Értem :) De az egyetlen speciális szerszám, amire szükséged lehet, az tényleg az a kampós akármi, amivel a láncfeszítő excenterét, ill. a rugústag előfeszítő gyűrűjét tudod elforgatni. Ha már nem, azt vedd meg külön, a többit pedig hozzáválogathatod az otthoni szerszámkészletből
Zavar, hogy nincs meg. A hátsó rugóstagot nem tudom állítani, meg a többi szerszám sem ártana alkalomadtán.
Ha viszonylag olcsón hozzájuthatnék (max. 10e), akkor pótolnám, de 50-ért nem fogok venni, az biztos.
Szept 10-en ki jon a hringre?
En Tiszaujbol megyek lábon a du "gyerekfutamra". 16:30-tol indul. Meg soha nem jartam a ringen es ezt ajanlottak.
Tudok csatlakozni rutinos "öreg rókákhoz" a ring teruleten v esetleg utkozben?
A Szallerbecktől azt az infót kaptam, hogy nem lehet komplett készletet kapni, csak összeválogatva, de úgy irreálisan drága.
Hol lehet 6e-ért hozzájutni?
Két dolog motoszkál bennem: az egyik a 190-es hátsó gumi. Próbálta valaki ontopic típussal? Mik a tapasztalatok?
Még nem aktuális a gumicsere, de majd ha az lesz, akkor hajalnék egy szélesebb hátsó gumira. Egyszerűen esztétikailag jobban mutat szerintem.
2. használtan vettem a gépet és a szerszámkészletet sajnos nem kaptam hozzá. Van esetleg valakinek eladó szerszámkészlete? Gyárilag tudtommal nincsen komplett készlet, csak úgy lehetne összeválogatni sok pénzért.
Úgy látom felpörögtek itt a dolgok rendesen , motorcsere lázban ég az egész csapat . Asszem feldobom én is gyorsan a netre a CB-t, aztán nyomás próbálgatni . Tényleg, nem kell valakinek egy szalonállapotú 8000 km-es trikolor aranykerekes műszer ?
A V2 témához annyit tennék hozzá, hogy a tapasztalatom szerint a V2 egy elég tág kategória. Eddig két V2 - es motort vezettem, az egyik egy Ducati 1000 Supersport ami nagyon nem jött be nekem. A másik a saját RSV 1000 RR - em, ami a Honda után - mellett érdekes élmény volt először és érdekes élmény a mai napig. És pont ez a különbség a kettő között. A Hondát vezetni egyszerű, sima, magától értetődő dolog. Minden rendben, semmi meglepetés. Az Apriliát úgy vettem meg, hogy azt se tudtam mire számítsak, és amikor először vezettem, vigyorogtam mint a hülyegyerek és ez a napig tart. Bár messze nem tökéletes, viszont mindig leköt, szórakoztat és egész embert kíván, nem lehet csak úgy mellékesen ücsörögni rajta. És meg kell tanulni vezetni - én még mindig itt tartok - viszont ha sikerül elkapni a fonalat akkor óriás királyság, és óriás feeling. Végül is ez az amiért motorozunk, nem? És igen a hang, főleg az airbox hangja az a ROAARRR ahogy szívja a blokk levegőt és az azonnali nyomaték ahogy rányitod a gázt, tol mint a veszedelem és igen, a motorfékre oda kell figyelni. Amikor rajta ülsz konkrétan meggyőz arról hogy nem csak egy gép, de valami ami személyiséggel rendelkezik. Szerintem erre szokták azt mondani hogy karakteres a gép és ezért rajonganak értük ennyien. Na mindegy, ez kikivánkozott itt a traktorozást olvasva.
Egyébként a V4 sem piti, legalábbis az új Tuono alapján, de sokkal kifinomultabb, gyakorlatilag a gondolataiddal tudod vezetni, pont mint az Avatarban. Egyik oldalon elképesztően finom, preciz és baromi erős, másfelöl hosszútávon kérdés, hogy ez előny, vagy hátrány inkább pont ezért gondolkodom a kifutott modellen. Az "karakteresebbnek" tűnik nekem, az új még a rovararcát is elvesztette, pedig már egész megtetszett.
Amúgy így a normális, hogy mindenkinek más-más tetszik.
