"Ha a töltés rendeben lenne, akkor elvileg akku nélkül se szabadna leálljon a motor, nem? "
De ha szakadt a generátorban 2 fázis a leírásod alapján akkor nincs töltés egyáltalán semmi!!
Ha az akkut feltöltöd, az indítást is lehetőleg lejtőn gurulással tedd , és simán eljutsz a szervizig. Világítást ne kapcsolj. Generátorcsere , vagy tekercseltetés következik.
Utána egy alapos huzalozás -átvizsgálást kell végeztetni zárlat keresés miatt. Főleg olyan helyeken ahol a huzalköteg dörzsölődhet., melegedhet stb.
Köszi. Lehetne valahogy mérni direkt a generátort? Vagy nem túl valószínű, hogy kontakt hiba miatt mutat rosszul a csatlakozó? A feszültség szabályzó ez után a csatlakozó után következik az áramkörben?
Másik kérdés. Ha a töltés rendeben lenne, akkor elvileg akku nélkül se szabadna leálljon a motor, nem?
Úgy gondolom, hogy meg van szakadva a generátorod. Ha az akkut - akkutöltővel - feltöltöd teljesen, akkor talán el tudsz jutni egy nem túl messze lévő szerelőhöz vele.... :-(
A három sárga vezeték között (bármelyik kettő-kettő között), nem sípol a műszer? (Pár tized ohmnak kellene lennie) - Mert ha így van, akkor szakadt a generátorod.
Nem találgatni akarok, hanem azt kitalálni, hogy hogy juttassam el a motort szakemberhez... nem szeretném áttolni az fél városon. Arra gondoltam, hogy ha az aku jó, talán feltöltés után, el tudnék menni vele a szervizig.
Nem értek túlságosan hozzá, és nem is volt időm utána olvasni, de méregettem kicsit. Az aku 12,6 volton van. A Haynes könyve szerint, mértem a nyíllal jelölt csatlakozót, ha jó értem, akkor minden láb között 0,18-0,20 ohm ellenállás kellene legyen. Nekem a három mérésből eleinte, egy semmit nem adott, a másik kettő 130 és 135-öt, majd miután még próbáltam méregetni ezt azt, és végül újra mértem a csatlakozó, a három mérésből egy egy mutatott valami, ami a képen is látszik. A testtel egyik láb sem mutat kapcsolat, ez rendeben van... Mértem még a felszültségszabályzót, de mivel nincs aku a motoron, csak az egyik mérést tudtam megcsinálni, a zöld szál és a test között. Ez is rendeben van...
Ne találgass, mérni és ellenőrizni kell. Mert ha a motor beindul, majd leáll, akkor akármi is lehet. Akku-zárlat, töltéshiány, feszültségszabályzó meghibásodott, kontakt probléma a gyújtásrendszerben stb....stb !!!
Ma mentem, kb. egy 100km-es kört a motorral, ez alatt 3-szor kellett megállnom, mert dolgom volt. Minden indítás problémamentes volt, pöcre indult. Az utolsó indítás után mentem kb. 40km-t majd megálltam egy bevásárlóközpontnál... Mikor indítani akarok semmi... és újra semmi. Volt segítség, megtoltuk, beindult, majd kb 50m és leállt, újra megtoltuk, beindult de pár méter után leállt. Mint utóbb kiderült, az akú szinte nulla... Megbikáztuk, hagytam pár percet, majd ahogy levettük a kábelt pár másodperc után leállt.
Gondolom nincs töltés.... volt ilyen gondotok? Nem volt alkalmam újratölteni az akut. Van esély rá, hogy az aku még jó és nincs gond a töltéssel? Vagy járó motor mellet, ha rendben van a töltés halott akuval is kellene menjen?
Bár nekem még nem kellett ilyet csinálni, de a fék-munkahengeren a légtelenítő csavar a legmagasabb ponton van, hogy a levegő ki tudjon menni ?
Tudod akár 1 köbcenti levegő a rendszerben, a fékezéskor megmozgatott 4-6 köbcenti levegőhöz is nagyon sok!!!
Hú már azt hittem egyedi jelenség már cseréltem gumikarmantyút is de semmi változás, olyan mint ha levegős lenne a rendszer de már vagy 20x légtelenítettem mindenféle módszerrel, de semmi változás egyszerűen nem keményedik fel a fék sehogy! :(
Amúgy mikor viszed forgalomba helyezni és hova? Ha szabad tudnom? Nekem is kinti papíros csak az enyém olasz!
Azért kérdem mert még nem csináltam ilyesmit és nem tudom pontosan az ügymenetet mik kellenek hozzá!
Olvasgattam a netet de mindenhol máshogy írják!
Válaszod előre is köszönöm!
Ha esetleg valaki jó állapotú CB500-at keres, az enyém eladóvá vált. Bp, XII kerületben tekinthető meg.
http://www.kepesmotor.hu/honda...
Üdv,
Zoli
De ha szakadt a generátorban 2 fázis a leírásod alapján akkor nincs töltés egyáltalán semmi!!
Utána egy alapos huzalozás -átvizsgálást kell végeztetni zárlat keresés miatt. Főleg olyan helyeken ahol a huzalköteg dörzsölődhet., melegedhet stb.
Másik kérdés. Ha a töltés rendeben lenne, akkor elvileg akku nélkül se szabadna leálljon a motor, nem?
És ima hogy kibirja.
Vagy szerezz egy szállítóaszközt.
Nem értek túlságosan hozzá, és nem is volt időm utána olvasni, de méregettem kicsit. Az aku 12,6 volton van. A Haynes könyve szerint, mértem a nyíllal jelölt csatlakozót, ha jó értem, akkor minden láb között 0,18-0,20 ohm ellenállás kellene legyen. Nekem a három mérésből eleinte, egy semmit nem adott, a másik kettő 130 és 135-öt, majd miután még próbáltam méregetni ezt azt, és végül újra mértem a csatlakozó, a három mérésből egy egy mutatott valami, ami a képen is látszik. A testtel egyik láb sem mutat kapcsolat, ez rendeben van... Mértem még a felszültségszabályzót, de mivel nincs aku a motoron, csak az egyik mérést tudtam megcsinálni, a zöld szál és a test között. Ez is rendeben van...
Ma mentem, kb. egy 100km-es kört a motorral, ez alatt 3-szor kellett megállnom, mert dolgom volt. Minden indítás problémamentes volt, pöcre indult. Az utolsó indítás után mentem kb. 40km-t majd megálltam egy bevásárlóközpontnál... Mikor indítani akarok semmi... és újra semmi. Volt segítség, megtoltuk, beindult, majd kb 50m és leállt, újra megtoltuk, beindult de pár méter után leállt. Mint utóbb kiderült, az akú szinte nulla... Megbikáztuk, hagytam pár percet, majd ahogy levettük a kábelt pár másodperc után leállt.
Gondolom nincs töltés.... volt ilyen gondotok? Nem volt alkalmam újratölteni az akut. Van esély rá, hogy az aku még jó és nincs gond a töltéssel? Vagy járó motor mellet, ha rendben van a töltés halott akuval is kellene menjen?
Tudod akár 1 köbcenti levegő a rendszerben, a fékezéskor megmozgatott 4-6 köbcenti levegőhöz is nagyon sok!!!
Amúgy mikor viszed forgalomba helyezni és hova? Ha szabad tudnom? Nekem is kinti papíros csak az enyém olasz!
Azért kérdem mert még nem csináltam ilyesmit és nem tudom pontosan az ügymenetet mik kellenek hozzá!
Olvasgattam a netet de mindenhol máshogy írják!
Válaszod előre is köszönöm!