Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gyerekek nyáron valaki csatlakozik? :D

http://hu.bergfex.com/sommer/s...
Ezzel szerintem simán megmagyaráztál mindent. Szerintem nem okoskodás az, ha vki tudja a helyes elméleti megoldást vmire, és a gyakorlat is ezt hozza be befutónak. Inkább a be nem jövők tűnnek ezután annak ....
A hűtőviz útja: beöntőnyílás, hűtőfelsőcsonkon keresztűl hűtő, hűtőből alsócsonkon keresztűl vízpumpa, vízpumpából hengerfej felé, utána termosztát és visszatér a hűtőbe. Így teljes a kör. A termosztátban higany vagy valami hasonló folyadék van ami hőtágulás lévén müködteti a nyitó szelepet, dinamikus ki-be kapcsolásról nem beszélhetünk mert a víz hőmérséklete nem hírtelenszerűen emelkedik vagy csökken. Hidegben kevés nyitás is elegendő ahhoz hogy a túlhűtött vizet beleforgassa a rendszerbe, ráadásúl a légtelenítés miatt a termosztáton van egy 1-2mm es lyuk ami olyan mintha állandóan nyitva lenne egy kicsit a termosztát. Ne vegyétek okoskodásnak, de ez a tapasztalatom és csak segítő szándékkal írtam le hogy világos legyen a hűtőtakaró értelme.
Hehh, milyen trükkök! Én szerencsére (?) a városban araszolok nap-mint-nap, van ideje felmelegedni a vasnak :) (na az túlzás, hogy felmelegedni, de a C betű felé kúszik egy kicsivel a mutató).
Nem tudom hova van beépítve a termosztát pontosan (nincs nálam se a könyv, se motor ), mert ha a hűtőrűcsba menő víz elé, akkor mindegy, ha a hűtőből kimenő vízbe akkor viszont mindenképp le kell takarni. Persze vhova olyan helyre kell ezt tenni ahol kicsik a hőingadozások, hogy ne kapcsolgasson mindig, tehát akkor inkább a kimenő ág felé, ergo van értelme letakarni. Sorry my bad
A hűtőt én is letakarom ha 5-10 fok körűl van a külső hőmérséklet és nem bírom megállni hogy motorozzak. Egyszerűen karton papírból kivágtam egy takaró lapot, mindkét oldalát bevontam műanyag fóliával, bemetszettem két fület és azokat egyszerűen betolom a rácsok közé. Középen vágtam rá egy nyílást amit ha kell fel tudok nyitni, nem teljesen takar mert a fülek helyén a hűtő széle kilátszik. Azt hittem nekem is thermosztát baja van, de kiszereltem leteszteltem (forró vizes teszt) és jól működött, a szervizben is mondták hogy hidegben hajlamos túlhűteni. Nem a legszebb megoldás de ezt rögtönöztem és olyan jól bevált hogy megtartottam. A hideg motor jobban kopik még kímélő üzemben is. Egyszerű de hatásos megoldás, nekem bevált.
Miért ne lenne eredménye a hűtő letakarásának? Így csökken a hűtő hőleadása, tehát a víz melegebb lesz. Ez a gyakorlatban is pontosan így működik. Amúgy ezt azért szoktam alkalmazni, mert különben +5 fok alatt egyszerűen nem tudom üzemi hőfokon tartani a motort. Megpróbáltam már azt is, hogy alapjáraton felmelegítve indultam el, de amint 70 km/h fölé gyorsítottam, a víz szép lassan újra kihűlt. Igaz az is, hogy amennyiben jobban terhelném a motort, akkor nyílván több hőt termelne és nem állna fenn ez a jelenség. De lényegében ez a kis apróság elnézhető a CB-nek, mert egy egyszerű papírlap megoldja a gondot.
Ja igen tényleg nem szabad, hogy menj vmire azzal, ha eltakarod a hűtőrácsot, mert ugyebár nálunk nem a motor előtt helyezkedik el a rács, hanem fölötte-előtte. Az autóknál még van értelme, ui. nem engedi a motortérbe a hideg levegőt, de nálunk inkább a tankra nyomja, ha jól emlékszem. Ki kellett volna próbálni tegnap a Hungária körúton (vmi forgalomlassító kamionos megmozdulás volt), hogy mit lép arra a hűtővíz.
Szép okfejtés! Nekem is lassan melegszik be a kicsike! A venti már többször is bekapcsolt (amikor türelmes autósként-motoroztam a dugóban, semmi sorozás, ritka :)) Szerintem a 300eKm feletti futás teljesítmény nagygenerál nélkül árulkodik valamiről (www.cb5000.com)! Őszintén: hány év múlva fogja ezt elérni még a legádázabb túrázó is?

