Igen de régebbi relatív nagyobb gyári illesztési hézagokkal szerelt lég-olajos blokkokba felesleges a nagytudásuak szerint. A Motul valami technoszintetikus anyag de nem full szintis, viszont jó hőtűrést biztosít és nem engedi a lerakódásokat így az esetleges korom és egyébb szennyeződéseket lebegésben tartja amit a szűrő meg megfog. Ilyen és hasonló vélemények leírások alapján választottam.
Aztán még az anyagról nem esett szó. A full szintetikus olajakat nem lehet megégetni, nem lesz kokszlerakódás a gyűrűhornyokban, nem ragasztja meg a gyűrűt.
Kellett már szétszednem azért levegős XT-t mert nem volt ereje, a kompresszió alig volt 5bar. Szétszedtem, kivakartam a koxot a gyűrűhornyokból és lőn 9 bár. Ez a gyors és olcsó felújítás. Persze ásványolajjal jártak vele.
Mindenkinek 10W-s olajat javaslok. Az hígabb hidegen mint a 15W, eserleg 20W
De amennyiben a gépkönyv eleve 20W ír, abba mehet bátran. Egyhengeres blokkok főtengelye általában golyós csapágyasak. Nem olajérzékenyek, csak legyen benne.
Ez világos hiszen az olajszintre mindenki vigyáz, meg motort is láttam már párat szétszedve. Mégis inkább a 1444-es hozzászólásom kérdésére szeretném ha válaszolnál mert érdekel a Te véleményed is.
Az olajszint ezért nagyon fontos. Minimum alá soha! (Nem alapjáraton van gond, magas fordulaton.)
A főtengely nyugvócsapágy-párjai, amik a blokkban vannak, puha fémötvözetből vannak, ólom, bronz, réz, ki tudja. Az olaj hűti is ezen alkatrészeket. Ha kevés jut az olajból dupla a gond, súrlódnak az alkatrészek, a plusz hőt nem vezeti el az olaj. A puha fém megolvad, megnő a hézag, ami 0,05mm-nél nagyobb nem lehet, nő az olajveszteség, olajnyomás még jobban csökken...
Ha csak egy kicsit is járt a motor úgy hogy nem volt elegendő olajnyomás, ezek az alkatrészek biztosan megsínylették.
Akkor csak oda jutunk vissza ami miatt én is a 10W-s olajat választom, hogy ezek a problémák megelőzhetőek a hidegen jobb folyási tulajdonsággal rendelkező olajjal? Mint ahogy te is tapasztaltad, hogy a 15W-s olajjal csörömpölt hidegen, míg a 10W-s repsollal már nem. Mert ha jól sejtem a felső szám a max hőtűrés (40 v. 50) hidegindításnál nem befolyásoló tényező.
A motor, azon alkatrészei kopnak indításkor és leállításkor is, amik az olajnyomáson futnak. Vagyis a főtengely-nyugvócsapágy páros, főtengely-hajtókar és a vezérműtengely-hengerfej. Ezen alkatrészpárok üzemben sosem érnek össze, köztük olaj van, de nyomás alatt. Régebbi CB-k és CBX-ek 2.v 3. hajtókarcsapágya az alulméretezett olajjáratok miatt típusbetegségszerűen adta fel a harcot e miatt, nem jutott oda elég olajnyomás a kilóméterek előrehaladtával. De előfordul Suzuki GS500-al is épp most túrok egyet. Az olajpumpától távolabbik hajtókarcsapágy megsült és összegyógyult a főtengely a hajtókarral, mindent feldaráltak a közelben, henger, dugó, őssz az anyagár 450e ropogós Forint...
Lajos! Van itt valami ami talán segítségedre lehet olajválasztás tekintetében. Mi még elég fiatalok vagyunk ahhoz, hogy akár télen is elővegyük a tüzest és a leírás szerint ez az arany középút. link
Viszont lenne egy kérdésem hozzád, mivel te szerelő is vagy. Köztudott, hogy hidegindításnál kopik legtöbbet a motor, akkor miért jobb egy nagyobb hidegoldali számú olaj mint egy kisebb, azaz mi szól a 10W ellen a 15W vagy 20W javára, ha 50 a felső értéke mindkettőnek?
