Az olajra visszatérve, én eddig kétfélét olvastam, ami jó bele: a 20W50 és a 10W40. Az előbbit a brazil szervízkönyvben. Az utóbbit pl. a magyar nyelvű kézikönyvében. Lehet, hogy ott más olajjal használják? Végülis eléggé más a klíma. Én 10W40 vagy 15W40-nel hajtom, a hidegoldali viszkozitásból én nem mennék följebb, mivel télen is használom. A 20W50 hidegen sűrűbb, mint a 10W40. Egyébként ha még nem csipegeti, akkor szerintem jó bele a 10W40.
Akarok olajat rendelni a motorhoz viszont olvastam már mindent mindenhol mást találtam. 1,5 litert írnak az angol szervizkönyvben és azt hogy 20w50. Vélemények?Ki mit tett a gépbe?
Előre is köszi.
Üdv.
Van ilyenem!
3 részből áll,így eladó!
Tettem fel most készült fotokat...
ÚJ!
1 szépséghibája van,hogy a csavar felfogató fül,tárolás közben eltört,de műanyagossal fillérekért korrigálható!
Ha érdekel,és még aktuális,várom hívásod.
06-30-913-3965
Köszi.
Egy 2005-os Cbf 250-eshez keresek speed sensort es hozza tartozo bowdent, ha valakinek van bontott, legyszi jelezze.
Ha esetleg tudtok bontot, ahol talalhatok ilyent, annak a tippnek is orulnek!
Arra jó, hogy ha hűvös, párás időben használod a motort, akkor ez fölfűti a karbinak a motor felőli végét, és emiatt ott nem fog a jégképződés kialakulni. A hidegindításhoz tehát semmi köze. Egy hidegen beindított motoron nem is alakul ki jégképződés, mert ehhez azért idő kell, nem olyan hirtelen jegesedik le, hanem szép lassan.
Ennek híján, mivel a benzin elporlasztása hőt von el, a karburátor henger felőli vége, és így a fojtószelep fagypont alá hűlne, bejegesedne, és részlegesen eltömődne.
Ez a probléma többé-kevésbé minden karburátort érint, de biztos vannak műszakilag kevésbé vagy jobban kitett típusok. Pl. a repülőgépeken levőkben is tipikusan van karbifűtés, mert sokat mennek felhőben. Sőt, az autómon, ami befecskendezős, a hűtővizet átáramoltatják a fojtószelep körüli szívótorok öntvényén is, ugyanezért.
Leginkább akkor hajlamosak a jegesedésre a porlasztók, ha kis terhelésen, kicsivel fagypont fölötti hőmérsékleten, és párás levegőben használják őket. A nagy terhelés azért kevésbé gáz, mert akkor a fojtószelep közel párhuzamos a légáramlattal, és kevésbé tud rá lecsapódni a jég. Fagypont alatt meg azért nem annyira gond, mert olyankor már csekély a levegő abszolút nedvességtartalma, ergo nem tud sok jég összegyűlni.
Nekem a kapcsolási rajz alapján úgy tűnik, hogy egyszerűen egy bizonyos hőmérséklet alatt egy hőkapcsoló bekapcsolja azt a kis fűtőtestet, és az 20W teljesítménnyel melegít. Én azt csináltam, hogy levettem az egyik vezetéket róla, és egy multimétert soorbakötve, 10 amperes méréshatáron mértem az átfolyó áramot. Ki is jött valami 1,5-2 A körüli érték, ami nagyjából megfelel a 20W teljesítménynek.
Szia.
Köszi a választ, ma kivettem azt a fűtőszálat és tisztába azthittem hogy az egy hő érzékelő de ezek szerint egy fűtő. Köszi a választ.
A mérést azt majd egy kora reggel lemérem, mert kiváncsi vagyok rá.
A hidegen való nehezen indulásról pedig nemtudom, mert mikor megvettem a gépet nehezen gyúlt, lekaptam a szelepdeklit, nézem szelephézag kicsi, gondoltam ez lesz a baja. Beállitottam a kellő értéket, a jelenség ugyan az hidegen nehezen gyúl. De viszont nekem hidegen csörög valami a motorba benne, gondolom a gyűrűk a dugóban, de amúgy semmi baja nincs, nem füstöl nem eszi az olajat és húzása is van, csak ameddig el nem ér egy bizonyos hőfokot addig elég hangosan csörög.
tudtommal a régebbi (2004-es modellév) CBF 250-eseken van ilyen vezetékpár. Az a karburátorfűtés. Egy hőérzékelős kapcsoló kapcsolja be, ha eléggé hideg van, és 20W teljesítménnyel fűti a karbit, hogy ne jegesedjen le. (Úgy tudom, de nem vagyok biztos benne, hogy az újabb, 2006-os modellévűeknél ilyen már nincs.)
Úgy tudsz meggyőződni róla, hogy jól működik-e, hogy hűvös időben (amit szintén nem tudok, hogy hány foktól van) egy multiméterrel megméred, hogy kb. 2 A áram folyik-e abban a vezetékben. Sorosan bekötve a multimétert. Jópár oldallal ezelőtt belinkeltem egyébként egy elektromos kapcsolási rajzot erre a fórumra.
A porlasztó lejegesedése egyébként nem hidegindításkor okoz problémát, mert ahhoz, hogy kellően zavaró mennyiségű jég lecsapódjon a torokban, azért kell némi idő, és sok beszívott párás+hűvös levegő. (A porlasztás miatt ott hidegebb lehet, mint a külső hőmérséklet.) http://en.wikipedia.org/wiki/C...
Csak mellékesen: az én CBF-em akkor indult nehezen hidegen, amikor elállítódott a szelephézag rajta. A helyes értékekkel máris pöcc-röff.
Üdv, mindenkinek.
Ma tünetesebben átvizsgáltam a kis CBF-emet, és a karburátornál találtam valami érzékelő szerűséget amire két vezeték megyen az mire szolgál? Okozhatja az a valami azt hogy a motor hidegen elég nehezen (sokára) gyúl?
Bocsi, hogy csak most írok rég voltam fent. Köszönöm az ajánlatodat, de elhoztam a Kalmármotors-tól a kiszemeltet. A kereskedéssel sem volt semmi bajom nagyon korrektek és jófejek voltak. Csak ajánlani tudom őket!
Az olajra visszatérve, én eddig kétfélét olvastam, ami jó bele: a 20W50 és a 10W40. Az előbbit a brazil szervízkönyvben. Az utóbbit pl. a magyar nyelvű kézikönyvében. Lehet, hogy ott más olajjal használják? Végülis eléggé más a klíma. Én 10W40 vagy 15W40-nel hajtom, a hidegoldali viszkozitásból én nem mennék följebb, mivel télen is használom. A 20W50 hidegen sűrűbb, mint a 10W40. Egyébként ha még nem csipegeti, akkor szerintem jó bele a 10W40.