Én nem takargatom a hűtő radiátort. Szerintem ha nem mész vele őrült módjára, amíg hideg, a világon semmi baja nem lesz úgy sem (ha jó a termosztát).

Üdv,
Zoli
Igen ez egy kényes kérdés, mert lehet, hogy jobb a termikus hatásfok (elvileg nagyobb teljesítmény), de a mechanikus (surlódások--kopások) meg csak rosszabb, és én úgy vagyok vele inkább ne húzzon annyira, mint gyűrűzni vagy fúrni kelljen, de azért csak nem kell hamar bojgatni ezeket a megbízható aggregátokat. Mikor elővettem téliről (21-22°C külső hőm.) kb. 30 percig járattam üresben, és csak akkor kezdte közelíteni a venti bekapcsolását. A venti is csak egyszer kapcsolt be eddigi pályafutásunk alatt Pesten dugóban 2 fővel, dobozokkal, 40°C-ban. Erre viszont azt mondom, hogy ennek inkább örüljünk, mint egyszer véletlen besüljön, ahogy ez egy szabályozatlan léghűtéses kategóriatársunknál előfurdulhat, és elég egyszer előfordulnia! (Na jó úgyse fog). Szerintem, azért jön elő az, hogy nem melegszik fel rendesen a hűtővíz, mert ezt a motort elsődlegesen nem hosszabb túrákra tervezték, hanem ingázásra és cirkálásra ( Commuting vagy Cruising Bike ). Márpedig, ha a hőleadási lehetőségeket és a terheléseket ennek függvényében vették fel (hasonlóan a fokozatok áttételét és élettartamát is), akkor ez a blokk, nehezebben melegszik fel egyenletes igénybevételnél és nagy hőleadásnál (lásd túra, és hideg idő). Ha nagyon érdeklődtök a téma iránt tudom ajánlani a Dezsényi-Emőd-Finichiu: Belsőégésű motorok tervezése és vizsgálata c-ű könyvet, ebben aztán szépen leírtak mindent (még kétütemű változtatható forgásirányú dízel is van benne) és a megfelelő grafikonokat kikeresve, el lehet dönteni, hogy a motortervező mérnök melyik \"ujját rágja le\", az élettartam, hatásfok, teljesítmény, gazdaságos előállítás négyesből (és a környezetvédelmi követleményekről szó se esett hang/károsanyagemisszió). Tehát, ha így nézzük túl van méretezve a motorunk, vagy nem jó helyre optimalizálták a mi (túrázók) felhasználási szempontjából nézve. De ez a túlméretezés igencsak elhanyagolható, és szerintem nem lehet ennél jobb ár/érték arányú öszvért kapni aki azért tud vágtatni is . Ha nem is idevágó, de örülhetünk, h nem befecskendezéses, mert akkor az ECU még több benzint engedne befecskendeztetni, hogy melegítse a motort, így jártak az autójukkal egyik haveromék hazafelé menet Kölnből hóesésben. Miután papírt tettek a hűtőrács elé egyből lement a fogyasztás 8,5-ről 7,1-re.
Az előbbi hozzászólásomnál a hűtőtakarós megoldás természetesen nem tavasztól őszig értendő, hanem ősztől tavaszig (száraz időben télen is meg szoktam járatni a gépet) , csak elírtam.
Sziasztok!
Van egy 5 éves, kifogástalan állapotú CB500S motorom. Új kora óta nálam van. Egy apró problémám van vele: igen nehezen melegszik be. Normál körülmények közt ez még nem vészes, de hidegebb időben előfordul, hogy egyáltalán nem képes elérni az üzemi hőfokot. Tavasztól őszig ezért hűtőtakaróval oldom meg a problémát. Ez az állapot a motor új kora óta fennáll. A szervíz szerint ez így normális, de ebben egyre jobban kételkedek. Mondjuk a Motor Revüben közölt CBF500 teszteben (amiben ugye ugyanaz a blokk van, mint a CB500-ban) szintén leírták ezt a jelenséget, de ez akkor sem hinném hogy természetes dolog. Azon sem lepődnék meg, ha a leírásokkal ellentétben egyáltalán nem lenne benne termosztát.
(Ezt leszámítva a kezdetektől fogva tökéletesen működik. Könnyen indul, jól megy. Fogyasztása sem veszélyes: átlagosan 4,3 liter/ 100km-re szokott kijönni. 5 liter felett még autópályán sem sikerült "megitatnom" vele. A rekordom eddig 3,5 liter volt, amit 80km/h-s sebességgel sikerült elérnem az egyik szlovákiai túrán, ahol veterán gépek is jöttek velünk.)

