De még csak nem is ihatok mert standby állapotban vagyok, ha hívnak menni kell.
Viszont egy jó van a mai napban, a kampánycsend!
A tv-t is nézhetem akár, végre nem ígérget senki
Üdv neked Joszef!
Itt se sokkal vidámabb a helyzet, csak még éppen nem esik. De mivel úgyis itthon kell tartózkodnom az ügyelet miatt nem is tud érdekelni. Ja és van rá gyógyszerem is:
A benzinadalékok valszeg nem okozhatnak nagy gubancot, mint az olajadalékok, legföljebb nem megy.
Az E85 mégegyszer nem támad meg, nem oldd és mar meg semmilyen alkatrészt. Az a metanol. Az E85 meg etanol. Tudod; az egyiktől csak részeg leszel , míg a másiktól vak, majd halott .
De persze nem akarok én senkit lebeszélni vagy rábeszélni bármire, mindenki azt önt és annyit, ahova akar.
Én csak közlöm a saját szubjektív baromságaimat.
Keresnék másik időpontot, de nekem meg utána bizonytalan, a májusi cseresznye meg elvirágzik ha sokat várok, lehet én csak elmegyek azon a hétvégén, legfeljebb majd kárpótollak képekkel.
Engem se az olvasottak győztek meg, hanem az ismerősök tapasztalatai, nem új ez a dolog, ismerőseim (a diesel Jetta tulajtól a benzines Opel tulajáig) elmondása alapján próbáltam ki, és kimondottan csak a benzin rendszer tisztántartása végett. A tapasztalat pedig az, hogy nem találtam vizet miután használtam (pedig szoktam ám olcsó kutaknál is tankolni) nekem nem is kell, hogy többet nyújtson. Persze megkérdeztem az autószerelőt is aki az autómat vizsgáztatja, ő azt mondta sokan használják és jobb mint a karbi meg injektor tisztító adalék amit alkalomszerűen és nagy dózisban kell használni. Az etanollal (E 85) csak annyi a gondom, hogy bejárok a Hondához ahol a kollégám vadi új Civicjét szervizelik és ott hallottam, hogy a régebbi gépek tömítéstechnikája nem igazán van felnőve az aggresszívebb üzemanyaghoz és hosszútávon okozhat gondot. A Civic is csak keverve kapja pedig az már alkalmas rá, csak a kolléga is óvatos talán túlzottan is.
A Prolongos viccet természetesen én sem veszem be , elvágják a vizcsövet meg tele szórják homokkal, a motor meg vígan megy...
Az olajhoz én semmit se öntök (már említettem) minek ha nem fogy, jó olajat töltök bele nem gyilkolom és akkor talán nem lesz baja.
Elolvastam a Spurit. Nagyon meg akarnak győzni, hogy nekem erre van a legnagyobb szükségem. Persze ebből élnek, nyilván.
Az a motor, aminek koxlerakódás van az égéstérben, már igencsak kihívásokkal küzd. Vagyis eszi az olajat. Felújítani kellene...
Vagy beállítani a gyujtást, amire fel is hívják burkoltan a figyelmet. Utána tényleg jobban megy...
'Nagy hidegben -10 °C körül dupla mennyiség javasolt a jobb hidegindítás érdekében!'
A -10 °C még nem nagy hideg, egy jól beállított és jó motor pöccre kell hogy induljon... És még sorolhatnám.
Elnézést nem szidni akarom, távol álljon tőlem, csak elemző vagyok, és szeretem végiggondolni a miérteket és hogyanokat.
Persze mindenki azt tesz a gépeibe amit akar.
De remélem senki nem hiszi el, hogy pl. a Prolongos motor megy olaj, ill. olajnyomás nélkűl. Pedig ők is nagyon meg akarnak győzni, hogy ez kell neked...
De azért én vigyáznék a csodaszerekkel kapcsolatban.
Irídiumos gyertya pl verseny célra kötelező. Kétütemű versenymotorban találkoztam vele. Ennek ellenére szériamotorokban is van pl. ER-6n. Koncentrált szikraképződése miatt sokkal biztosabb a gyújtás. Anyaga miatt, meg nem kell kicserélni, élettartama szinte végtelen, mondanak rá 100000 km-t. Nem tudom, nem próbáltam, nem is ismerek senkit aki tudna tapasztalatokat megosztani. Állítólag még a fogyasztás is csökken a használatától. Mondták ezt a Fimolra is, én nem vettem észre.
