Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

köszönöm inkább meg rendelem, nem jó tákolni.
Azért, mert gyári gumikon kívül más nem nagyon passzol oda. A gyári gumi bizbaszok meg 2-3 lepedő darabja.
Kapható egyébként, oem-parts.hu-ről tudsz rendelni
szebb napot kívánok mindenkinek. érdeklődnék, hogy cb 500 hondához, 1994 -es gyártmány, hol tudok vásárolni a benzintankhoz gumi rögzítőket? zörög a tank, szét szedtem, és sajnos házilag tákolt gumialátétekkel van kihézagolva. köszönöm ha használható ötletekkel is segítetek esetleg.
10 évig ilyen motort hajtottam én is, egy személyes tapasztalatot megosztanék itt. Kezdőként elkövettem azt a hibát, hogy ősszel lerakva a motort, azt hittem majd havonta egyszer úgy is elfogom indítani a gépet, sőt, még lehet gurulok is egyet ha az idő olyan lesz. No a hideg kellőképpen elvette már akkor is a kedvem és bizony tavaszig nem volt indítgatás. A probléma nálam is abban a formában jelentkezett, mint a kérdés feltevőjénél. Nekem annyiban szerencsém volt, hogy egy karburátor tisztító adalék kettő tank elhasználása alatt kitakarította a dugulást, de ez arra jó lecke volt, hogy többet nem raktam le így a motort télire. Szezon végén én kijárattam a benzint a karbikból, sőt, hogy tankban lévő benzin se romoljon annyit, tettem hozzá Spurit (én akkor hallottam róla, kipróbáltam, nekem bevált, azóta is használom). Ezek után nekem nem volt problémám többet a tavaszi indítással. Azóta már nincs meg a kis Honda, egy injektoros gép váltotta. Ott, mivel nem lehet kijáratni belőle a benzint, az utolsó tankolás mindig 100-as benzin+ a Spuri itt is megmaradt hozzá. Lehet hallani leragadó injektorokról a sz@r benzin miatt, de nálam ilyen még nem volt ennél a téliesítési módszernél. Még annyit hozzátennék, hogy ezek után én minden benzines eszközömből kijáratom az üzemanyagot és azóta nincs problémám egyik indításával sem, soha. Még apósom benzines permetezőjével fél napig kínlódtam mire sikerült a tavalyról beleállt benzint kitakarítani és elindítani.
Nem értem fére csak én nem szoktam leengedni a benzint ezért irtam le,én se akarom ezt ráerőltetni senkire.
Unokabátyám pl ugyan úgy leengedi a benzint mint te és úgy tárolja a motorját s nem inditgatja ő se csak tavaszal mikor kezdi a szezont.Ezzel csak azt akartam irni : Van aki igy, van aki úgy csinállja..
A lényeg hogy tanácsokkal segiteni próbálunk.
Leirjuk a tapasztalatokat összehasonlitjuk,mit hogy stb..
Egyébként jó magam is úgy jöttem rá a motorleállási problémámra anno hogy végigböngésztem a fórumot.
Menetközbe leállt,hol 60 hol 100 hol80 km-ként.
Félre ne érts, a te motorod, a te döntésed. A porlasztó leeresztése olyasmi, aminek én személyszerint évek óta látom a hasznát, de nem akarom ráerőltetni senkire, se rád, se másra. Csak tanács volt.

