Hat igen, fene tudja melyik a jobb megoldás, ehhez ki kéne próbálni, hogy lássa az ember. Azért azt is számításba kell venni, hogy a CB5 erősen rángat 3500 alatt, ha erőt is akarsz belőle kicsiholni.
Hat a fene tudja melyik a jobb. A mostani megoldas nekem kicsit mar tul hosszu, nem szeretem porgetni a motort, de hat o meg szeret porogni. :) En sajnos nem ismerem a gyari attetelt :) Ha az olyan hogy 5-6-ban meg alacsony fordulaton is nagyon-nagyon huz, akkor erdemes hosszitani. Sztem az en izlesemhez kozelebb all Jozsi megoldasa, de talan kicsit roviditek azon meg. Mondom, mindenkeppen kell cserelnem a lanckerekeket, de en rovidebben gondolkodom. Elkuldheted az excel filet is, majd szamolok :) Ahogy nezem a dynotestet igazabol 3500 korul mar eleg nagy a nyomatek, kb. ezt tapasztalom en is, hogy 3500 korul mar 6-ban is szepen elkinlodik, akkor megyek 90 korul, kb. ahogy szamoltad. Ez viszont azt tamasztja ala, hogy nem hulyeseg a hosszabbitas. Sajnos a moci messze van tolem (en Budapest, motor Varpalotan) mert itt nincs helyem ahova tehetnem (utcan nem akarom hagyni, XIII kerulet).
Akkor el is kezdem a szervezést! Aki szívesen eljönne egy ilyen gurulásra, írjon egy választ erre az üzenetre. Írja meg azt is, hogy melyik megye/útvonal (Nógrád kör?) lenne számára szimpatikus. És azt is, hogy az Április 26 v. 27 megfelelő-e.
Köszönöm, de sajnos ügyeleti rendszerben dolgozok és nem mindíg vagyok hétvégén szabad. Ettől függetlenűl ha szabad lennék mindenképpen részt vennék egy ilyen túrán, nagyon jó az ötlet. Sűrűn látogatom ezt a fórumot úgyhogy ha megszervezitek tudni fogok róla és megpróbálok ott lenni.
Igen, CBJozsi bringajat vettem meg. Ezt a motort ismertem attol kezdve, hogy Jozsi megvette. Cserelhetunk motort, de valoszinuleg mar nem ez a hosszu attetel lesz rajta, mert pont most akarom azokat a lanckerekeket eldobni, ezert irtam a kerdeseimet is. Ha jozsi megtalalja akkor visszakerul a gyari. Aztan valoszinuleg valahol a ketto attetel (gyari vs. cbjozsi) kozott fogok megallapodni :)
Szepen gurul a moci ezzel a hosszu attetellel is, de az 5. es 6. fokozat tenyleg csak olyan mint az autokban az utolso, kimelo fokozat, mar nem tul vidam akkor. De nem szenved a motor, 90-es temponal valahol 3500 korul van a fordulatszammero 6.-ban, es ket szemellyel meg gyorsit is :)
Bakkker! Te a CB Józsi bringáját vetted meg? :D Királyság!
Én is nagyon nagyon gondolkozom a hosszított áttételen! Pont Józsival levelztem erről az áttétel cseréről... Egyszer valamikor (mondjuk egy nagy CB500 közös fórum guruláson:) cserélhetnénk pár km-rre motort? Irtó kíváncsi vagyok a hosszított áttételes viselkedésre, és csak úgy nem akarom megvenni látatlanba a másik, gyáritól eltérő lánckerekeket...
Apropó Fórumlakók! Mikor lenne kedvetek egy nagy CB500 találkozóhoz/guruláshoz? Mondjuk Április 26 vagy 27 (szombat v. vasárnap)?
És hol? Pest vagy Nógrád (itt jó kis hegyi utak vannak Bgyarmat felé;)) ? nem tudom ki merre lakik, hol lenne célszerű megszervezni ezt (már ha van rá igény :) Szerintem buli lenne!
A multkor irtam a lanccal kapcsolatban, nos egeszen barati aron vettem egy IRIS FB lancot, 15-ert. Meg nem kerult fel (az elozo is IRIS) mert meg lanckerekeim nincsenek. Valahol a regi tulajdonosnal megvan az eredeti elso/hatso lanckerek, de lehet, hogy meg kicsit valtoztatok az attetelen. A mostani extrem hosszu (elol egyel tobb, hatul kettovel kevesebb) de meg igy is jol birja a moci. 6.-ban 90-100 koruli temponal 3500 korul van a fordulat, de szepen megy. Van itt akinek modositott lanckerek attetele van? Milyen ertekekek valtak be?