Utána néztem én is és a Sevenfiftyhez nekem is a DPR8EA-9 jött fel jó áron 1090 FT, viszont az iridiumos 4690 Ft! Az én véleményem az, ha elégedett az ember a gyári ajánlással és semmi negatívumot nem tapasztal felesleges több mint négyszeres árat beleölni és a gyertyacsrére kiadni közel 20ezer forintot, nem versenygép ez amit álandóan forszírozott üzemben nyaggatnak.
Viszont az is igaz amit csomiki mond, mikor vettem a motort új gyertyák voltak benne (előző tulaj mondta) de mivel használt motornál elsődleges cserélni az összes szűrőt, olajat, megnéztük azt is. Tényleg új volt de nem eredeti japán, és nekem is ezt javasolták cseréljem mert 1-2 ezer km és szarakodni fog. NGK CR9EK való bele, majd rosszul lettem darabonként kiadni 2800 FT-ot (és még nem is iridiumos) de ez volt az ajánlás és szerencsére benne volt a "japan" jelzés is.
Ezt egyébként én is kérdezném azoktól akik használtak már iridiumost, annyival jobb mint amilyen drága?
Gyertyacserére hivatalból 12000 km, de én úgy vagyok vele, hogy amíg minden rendben ki nem cserélem, most olyan 25000 km körül van benne. Akkor cserélem ha szemmel látható, hogy fogyott a testelektródából. Az elektromos ív áthúzásakor atomok is leszakadnak, fogy az anyag, lágyul.
Bár vettem ki olyan gyertyát, aminek a testelektródájából már csak a menetnél volt egy picike. Kérdeztem a gazdáját, gyertya? -Ó azzal nincs gond, megy ez még! Mindketten csodálkoztunk amikor kivettem. Kiderült, hogy ő sosem nézte meg, futárok fölöslegesen nem szórják a pénzt, ment vagy százezret...
Gyertya:
NGK-nál nagyon figyeljetek, JAPAN legyen ráírva, kibontod a dobozt és a fémtestbe beleütve található. Létezik ugyanis francia is, na az egy-két ezret bír, van hogy annyit se, a motorod rángat, leköpi a gyertyát, nem megy, stb... te meg azt hiszed hogy rossz a motorod, gyanakodsz a karbira, megnézed, semmi, gyújtást buherálod, semmi változás, nagygenerált forgatod a fejedben, hiszen a gyertyák újak, pedig csak egyszerűen szar már újan is...
Üdv mindenkinek! Kezd motoros fórumként hatni ez a sok szakmai hozzászólás Ez szuper! Asszem meggyőztetek olajügyben, a 10w már tuti, és a lég-olaj hűtés miatt Lacihoz hasonlóan bepróbálok egy 10w50-et, már csak a márka a kérdés, meg, hogy ásványi rész-vagy full szintetikus legyen-e? A döntésre még maradt 1000 km-em. Közben a gyertyának is utána néztem ami gyárilag NGK DPR8EA9, ez mindössze 1000 HUF/db, de ugyanez van platinum, illetve iridium kivitelben is ami persze húzósabb árú. Valakinek tapasztalata ilyenek terén, mert én még az isolator special-nál tartok
A Fimolt ismerem még a szocimotoros időkből, ETZ-nél bevált (persze a 2T-s változata benzinbe) érezhetően csendesített valamennyit, de olajhoz nem próbáltam még soha, bár egyik ismerősöm a régi Opeljébe használta és jókat mondott róla. Úgy gondolom inkább olyan motorba raknám ami már sokat futott és zajos, jobb megoldás szerintem mint a sűrű olajat beleönteni, főleg ha beépül a kopófelületek egyenetlenségeibe. Szerencsére még nem indokolt, hogy bármit is az olajhoz öntsek, viszont a benzinből kiváló szulfátok meg a víz nekem is okozott már gondot és erre ajánlották a Spurit. A CB 400 volt nagyon kényes a vízre és mivel japó belpiacos volt még a legkisebb karburálási gond is ingadozó alapjáratot és megtorpanást okozott, szerelőként biztosan ismerős neked is ez a