Az olajos kérdés kiscit más. Régen az volt a fáma, hogy az elsavasodott használt olajjal tárolni kevésbé egészséges, de a mai olajoknak olyan TBN száma van, hogy tökre felesleges ezen aggódni. Szerintem.
Hát meglehet igy vele próbállkozni de engem csak az aggasztana hogy a motor igy nem lesz üzembiztos bármikor eldugúlhat újra és lehet be se indúl ..Bár értem hogy azér irtad hátha megoldja.
Tudom sok érv szól a téli inditgatás ellen,melett ez pl olyan mint az : hogy tegyük el a motort télire: Akkor cseréljünk olajat és friss olajal várja a tavaszi inditást vagy hagyjuk benne a használlt oljat és majd tavasszal mikor elővesszük és használljuk a vasat akkor cseréljük le a motorolajat.
A téli indítgatás elleni egyik érv pont az olaj benzinnel történő szennyezése.
Az agresszív motorféket meg természetesen nem úgy gondoltam, hogy 150-ig kigyorsítasz és lerúgod harmadikba. Hanem pl. 3-ban elnyújtod 90-95-ig, utána gáz becsuk és hagyod 60-ig visszalassulni, majd ismételsz. Természetesen abszolút igazad van, hogy a takarítás az ideális megoldás, ezért volt nálam is az az első a felsorolásban.
Szerintem inkább illodomos volna kitakaritani a karbikat,mert ahol egy dugugulás van ott lesz még máskor is ,ha elmarad a tisztitás.
Belekukkantanék még az üzemanyag tartályba is,leellenőrizném hogy néz ki és hogy a szűrőbetét benne van-e a benzin csap fölött.Hja és még érdemes megnézni az üzemanyag tartály túlfolyólyát is kis gumicsö,asszem 6mm-os külső átmérő,mert ha eldugul akkor időnként leáll a motor,bár tudom alapjárat ment el...
Sose engedtem le a benzint télire a karbikból,szeretem a téli inditgatást.Az agressziv motorfékes motorozástól én tartózkodnék számos okból..
A téli indítgatás helyett pedig inkább a karburátorok leürítését javasolnám a jövő szezon utáni pihenő előtt.
Porlasztó takarítás lenne az igazi. De ha nemrég még ment, a dugulást okozó trutymó lehet, hogy kihúzza magát, ha friss üzemanyaggal és jól bemelegítve megkergeted, többször agresszíven motorfékezve.
Köszönöm a választ!Mi a gyogyir?
Az alapjárati kör dugulásának tipikus esete, első olvasatra legalábbis annak tűnik...
Sziasztok!Segitseget kérnék töletek.A minap probaltam felkelteni a motoromat teli almabol és részben sikerült csak.Eltünt az alapjarat.Szivatoval olyan 2000 ezres fordulaton tartja az alapjáratott de ha leveszem a szivatot leál.Hiaba van bemelegedve nincs alapjárat.Szivato nélkül csak ugy indul be ha huzok neki kb 1/3 gázt.Az aksi egy hetes,gyertyákban kb 400 kilométer van.Télen havonta be volt inditva es nem volt ilywn gond.Utoljara február végén volt beinditva es müködött.Merre keresgéljek?Mi lehet ez?Köszönöm elöre is a valaszokat!
Megnéztem a német videót - hát az automata fordítóról inkább nem szólok - azért lehet látni miről is van szó. Köszönjük 🙂!
Igen, Blackiex, ebben van valami. Miután olvastam, hogy felejtse el, mert összekeveredik a WD az olajjal, és az biztos nem túl jó - passzoltam a WD-s témát - csak most visszajött itt, és egy ismerősnél is.
Bocsánat, "ekkor a dugattyú 4 körömmel ellátott gallérját kicsit meg lehet emelni" - a dugattyút nem mozgatnám fel-le, nehogy kiugorjon a rögzítő lemezkéből a megfeszített csap. Azt csak forgatnám személy szerint, csak a gallért emelném el, hogy lehessen forgatni.
Ha a képek nem lennének egyértelműek, próbáok szabadfordítani.

Egy olyan szerszámot kell készíteni, mint a gyári lemezke, amivel érkezik. Ezt a fickó egy megreszelt csavarhúzó bittel csinálta, de gyárilag egy lemezke jön vele, ami felhúzott állapotban rögzíti. A dugattyút egy csavarhúzóval a visszahúzott helyzetbe tekeri az ember, majd a feszítő házán a nútot és a tekerhető csapvéget úgy állítja be, hogy egy vonalban legyenek. Ha ujjal a dugattyút erősen megfogod, hogy ne tudjon kifelé mozogni, ki tudod venni a csavarhúzót és egy ilyen lemezkét oda bedugva rögzítheted a kis forgó csapocskát elfordulás ellen, így a dugattyú behúzott állapotban rögzül.