Van valakinek hasonló tapasztalata a hűtést illetően?
Válaszaitokat előre is köszönöm : Norbi.
Köszönöm!
perfekt volt a leírás!

Bennem a vám és pénzügyőrség hagyott nagy nyomot a sorban állással és a "magán vámirodákkal"...

ARRA FIGYELJ, hogy miután az ocsmányirodában kitöltik a papírjaid mindíg ellenőrizd le 2x utána! Nekem a hölgy(emény) elírta az alvázszámot nemzetközi körözés ellenrőzésnél (szerencsére kiszúrtam, már ment fejből :D:D)

Ha még nem linkeltem volna be, itt az én stációim eredménye:
forgalomba helyezés CB500,1999
Húúh, ennyi pénzből inkább veszeg 10 láncsprayt
ELADO LESZ AZ ÜLÉS
Ja igen megvan már miért kellett fizetni az NKH-nál, az ún. integrált vizsgálatért 7200 Ft-ot, ez nincs rajta a listán, majd írd hozzá a sajátodhoz így jön ki a kb 33 000 Ft, amit ott kell tejelni, ez a vizsga annyit tesz, hogy jött egy nálam fiatalabb gyerek és miután összekrétázták a motorkerékpár azonosító jeleit hatodjára sikerült egy jó felvételt csinálniuk. És ez sem egyéb, mint pénzlehúzás szerintem, mert az MGA-nál már ellenőrizték, h minden rendben van-e a motor eredetével. Meg akkor minek eredetiség vizsga? No mindegy ezeken végig kell menni és fizetni szépen.
ezért a 30 perces művelet két napba telt, és pont akkor kezdett el esni, ilyen az én formám. Összefoglalva a kis novellámat. Mindig legyen nálad minden papír(od), inkább több, mint kevesebb, legyen szó akár adókártyáról is! Mindent fénymásolj le, biztos ami biztos, tedd el őket egy mappába! Nem utolsó sorban, nagy adag türelemre lesz szükség (NKH, okmányiroda főleg). Egy-két telefont megereszthetsz az adott hatóság felé is. Ja igen az APEH, ha netán szükség lenne rá nem érhető el a központi információs telefonszámukon csak munkaidőben (bár mindegyik hálózatról, ez már vmi.) Remélem nem volt OFF a hozzászólás és bocsánat, hogy ilyen hosszúra nyúlt, de remélem minél hamarabb egy újabb CB500 tulajjal bővül a körünk, és más is okulhat belőle.
Én is ez alapján csináltam és nagyon jól le van írva minden: forgalomba helyezés menete

