ajanlom hogy gyarit vegyel, nekem az utangyartottal irdatlan szopas volt. A gyari alsot meg le kellett flexelni mert roncsolas nelkul nem jott volna le, bevagtuk es hidegvagoval elpattant. Az uj csapagy felrakasa elott a kormanynyakat tedd be hutobe jol athuljon, kicsit konnyebben felmegy ra a csapagy. Nyomatekkulcs nem art ha van.
Nem olyan vészes de neki kell készülni.
Kivonatosan:
-Lekopasztod az egészet hogy ne csessz el mást körülötte a súlyos vasak lóbálásával.(kihagyható ha biztos vagy magadban) de a telókat ki kell venni a féket lekötni,kormányt levenni stb.
-Ez előtt fellógatod vagy máshogy stabilan rögzíted mert szar érzés fellökni a kedvencünket kalapálás közben,pláne ha ránk is dől.
-No ha minden lenn van a sok csavart leszeded róla itt kellenek átlagosnál nagyobb crova fejek, és nem árt egy két méretes körmöskulcs,asszem f3-nál még a körmös anyát is elég combosra le kell húzni nyomatékra,hornetnél passz.
-No kinn virít a csapágy és a két villahíd,alsó,felső,mit kezdjünk vele.Vagy veszel egy lehúzót vagy nekiesel vésővel,ott jó esetben az összekötő cső szívja meg rendesen vagy belevágsz az alsó villahídba.
-innen már könnyű mert nagy dórnival vagy valami fém bizgatúrával kiütöd a két csészét a villanyaból és nem is cseszed el a villanyak csapágyfészkeit ezirány buzgalomban a kalapács-véső combóval kezedbe is kaparintod a két csészét amit alá tudsz köszörülni annyira kívülről hogy lötyög a fészekben ezzel egy csapásra szert tettél egy megfelelő méretű beütőre amivel ha elkezded püfölni az új csapágycsészét nem vered szét.
-no eztán szépen felmelegíted az alsó villahídra való csapágyat annyira hogy szépen ráejtheted a csőre,nem elfelejtve az új porvédőt mert a régit már tuti szétnyomorgattad a leszedés nagy buzgalmában.
-szípen bezsírzol mindent úgy hogy már nyakig zsíros vagy így mehet minden össze ahogy szétjött.
-ezután még szétszeded 2-3x mert vagy löttyögni fog vagy szorulni,szerencse ha nem rakod össze teljesen ilyenkor.
No ezután beszélj bubussal és simán megoldja neked szenvedés nélkül.
Gondolom, szét kell kapni, kiütni a régit, bezsírozva betenni az újat, aztán össze kell csak rakni. A kérdés az, hogy mit csinálsz, ha a perselye is be van rágódva? Akkor nem elég csak a csapágyat cserélni.
Pont ugyan ezt írtam volna én is, hogy kép alapján ez nincs repedve, csak picit eláll. Vissza kéne igazítani, vagy szilózni megfelelő olaj, benzin álló szilóval.
Szerintem olyan nagy vész nincsen, persze érdemes kicserélni. De ha bontottat veszel benne van a pakliban hogy hasonlóan el fog állni. Ott egy u alakú profilba fekszik be a légszűrő oldal fala. Nincs szerintem repedés , de a gumi kicsit eldeformálódott. Ha olyan nagy mértékű a deformálódás hogy ott tényleg szűretlen levegőt szív be, akkor csere.
Megnéztem alaposan. Ez tényleg nem a 4 db szívócsonk gumi, hanem a karbit és a légszűrőt összekötő gumi. Közben láttam, hogy Caboose is válaszolt. Ő elsőre jól látta.
Itt is áll az, hogy cserélni kell azonnal, ha repedt, mert falsot szív a motor.
Ez a gumi szívócsonk. Ez köti össze a karburátort a motorblokkot. Ebben áramlik a beszívott levegő. Ha ez repedt, akkor falsot szív a motor, azaz kap levegőt akkor is, ha zárva van a pillangószelep. Ennek eredménye a magasabb alapjárat, a szegény keverék, kisebb teljesítmény, illetve a szűretlen levegő miatti túlzott motorkopás.
Azonnal cserélni kell! Így motorozni nem szabad, mert a motorba bejut a mocsok és a víz is.
Van belőle utángyártott is: https://motoralkatresz.eu/termekek/Tourmax/051_312_szivocsonk_keszlet/
Az bizony baj is lehet. Ez a légszűrőt és a karburátort összekötő szívócső. Akár fals levegőt is szívhat a rendszer innen. Nem volt eddig gondod a motorral?
ha már levegő a téma srácok. Lebontottam a hornet bal oldalát, és mit látnak szemeim. A pirossal keretezett résznél, mintha el renne repedve. Ez mi is tulajdonképpen? Melyik alkatrész lehet ez? Mert rákeresnék, és kicserélném/javítanám.....
Kivonatosan:
-Lekopasztod az egészet hogy ne csessz el mást körülötte a súlyos vasak lóbálásával.(kihagyható ha biztos vagy magadban) de a telókat ki kell venni a féket lekötni,kormányt levenni stb.
-Ez előtt fellógatod vagy máshogy stabilan rögzíted mert szar érzés fellökni a kedvencünket kalapálás közben,pláne ha ránk is dől.
-No ha minden lenn van a sok csavart leszeded róla itt kellenek átlagosnál nagyobb crova fejek, és nem árt egy két méretes körmöskulcs,asszem f3-nál még a körmös anyát is elég combosra le kell húzni nyomatékra,hornetnél passz.
-No kinn virít a csapágy és a két villahíd,alsó,felső,mit kezdjünk vele.Vagy veszel egy lehúzót vagy nekiesel vésővel,ott jó esetben az összekötő cső szívja meg rendesen vagy belevágsz az alsó villahídba.
-innen már könnyű mert nagy dórnival vagy valami fém bizgatúrával kiütöd a két csészét a villanyaból és nem is cseszed el a villanyak csapágyfészkeit ezirány buzgalomban a kalapács-véső combóval kezedbe is kaparintod a két csészét amit alá tudsz köszörülni annyira kívülről hogy lötyög a fészekben ezzel egy csapásra szert tettél egy megfelelő méretű beütőre amivel ha elkezded püfölni az új csapágycsészét nem vered szét.
-no eztán szépen felmelegíted az alsó villahídra való csapágyat annyira hogy szépen ráejtheted a csőre,nem elfelejtve az új porvédőt mert a régit már tuti szétnyomorgattad a leszedés nagy buzgalmában.
-szípen bezsírzol mindent úgy hogy már nyakig zsíros vagy így mehet minden össze ahogy szétjött.
-ezután még szétszeded 2-3x mert vagy löttyögni fog vagy szorulni,szerencse ha nem rakod össze teljesen ilyenkor.
No ezután beszélj bubussal és simán megoldja neked szenvedés nélkül.
Itt is áll az, hogy cserélni kell azonnal, ha repedt, mert falsot szív a motor.
Azonnal cserélni kell! Így motorozni nem szabad, mert a motorba bejut a mocsok és a víz is.
Van belőle utángyártott is: https://motoralkatresz.eu/termekek/Tourmax/051_312_szivocsonk_keszlet/
Nem egy olcsó darab, én keresnék egy jó állapotú bontottat.