A masik dolog, hogy nekem nem az eredeti kormany van, hanem sport csutkak. Nekem nem nagyon tetszik, kicsit eloredolos, en szelesebb, turasabb kormanyt szeretnek. MZ vagy ETZ kormanyt ajanlottak, hogy tegyem ra. Az otlet tetszik, de van valakinek tapasztalata ezzel (elernek a kabelek? MZ vagy ETZ?) Mellekeltem egy kepet a mostani verziorol, ha bevalik az MZ/ETZ akkor elado lesz ha erdekel valakit. A elozo tulaj meg volt orulve, hogy ez mennyire jo, es minek akarom lecserelni.
Hogy is van ez az olajcsere dolog? Nekem a Haynes Manualban az van, hogy 12.000nél kell olajat és olajszűrőt cserélni. Normál esetben 6000 nél cserél az ember. Én szezon elején cseréltem lassan megint kell (6000 szerint)
Eddig Valvoline ásványi volt benne. Gyárilag szerintem nincs előírva fél szintetikus. Vélemény?
Hát igen, nagyapáink idejében ez "muszáj" volt, nem volt kocsi. Azért 2 milláért lássuk be...nagyon jó autót lehet már venni. Kispolgári gondolkozás, de sajnos igaz...
Tesómnak is GSX1400 van. És megszületett Gergő.. persze egyből rákattant az oldakocsira 2Milla körül let volna 1 olyan amit hozzá gyártanak! De valóban állat módon nézett volna ki .
De a XX is elég jól nézett ki oldalkocsival .
De teljesen más világ az.. állat módon néznek ki de azért ahoz hogy azokkal közlekedj... de akkor is... kéne 1
Huhúúú...ez nem semmi! Akkor most kemény 2 hónap előtt álltok! Addig meg keressed az oldalkocsit, mert le leszel tiltva a motorozásról . Na jó nem szenyázok! A gyerek a legfontosabb! De tavaly nyáron a Plitvicei tavaknál láttam egy oldalkocsis, 1400-as GSX-et! :D Az nagyon megfogott...
Hali!
Majd később Írok infókat+tapasztalatokat,csak most nincs időm. Ismétlőtúra? MAX oldalkocsival! 2 hónap múlva megszületik a leőnyzóm ! Ausztria gyönyörű,érdemes menni! Na,majd írok,képet is keresek,majd teszek fel.
Csőváz!
Úhh, most nagyon lemaradhattam, de ez hogy jön ide? :)
Mit nem gyártanak? A CB500-at már rég nem, a CBF500-at gondolom még gyártják, de az EU-ba nem engedik be mert nem teljesíti az Euro-III-at mint jó sok egyéb társa...
Az én CB500-asomon DID a gyárilag szerelt lánc. Eddig 17000 km-t futott probléma nélkül. Szerintem még sokat kibír, pedig soha nem szoktam tisztítani, mert nem tartom érdemesnek, úgyhogy csak simán kenem. (Egyszer tisztítottam meg lánctisztítóval, de akkor sem szedtem le. Ezt is csak esztétikai okokból követtem el.)
A másik 2 márkát nem ismerem.
Uj vagyok itt a forumban. 18 eve motorozok, volt mar szokasos Simson, Honda CB125, Jawa 350, Suzuki GS450 es most pedig egy Honda CB500 motorom. A kerdesem az lenne a tapasztaltabb markatarsaimhoz, hogy lanc+lanckerek csere elott allok, mit javasoltok? Van aki DID-re eskuszik, van aki szidja, hasonlokeppen meg ket marka merult fel: IRIS vagy EK. Mik a tapasztalataitok?
Nyáron esetleg egy ismétlő túra?
Én (mi barátnőmmel) most megyünk először. Ha van időd, szívesen vennénk hasznos információkat! (szállás, tippek, miegymás...)
Hat igen, fene tudja melyik a jobb megoldás, ehhez ki kéne próbálni, hogy lássa az ember. Azért azt is számításba kell venni, hogy a CB5 erősen rángat 3500 alatt, ha erőt is akarsz belőle kicsiholni.
Itt a doksi: link
Akkor el is kezdem a szervezést! Aki szívesen eljönne egy ilyen gurulásra, írjon egy választ erre az üzenetre. Írja meg azt is, hogy melyik megye/útvonal (Nógrád kör?) lenne számára szimpatikus. És azt is, hogy az Április 26 v. 27 megfelelő-e.
Üdv,
Zoli
link
Az egyik a gyári, a másik a CB Józsi féle megoldás...
Szepen gurul a moci ezzel a hosszu attetellel is, de az 5. es 6. fokozat tenyleg csak olyan mint az autokban az utolso, kimelo fokozat, mar nem tul vidam akkor. De nem szenved a motor, 90-es temponal valahol 3500 korul van a fordulatszammero 6.-ban, es ket szemellyel meg gyorsit is :)
Örömmel látunk!
Én is nagyon nagyon gondolkozom a hosszított áttételen! Pont Józsival levelztem erről az áttétel cseréről... Egyszer valamikor (mondjuk egy nagy CB500 közös fórum guruláson:) cserélhetnénk pár km-rre motort? Irtó kíváncsi vagyok a hosszított áttételes viselkedésre, és csak úgy nem akarom megvenni látatlanba a másik, gyáritól eltérő lánckerekeket...
