Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm. "Másodlagos/mellék légszűrő", igen ez eddig világos, de kíváncsi lennék mi a funkciója?
Ja és úgy rémlik 12ezrenként kellene cserélni.
Másodlagos/mellék légszűrő. Ez direktben a karburátorhoz van csatlakoztatva, úgy látom szépen elfogyott...
csak benzinálló szivaccsal lehet helyettesíteni, de egyébként kapható párszáz forintért.
Nekem 10W-40-es a gyári ajánlás és ezt töltöttem bele: http://xado.hu/webshop/olajok/...
(akkor még nem volt műanyag dobozos ami egy kicsit olcsóbb) nem tudom 10W-30-as van-e, viszont versenycélra létezik a 10W-60-as.
Amikor én ismerkedtem vele, még fecskendős adalék (kimondottan motorkerékpárhoz való) nem volt, ezért a 9ml-es tubusost tettem bele, ami általánosan benzinmotorokhoz való. Akkor én is egyből lenyomtam egy 200km-es távot, és fontos hogy üzem meleg motorhoz kell tölteni.
Van valakinek ötlete, hogy mire való az úgynevezett "sub-air filter"? Ma kicsit átnéztem a motort, és sikerült levennem a tank levétele nélkül (a szervizkönyv szerint le kell venni a tankot, hogy hozzáférjünk). Az előző tulaj vagy nem tudott a létezéséről, vagy nem fontos, de az állapota siralmas.
Xado olajból mi kell a kis 500ba? Mindenesetre én tuti maradok a w40es oldalnál. Lehet 5w-re lemegyek, de ne kelljen aggódnom, hogy most 3 vagy 4e km alatt fogy el belőle úgy az olaj, hogy már rá kéne tölteni. Ne kelljen! Fogyaszthat 5-6ekm-t 1-2 decit, de ne paráztasson, hogy épp mennyire pörgetem, cibálom neki, és akkor aztán mennyire fogy. Motul 5100 10w40 nagyon tutin bevált. Jó a váltó, jobb mint castrol-val, és olyan 5e km-ig nem is kezd fáradni, pedig 6-8!km-ént indítom a motorom, vagyis folyton hidegen jár szegénykém!

Ja! xado adalékanyag befecskendezést csak úgy érdemes megtenni, ha utána legalább 50-80km-t egy szuszra megtesz az ember. Tudom mást mondanak, de sztm jobb eredményt ér el az ember, ha rögtön beépíti frissiben.
Az X-es motoroknál jobban előfordul, bár ott se mindnél, egy biztos én nem tudnám elviselni az olajzabálást és ha más nem segítene akár a motorgenerálig elmennék, szerencsére engem nem érint a dolog.
A Motulból itt legtöbben a 10W-40-est használták, kíváncsi vagyok mit tapasztalsz a 10W-30-al.
Akkor majd egy év múlva...
Ha már itt tartunk nekem X14XE van (szintén Ecotec) és mindennél jobban szereti az olajat. Mindegy is már neki, csak sok legyen! :)
Visszatérve a motorra: jó ötletet adtál, idővel ki fogom próbálni más gyártók olajait, például az említett Motul 10W30-at. Ha korábban nem is, egy év múlva beszámolok a fejleményekről!
motor nekem nem eszi a 10W40 et, de kocsival ha városban meg országúton megyek akkor semmit nem fogyaszt, de pályán minimálisan igen.
Sokat futott blokkoknál ez teljesen normális
Ez megy mint a barom, és meg is áll ha kell, hátul is tárcsa van. Mondjuk a Puntot is szerettem, nem is adtuk el, megmaradt a gyereknek.
szo-szo.Az 1,2 16v hlx punto élettel telibbnek tünt mint ez a papamaci,de legalább nagy hombár beltér van.
Olvastam róla, de eddig még nincs jele. Viszont jól megy, főleg a Punto után
Ez meg szijas,de twinport,tud 5,5-el menni.ha hajtom 6,5.
Kiprobalom a fuchs ot.
A tetokarpit le fog szakadni.
Ez G-Astra?
Az autószerelő barátom segített nekem
Nemrég volt nála egy egytulajos láncos XEP 70ezer km-el, beindította csak hogy hallgassam meg a különbséget... nem cseréltem volna el érte, bár azt mondják hogy kevesebbet eszik, az enyém megeszi a 7-et klímával, pedig nem hajtom
Próbáld ki a Titan GT1 Pro Flex 5W-30-ast, nem drágább mint a hasonló típusok és tényleg jó.
Szerencse.
Papa gazdas 65e nel ket olajcseret megelt z16xep mar twinport benyeli a 2 litert 15000 km alatt,nem szamoltam pontosan.
A papa ragaszkodott a 30e res intevallumhoz.Se fust se semmi,nemi kox a szelepfedelben.
5w30 as agip olaj utan turok valami mast amit nem enne enyire,xado is felmerult mar de meg nem tudom mit kene.
A modell történelmében nem vagyok annyira otthon, de ez még nem a twinport, 2003-as W-s alvázszámú sima Z16XE motorral
Nagy csodákról nem tudok beszámolni neked se, mert leginkább az állagmegóvás volt a cél, habár lég-olaj hűtéses technika de se előtte, se azóta nem eszi az olajat, nem is csörgött vagy kopogott, ami indokolta volna a Xado használatát. A hidegindítás talán könnyebb és szebben jár a motor. Az én motoromnál nincs "vízburok" mint a vízhűtéseseknél, vagyis nincs hangtompító közeg, így minden nyerseség -főleg hidegen- jobban hallatszik, talán ez a nyerseség csökkent egy kicsit, de erre azt is lehet mondani hogy csak beképzeltem magamnak. Ami viszont meggyőző volt az a kezelés utáni első szelepbeállításnál mutatkozott, vagyis szemmel láthatóan tükrösebb volt a vezérlőbütykök felülete mint korábban a kezelés előtti ellenörzésnél. Azóta merem ajánlani az ismerőseimnek is.
