Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem igazan. 50 LE felett mar nem javasoljak.
Patentszem hornetnel mar nem jatszik a teljesitmeny miatt?!?
"Szerintem a 10W-s olaj a gyári rugókkal okés, de az erősebb sportrugókkal kevés már."

Ez azért ettől némileg bonyolultabb ügy...
Használj 7100-at. Az 5100-ra egyre többen panaszkodnak. A 10W50 egyébként se bele való.
Pontosan.
engem csak a nitteles menete erdekelt a videoban, termeszetesen cserelek lanckerekeket is hozza.
A videon atbacnak a japok, mert ok nem cserelnek lanckereket. Az elozo kommentem arra vonatkozott, ha lanckereket is akarunk cserelni. Vagott lancnal szives utolag lelazitani mindent.
Még annyit fűznék hozzá, hogy érdemes megkérni valakit, hogy taposson a hátsó fékre, majd le kell lazítani a lánckerekek csavarjait első lépésként. Ekkor nem a váltó kapja a terhelést, nem kell speckó szerszám, nem akar "elmenni" a motor, stb.

Ezután le kell szedni/vágni a láncot, majd az újat fel kell tenni. A végén szintén meg kell kérni valakit, hogy fékezzen egy nagyot, majd minden csavart meg kell húzni.
szerintem kicsit tulzas a tolomerozgetes, itt egy hivatalos DID video en eszerint csinaltam mar jonehanyszor, meg mindenki eletben van:) siman a nittelo darabjaval szemre/erzesre meregeti. Egyebkent en nem DID, hanem annak egy utanzatat vasaroltam nittelobol fele annyiert, gondolom ha nem hetente hasznalod sok evig jo lesz, ha egyaltalan gyengebb mint az eredeti, a lenyeg az hogy az elso sajat lanccserednel szinte megterul az ara...

http://youtu.be/EkY3Kd8Zgz0
Mikor túl van húzva...

Lehet kezdeni előről egy új szemmel. A motor addig pihen...
Kimaxolom a témát. :D
Nekem volt Motul 5100 10W-40 is benne, most pedig 7100 10W-40-nel járok. Utóbbival kellemesek a váltások, míg az 5100 nekem hangosan csattogott, pláne melegben kis tempónál nyáron.
Nekem is volt fémes szennyeződés a hűtőben, kiegyenlítőben... Nem tudom a motul milyem színű, akkor még zöld volt benne! Hondabubus mondta hogy gyárilag zöld színű volt, és lehet még nem volt az cserélve. Mindenesetre 2x átmostam és a bubus mondta h milyet rakjak bele, azóta tiszta
Bár tavasszal cserélem azt is, egyedül a motor olajból még vacilálok Motul-nál maradok, csak 5100 10w40 (az van benne most is) vagy 5100 10w50
1x mentem egy Hornet-el amiben olyan jó volt a váltási érzet (Üzem melegen!!!!) mint az enyémmel hidegen! Hidegen még 1be se nyekken csattog a váltó, de üzem melegen már csattan 1be... tudom hogy nem hiba ez, de ha csak olaj cserével ezt kiküszöbölöm az király lenne
Fontos, hogy legyen nálad tolómérő. Ezzel tudod mérni, hogy mennyire préselted össze a láncok oldalát. A master link (nittelőszem) és a mellette levő szemeknek hasonló vastagságúaknak kell lennie.

A nittelőszem szétnyomott fejének az átmérőjét is meg kell mérni: DID és RK esetén 5,5-5,8 mm közötti szemátmerő a megfelelő.

Nem akarlak ijesztgetni, de a láncszerelés türelmet és szakértelmet kíván. Egy elszakadó lánc súlyos vagy halálos sérülést is okozhat neked és másoknak is! Akkor állj csak neki, ha tudod, hogy mit csinálsz és miért, és ha már rutinos szerelő vagy!
A lánc szerelése nem egy rocket science. De azért el lehet rontani. Fontos, hogy a láncszem ne feszüljön, hanem mozogjon. Ha túl erősen van összenyomva a két oldalszem, akkor tönkremegy a gumi, illetve nem fordul a láncszem kellően. Ha kicsi az erő, akkor bemegy a kosz a láncszemek belsejébe, mert a gumi nem tud tömíteni kellően.

Aztán a nittelőszem préselése is kritikus. Ha nem préseled össze eléggé, akkor széteshet az egész. Ha meg túlpréseled, akkor pedig elrepedhet a nittelőszem és akkor megint gond van. Itt a túl kevés és a túl sok is gond.

Az AFAM EZ RIV5 azért jó, mert használható 520, 525 és 530-as láncokhoz. Mikor préseled a nittelőszemet, akkor érezni, hogy mennyire feszül. Mikor már nem tudod tekerni tovább, csak marha nagy erővel, akkor kell abba hagyni a préselést.
A lánc úgy van gyárilag megcsinálva, hogy mind a két végén van egy "lukas" szem. Ezen átdugva a nittelőszemet lehet végteleníteni a láncot. Kell összesen 4db gumi tömítőgyűrű, kenőzsír, a villa alakú szem és a láncszem másik felének az oldala (side plate). Ezek mind benne vannak a csomagban.