Ha ez megvan, a feszítő másik felén, a dugattyúnál a rugós biztosító gyűrűt egy csavarhúzóval ki lehet pattintani a hornyából. Ekkor a dugattyút és a 4 körömmel ellátott gallérját kicsit meg lehet emelni és a dugattyút a menetes csaphoz képest 3 teljes fordulattal kifelé csavarja. Ezáltal a rugó teljesen hátrahúzott állapotában még tovább fog feszülni, tehát nő a rugóerő.
A körmös zárólemezt visszateszed, a helyére pattintod a biztosító gyűrűt, majd a feszítőt teljesen hátrahúzott állapotban a korábban leírtak szerint ismét rögzíted és összeszereled.
Így 3 fordulatnyit feszítettél az órarugón.
Az a benyomásom, hogy ez is hasonló a GS vagy az XV láncfeszítőjéhez, órarugós a történet. A feszítő nyomódugattyúja egy menetes tengelyen közlekedik előre-hátra, egy órarugó fejt ki csavaró erőt erre a menetes tengelyre és ahogy a lánc nyúlik, a dugattyú a rugó által tekert csap okán azonnal követi.

Ha nem világos, mire célzok, anno csináltam XV-hez egy leírást. Ott kicsit más a szerkezet, hozzá lehet férni az órarugóhoz és lehet rajta feszíteni, de a működése ugyanilyennek tűnik.
https://drive.google.com/file/...

Az órarugó gyengülése azt vonja maga után, hogy nem hajtja a dugattyút előre elégséges csavaró nyomaték. Egy német fiatalember egy a CB500-éhoz hasonló feszítőn demonstrálja, ő hogyan feszített a rugón. Úgy gondolom ez az 500-asnál is működhet.

Nem tudom, segít-e, de íme:
http://youtu.be/t1DDECodKBQ
A WD-40-es javításról nem tudok nyilatkozni, nem tőlem származik. A lánc zörgését első körben legegyszerűbben úgy lehet orvosolni, hogy fellazítod a feszítő két rögzítő csavarját. Néhány millimétert ki kell hajtani őket, a motort átforgatni óvatosan (nem beindítani), majd a csavarokat visszahúzni és kész is. Ha már ez nem segít, akkor át lehet alakítani a rugós feszítést csavarosra, de ahhoz ki kell szedni és átalakítani a belsejét. Én megcsináltam még akkor, de ez elég régen volt, már nem emlékszem pontosan. Az biztos, hogy utána még nálam sokáig hiba nélkül, csendben tette a dolgát. A motor már régen nincs nálam, de gondolom azóta is működik még.
Másfelől nem tudja a láncot megfújni. Csak ha a WD40 csőre annyira szuper hajlékony, hogy ki tudta kerülni a láncvezető bakelit ívet :D
A henger előrefelé dől, igaz? A feszítő hátulról megy rá, a vezérműlánc-üreg tetején ül. Valamennyit kap, persze. De ha pl. a két kipufogó leömlő közt lenne, amerre a hengerek dőlnek, több olajat kapna.

Egyes V-motoroknál megfigyelhető jelenség, hogy szinte mindig az elülső henger feszítője szarik be előbb. A CB-hez hasonlatosan a vezérműcsatorna plafonján, az elülső hengeren ülő feszítő jóval kevesebb olajat kap, mint a hátulsó hengeré, ami meg pont az ellentétes pozícióban fürdik az olajban.

A WD40 a belesült olajsarat, koszt, stb. tudja kitolni a mechanikából. Ha ilyesmi okozza a feszítő megakadását, akkor segít. Ha nem, egy bontott, jó feszítő nem egy vagyon.
Csak az nem világos miért halkult el neki a WD40-től, hogy befújta a láncot, a (kiszerelt feszítő) nyíláson? Kapja amúgy is az olajat.
Mondjuk ha elotte kiveszed a feszitot, ez a veszely nem fenyeget.
Üdv! Hogy sikerült a vezműláncfeszt megjavítani? (valaki írta a WD40 befújást - aztán meg is kapta a figyelmeztetést, hogy hígítja az olajat a mociban) A kuplung nekem is csattog alapjáraton, ha odahúzok neki, új olajnál halkult ez, de akkor nem szaladok szétkapni még....