Apropó Fórumlakók! Mikor lenne kedvetek egy nagy CB500 találkozóhoz/guruláshoz? Mondjuk Április 26 vagy 27 (szombat v. vasárnap)?
És hol? Pest vagy Nógrád (itt jó kis hegyi utak vannak Bgyarmat felé;)) ? nem tudom ki merre lakik, hol lenne célszerű megszervezni ezt (már ha van rá igény :) Szerintem buli lenne!
Mi a véleményetek?
Üdv,
Zoli
A multkor irtam a lanccal kapcsolatban, nos egeszen barati aron vettem egy IRIS FB lancot, 15-ert. Meg nem kerult fel (az elozo is IRIS) mert meg lanckerekeim nincsenek. Valahol a regi tulajdonosnal megvan az eredeti elso/hatso lanckerek, de lehet, hogy meg kicsit valtoztatok az attetelen. A mostani extrem hosszu (elol egyel tobb, hatul kettovel kevesebb) de meg igy is jol birja a moci. 6.-ban 90-100 koruli temponal 3500 korul van a fordulat, de szepen megy. Van itt akinek modositott lanckerek attetele van? Milyen ertekekek valtak be?
A masik dolog, hogy nekem nem az eredeti kormany van, hanem sport csutkak. Nekem nem nagyon tetszik, kicsit eloredolos, en szelesebb, turasabb kormanyt szeretnek. MZ vagy ETZ kormanyt ajanlottak, hogy tegyem ra. Az otlet tetszik, de van valakinek tapasztalata ezzel (elernek a kabelek? MZ vagy ETZ?) Mellekeltem egy kepet a mostani verziorol, ha bevalik az MZ/ETZ akkor elado lesz ha erdekel valakit. A elozo tulaj meg volt orulve, hogy ez mennyire jo, es minek akarom lecserelni.
koszi
Hogy is van ez az olajcsere dolog? Nekem a Haynes Manualban az van, hogy 12.000nél kell olajat és olajszűrőt cserélni. Normál esetben 6000 nél cserél az ember. Én szezon elején cseréltem lassan megint kell (6000 szerint)
Eddig Valvoline ásványi volt benne. Gyárilag szerintem nincs előírva fél szintetikus. Vélemény?
Üdv,
Zoli
Tesómnak is GSX1400 van. És megszületett Gergő.. persze egyből rákattant az oldakocsira 2Milla körül let volna 1 olyan amit hozzá gyártanak! De valóban állat módon nézett volna ki .
De a XX is elég jól nézett ki oldalkocsival .
De teljesen más világ az.. állat módon néznek ki de azért ahoz hogy azokkal közlekedj... de akkor is... kéne 1
Írj majd részleteket emailben ha van időd! Köszi!
Szevasztok!
Zoli
Majd később Írok infókat+tapasztalatokat,csak most nincs időm. Ismétlőtúra? MAX oldalkocsival! 2 hónap múlva megszületik a leőnyzóm ! Ausztria gyönyörű,érdemes menni! Na,majd írok,képet is keresek,majd teszek fel.
Csőváz!
Nekem az IRIS-ről mondta egy tapasztalt CB500-as motoros, hogy kb. 2x annyit bírt mint a gyári lánc (persze a körülmények soha nem azonosak).
Üdv a klubban! ;)
Zoli
Mit nem gyártanak? A CB500-at már rég nem, a CBF500-at gondolom még gyártják, de az EU-ba nem engedik be mert nem teljesíti az Euro-III-at mint jó sok egyéb társa...
Az én CB500-asomon DID a gyárilag szerelt lánc. Eddig 17000 km-t futott probléma nélkül. Szerintem még sokat kibír, pedig soha nem szoktam tisztítani, mert nem tartom érdemesnek, úgyhogy csak simán kenem. (Egyszer tisztítottam meg lánctisztítóval, de akkor sem szedtem le. Ezt is csak esztétikai okokból követtem el.)
A másik 2 márkát nem ismerem.
Norbi
Uj vagyok itt a forumban. 18 eve motorozok, volt mar szokasos Simson, Honda CB125, Jawa 350, Suzuki GS450 es most pedig egy Honda CB500 motorom. A kerdesem az lenne a tapasztaltabb markatarsaimhoz, hogy lanc+lanckerek csere elott allok, mit javasoltok? Van aki DID-re eskuszik, van aki szidja, hasonlokeppen meg ket marka merult fel: IRIS vagy EK. Mik a tapasztalataitok?
koszi
basti
Nyáron esetleg egy ismétlő túra?
Én (mi barátnőmmel) most megyünk először. Ha van időd, szívesen vennénk hasznos információkat! (szállás, tippek, miegymás...)
gn125 kukuc freemail.hu
Halihó!
Zoli