Bocs a kerdest,z16xep 2005 kornyeke?
Na ez az, a pici olajozó furatok...
Hasonló kérdések foglalkoztattak engem is nemrég mint fuzso-t, csak nem motorral, hanem egy német autóval kapcsolatban amiben a híres (vagy vannak akik szerint hírhedt) Z16XE blokk van. Több hónap keresgélés után találtam meg az igazit, egygazdás, német szervízkönyves, elegáns, magas felszereltségű feketemetál kombi aminek én lettem az első boldog magyarországi tulaja. A hátamon viszont felállt a szőr a gyárilag meghatározott 30ezres olajcsereperiódusok hallatán, szerencsére ezt évente vitték, így a leghosszabb olajciklus sem érte el a 15ezret, viszont nem tudom milyen okból de az elsőt kivéve minden alkalommal 10W-40-es olajat kapott, a gyári előírás viszont 5W-30! Azonnal az ilyenkor kötelező folyadékcserékkel akartam kezdeni, de motorolaj kérdésben bizonytalan voltam, sőt minél többet olvastam róla annál jobban elbizonytalanodtam. Ezek az Ecotec motorok hajlamosak az olajfogyasztásra, főleg az 1,6-os, igaz a Z-s nem annyira mint az X-es, de ezeknél sem ritka. Ettől függetlenül én mégis a gyári ajánláshoz ragaszkodtam, egy hétig csak az ezzel kapcsolatos fórumokat olvasgattam, majd amikor már kellően összekavarodtak az információk eljutottam a Fuchs olajválasztó honlapjára, azon belül a Titan GT1 Pro Flex 5W-30-as olajhoz, amit az Olajszaki is ajánlott, én meg jól meg is rendeltem. Bátor húzás volt, még úgy is hogy semmi olyat nem tapasztaltam (karter gáz, kék füst, taknyos légszűrőház stb..) ami olajfogyasztásra utal, sőt a vásárlás óta az addig megtett kb. 500km során sem tapasztaltam olajszint csökkenést a még benne lévő 10W-40-es olajjal. Szerencsére bejött a szaki tippje, azóta már az új olajjal túl vagyunk a 3ezer kilóméteren és ugyanott van a szint mint feltöltéskor, viszont eltűnt az enyhe karattyoló hang, amit kb. egy fél percig hallottam hidegindítás után, vélhetően a hidrotőkék felől. Szóval nem véletlenül van meghatározva a gyári ajánlás, amitől el lehet ugyan térni, sőt még az is lehet hogy jobbnak tűnik az eredmény, viszont hosszútávon ez máshol jelentkezhet negatív irányban. A teljesítményszint első jelzőszáma a 10W inkább lényegesebb, ez a hidegoldali értéket jelzi, rossz szóval a folyósságot, míg a másik a 30 vagy 40 stb... a melegoldali érték, amivel már kicsit szabadabban lehet variálni, de ott is érdemesebb a gyári ajánlást követni. Ami még fontos lehet -amit korábban is említettem- az olaj kipárolgási vesztesége, vagyis azonos teljesítményszinten belül is előfordulhat eltérés, olvastam olyat hogy amíg a GM olajból csipegetett a motor, addig a Fuchs-ból nem volt látható fogyás, pedig mindkettő ugyanolyan teljesítményszintű volt, csak éppen a gyári összetevőkben voltak különbségek. Még az is előfordulhat, hogy a Motul 10W-30 ból kevesebbet csipegetne a Hondád, mint a Repsol 10W-30-ból, de ez csak példa, nincs mellette tapasztalat.
Kösz a válaszokat. Én is a Haynes Service Manual miatt tettem bele 10W30-ast, viszont tegnap megnéztem a Louis-on és ott 10W40-et ír. De jobban hiszek a szervízkönyvnek. https://www.louis.de/en/rund-u...
Olvastam régebbi hozzászólásaidat a Xado adalékkal majd az olajjal kapcsolatban.
Tudnál írni pár sort milyen változások lettek azóta?
Én most tervezek Motul 7100-hoz tenni egy 4ml-es adalékot,ha beválik akkor xado olaj lesz a következő.

Köszi.
Valóban 10W40-et használnak legtöbben és az nekem sem fogy.
De mikor szelephézag állítás miatt kiszereltem a vezérmű tengelyeket és láttam a finoman illesztett emelőtőkét, a pici olajozó furatokat, eldöntöttem hogy maradok a gyári ajánlásnál.
Még egy érdekes dolog, javítsatok ki ha tévedek. Úgy vettem észre, hogy mint az üzemanyag fogyasztás, ez is terhelés függő. Ha papósan 3-4000 -es fordulat között túrázgatunk akkor szinte nincs is olajfogyasztás. Ha tartósan 5-7000-es fordulaton megy a szerpentinezés, akkor csipeget a 30-as olajból.
Ez nekem is új, pedig régen sokat lógtam itt, legtöbben 10W-40-es olajat használtak sőt voltak 50-es próbák is. Igazából nem is emlékszem hogy a CB 500 tulajok olajfogyasztásos problémákra panaszkodtak volna. A gyári ajánlás a legjobb, ha 10W-30 akkor az, esetleg lehet próbálkozni másik gyártótól is.
Hopsz, most olvasom vissza mit írtam... Nem fél hanem kb. másfél! deci utántöltés volt 1500km után! :)