Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Valóban, a karbifűtés ment a levesbe, cserébe lett cutoff-szelep. (Visszadurrogás ellen. De az én régi 2004-esem se durrog motorfékezésnél.)
Olyat olvastam valahol , hogy az újabb generációnál , elhagytak a porlasztótol valami előmelegítőt.... Pontosabbat nem tudok róla , de a cikkből az jött le , hogy ez nem vált a motor előnyére .
No, akkor ezért nem találtam én semmit, mert nem is igen van változás.

Köszi a segítséget,
Czega
Csak esztétikailag változtattak rajta, a műszaki tartalom ugyanaz maradt.

Igen, a tank körüli műa. idomok picit mások.
Valamint kapott a kipuffra a katalizátorcső fölé egy kis krómozott fémdarabot. Ez hasznos, mert enélkül a bakancsom sarka néha pont a legforróbb helyen érhet hozzá a kipuffhoz, és kissé összekeni.
Továbbá a 2007-eseknek picit sötétebb színűre van eloxálva a blokkja. Ettől talán komolyabban néz ki?

Ha jó állapotú 2004-es modellévűt találsz, szerintem ezek a dolgot ne tartsanak vissza...
Sziasztok!

CBF 250-et tervezek venni, de nem látok tisztán, hogy a 2007-es ráncfelvarrás mit hozott. A tank körüli műa. idomon kívül más változást nem látok és weben sem találok semmit értelmeset...
Érdemes 2007-es modellt vadászni vagy nem tér el érdemben a 2006-ig gyártottól?

Köszi,
Czega
Elég sokat járok Szlovákiába Ha gondolod írj egy elérhetőséget a 6903as@gmail címre , azt elgutulok feléd ( ha nem túl messze laksz ) ! Az én motorom szerintem jó , és lehet egy hasonlítást , próbát , megejteni...
Én kelet szlovákiába lakom. A hajtókar csapágyazás az hibátlan, az új dugóba az új csapszeg, háátt nem is tudom mehetett volna bele szorosabban is, de az is érdekes hogy a dugóba a csapszeg házába van két marás az olaj elvezetése számára. Nade hová is? A csapszeget kenni a dugóba?
Mere felé laksz ?
A hajtókarnak nincs játéka a főtengelyben , vagy az új csapszeg , mennyire passzos a hajtókarban ?
Honda cbf1000 bal idom,09évj-hoz minimális sérüléssel 6e ft-ért.Érd:zoli_motor@freemail.hu
Tiszteletem mindenkinek.
Ma megjöttek az alkatrészek a motromhoz (dugó gyűrű csapszeg) kicseréltem ezeket a cuccokat, és semmi begyújtottam és ugyan úgy kopog tovább a motor Mi lehet még a hiba? Én mán gyanakszok hogy a szelepvezetőbe a szelep csörög. Mert a vezérmű lánc az feszes rendesen úgy ahogy kell neki lenni a szelephézag tökéletes. Már nem tudom mire gyanakodhatnék hogy mitől van.
Akit érdekel a jeladó az a 70/9455-338 telefonszámon elérhet.
Van egy új digitális jeladóm eladó Honda cbf 250 kilométerórájához. A jeladó csak próbára volt felrakva egy Hondára, de mivel kiderült, hogy a nem a jeladó volt a rossz, ezért feleslegessé vált. A jeladó ára: 26.000 Ft.
Én a jeladót 51.500 Ft-ért vettem a Hondánál.
Hát én nem találtam lazának a vezérmű láncot, a szelephézagot pedig álitottam úgy ahogy kell. És ha fülem elég közel teszem a motorhoz akkor hallani is hogy a kopogás úgymond a hengerből jön nem a motor felső részéről. Ezért szét is szedtem a motort és csak annyi hibát találtam hogy a csapszegen már érezni a kopást és forog a csapszeg a dugóba is és a hajtókarba is. Úgyhogy rendeltem bele mindent újat de csaj jövőhéten érkezik meg a csomag. A csapágyazás meg számomra nagyon fura mert a minap szét akartam húzni a blokkot hogy kijavitsam a hibát a főtengely csapágyon, megnéztem a többi csapágyat ami igy széthúzatlan állapotban vizsgálható és mindegyiknél megvan ez a hiba hogy mozog a tengelyen. Ez nagyon érdekes számomra lehet hogy origináltul ilyen? Nemnagyon akarom elhinni de ez van úgyhogy nem is törődök vele mert minden csapágyat ragasztani kéne. Majd ha megjönnek bele az új alkatrészek összerakom és lehet hogy eladásra kerül majd a sorsa.
Egy naív kérdés, de a vezérműláncod feszesége az rendben van? Nem lehet, hogy az túl laza? Ha a szelepeid nem ültek föl rendesen, az is okozhat csörgést szerintem. Na meg a szelephézag ha nem stimmel. Én egyúttal ezeket is ellenőrizném.

