Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mi nem kaptunk esőt, de végig kerülgetett minket néhány sötét felhő. Éberék viszont megállítottak, igazoltattak. Volt egy kis vita, mert még nincs meg az okmányirodás igazolás sem, miszerint készülőben az új jogsi. A NKH által kiadott papper a sikeres vizsgáről pedig szerintük nem pótolja azt a dokumentumot . Amúgy rendesek voltak, végül eltekintettek a büntitől . Fura volt, hogy rá se bajszintottak a mocira, csak a nyavalyás jogsin rugóztak. Ezek szerint sokan szaladgálhatnak nagymotor + szimpla B konfigurációban .
Pedro, köszi a jótanácsokat, megfogadom .
Üdv az uraknak!
Hazaértem én is , kétszer áztam meg , először még hagyján is, az amolyan kis aprószemű szurkálós eső volt. Na a második már büntetett , igazi dézsából ömlős bőrruhán áthatoló alsógatyát is bejáró víziszonyat volt , de nem fáztam jó idő volt , majdnem meg is száradtam mire hazaértem. Amúgy semmilyen rendőri jelenlétet nem tapasztaltam , pedig bevolt harangozva
András jól néz ki a gép, nem is láttam még fekete blokkos kivitelűt, igazi vagány klasszikus
Sziasztok!

Ma tettünk egy cimbimmel egy 180 km - es Zempén-túrát
Tettem fel képeket a paripáról.
Nagy a csend, remélem mindannyian gurultok még .
Gratulálok! Mivel régen jártam itt és olvastam már a frissebb hsz-eket is, az én jótanácsom annyi lenne, hogy deffenzíven kell vezetni. Azaz minden más forgalomban résztvevőt kezelj úgy, mintha a te bőrödre utazna és ellenük kell védekezned. Sokszor igazolt már ez a fajta szemlélet... Irányjelzőt meg ténylg szokd meg, hogy visszaveszed, mert nagy kalamajkát tud okozni. Végezetül széles utat, balesetmentes kilómétereket és jó pár együtt motorozós túrát kívánok!
Ne szerénykedj, ahogy azt az X4 - est múltkor megpakoltátok, ahhoz képest piha volna egy kis szaniter !
Ja ja! Motorral kellett volna menni, csak sehogy nem sikerült felkötni a zuhanytálcát és a WC kagylót a motorra , meg egy csomó mindent ami miatt a futót is kellett vinni. Ja, meg még sz@rrá is áztunk volna vagy kétszer
Ennyire azért nem vagyok fanatikus
Pedig azt hittem ma reggel, hogy írsz egy kommentet 6:42 - kor ( ), aztán motorozni indulsz. Mi másért kelne az ember szombaton a tyúkokkal?
Köszönöm a linket, el fogom olvasni .
András, ezt olvastam és neked is ajánlom, nem Harmati írta rosszul emlékeztem, de az ajánlásával a nevét adta hozzá, ami jelent valamit.
link
Délelőtt kézifékkötelet kell cserélnem, mert úgy szakítottam ketté ahogy elő van írva nem kell megíjedni nem én vagyok nagyon erős hanem az autóm olasz
Az kb. 10-11-ig eltart mert ki kell bontani a hátsó kerékagyat is, meg az ülések közötti bokszot, már volt hozzá egyszer szerencsém
Ebéd után motorozok, mert az F1 nem érdekel , abba vót az a Sumákker vagy ki?
Holnap délelőtt én is akarok menni 1 kört, mert délután meg akarom nézni ezt a forma 1-es marhaságot. Fel kellene kelni korán, lenyírni a sövényt, -elég ocsmányul néz már ki- és utána. Előre látom, hogy hogy fog lelkesedni az asszony!
Üdv!
Igaz hogy dógozni , de egész szép kis helyen voltam ma, egészen a szlovák határszélen. Motoros cimborám hétvégi házát csinosítottuk készülve ezzel egy már hónapok óta tervezett motoros túrára, aminek a magyarországi alaptábora lesz ez a csodás kis dombos vidék. Volt ott is akkora jégeső és később zápor, hogy alig tudtunk lejönni a dombtetőről az utánfutós autóval. Szegény motorosok meg ott figyeltek a benzinkutak fedett részei alatt , érdekes volt mert hazafelé átjöttünk a Tiszán és száraz utak vártak
Remélem holnap kegyes lesz az idő mert motoroznék már végre, igaz tegnap is motoroztam de holnap sokat akarok
Uff! Ma mentem kemény 20 km-t Tíz rohadt melegben le ment, a hazaút meg szakadó esőben . Pedig délutánra motorozást és pizza túrást ígértem az asszonynak erre tessék . Kocsival meg azééér se megyek el, marad a punnyadás .
Bocsi Darkmind, én arra a konkrét motorra gondoltam + a bénázásomra .
A nyáron összefutunk, mondjuk Lillafüreden, jövök neked egy pisztránggal és szent a béka, OK ?
Egy ilyen beszélgetős, tapasztalat átadós találkozó nekem is tetszene, bár szinte minden hétvégémre van már valami motoros program. Viszont ez a topik az ahol szinte mindenki a keleti oldalon lakik, így nem lenne nehéz összehozni akár egy délután keretében is.
