Nah, tegnap neki álltam a kínai U5 lámpáknak. Más a NYÁK-ja teljesen, mint ami a neten volt, nem is volt benne U2 nevű IC, meg semmi sem. Egyszerűen nem lehet kiszedni belőle a villogást, mert amint kiszedem/átkötöm az egyetlen IC-t, akkor onnantól nem világít. Addig sikerült kísérleteznem, méregetnem, stb, amíg mind a két lámpa tönkre nem ment. Előnye, hogy viszonylag olcsó, így belefért a próbálkozás. Egyébként szar az elektronika, mert ha párhuzamosan bekötöm a 2 lámpát, akkor egy idő után nem lesznek szinkronban és az egyik villog, a másik pedig világít folyamatosan. Innentől kezdve szar az egész.
Függetlenül az elektronikai csavartól, hulladék az egész. Műanyag a gyűjtőlencse (nem üveg) - az egészen érződik a spórolás. Van egy közepesen erős szórt fénykarika és van egy igen erős, középpontos fénycsóva. Tompítottnak nem jó kiegészítésként, mert a szórt fény miatt vakít, meg nem igazán jó az, hogy középre erősen visz.
Az egésznek a szigetelése gyenge, az egyiknél ki volt már a szilikon gumitömítés fordulva alapból. A háza volt masszív, azt meg is tartottam. (Nyilván széttörik, ha ráesik a motor, de nem is elvárás, hogy kibírjon 200 kilót.)
Függetlenül az össze-vissza villogástól, meg az új fajta NYÁK-tól, az egész szerintem egy olcsó kínai szar, amit nem kéne erőltetni. Előnye az ára, meg a masszívabb keret, amiben van a lámpa.
Van nekem Hella ködlámpa a kocsiban, illetve a rokonok autóiban. Azt minőségben meg sem közelíti ez az U5 lámpa. Oké, hogy nem is kerül annyiba, de a konzekvencia az, hogy nem lehet ugyan azt minőséget töredék áron megvenni Kínából, hiába tűnik valami nagyon jónak elsőre.
Megerdeklodtem a hondanal, illetve az unixnal a gyari karbi-levegoszuro osszekoto gumit. Mindkettonel 16120 ft/oldal. Gyakorlatilag 33 rugobol megvan a gyari. Annyira nem is veszes, neten rendelve tobb lenne UK-bol is. De vettem benzin meg olajallo szilikon tomitot, 7vegen eloszor megstoppolom. ☺
A lámpára az van írva, hogy 125W, de ez kamu. Kb 15 W-os valójában a LED, a 125W a halogénnek megfelelő teljesítményre utal. Ha mind a kettő lámpát egy kapcsolóval a halogénre kötöd (~30W), akkor kb 2,5 Amperrel nő a vezetékben folyó áram erőssége. Elméletileg ezt még ki kell bírnia, tehát be lehet a reflektorra is kötni. (De még kimérem este majd, hogy pontosan mennyit fogyaszt.) Ezt is be lehetne kötni relével, de szerintem nem feltétlenül szükséges.
Ha a reflektorra kötötted egy kapcsoló közbeiktatásával, akkor nem tud lemerülni az akku, hiszen csak gyújtáskor van eleve áram a reflektornál. Ha viszont direktben az akkura kötötted, akkor le lehet meríteni persze. Ezért is ugy kell bekötni a refit, hogy vagy a reflektor vezetékéről veszed le az áramot, vagy a relé kapcsolószálát ide kötöd. A ködlámpát pedig a helyzetjelzőre kötik, hogy ne maradhasson égve.
A Hella Micro DE 2 db 55W-os izzóval üzemel, ami 110W összesen. Ha 12,8V-tal számolok, akkor ˇkb 8,6A az áramerősség. Ez már sok a meglévő vezetékezésnek, ide minden féle képpen kell relé, az áramot pedig az akkuról kell leszedni.
Nálam nem is a bekötés a kérdéses, hanem a rögzítés. Az U5-öt még a hűtőre rá tudom berhelni. De egy plusz lámpa szettet már nem tudom, hogy hová tudnék tenni. A fék magasssága lenne jó, valahogyan a sárhanyó rögzítése tűnik jónak vagy a bukógomba csavarjai...
A Hella terít eléggé. Ha jól van beállítva és lentre van téve, akkor meg tudja szépen támogatni a tompítottat. Akár mehet folyamatosan is, mert nem vakít. Az U5 viszont nagyon pontszerű, de azért van egy adag szórt fénye is. Ez csak reflektornak jó, ha senki nem jön szembe.
Szépen terít, nem pontszerű. A halogén mellé jó kiegészítésnek tűnik. Amúgy lehet bele xenon izzót is tenni, erről is van több video fent a neten. Persze ez már macerásabb, költségesebb.
Kapcsolóval kötöttem be, külön biztosítékkal. Reléznem kellene csak lusta vagyok, minden direktbe van kötve és félek hogy rajtamarad valami és leszopja az akksit. Mindent kapcsolt pozitívval akarok.
Vegyél egy olyan hella szettet, kiváncsi vagyok a fényére, nem is rudom melyik lenne a jobb, ha a távolsági erősödne vagy ha a tompitott, gondolom ezek inkább csak közelre világitanak jó szórt fénnyel.
Nekem is kell vennem újra valamit.
A Hella szett 20-25e Ft kompletten izzoval, relevel, kabellel, E jellel. Nem olcso a kinaihoz kepest, de valoszinuleg minosegibb is. Azert megfizetheto kategoria meg.
Te relevel kototted be vagy direkben rakototted a lampahoz?
Mi pénz a hella? Én azon gondolkoztam hogy valahogy ebbe a kinaiba kellene a led helyett egy izzót tenni egy foncsorral. Bár tuti hogy egyszerubb es jobb egy jo lampat venni.
Nekem amig le nem esett, ugy volt beallitva hogy kicsit jobbra vilagitottak, a gyari tompitott vetitesi kepenek a felso hatarahoz
Megjott a made in china U5 ledes lampa. Erosnek eros, de elegge pontszeru. Jobb lenne, ha jobban szorna kicsit. Miutan iszonyat hidegek vannak, nem mostanaban fogom tesztelni.
Függetlenül az elektronikai csavartól, hulladék az egész. Műanyag a gyűjtőlencse (nem üveg) - az egészen érződik a spórolás. Van egy közepesen erős szórt fénykarika és van egy igen erős, középpontos fénycsóva. Tompítottnak nem jó kiegészítésként, mert a szórt fény miatt vakít, meg nem igazán jó az, hogy középre erősen visz.
Az egésznek a szigetelése gyenge, az egyiknél ki volt már a szilikon gumitömítés fordulva alapból. A háza volt masszív, azt meg is tartottam. (Nyilván széttörik, ha ráesik a motor, de nem is elvárás, hogy kibírjon 200 kilót.)
Függetlenül az össze-vissza villogástól, meg az új fajta NYÁK-tól, az egész szerintem egy olcsó kínai szar, amit nem kéne erőltetni. Előnye az ára, meg a masszívabb keret, amiben van a lámpa.
Van nekem Hella ködlámpa a kocsiban, illetve a rokonok autóiban. Azt minőségben meg sem közelíti ez az U5 lámpa. Oké, hogy nem is kerül annyiba, de a konzekvencia az, hogy nem lehet ugyan azt minőséget töredék áron megvenni Kínából, hiába tűnik valami nagyon jónak elsőre.