Nekem 1,5 eve volt szimering es olajcsere. Most tavasszal kap majd uj olajat (15W), de nem lesz nalam sem teljesen szetboritva. Mondjuk lassan erik egy kormanycsapagycsere is, ahhoz amugy is szet kell bontani az elejet.
Nevetni fogsz de a 600f-en most spec annyit tettem hogy kiöntöttem a régi olajat és bele egy újat.
Még februárra vár egy crom szár felújítás,csere vagy isten tudja mi mert rohadtul rozasdapettyes,így nem cseszegettem arra az ezerötszáz km-re.
De ha nekiesik az ember,amilyen mocskos meló úgy csinálnám meg hogy minden csere,kinyuvadnék ha a csere után 2 hónappal eresztene a régi szimering ésd eshetnék neki mégegyszer..
Lehet, most sokan barbárnak fognak tartani de én a 2002-es hornetnél teljes szétszerelés nélkül cseréltem villa olajat. Nem volt semmi kopadék, kosz miegymás a kijövő olajban csak sötétebb volt, mint az új meg a viszkozitása volt más (legalábbis érzésre), illetve büdös volt, mint a dög. Pedig 65e km körül volt benne akkor és sosem volt cserélve benne az olaj. De lusták voltunk és amúgy is ami nem romlott el azt ne baszogasd elveit követjük :D
Annyi biztos, hogy ha biztosra akarsz menni, akkor teljes szétszedés. De akkor szimering esetleg csúszópersely csere stb.
Pontosan annyi 2003-as. És van egy olyan érzésem, hogy még nem lett hozzá nyúlva. Szét fogom szedni, az már biztos. Van motorszerelő ismerősöm, így a megfelelő szerszámokkal nem lesz baj. A manual-ban amit találtam részletesen le van írva a szétszerelés, stb.
Esetleg egy képet tudnál feldobni az ülésről, hogy milyen lett? Érdekelne, hogy csak bőröztetted vagy a szivacshoz is lett nyúlva, esetleg zselés kiegészítés? Én a hátsó ülőrészt elejét kicsit megmagasíttatnám, hogy a hátul ülő kicsit stabilabban üljön és ne akarjon minden fékezésnél a nyakamba csúszni. Nem szeretnék a zsebedben túrkálni, viszont érdekelne az is hogy mennyiből jöttél ki végül. Én 40-50e-körül szánnék rá.
A motor KB 13 éves lehet,én nem spórolnám el a szétszedést de nem az én döntésem.
Melegíteni nem kell semmit ha kinn a zéger meg alul a csavar simán szét lehet rántani a szimeringet,amúgy beütő mindenképp kell,és nem árt csinálni egy olajszint beállító kütyüt,én spec egy acéldarabból meg egy autós antenna egy darabjából fabrikáltam szilikoncsővel meg egy bazinagy fecskendővel de bagóért lehet venni ebay-en is.
Somotoval van tapasztalatom, a hornetem ülését ő csinálta. Postáztam, megcsinálta, visszaküldte, folyamatosan egyeztettünk, hogy mi legyen, volt konstruktív javaslata is.
Időben picit hosszú volt (2-3 hét), technikai porblémái voltak, illetva a hímzések csúnyán kifakultak 2-3 év után. :( Rossz széirás volt a cérna amit használt.
Összességében nem volt más probléma, 2012 óta tart, varrások stabilak, anyag tartja a formáját. MAx én ültem ki picit.
Köszönöm a kiegészítést. A manual-t ezen a linkelt oldalon nem, de kicsit keresgélve sikerült máshol megtalálnom. Természetesen a villaszárat semmiképp nem fognám bele a satuba. Plusz a szimering behelyezésekor sem használnám azt a fém gyűrűt, mert ott is simán sérülhet a szár. A videó megnézése után megpróbáltam a lehető legjobban utána nézni a dolognak. Így a szimering kiszedését is a melegítéses módszerrel hajtom végre. Bár még agyalok azon, hogy egyáltalán érdemes e szétszednem. Ahogy olvasgattam elvileg kivitelezhető szétszedés nélkül is az olajcsere. Bár igényesebbnek tűnik a szétszedős dolog, mert akkor tuti minden tiszta lesz és nem marad benn semmi kosz. Nekem már maga a tudat is megérné a több melót.
Még egyszer 1000 hála a gyors és precíz segítségért!
Jah és apró kiegészítés a videóhoz.
a,a felső zárókupakot még mielőtt kivennéd a két villahídból lazítsd meg,
b,majd csak kézzel megfogva rákapatod összeszerelés után annyira hogy már nem folyik de nincs nyomatékra húzva teszed vissza a villahidak közé elkerülheted hogy satuba fogd a crom szárat.
Ugyanis ettől a momentumtól a hideg kiráz.
Nomeg alul az inbusz csavart légulcsal lazítsd le így elkerülöd hogy megforogjon és szívj a lefogásával.
Manual talán itt: http://www.manualedereparatie....
Valamilyen szinten működik de csak azt cserélve a csillapítás lesz keményebb,a rugózás nem.Csak fél eredmény.
Rugó+olaj jobb.
Nincs,de kb két cég állt neki nagyon ennek,vagy csak a promonak a tommot és a somoto,utóbbi közel van hozzád.
Kereshetsz sima kárpitost is,csak neki nem lesznek spec anyagai,a normál olcsó műbőrök meg csúsznak,azzal szívtam is.
Köszönöm a gyors választ! Nagyon hasznos videó, el is mentettem. Videó alapján mennie kell, akadt a kezem ügyébe már bonyolultabb feladat is. Már csak a pontos adatokat kell előcsalogatnom a google-ből. Valaki régebben írta itt, hogy érdemesebb sűrűbb olajat használni, asszem 15w-set, ez tényleg működik? Mert most tényleg elég puhának tűnik az első teló.
