"van egy ilyen hogy másodlagos levegő rendszer(asszem így hívják), na neki lenne két műanyag szűrődoboza, amikben a szűrő szétporladt. Be lehet szerezni valahonnan, vagy elég ha motoros boltból veszek légszűrő szivacsot és méretre vágom?
(Elvileg ki lehet iktatni, de én nem szeretném, maradjon gyári.) "
Ez a szekunder levegő rendszer arra van, hogy hidegindításkor a dúsított keverék miatt keletkező CO-ból CO2-t csináljuk, azaz tökéletesítsük az égést. Ezáltal csökken a környezeti terhelés, mert rendesen elég az üzemanyag a hideg üzem esetén is.
Gyakorlatilag friss levegőt vezetnek a kipufogó-szelepek után a légcsatornába, ahol befejeződik az égés. Elvileg nem kerül az égéstérbe ilyen levegő, mert ez az utólagos égési folyamat a légcsatornában zajlik és a leömlő felé irányul a gázok haladása. Ezért, ha ki van szedve a szűrő, elvileg nem okozhat gondot, bár idővel a kipufogó szelep utáni légcsatorna jobban elkoszosodhat, mint kellene.
A levegő bevezetését úgy oldják meg, hogy a légszűrőből vezetnek egy csövet egy szelepbe, onnan pedig a motorba a kipufogó oldali légcsatornába. A másik megoldás, hogy van egy külön légszűrő, ami neked elöregedett, majd innen megy a levegő a szelepbe és a motorba.
A bomló szűrő több gondot okoz, mintha nem lenne, mert a műanyag darabok ráégnek a légcsatornára, ezzel később szűkületet okoznak. Ezért ezt feltétlenül cserélni kell vagy kiszedni.
Miután csak környezetvédelmi szerepe van ennek, ezért célszerű betenni egy új légszűrőt, mert ezzel semmit nem csökken a teljesítmény, viszont a motorod kevésbé lesz szennyezett. A motoros boltokban lehet kapni légszűrő szivacsot. Ezt métere vágva be kell csak tenni a régi helyére, aztán kész is. Ha van légszűrő olajod, akkor sem kell fújni vele, mert beleragad csak a por, takarítani kell majd ezt is rendszeresen, továbbá a kimagasló szűrési teljesítménynek nincsen itt jelentősége, amit az olaj adna pluszban.
Ilyen rendszer van az autókban is, ahol szintén száraz szivacs szűrőket használnak, jellemzően egy tejes-doboz méretű műanyag dobozban.
Üdv! Én is maradtam a gyári 10w olajnál! Oldal stenderről egyenesbe állitva nem kicsit leült az eleje! Na meg az egyik telóba barnás, a másikba vöröses olaj vagy mi a bánat volt!
Most meg nem kicsit lett jobb
Pedig én is 15w olajat gondoltam bele, de Hondabubus lebeszélt róla
Szval most király
Arra jutottam, hogy maradok a gyári rugó olaj kombónál, ha a szezon végén még mindig úgy érzem hogy nem tetszik, akkor jövő télen(rossz rá gondolni is, már a mostani is egy évtizednek tűnik) teszek ellene. Amúgy én is úgy gondolom, ha most szétszedem és szépen kipucolom akkor a legközelbbi sima olajcserénél nem szedném szét. Ismerős motorszerelő barátom is ezt nyilatkozta. Szimmeringet, porlehúzót megrendeltem, a többi kiderül ha szét lesz szedve.
+1 kérdés: van egy ilyen hogy másodlagos levegő rendszer(asszem így hívják), na neki lenne két műanyag szűrődoboza, amikben a szűrő szétporladt. Be lehet szerezni valahonnan, vagy elég ha motoros boltból veszek légszűrő szivacsot és méretre vágom?
(Elvileg ki lehet iktatni, de én nem szeretném, maradjon gyári.)
Próbáld meg régimódisa egy szelepet tenni a tetejebe es akkor tudsz kemenyiteni is az elejen 0,1-0,2bar mar sokat szamit de nem nyomja ki a szimeringet
Nekem 1,5 éve volt teljes felújításos pucolás. Ki lett cserélve a szimering is, szét lett teljesen szedve minden, ki lett pucolva, stb. Most csak olajat akarok cserélni. Főként azért, mert a sportrugókhoz a 15W lenne a jó picit nagyobb légréssel, de most 10W van benne gyári légréssel...
Szerintem most szétkapom, kiöntöm a régi olajat, aztán eltörölgetem, aztán megy bele az új olaj. Legközelebb meg megint szét lesz szedve teljesen... Ahhoz képest, hogy egyes motorokban 5-10 évig nem cserélnek olajat, szerintem nem vagyok barbár, ha 1,5 év után nem bontok le mindent atomjaira.
Ha egyszer biztosra tudod hogy szét lett szedve és elmosva minden akkor utána elhiszem hogy elég csak így kimosni, de én minimum minden második cserénél szétszedném. De amikor az emberhez új motor kerül azt mindenképp csontra szétszedném.