Leginkább én is olyan szerelő véleményére adok aki maga is motorozik, az én szerelőm is ilyen és szépen elmondja nekem a technikai oldalát, de a saját tapasztalatait is, ezért tudom, hogy bízhatok benne. Bizony én elővettem a motort január első napjaiban is és nem volt hallható olyan hang ami aggódásra adott volna okot, és volt a másik véglet is tavaly amikor szintén Motullal araszoltam 40°-ban és gond nélkül üzemelt. Talán annyit változtatok, hogy 10W-40 helyett 10W-50re váltok (még akkor is ha a szervizesek szerint az itteni klíma ezt nem indokolja), tudom a Repsol is egy nagyon jó olaj tapasztaltam a CB-nél.
Fiatal koromban nem volt olyan hideg, hogy ne motoroztam volna. Most elő nem fordulhat ilyen.Elpuhultam . A motor a garázsban télen sem hűl 10 fok alá, de télen kivonva. A Floriolt még nem próbáltam.
Na igen ez alapján az autószerelőm (aki mellesleg motoros cimbora is XJR 1300-al tolja) tanácsa is jó lesz, aki 15w-50-t javasolt. Az XJR szépen jár vele, talán a Sevenfiftynek sem árt.
Sziasztok!
Engedjétek meg, hogy én is, mint motorszerelő hozzátegyem a magamét.
Az olajok adatlapját kell olvasgatni, hogy mit írnak. Mivel a 10W40-ből az égvilágon semmi nem derül ki. Repsol
Személyes tapasztalat, mert hát az ember kísérletezget, egyszer tettem 15W40-es Repsolt a bringámba, másnap reggel 8°C-ot mutatott az olajhőmérőm, beindítottam és rossz volt hallgatni, ahogy csörömpölt az összes hidrotőke. Mert ugye, egyrészt az olaj hidegen sűrűbb, oké hogy az alkatrészek kopottak, no de az olajjárat nem lett nagyobb ami a hengerfejig megy, meg össze-vissza mindenhova, viszont az olajpumpa is kopott.... Az olaj meg a legsűrűbb hidegen és akkor is kenni kéne....
Másrészt, van a motorban egy olajnyomás szabályzó. Ha nem is kopott még annyira a motor, de az olaj olyan sűrű, hogy hidegindításkor, emelt alapjáron (szívatón) eléri a leszabályzási nyomást, akkor az alkatrészek addig nem kapnak elegendő olajat, amíg az be nem melegszik, az meg soká van....
Hát mindenki döntse ezek után el mit szeretne. Bár nekem most linkelt olaj van benne, egy csepp sem fogyott még belőle, és a motor is csendesen jár.
Nem hülyeség, ez lenne a normális, de hülye egy világban élünk.
Ha aktuális az olajcseréd, előtte konzultáljunk, mert ehhez a szerelőhöz rohadt sokan hordják a motorjukat, én is előtte időben bejelentkezem telefonon. Ja, csak meghallgatja a motorodat, és megmondja, hogy mire számíthatsz. Emil címem az adatlapomon.
Montenegrós munkásút? És ezt csak így ideírod, hogy irigykedjünk Azért se!...... Na jó, egy kicsit.....
Üdv mindenkinek Montenegróból, 2010 eddig legkellemesebb munkaútjáról.
Miklós, köszi a tippet, élni fogok vele.
Ha meglesz a jogsim, feltétlen elgurulok Debrecenbe egy olajcserére. Majd váltsunk mailt a részletekért! Apropó, milyen olaj is kell bele ?
A kocsival is rengeteget szívtam , mire olyan szervizt találtam, ahol nem csak bottal piszkálják a vasat, hanem jó tanáccsal látnak el, észreveszik, ha valami nem egyenes, kijavítják, és nem húznak le pofátlanul a semmiért. Lehet hülyeség, de ez nekem fontos.
Kellett már szétszednem azért levegős XT-t mert nem volt ereje, a kompresszió alig volt 5bar. Szétszedtem, kivakartam a koxot a gyűrűhornyokból és lőn 9 bár. Ez a gyors és olcsó felújítás. Persze ásványolajjal jártak vele.