Somotokárpit a weboldaluk szerint jó lehet, majd felhívom őket. Személyes tapasztalatod van velük?
Sziasztok!
Villaolajat szeretnék cserélni a motoron(pc36). Valaki csinálta már meg magának otthon? Mennyire kivitelezhető, kell valami spéci szerszám hozzá? Milyen olajat ajánlotok bele?
Szeretném az ülésem is újrabőröztetni, Baranyában (Pécs környékén) nem tudtok valakit aki foglalkozik ilyesmivel? Ha nincs tipp max. felpostázom az ülést Pestre, neten úgy láttam arrafelé többen foglalkoznak ezzel.
Konkrétan az a lemez fogja a blokkot a vázhoz.... A bal oldalon egyben van a vázzal, a jobb oldalon külön darab, ha le akrnád venni a blokkot. Elvileg kiszerelhető, csak arra figyelj hogy ne mozduljon el semmi, mikor kiszeded.
Segítsetek nekem abban, hogy a képen jelölt fém darabot amit 3 csavar tart, le tudom e szedni vagy az valami tartó elem. A jobb oldali teljesen rozsdás és most van időm csinosítgatni a gépet. De nem vagyok benne biztos hogy jó ötlet leszedni.
Egyik oldalon sem kellett fúrni faragni. Lánc oldalon a gyári láncvédő helyére van fogatva. A másikon pedig a fékcső bilincsének a csavarjával. De megnézem és készítek képet.
Ne haragudj de erre a fórumra már évekkel előtted is írtam, mielőtt megjelentél.
Egyébként meg pont nem arról szólt a történet, hogy eltakarjuk az ülést vagy nem, hanem arról, hogy Dév barátom alacsony árat kínált érte. Ezen indult a lavina.
De hagyjuk, úgy sincs értelme.
Még februárra vár egy crom szár felújítás,csere vagy isten tudja mi mert rohadtul rozasdapettyes,így nem cseszegettem arra az ezerötszáz km-re.
De ha nekiesik az ember,amilyen mocskos meló úgy csinálnám meg hogy minden csere,kinyuvadnék ha a csere után 2 hónappal eresztene a régi szimering ésd eshetnék neki mégegyszer..
Annyi biztos, hogy ha biztosra akarsz menni, akkor teljes szétszedés. De akkor szimering esetleg csúszópersely csere stb.
Melegíteni nem kell semmit ha kinn a zéger meg alul a csavar simán szét lehet rántani a szimeringet,amúgy beütő mindenképp kell,és nem árt csinálni egy olajszint beállító kütyüt,én spec egy acéldarabból meg egy autós antenna egy darabjából fabrikáltam szilikoncsővel meg egy bazinagy fecskendővel de bagóért lehet venni ebay-en is.
Időben picit hosszú volt (2-3 hét), technikai porblémái voltak, illetva a hímzések csúnyán kifakultak 2-3 év után. :( Rossz széirás volt a cérna amit használt.
Összességében nem volt más probléma, 2012 óta tart, varrások stabilak, anyag tartja a formáját. MAx én ültem ki picit.
Még egyszer 1000 hála a gyors és precíz segítségért!
a,a felső zárókupakot még mielőtt kivennéd a két villahídból lazítsd meg,
b,majd csak kézzel megfogva rákapatod összeszerelés után annyira hogy már nem folyik de nincs nyomatékra húzva teszed vissza a villahidak közé elkerülheted hogy satuba fogd a crom szárat.
Ugyanis ettől a momentumtól a hideg kiráz.
Nomeg alul az inbusz csavart légulcsal lazítsd le így elkerülöd hogy megforogjon és szívj a lefogásával.
http://www.manualedereparatie....
Valamilyen szinten működik de csak azt cserélve a csillapítás lesz keményebb,a rugózás nem.Csak fél eredmény.
Rugó+olaj jobb.
Nincs,de kb két cég állt neki nagyon ennek,vagy csak a promonak a tommot és a somoto,utóbbi közel van hozzád.
Kereshetsz sima kárpitost is,csak neki nem lesznek spec anyagai,a normál olcsó műbőrök meg csúsznak,azzal szívtam is.
Somotokárpit a weboldaluk szerint jó lehet, majd felhívom őket. Személyes tapasztalatod van velük?
Ez cbr de a hornet hasonló.
http://youtu.be/wdUwq8-fKuI
Villaolajat szeretnék cserélni a motoron(pc36). Valaki csinálta már meg magának otthon? Mennyire kivitelezhető, kell valami spéci szerszám hozzá? Milyen olajat ajánlotok bele?
Szeretném az ülésem is újrabőröztetni, Baranyában (Pécs környékén) nem tudtok valakit aki foglalkozik ilyesmivel? Ha nincs tipp max. felpostázom az ülést Pestre, neten úgy láttam arrafelé többen foglalkoznak ezzel.
Segítsetek nekem abban, hogy a képen jelölt fém darabot amit 3 csavar tart, le tudom e szedni vagy az valami tartó elem. A jobb oldali teljesen rozsdás és most van időm csinosítgatni a gépet. De nem vagyok benne biztos hogy jó ötlet leszedni.
:-(
Még 1x köszönöm
Egyik oldalon sem kellett fúrni faragni. Lánc oldalon a gyári láncvédő helyére van fogatva. A másikon pedig a fékcső bilincsének a csavarjával. De megnézem és készítek képet.
Egyébként meg pont nem arról szólt a történet, hogy eltakarjuk az ülést vagy nem, hanem arról, hogy Dév barátom alacsony árat kínált érte. Ezen indult a lavina.
De hagyjuk, úgy sincs értelme.
Részemről lezárva.