De amit írtál, abban biztos igazad van: nem kéne, hogy a csapágy belső fele leforogjon a főtengelyről. A szerelési kézikönyv szerint is lehúzóval kellene szétszereléskor azt a csapágyat a főtengelyről leszedni. Ha jól értem, akkor a te esetedben ez a csapágy csak úgy lepottyan a főtengelyről.
Ez egy egyhengeres motor... Olyan mint egy kalapács ! Kérdés , mennyire volt szoros az illesztés gyárilag ? Van a tűréseknek alja , és teteje is... Attól kezdve , hogy egy kicsit is meglazúl , használat függvényében , már csak idő kérdése hogy mennyire verődik ki !
De ha szakszerűen beragasztod , az biztosan kitart , még a csapágyat nem kell cserélni ! Vagyis jó sokáig.... Zörgést minden hézag , és ütődés okozhat , kérdés csak az , hogy a hézag normális-é , vagy túl kopásból ered ? A normális illesztési hézagokból eredő zörgésekkel nem lehet mit tenni ! Csak a " megszoksz , vagy megszöksz " választások maradnak lehetőségnek.... :) Én is szokom a devil zörgéseit , de elég nehezen megy :)
Hát igen ebben lehet igazad van hogy szét kellene szedni és úgy beragasztani, lehet hogy még ma meg is csinálom. Csak azt nem értem hogy egyáltalán hogyan tudott igy ''kiverődni" És ez tudja okozni azt a csörgő hangot?
Szerintem az nem fog működni , mert ez a ragasztó nem hiszem hogy olyan kis hézagba be fog fójni :( Hamarabb el kezd kötni , mint kitöltené a teljes felületet... Akkor pedig ha nincs a teljes felület ( alaposan zsírtalanítva ) megkenve , nagyon kevés idő alatt kiverődik ! Ha a csapágyat ki tudnád venni , és úgy alaposan zsírtalanítani , meg kenni minden felfekvő felületet ( a csapágyat , és a házat is vékonyan ) és utána vissza tolni , az talán működne . De akkor az lenne a kérdés , hogy a ki tolt ragasztó hova kerülne ? Mert ez a ragasztó , ha nem éri el a kritikus hézagot ( mondjuk csak Simán kiöntöd ) akkor nem köt meg évekig ! Viszont az sem lenne egészséges , ha az olaj áramba bekerülne , mert nem tudni hogy az milyen hatással lenne...
Ezt a műveletet szakszerűen , csak szétszereléssel lehet megoldani !
Viszont , ha a két blokk fél ketté bontja a csapágy fészkét , két félkör ívre , akkor nagyon gyorsnak kell lenni , az össze szerelésnél , mert én már jártam úgy , hogy hamarabb megkötött a ragasztó , mint a két blokk fél teljesen össze záródott volna , és "véshettem" ki a ragasztót , meg a csapágyat is , mert még a félkör ív is fogott mint az atom...
Köszi a gyors választ. Én is valami ilyesmi megoldásra gondoltam, csak annyi hogy nemnagyon szeretném kétfelé húzni emiatt a blokkot, max úgy fogom hogy kimosom ottan a felülést a csapágy és a főtengely között zsiroldóval és oda becsepegtetem a ragasztót és amig még meg nem köt megforgatom rajta a csapágyat hogy fojjon be mindenhová.
A csapágyat ki kell venni , zsírtalanítani , a felületeket , és Loctite csapágy ragasztóval ( zöld fojadék ) be lehet ragasztani a helyére . Ez kb. olyan szilárdságot ad , mit az eredeti szoros illesztés , és egy vékony réteget képez , amiből szükség esetén ki lehet ütni a csapágyat , ha cserélni kell . Amire figyelni kell ! Ez a ragasztó nyomásra köt ! Annyi idő van , még a hejére csúsztatva kicsit megforgatod a csapágyat ( hogy el terűljön a ragasztó ) de sokat nem lehet vele tökölni , nert perceken belül el kezd kötni , mikor eléri a kritikus hézagot !
Üdv mindenkinek.
Emlitettem már régebben itt a fórumban hogy úgymond kopog-csörög a motor, és ez már több cbf-es kollégánál is jelentkezett. ez engem nagyon zavart ezért szétszedtem a motorot lehúztam a hengert róla és semmi hibát nem találtam ami kopogásra utalt volna, gyűrűk minden okés, egyedül a csapszegen vettem észre egy kis kopást. Úgyhogy úgy határoztam hogy cserélek benn dugót gyűrűt és csapszeget az alkatrészek már megrendelésre kerültek. De már igy szétszedve még két hibára bukkantam. Az egyik az hogy a 4szelepből 3enged, ezek már becsiszolásra kerültek és mind a 4jó, ez az első probléma elháritásra került, de ahogy nézegettem egy másik problémára is bukkantam, a főtengelyen ahol van a vezérmű lánc is a főtengely csapágy belső része tehát ami ül a főtengelyre teljesen szabadon forog a főtengelyen ez hogy lehetséges? És ez tudja okozni a kopogást-csörgést a motorba? ÉS ezt hogyan tudnál elháritani? Mert maga a csapágy még jó nem kell cserélni meg se kottyan. Csatoltam egy kis videót is róla remélem menni fog.
Szerbusz hát elvileg megoldható, és oda elég csak egy szenzor, de viszont akkor ha visszaváltol akkor ugyan úgy világitani fog és csak akkor alszik el ha üresbe dobod, de ha két szenzor lenne akkor megoldható hogy ha visszaváltol rögtön elalszik, de ha már igy kerül a megvalósitásra sor egyszerűbb komplett fokozatkijelzőt rakni mert a két szenzor igy is kell.
Olyan kijelzőt nem lehet csinálni , ami csak az utolsó fokozatot jelzi , elég lenne egy lámpa is ! A kis CBF-en nem gond , mert ott 6.-ban elrugózik a váltó kar , de a Devilen nem :( Eléggé zavar a dolog , hogy sokszor rá kuplungolok 5.-ben....
Az ott a szintén "maszek" hengerfejhőmérő. Az érzékelője a gyertya alá van rögzítve. Sajnos nem vízálló, így nem valami kultúrált, ahogy kinéz.
Frankó lett örülök neki ha jól működik nálam is már decembertől fent van a motron azóta hibátlan, lenne egy kérdésem, ott jobb oldalt az a hőmérő szerűség az mit mér?
Hello,

mostmár kb. egy hónapja stabilan üzemel a Demcar-féle "házi" sebességfokozat-jelző az én motoromon is. Köszönet érte!