Találtam egy francia a tesztet a GSX-S1000-ről, jó kis felvételekkel. Basszus 3,3-ért ez a motor szerintem nagyon jó! És még gyárilag is milyen szép hangja van. Plusz Brembo fékek, ABS, kipörgésgátló, ami állítólag nagyon jól is működik:
Így igaz (mindkét dologra értve).
Igen, jön egy kicsit megpiszkált Speedy. Valamivel erősebb lesz, ha minden igaz lesz rajta kipörgésgátló és üzemmódválasztó. De nem egy gyökeresen új modellről lesz szó.
Ami szintén jön állítólag (és már többször is gondoltam rá, hogy eddig miért nem), az egy 800-as Street Triple, asszem rögtön 3 változatban :)
De a 675-ös is megmarad.
Ha alig megy fel a súly (márpedig nem fog), akkor az is egy hiperszuper kis motor lesz! Azt pl. vakon megvenném :)
A speed-nek jön ki egy uj verziója szerintem ősszel.KB 145-150 lóra tippelek.
Ha a magasabb lábú túrásendúrósan sportos akkor csak kettő jöhet szóba kiváltképp ha a nagyfokú elektromos segédeszközpark is fontos 1200 multistrada és az xr.A többi vagy túl tehén és túra vagy gyengébb mint az R1200-as RS boxer.
Személy szerint én is a négyhengeresek felé tendálok (mint volt CB 1000 tulaj ).
Most egy ER-6-os Kawát hajtok (anyagi okok miatt), korábban volt egy SV 650-em is, ill. vezettem már Streetfighter 848-at, Monster 1100 EVO-t és BMW F800R-t (ezeket 1-1 teljes napig). Bár nagyon tetszenek pl. a Ducatik, és együtt is tudok/tudnék élni egy kéthengeres motorral, de a 4 henger nekem sokkal jobban tetszik.
Sokkal finomabb, rugalmasabb, pörgősebb (ha kell), és nem olyan erős a motorfék. A kéthengereseknél szinte idegesít az az erős motorfék, amikor elzárja az ember gázt, főleg az alacsonyabb fokozatokban.
Persze olyan gépet, mint a Panigale, ahol a motorfék is elektronikusan szabályozható még nem vezettem, szóval ott már lehet, hogy nem tapasztalható ez a jelenség.
És igen, ott van az a "traktorosság", amit Tomi Abdul is emleget. A kisebb köbcentiseknél (mint pl. az ER-6) kevésbé, de azért ott van.
Ha valaki erre bukik és a kéthengeres hangra, az teljesen rendben van. De objektíven nézve - vezethetőség, kifinomultság, teljesítményleadás - szerintem minden tekintetben jobb egy négyhengeres motor.
Ami a féloldalas lengővillát illeti: nekem is tetszik, kétségtelen előnye, hogy sokkal egyszerűbb a láncfeszesség állítása (nem kell a kerék egyenesfutásával játszani), kerékcserénél nem kell a lánccal és a féktárcsa-nyereg összejátszásával bíbelődni. Szóval az optika mellett vannak praktikus oldalai is.
Bár ezek nálam nem érik el azt a szintet, hogy emiatt ragaszkdonák ehhez a megoldáshoz.
Amit a CB-nél viszont nagyon elb..tak az az, hogy a hátsó kerék kiszereléséhez le kell venni a kipufogót, amit aztán elég macerás úgy visszajátszsani, hogy a végdobban levő tömítés ne sérüljön, amikor azt az elődobbal próbáljuk összejátszani.
Legalábbis a gyári kipufogóval ez a helyzet, és szerintem a CB messze azzal a legszebb. Nem láttam még igazán szép utángyártott dobmegoldást rá. Egyes gyártók valami kis takarólemezzel próbálják kitölteni a blokk jobb alsó oldalán tátongó űrt, de sajnos ez nem valami meggyőző megoldás.
Ami a motorokat illeti (és itt hozzá teszem, hogy egyiket sem próbáltam még, szóval ezek csak amolyan feltevések, meglátások):
1290 Superduke: ezen csak ültem és az üléspóz nagyon jónak tűnt már így elsőre. Ugyanakkor a motor kinézetétől nem vagyok elhalva (túl futurisztikusnak tartom) és nagyon drágának tartom a konkurensekhez viszonyítva.
De nem próbáltam még, szóval nem tudok megalapozott véleményt formálni. Most úgy érzem, hogy biztosan nem ezt választanám.
