég cseréltem olajat leengedtem az egészet és töltöttem bele 1,5L olajat, kihúztam a mércét és nem csavartam úgy dugtam vissza és sokat mutatott lehúztam belőle egy deci olajat és úgy is sokat mutatott. Az most akkor úgy jó vagy hogy kell avval mérni?

Na akkor frankó, és működik is rendesen? Mert az én motromon hibátlanúl működik.
Hát szerintem ez ilyen, és kész. Muszáj, hogy nagy legyen a hézag a dugattyúnál, mert sokkal nagyobb az üzemi hőfoktartomány, mint egy vízhűtésesnél. Télen városban 140-150 fokos a hengerfej, miután bemelegedett, és nem is lesz több. Kánikulában nyélgázon meg 250-260 fok! Azért egy vízhűtésesnél nincsenek ilyen extrém üzemi körülmények. Ezért is fontos, hogy óvatosan melegítsük be, ne terheljük hidegen, mert akkor fokozottan kopik és az olajat is eszi.

Más: föl van szerelve a jó kis sebességfokozat-jelző! :)
Vettem hozzá egy 3g tömegű, de 2 kg teherbírású neodímium mágnest. Most még minden csak oda van kókányolva a helyére, hogy menet közben is próbálgassam, de aztán oda fogom műgyantázni, hogy fix legyen.
Legalább nem vagyok egyedül ezzel a csörgés dologgal, rendesen megnyugodtam :) Nade ezt ha szeretném elháritani akkor dugattyú és gyűrű csere kellene?
Ja-ja, a léghűtéses motorok eleve lazább illesztésűek, mint a vízhűtésesek, ezért is csörögnek a gyűrűk jobban hidegen. Az enyém is csörög hidegen, aztán ahogy a hengerfej a 100 fokot elhagyja, akkor már sokat halkul. A szelephézag nálam is stimmel. Mindenesetre a szelephézagot Évi sem árt, ha így vétel után ellenőriztetné, meg olajcsere és hasonlók.
Nálam tapasztaltabb motorosok ajánlották, hogy érdemes erősebb láncot feltenni mint amit a szervízkönyv ajánlal.
Szia,
36.000 km-el vettem a mocit. Én most cserélek rajta először láncot, de a szervízkönyve szerint ez már a 2. lánccsere.
Hali!
50 ezernél cseréltél először láncot vagy már másodszor?
Nekem 30 ezer van a haccázasba és elég hamar nyúlik és a hátsó lánckereken nagyon lóg.
Szia.
Ez a jelenség az én motromba és megvan :) Hidegen ha begyújtom akkor csörög benne a motor és ha megyen vagy 5 percet megmelegszik akkor már abbahagyja. Én már igy vettem és azóta is igy járok vele, és semmi baja rendesen húz a motor, nem eszi az olajat, melegen pöccre gyúl hidegen is jól gyúl. Én ezért is tudtam elég sokat alkudni a motor megvásárlásakor az árból mert igy csörgött :) És mikor hazajöttem azt hittem hogy a szelephézag rossz de nem. Nekem már nagyon sok szerelő barátom megnézte a motort és nem tudtak teljes konkrétumot mondani, de mi ara gyanakszunk hogy a motorban a dugattyún a gyűrű csörög ameddig hideg és ha bemelegszik akkor egy bizonyos mértékben megtágul és ezért hagyja abba a csörgést. Remélem tudtam segiteni :) és bocsi a hosszú szövegért
Sziasztok!

Tud adni valaki linket 2008-as CB600F service manual-hoz?
köszi
szia
Én most csináltam az 50ezres szervízt. Láncot is cseréltem, majdem 1 szem nyúlás volt a különbség az újhoz képest. Érezni a különbséget. A szervízkönyv ha jól emlékszem 24.000 km-ént javasolja.
Sziasztok,
2005-ös Honda CBF600S-hez keresek középállványt.
Előri is köszönöm.
Üdv Szasza
Üdv mindenkinek!
Segítségre lenne szükségem. Vettem egy cbf-et. Tegnap volt műszakin a moci. Az ottani vizsgabiztos azt mondta, hogy vigyem el szervízbe, mert valami "csörög" benne.
Amikor megvettem, akkor egy olyan emberrel néztük meg, aki már több éve motorozott. Hidegen elindítottuk, akkor hallottuk, hogy milyen a hangja. Azt mondta rá, hogy még hideg a motor, és azért ilyen a hangja. Valóban, amikor 4-5 percet melegítem, akkor nem hallani.
Nagyon megijesztett a vizsgabiztos, bár vizsgáztatásnál nem voltam ott, így nem tudom, hogy melegítették-e előtte a motrot, vagy nem.

Kérlek titeket, hogy hasonló tapasztalatokat írjatok, hogy voltatok-e így. Illetve hogy ez a jelenség megszokott-e.

Ha nincs más választás, akkor tényleg viszem a szervízbe, de előtte várom a segítségeteket.

Köszönettel :Éva
Szivesen,ha kell fotozok meg amit kersz.
Szia!

Köszönöm szépen a képeket és a gyors segitséget. Igen ez érdekelt ,hogy mit kell kicserélnem az adott kilóméternél. Tavaly vettem a mocit és az előzö tulaj nem adott szervizkönyvet. Viszont szeretném ha a motor tökéletes állapotban maradna és még hosszú éveken keresztül menne hiba nélkül.
Szóval még egyszer köszönöm!
Nekem is most lesz a 30 ezres de én csak olajat meg fékolajat cserélek.A láncon még gondolkozom,bár sokan itt már cserélik.Elég hamar nyúlik már.