Annyit azért hozzáfűznék, hogy mindenképpen kell egy teljes mértékig kétnyelvű adásvételi szerződés is, mert az uniós hivatalnokoknak hazánkban nem kötelező tudni a legtöbbet használt EU-s nyelvek egyikét sem, még ha olyan bonyolult szavak is vannak benne, mint Name, Adresse stb. Nekem egy sor nem volt lefordítva, ezért elküldtek egy fordító irodába, ahol egy oldalt (vagyis ugye csak egy sort kellett nekik lefordítani) 3500 ft-ért fordítottak, drága ám a tinta a pecséthez... Német-magyar mintát tudok majd küldeni. Odakint, ha nincs kivonva forgalomból akkor ezt olyan 15€ értékben megteszik, ha akarsz rá rendszámot és biztosítást az meg olyan 50€-ból kijön asszem, de én futón hoznám be az biztos. A regadó számításában most nem vagyok otthon, de nekem 130 000 Huf-ot szoroztak meg egy 1-nél kisebb számmal (0,32-vel), erre van egy képlet hogy miből jön ki (1-T-k/t formája van asszem ahol T, k és t értékei egy táblázatban vannak összefoglalva és a kortól függnek, de igazából a T határozza meg az fizetendő összeget). Most nem tudom mennyi ez az alapösszeg, amit megszoroznak és mi a képlet. Nekem az NKH-nál régebbi nevén közlekedés felügyeletnél jobban a zsebembe kellett nyúlni 33000-t pengettem ki az egyedi forgalomba helyezésért meg a sallangokért, és nagyon tetszett a vizsgabiztosoknak a motor, csak volt egy kis malőr, mert nem volt még ilyen gép ott forgalomba helyezve a számítógépen, ezért csinálni kellett neki vmi új \"felhasználói fiókot\", ez pedig feladta a leckét nekik. Az MGA gyorsan megjött (2 hét, ha ennél hamarabb lenne időpont az NKH-nál, akkor kérj későbbre), a regadót is gyorsan kiszámították a Fővámhivatalnál. Amikor kellett a motort vinni, akkor én lábon vittem rendszám nélkül, az NKH-hoz volt papír, de az eredetiség vizsga előtt rendesen beparáztam, oda ui. nem volt semmilyen igazolásom, csak ugye utána kaptam meg, h hol voltam, ezért már reggel 6-kor elindultam. Ha tudod inkább vidd futón mindenhová jobb a békesség. A word doksiban a 3. és a 4. pontot felcserélném, az eredetvizsgán tőlem kérték a regadó befizetését bizonyító csekket. Mi is a K&H-nál kötöttünk a fater nevére biztosítást (18000 HUF), köszönhetően a név és lakcím egyezésnek, mivel én még 24 leszek és a biztosítási matematikában nagyobb rizikófaktort jelentek. Mikor már láttam a rendszámom is, akkor a (t)Okmányirodában közölték, hogy a Nagy-Buda-Pest-i kolléganő egyedül van a szabadságolások miatt
Sziasztok!

A láncolajzó a következő típus Scottoiler

Nagyon megvagyok elégedve vele a karbi elé van bekötve így a beáramló levegő sebességétől függően hagyja csepegni az olajat a láncra. Töltőm nincs hozzá, ezért csak a műszerolajas flaskából bele szerencsétlenkedve tudtam feltölteni. Van rajta egy szabályozó is még, hogy mekkora cseppeket nyomjon rá, de ez nem tudom műkszik-e az enyémen, mert hamar kiürült a kis tartálya a legkisebb adagnál is, vagy csak gyorsan megyek, de ez nem jellemző rám.

A forgalombahelyezéses cuccot meg megpróbálom minél hamarabb összeírni.
nagyon köxönöm...vixont
nadzson jó...
Most is volt búvárfelszerelés stand nem tudom hogy kötődik a motorokhoz!
A másik pavilonba deszkások BMX-esek fenegyerekek de oda nem mentem be.
na ez fasza...akkor én inkább BKV-val megyek ki. Jah a CB1300 nagyon jó kis gép! :) Nemrég láttam elég olcsón idehaza eladót. Csak benzin temető illetve városi cikázáshoz kicsit durva...szóval marad a CB500.

Eddig a hétvége éltetett... Van még más kiállítás? Tavaly volt vadász és sport.