probléma. Ahányszor szétszedtem a karbit mindig volt vizgömb benne, a Spuri adalék után semmi gondja nem volt. Azt is írják, hogy nő a teljesítmény és csökken a fogyasztás, de ezt nem merem megerősíteni, talán 2-3 decit ha jelentett. Diszpergálja a vizet, ami azt jelenti gázosítja a vizet azaz bontja (utána olvastam ) és így elég a benzinnel együtt, persze folyamatos használattal mert a már felgyűlt vizzel nem bír el. Nem kell sok, én még annyit se teszek bele mint amit a doboza ír. Egyedül ezt használom és tényleg jó, legalábbis most a tavaszi induláskor leszedtem a karbi csészéket kíváncsiságból és tisztának találtam. Köszönöm az összes válaszod és örülök, hogy amit laikusként gondoltam a kenőanyagokról és az optimális üzemeltetéssel kapcsolatban, nem tér el a szakember véleményétől. link
Benzin: mivel tartalmaz ként, ami a pangó benzinből kiválik, persze hogy a szűk helyeken; karbi, injektor fej, benyaszűrő,
érdemes negyed tank E85-öt tankolni. Kioldja a lerakódásokat és összegyűjti a vizet. Nem kell félni az E85-től nem bánt semmilyen alkatrészt.
Most kísérletezem mekkora fúvókákat kér az etanol, nem kell nekem a benzin 330-ért, ha van etanol 230-ért...
Olajadaléknak én Fimol 4T használok. Nem amerikai csodaszar, csak molidén-diszulfidot és rengeteg grafitot tartalmaz, mikrószemcse méretben, vagyis a milliméter ezredrésze méretű, ami arra jó hogy a súrlódó felületek mikrobarázdáit és mélyebb karcait kitölti a molibdén-diszulfid és csökkenti a grafit a súrlódást. Molibdén
A Fimol elsőkézből: link
Más használatát nem javaslom, de a lényeg minél egyszerűbb az olajadalék annál kevésbé akarnak átb@szni.
Illetve létezik még valami, ami a felületbe őrökre begyógyul, ha jól emlékszem valamilyen porcelán, de nem tudok ezen kívül semmit.
Alapból a motorba való olaj tartalmaz adalékot a kuplunghoz, a válto fogaskerekekhez, és még fölsorolhatnék olyan 7-8-at de inkább nem.
Talán még az adalékolás is megér egy misét. Olvastam arról is és a szerelő cimborám is azt erősítette meg, hogy semmilyen adalékot nem szabad használni mert lerontja az alap olaj tulajdonságait.
Viszont más a benzin, főleg, hogy sokan panaszkodnak a vízre és lerakódásokra a karbiban.
Ezzel kapcsolatban van valami tipped?
Addig addig olajoztatok itt össze-vissza, hogy kimentem a garázsba megnézni, hogy a szerelő dolgozó milyen olajat töltött a motromba. Hát ezt: http://www.motorr.hu/index.php...
Megszakértettem: " biztos jó" !
Sajnálattal kell viszont közölnöm, hogy a 17.-e és a 18.-a nekem nem jó, mivel konzultáltam az asszonnyal, és ő mondta, hogy mind a két nap nálunk családi rendezvény lesz, kötelező részvétellel nekem is!
Jobbulást Neked!
Viszont egy jó van a mai napban, a kampánycsend!
A tv-t is nézhetem akár, végre nem ígérget senki
Nálunk napsütés. Már motoroztam is ma .
Igaz, csak a rutinpályán.
Jó volt .
Itt se sokkal vidámabb a helyzet, csak még éppen nem esik. De mivel úgyis itthon kell tartózkodnom az ügyelet miatt nem is tud érdekelni. Ja és van rá gyógyszerem is:
Az E85 mégegyszer nem támad meg, nem oldd és mar meg semmilyen alkatrészt. Az a metanol. Az E85 meg etanol. Tudod; az egyiktől csak részeg leszel , míg a másiktól vak, majd halott .
De persze nem akarok én senkit lebeszélni vagy rábeszélni bármire, mindenki azt önt és annyit, ahova akar.
Én csak közlöm a saját szubjektív baromságaimat.