Amikor a 400-ról átültem a 750-re egyedüli gondot a fordulékonyság okozott, nem tudtam elfogadni, hogy nem megy egy nekifutásra egy átlagos szélességű úton a megfordulás . Ezt gyakoroltam sokat, a motort billentve és a másik oldalra helyezve a súlypontomat megoldotta ezt a problémát. Az útburkolati jeleket használtam egy kevésbé forgalmas helyen szlalomozásra és nagyon sokat gyakoroltam azt is hogyan tudom a fékutat minél kisebbre faragni.
A 400-as magától feküdt a kanyarba és a súlya is csak 178 kg volt, míg a Suzu a 227 kilójával kissé másabb technikát igényel, de inkább csak lassú tempónál jelentkeztek a problémák.
Gyakoroltam sokat, nehogy valahol beégjek, ma már a feleségem is "érzi" a motort mert az se mindegy mondjuk egy szűk fordulónál mit művel az utas, ha enyeleg akkor tuti földhöz csapom a motort hiszen van mikor a kormány ütközőig van fordítva és csak súlyponttal való játék enged korekciót.
Senki sem mutatta nekem ezeket, Harmati könyvét persze én is olvastam ami nagyon jó, meg persze gyakoroltam egy csomót.
Sziasztok!
Ma gurultam 25 km-t, és egyáltalán nem hiányzott a T betű hasamról-hátamról és a füles a sisakomból . A moci szuper, sokkal kezesebb, mint az 500-as kéthengeres, amin tanultam. 1000-es fordulattól prímán húz (amaz 2000 alatt dadogott és rázott), így akkor sincs gond, ha a bamba kezdő elfelejt visszaváltani .
Miklós, köszönöm az ajánlatot, közös motorozásra, személyes tapasztalt-átadásra maximális igen. Lajos, köszi a gratulát!
Üdv mindenkinek! Gratula András. Az irányjelző kinthagyás elég elterjedt betegség, az egyik cimborám is folyamatosan kint felejti, és nem győzök jelezni neki . A gond csak az, hogy néha előre "szalad" mert unja a tempóm, és akkor mindig cidrizek nehogy baja legyen mikor újra beérem . Nekem szerencsére nem volt ilyen gondom, biztos a trabis korszakban rögződött belém a visszakapcsolgatás, mert ugye az nem automata .
Mindig próbálom előre kigondolni, mit fog lépni a másik.Mint a sakkban, és próbálom elkerülni a csapdákat.
Vagy egy 40-50 mikrós kondenzátort kéne vezetni a pilóta ülepe alá és amikor kintfelejti az indexet adna neki egy emlékeztető "jelzést" hogy még a foga is csattogjon. Tutira nem felejtené el azután
Ezt fejleszd ki Joszef
Amúgy meg van visszajelző az is figyelmeztet, vagy párszáz Ft egy 12V-os sípoló a Corában amit két perc rákötni.
Ja, a tesóm is most fog vizsgázni, mondtam is neki, hogyha meg lesz a motor, akkor először is elkezdünk gyakorolni, közben pedig megpróbálom átadni azokat a tapasztalatokat, amikre már rájöttem, hogy mire figyeljen, nemcsak a forgalomban, hanem motor kezeléssel kapcsolatban is. Ez pedig személyesen lényegesen egyszerűbb, mint ide leírva.
Isten hozott itt a " klubban". Igazuk van az előttem szólóknak, - Joszefnek amúgy is - annyival egészíteném ki, hogy fussunk össze valamilyen közös gurulás alkalmából, és akkor személyesen el lehet mondani pár dolgot, amire figyelni kell, mivel nem kis géppel kezdesz.
Igen, pont az ilyen jobbra-villogtatós-egyenesen-továbbhaladós horrorfilmet vetíti az agyam mostanában . Amíg nem áll rá a kezem automatikusan a kikapcsolásra, meg fogom kérni a velem motorozó(ka)t, hogy egy rövidet dudáljanak, ha azt látják, hogy úgy maradt a blinker.
Joszef, Te nem írsz valami konkrét esetet?
Tudod, más hibájából...
Minden esetre szisszentettem egy hideg habost a sikeres vizsgára. Egészségetekre !
Ezt ne is emlegesd , egyszerre kettőt is megéltem már, nem véletlen készült a Kék emléktúra videó és megyek minden évben emlékezni. Néha indulás előtt bevillan a mi van ha... viszont annyi örömöt is okozott már nekem és annyi új barátot ismertem meg a motorozások során, hogy ezt könnyen nem tudnám már feladni.
Inkább most legyen belefélve a nadrágjába, mint motorostemetésre kelljen mennünk!
Nem kell ijesztgetni, lehet ügyesebb mint mi vagyunk ketten együtt Amikor kezdtem motorozni még 89-ben az ETZ 250-el, az elején semmi gond nem volt, majd akkor jöttek a bajok mikor azt hittem, hogy már tudok motorozni. Először egy Niza kisbusz első ajtaján kopogtattam be (eddigi legkomolyabb balesetem) majd ezt alig hevertem ki mikor egy út nem úgy kanyarodott ahogy én akartam, aztán meg egy haverral akadtunk össze és estünk olyat, hogy abba hiba nem volt
Aztán kezdtem tisztelni a lóerőket, majd mikor családos emberként újrakezdtem a motorozást a "kis" CB 250-es sorkettest is kellő alázattal terelgettem
Idővel kialakul a rutin mindenkiben és akkor nem szabad elbízni magunkat