Neked egy láncszerelő célszerszám kell, amivel a nittelőszemet szét tudod préselni gomba alakúra. Nekem az AFAM EZ riv5 tool-om van.
http://youtu.be/skX2GhrB2Oc

Ez nem alkalmas a régi lánc leszerelésére; erre én flexet használok.

http://www.didchain.com/PDF/DI...
Sracok, a D.I.D 525VX GOLD 110 lanchoz kell osszekoto tusket, vagy patentszemet vasarolni?! Vagy mindent tartalmaz a csomag?!
Biztosan jobb, de kb 20e Ft maga a zselé, plusz a munkadíj. Ha lenne 5 rugó, akkor azt mondom, hogy hajrá, de ez egy kicsit sok ezért szerintem.

Nekem a bőrruhámban van a farokcsontnál egy szivacsos/zselés betét, ez tényleg sokat és. Farmerben kényelmetlenebbnek érzem a motort. Szerintem olcsóbb, ha a ruhánk zselés/szivacsos, ha már minden féleképpen akarunk változtatni valamit.

Ducatis haver vett bringásoknak való nadrágot, amiben volt zselé alapból. Talán a Lidl-ben vette 1-2 éve. Azt mondta, hogy motorra is nagyon jó, sokkal olcsóbb, mint az ülés alakítása.
Nekem WP sportrugók vannak elöl a villában. 10W-s olajjal lett feltöltve a motor 1,5 éve tavasszal, de érzem, hogy egyre rosszabb. Szépen lassan nyíródik el az olaj és egyre kisebb a csillapítás. Nyáron többször éreztem melegben, hogy fékezéskor pattog az eleje terhelés alatt, meg túl hamar összeül. Szerintem a 10W-s olaj a gyári rugókkal okés, de az erősebb sportrugókkal kevés már.

Én most tavasszal 15W-s olajat fogok bele tetetni, ha megy nagy-szervizre majd a motor.
A DOT 5.1-es folyadékot javaslom, mert ezeknek magasabb a forráspontja és emiatt durva használat mellett kisebb az esély a fékhibára. Továbbá elvileg tovább marad üzemképes a fékfolyadék a DOT 5.1 esetében, mert magasabb hőfokról kezd lecsökkenni a forráspont a használattól.

Én Repsol DOT 5.1 folyadékot vettem az idén és eddig okés. A Motul-nak szintén van DOT5.1-es folyadéka, amit használtam és jó volt. Én nem vettem észre különbséget a két márka fékfolyadéka között. Szerintem ebben nem sok a különbség a gyártók között.

A Motul RBF600 és RBF660 fékfolyadék versenyre való, magas a forráspontja. Azonban több helyen olvastam, hogy hamarabb szedi fel a vizet, mint a többi, hagyományos fékfolyadék, ezért nem a legjobb közúti használatra. (Mellesleg csak DOT 4 minősítésűek.)

Fagyállóból szintén Motult szerettem volna, de olvastam a neten és szerelők is mondták, hogy valamiért az nem az igazi. (Valami fémes szennyeződés lebegett több embernek a Motul folyadékában x km használat után.) Bármilyen márkásabb nitrit, foszfát, és szilikát mentes tökéletes, csak ne a Motult tegyem bele - ezt mondták nekem.

Motorolajból szerintem a Motul 7100 10W-40 a legjobb. Nekem ez van bent és jól megy, nem eszik belőle semmit sem, stb.
hasonlot hallottam en is, hogy nem valtja meg a vilagot a zsele betet sem, bar ketsegtelen hogy jobb lesz.
Nekem van egy kollégám, aki a Tommot-nal csináltatta meg zselésre az ülését kb 90.000 Ft-ért. Azt mondta, hogy jól néz ki, meg frankó a púp is rajta, meg minden. De az alakja annyira nem tetszik neki, meg a zselétől sincsen elájulva. Mondta, hogy a zselé is túl van misztifikálva, mert jó ugyan, de nem annyira, mint amennyire elő van adva, meg amennyibe kerül.

Ő megbánta az egészet, mert nem ér meg szerinte ennyit az átalakítás és nem csináltatná meg újból az ülését. Pláne nem 90e Ft-ért.

Szóval kérdéses, hogy mi mennyit ér meg, illetve csak annyit mondanék, hogy nem garantált az extra komfort az átalakítást követően sem.
Üdv! Fékfolyadék bármilyen dot 5.1 vagy dot 4
Fagyálló (nitrit, foszfát, és szilikát mentes legyen) pl: favorit g12 alu (-35 készrekevert) ha jól emlékszem 2.7 liter kell "nem biztos"
Szevasztok
Lassan ideér a hideg kis karbantartás mocin
hűtővíz csere.. milyet vegyek bele mit ajánlotok
fékolaj csere mit ajánlotok
motor olaj , olajszűrő , gyertya már megvan a cseréje
lesz még kormány fele elhozva 12v usb aljzat és egy feszültségmérő beiktatva , ha kész lesz lesz majd kép is...