A Prolongos viccet természetesen én sem veszem be , elvágják a vizcsövet meg tele szórják homokkal, a motor meg vígan megy...
Az olajhoz én semmit se öntök (már említettem) minek ha nem fogy, jó olajat töltök bele nem gyilkolom és akkor talán nem lesz baja.
Az a motor, aminek koxlerakódás van az égéstérben, már igencsak kihívásokkal küzd. Vagyis eszi az olajat. Felújítani kellene...
Vagy beállítani a gyujtást, amire fel is hívják burkoltan a figyelmet. Utána tényleg jobban megy...
'Nagy hidegben -10 °C körül dupla mennyiség javasolt a jobb hidegindítás érdekében!'
A -10 °C még nem nagy hideg, egy jól beállított és jó motor pöccre kell hogy induljon... És még sorolhatnám.
Elnézést nem szidni akarom, távol álljon tőlem, csak elemző vagyok, és szeretem végiggondolni a miérteket és hogyanokat.
Persze mindenki azt tesz a gépeibe amit akar.
De remélem senki nem hiszi el, hogy pl. a Prolongos motor megy olaj, ill. olajnyomás nélkűl. Pedig ők is nagyon meg akarnak győzni, hogy ez kell neked...
De azért én vigyáznék a csodaszerekkel kapcsolatban.
Viszont az is igaz amit csomiki mond, mikor vettem a motort új gyertyák voltak benne (előző tulaj mondta) de mivel használt motornál elsődleges cserélni az összes szűrőt, olajat, megnéztük azt is. Tényleg új volt de nem eredeti japán, és nekem is ezt javasolták cseréljem mert 1-2 ezer km és szarakodni fog. NGK CR9EK való bele, majd rosszul lettem darabonként kiadni 2800 FT-ot (és még nem is iridiumos) de ez volt az ajánlás és szerencsére benne volt a "japan" jelzés is.
Ezt egyébként én is kérdezném azoktól akik használtak már iridiumost, annyival jobb mint amilyen drága?
Bár vettem ki olyan gyertyát, aminek a testelektródájából már csak a menetnél volt egy picike. Kérdeztem a gazdáját, gyertya? -Ó azzal nincs gond, megy ez még! Mindketten csodálkoztunk amikor kivettem. Kiderült, hogy ő sosem nézte meg, futárok fölöslegesen nem szórják a pénzt, ment vagy százezret...
NGK-nál nagyon figyeljetek, JAPAN legyen ráírva, kibontod a dobozt és a fémtestbe beleütve található. Létezik ugyanis francia is, na az egy-két ezret bír, van hogy annyit se, a motorod rángat, leköpi a gyertyát, nem megy, stb... te meg azt hiszed hogy rossz a motorod, gyanakodsz a karbira, megnézed, semmi, gyújtást buherálod, semmi változás, nagygenerált forgatod a fejedben, hiszen a gyertyák újak, pedig csak egyszerűen szar már újan is...
link
érdemes negyed tank E85-öt tankolni. Kioldja a lerakódásokat és összegyűjti a vizet. Nem kell félni az E85-től nem bánt semmilyen alkatrészt.
Most kísérletezem mekkora fúvókákat kér az etanol, nem kell nekem a benzin 330-ért, ha van etanol 230-ért...
Molibdén
A Fimol elsőkézből: link
Más használatát nem javaslom, de a lényeg minél egyszerűbb az olajadalék annál kevésbé akarnak átb@szni.
Illetve létezik még valami, ami a felületbe őrökre begyógyul, ha jól emlékszem valamilyen porcelán, de nem tudok ezen kívül semmit.
Alapból a motorba való olaj tartalmaz adalékot a kuplunghoz, a válto fogaskerekekhez, és még fölsorolhatnék olyan 7-8-at de inkább nem.
Viszont más a benzin, főleg, hogy sokan panaszkodnak a vízre és lerakódásokra a karbiban.
Ezzel kapcsolatban van valami tipped?
Megszakértettem: " biztos jó" !
Sajnálattal kell viszont közölnöm, hogy a 17.-e és a 18.-a nekem nem jó, mivel konzultáltam az asszonnyal, és ő mondta, hogy mind a két nap nálunk családi rendezvény lesz, kötelező részvétellel nekem is!