Köszönöm
De amennyiben a gépkönyv eleve 20W ír, abba mehet bátran. Egyhengeres blokkok főtengelye általában golyós csapágyasak. Nem olajérzékenyek, csak legyen benne.
A főtengely nyugvócsapágy-párjai, amik a blokkban vannak, puha fémötvözetből vannak, ólom, bronz, réz, ki tudja. Az olaj hűti is ezen alkatrészeket. Ha kevés jut az olajból dupla a gond, súrlódnak az alkatrészek, a plusz hőt nem vezeti el az olaj. A puha fém megolvad, megnő a hézag, ami 0,05mm-nél nagyobb nem lehet, nő az olajveszteség, olajnyomás még jobban csökken...
Ha csak egy kicsit is járt a motor úgy hogy nem volt elegendő olajnyomás, ezek az alkatrészek biztosan megsínylették.
link
1karton- 24db = 15.000Ft
1doboz = 650 Ft
Érd:
e-mail: kovacspatrik@vipmail.hu
http://www.zsu.hu/?page=produc...
http://67.228.212.128/~derbiny...
Engine Oil Type
API service classification: SE, SF or SG. Viscosity should be selected according to the ambient temp - see following list.
-10 to 33°C 10W-30 multigrade
-10 to 40°C+ 10W-40 multigrade
-0 to 40°C+ 20W-40 multigrade
-0 to 40°C++ 20W-50 multigrade
Tehát az API specifikációnak megfelelő olaj kell SE, SF, vagy SG jelzésű.
Sajnos a Vénusz, Floriol és társaik nem ez a kategória
http://www.sevenfifty.co.uk/sp...
Engedjétek meg, hogy én is, mint motorszerelő hozzátegyem a magamét.
Az olajok adatlapját kell olvasgatni, hogy mit írnak. Mivel a 10W40-ből az égvilágon semmi nem derül ki.
Repsol
Személyes tapasztalat, mert hát az ember kísérletezget, egyszer tettem 15W40-es Repsolt a bringámba, másnap reggel 8°C-ot mutatott az olajhőmérőm, beindítottam és rossz volt hallgatni, ahogy csörömpölt az összes hidrotőke. Mert ugye, egyrészt az olaj hidegen sűrűbb, oké hogy az alkatrészek kopottak, no de az olajjárat nem lett nagyobb ami a hengerfejig megy, meg össze-vissza mindenhova, viszont az olajpumpa is kopott.... Az olaj meg a legsűrűbb hidegen és akkor is kenni kéne....
Másrészt, van a motorban egy olajnyomás szabályzó. Ha nem is kopott még annyira a motor, de az olaj olyan sűrű, hogy hidegindításkor, emelt alapjáron (szívatón) eléri a leszabályzási nyomást, akkor az alkatrészek addig nem kapnak elegendő olajat, amíg az be nem melegszik, az meg soká van....
Hát mindenki döntse ezek után el mit szeretne. Bár nekem most linkelt olaj van benne, egy csepp sem fogyott még belőle, és a motor is csendesen jár.
Ha aktuális az olajcseréd, előtte konzultáljunk, mert ehhez a szerelőhöz rohadt sokan hordják a motorjukat, én is előtte időben bejelentkezem telefonon. Ja, csak meghallgatja a motorodat, és megmondja, hogy mire számíthatsz. Emil címem az adatlapomon.
Montenegrós munkásút? És ezt csak így ideírod, hogy irigykedjünk Azért se!...... Na jó, egy kicsit.....
Miklós, köszi a tippet, élni fogok vele.
Ha meglesz a jogsim, feltétlen elgurulok Debrecenbe egy olajcserére. Majd váltsunk mailt a részletekért! Apropó, milyen olaj is kell bele ?
A kocsival is rengeteget szívtam , mire olyan szervizt találtam, ahol nem csak bottal piszkálják a vasat, hanem jó tanáccsal látnak el, észreveszik, ha valami nem egyenes, kijavítják, és nem húznak le pofátlanul a semmiért. Lehet hülyeség, de ez nekem fontos.
Na elvonulok a sebeimet nyaldosni majd holnap benézek
talán addigra megnyugszok