De a legtutibb egy futomuveshez vinni, mikropolirozas a száron, cartridget is szétszedik, persze nem annyi mintha az ember otthon megcsinalja :)
"Lotyogtetsz benne benzint"
Például. De lehet petróleum is. Az nem marja meg a gumi alkatrészeket sem.
"vissza is tudod tenni"
Vagy nem. Nekem nincsen beütő célszerszámom. Láttam a neten műanyag csőből gyártott maszek cuccokat, de valahogyan félek ezektől.
Lotyogtetsz benne benzint vagy hogy mosod el maskepp ? Nekem az csak felmunka, a szimeringet ki lehet venni ugy hogy ne seruljon es vissza is tudod tenni.
De a kimosáshoz nem kell teljesen szét szedni mindent. Elég kiszedni a telókat, leszedni a kupakot, majd kihúzni a rugót és a belsejét. Nem kell ahhoz a szimeringet is kiszedni, hogy kitakarítsa az ember a belsejét.
A teleszkóp alsó részében ("csizma") fog szennyeződés lenni. Ha szétszeded látni fogod. USD-s futóműnél ugye meg a szárnál . Ne sajnáld a szétszedésre és a kimosására az időt, ha meg tudod oldani a teljes szétszedést.
2012-ben volt 38e. Huzat + szivacs lett cserélve alakítva, zselé kimaradt. A hátsó rész teljesen újra lett csinálva, vastagítva, h kéynelmesebb legyen, nekem deréktámasz + emelve az eleje hogy ne csússzon az utas a nyekembe (ez utóbbi mégis előfordul).
AZ árlistáját megtalálod a honlapon, most talán kedvezmény is van, nézz utána a fészbúkkon!
Gipro-t használ valaki? Szeretnék egybe beruházni, mivel még csak 2 éve motorozom és sokszor keresem a 7. fokozatot. Az előző motoromra (GS 500) csináltam egyet(kb. 3000Ft-ból) itt viszont nem olyan egyszerű a dolog. Van más alternatíva Hornetre, vagy ne keresgéljek tovább?
Úgy hallottam két évente érdemes cserélni az olajat a villában. Legközelebb nem hiszem hogy szétszedem újra, ha csak nem ereszt a szimering, vagy ilyesmi. Bár addigra lehet nem is lesz már meg a Darázs.
A szagot el tudom képzelni. Mikor megvettem a használt opelem minden olajat kicseréltem rajta, a váltóban is. Na amit onnan kieresztettem olyan szinten "pöce" szagú volt, hogy még három nap után is éreztem az orromban.
(Elvileg ki lehet iktatni, de én nem szeretném, maradjon gyári.) "
Ez a szekunder levegő rendszer arra van, hogy hidegindításkor a dúsított keverék miatt keletkező CO-ból CO2-t csináljuk, azaz tökéletesítsük az égést. Ezáltal csökken a környezeti terhelés, mert rendesen elég az üzemanyag a hideg üzem esetén is.
Gyakorlatilag friss levegőt vezetnek a kipufogó-szelepek után a légcsatornába, ahol befejeződik az égés. Elvileg nem kerül az égéstérbe ilyen levegő, mert ez az utólagos égési folyamat a légcsatornában zajlik és a leömlő felé irányul a gázok haladása. Ezért, ha ki van szedve a szűrő, elvileg nem okozhat gondot, bár idővel a kipufogó szelep utáni légcsatorna jobban elkoszosodhat, mint kellene.
A levegő bevezetését úgy oldják meg, hogy a légszűrőből vezetnek egy csövet egy szelepbe, onnan pedig a motorba a kipufogó oldali légcsatornába. A másik megoldás, hogy van egy külön légszűrő, ami neked elöregedett, majd innen megy a levegő a szelepbe és a motorba.
A bomló szűrő több gondot okoz, mintha nem lenne, mert a műanyag darabok ráégnek a légcsatornára, ezzel később szűkületet okoznak. Ezért ezt feltétlenül cserélni kell vagy kiszedni.
Miután csak környezetvédelmi szerepe van ennek, ezért célszerű betenni egy új légszűrőt, mert ezzel semmit nem csökken a teljesítmény, viszont a motorod kevésbé lesz szennyezett. A motoros boltokban lehet kapni légszűrő szivacsot. Ezt métere vágva be kell csak tenni a régi helyére, aztán kész is. Ha van légszűrő olajod, akkor sem kell fújni vele, mert beleragad csak a por, takarítani kell majd ezt is rendszeresen, továbbá a kimagasló szűrési teljesítménynek nincsen itt jelentősége, amit az olaj adna pluszban.
Ilyen rendszer van az autókban is, ahol szintén száraz szivacs szűrőket használnak, jellemzően egy tejes-doboz méretű műanyag dobozban.