Lehet a forum nem túl aktív te te sem tünsz annak? ;) Ki csinálja meg helyetted a házi feladatot? :) Az oldalon van alkatrész , meg bontó szekció...hány bontónak írtál vagy hívtad öket?
Sziasztok,
Egy olyan kérdésem lenne, van-e valakinek PC26 std 73mm-es dugattyúja, mert két adat kellene róla.
1. csapszeg és dugattyú teteje közötti méret
2, dugattyú teljes magassága.
Az is lehet,hiszen 3ezer alatt rángat hirtelen gázadásra, de nem hiszem hogy szűk fordulóba vagy kanyarba hirtelen ráadja valaki a nyélgàzt mert azzal veteszik hogy lefekszik...
A szakaszosan nyúlt láncot pedig könyen ellenőrizheted. Felrakod középsztendelre a gépet és megforgatot a hátsó kereket. Ha szakaszosan nyúlt a lánc akkor megfogod látni folyamatos hátsókerék forgatás közben a láncfeszesség változását ott lazább lesz a lánc,azon a szakaszon ahol jobban megnyúlt ... A lánckerekeket szemre is meglátod szerintem ha hegyre vannak kopva vagy oválra,ezek a dolgok otthon egyszerűen ellenőrizhetőek...
A lánc csapkodás könnyedén lehet egy szakaszosan nyúlott lánctól. Az sem ritka, hogy a hátsó lánckerék kismértékben ovális, vagy nem központos a felfogatása. Tegyél be egy csövet a villán át, megakasztva a kereket, ott láthatod mozdul e a lánckerék a kerékhez képest mikor kiengeded a kuplungot.
Nem is akarom mozgatni. Az volna a cél, hogy a kerék áll, a láncon megjelenik a vonóerő, a hátsó fogaskeréken a forgatónyomaték, ami a menesztőgumi ellenében megpróbálja elfordítani a kereket. Azt kéne tudni, hogy mennyi az annyi! A fogaknál nézve hány mm elmozdulás az ami még belefér, ami még jó gumit feltételez. Meglátásom szerint ennek a guminak az volna a szerepe, hogy a fogaskerék és a felni között rugalmas kapcsolatot biztosítson. Így komfortosabb a motorozás és a lánc is védve van a hirtelen , nagy erőhatásoktól. Szerintem a próba során két lehetőség van. Az egyik, hogy elforog a kerék, a másik, hogy lefúllad a motor. Gondolom inkább az első. Azt kell megvizsgálni, hogy a kerék elfordulásáig, megindulásáig hány mm-t, vagy hány fokot mozdul a lánckerék. Ebből tudnánk következtetni a gumi állapotára. Látott már valamelyikőtök elhasználódott menesztőgumit? Hogy néz ki? Mint a gk szilent? Szakadt, töredezett, repedezett?
Pocses szerintem is arra gondolt, de én egy kicsit továbbfűztem. Most már látom, hogy egy bordás tengelyére van ráhúzva a fogaskerék és egy csavarral rögzítve. Úgy gondolkodtam, ha a fogaskerék belseje, ne adj Isten, a tengely ki van lopva, akkor a fogaskerék lötyög a tengelyen. Meglátásom szerint itt minimális illesztési hézagnak szabad lennie. Biztos van köztetek aki cserélt már fogaskereket, az meg tudja mondani, hogy a fogaskerék szorosan illeszkedik a tengelyen, vagy van egy kis holtjáték?
- A hátsó féket behúzva a kereket nem fogod tudni mozgatni.
- Holtjáték nem nagyon kellene, hogy legyen.
- A kis lánckerék kopása: Pocses szerintem a fogak kopására gondolt.. Ha nagyon el van nyalva, akkor lehetséges, hogy emelgeti a láncot.
Sziasztok!
Szerelő már látta. Kettő is. Először vásárlás után, átnézés, beállítás céljából volt ott, de már neki is említettem ezt a jelenséget. Másodszor az idén tavasszal, ekkor már kifejezetten ezzel a hibával. Az első azt mondta, hogy jól motorozható, a második átnézte, beállította, szinkronizált, kipróbálta, de én még mindig azt érzem, hogy ugyanúgy viselkedik a motor.
Tegnap volt pár percem és ránéztem a lánc feszességére. A villára 35 mm van írva, nem mértem, de nagyságrendileg annyi. A menesztőgumival kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy azt meg tudom-e úgy vizsgálni, hogy a motort felállítom középállványra, „behúzom” a hátsó féket és egyesben megpróbálom megmozdítani a kereket. Ilyenkor mekkora az elmozdulás a lánckerék és a felni között jó, illetve a már csereérett gumi esetén? Ha kivan, akkor látványos? Ha jó akkor is látható elmozdulás?
Pocses írta a kis lánckereket. Nem tudom, hogy az hogyan van a tengelyre rögzítve, de ha ékelve van és az ék, vagy a nút ki van kopva, akkor pont ilyen jelenséget produkálhatna, mivel a fogaskerék elmozdulása a tengelyhez képest motorfékből kisgáz esetén a legnagyobb.
A lánc csapkodására, rendellenes futására nem lettem figyelmes.
Kerestem rajzokat a kis fogaskerékről. Most már látom, hogy bordázott. A fogaskerék belsejének kopása esetén is fennállhat ez a lötyögés.
Csapkodhat persze akkor is csak azt nem veszed észre oly könyen mint abban az esetben ami tipikusan akkor fordúl elő amit a kérdező is leirt...Mert ha folyamatosan megy a motor folyamatosan forog a lánckerék akkor nem olyan feltűnő...
Nekem szakaszosan megnyúlt lánc volt a motoron,lassú fordulóban gyorsitáskor produkálta ezt,pont azért mert akkor veszed észre a legjobban... Tartott gázon nem produlálta... Akkor hogy is van ez???
https://hegylakok.hu/2017/11/m...
https://www.ebay.de/sch/i.html...
https://nagyvas.hu/kereses_tip...