1050 Speed Triple: ezt próbáltam, igaz nem túl hosszú úton és nem is kanyargós úton. Külsőre ez nagyon bejön. Időtlen, puritán, semmi csicsa. Nem mondom, hogy jobb a Hondánál, de tetszeni jobban tetszik. Utcai motorozáshoz nem nagyon kell több szerintem.
Egy ilyennel szerintem nagyon sokáig boldog tudnék lenni
Ducati Monster 1200: nem próbáltam. Piszkosul tetszik, csakhát kéthengeres :) De ez is egy időtlenül szép motor, minden csicsa nélkül. Ilyen szempontból pedig nagyon is hasonlít a Speed-hez.
Aprilia Tuono V4: a ravarszerű fejidom annyira nem tetszik, de erről könnyen el tudom képzelni, hogy egy kurva jó motor. Ráadásul csupasz létére olyan idomzata van, ami azért ad némi szélvédelmet is. Ez szerintem fontos lehet, ha pályára megy vele az ember. A CB-vel kétszáznál már-már féltem úgy tépett a szél, míg legutóbb egy Fireblade-del menve azon lepődtem meg, hogy még 240-nél sem volt igazán zavaró a szél.
Szerintem ez a motor az (az S 1000R mellett), ami utcán és pályán egyaránt kiváló teljesítményt nyújt.
Egy baja van: az aktuális modell (legalábbis listaáron) piszok drága :)
S 1000R: ez is egy kiváló gép lehet és ha az ember eltekint néhány hókuszpókusztól még az ára is egész jó (a többiekhez viszonyítva)
S 1000XR: ez is egy szép motor az én ízlésemnek és bizonyára nagyon jó is. Szóval ha nem akar valaki csupasz sportmotort, de a GS vonalat "öregesnek" vagy tudom is én minek tartja (vagy csak nem akar kéthengerest), akkor a BMW itt egy kiváló alternatívát kínál.
Mi is van még?
FZ1: nagyon régi konstrukció már, újonnan szerintem nem sokan tennék le e mellett a voksukat már, hacsak nem valami szenzációs áron adják.
Z1000: ezt próbáltam, megy mint az állat, kifinomult, de van benne nyersesség is, csak a dizájn nagyon megosztó. Bizonyos szögekből nézve tetszik, de összeségében nem fog meg igazából.
CB 1000R: bár már nem aktuális modell, még mindig az egyik legjobb választás szerintem, ami az ár-érték arányt illeti (3,3 milla) és csak marginálisan tud kevesebbet (ha egyáltalán), mint az aktuális csúcsnakedek, de ez is leginkább csak pályázáskor jönne ki. Márpedig ezeket a motorokat nem oda tervezék első sorban.
GSX-S 1000: ezt sem vezettem, DE szerintem az utóbbi sok év legszebb Suzukija. A gyári adattal ellentétben inkább 155-160 lovas a mérések szerint, ráadásul csupán 209 kiló a menetkész tömege, ami Tuono és S 1000R szint. 3,3 milláért egy nagyon jó és megbízható motort vihet szerintem haza az ember.
Ha valaki megengedheti magának, akkor Tuono, S 1000R/XR, Monster 1200 (S), Superduke 1290 lehet a befutó, de a Honda vagy a Suzuki minden bizonnyal marginálisan "rosszabb" csak, így kiváló alternatívát jelenthetnek mindazok számára, akik új motort akarnak, de hiáynzik 1,5-2 milla az előbb felsoroltakhoz.
Persze közel sem annyira exkluzívak és lehet, hogy az értéktartásuk is rosszabb valamivel, de ezt nem tudom
Mindenesetre én nagyon kíváncsian várom, hogy Abdul végül melyik modell mellett köt ki és hogy milyen tapasztalatokat szerez majd vele.
Örülnék neki, de nem nagyon hiszem, hogy a Honda bemutatná a CB 1000R utódját :(
Csak a méretét kell eltalálni mert sokféle van.
http://www.my-bikeshop.de/prod...
Ha viszonylag olcsón hozzájuthatnék (max. 10e), akkor pótolnám, de 50-ért nem fogok venni, az biztos.
Dobd mar at mailben a szamod, ha veletlenul elkerulnenk egymast.
mail: laczkocsaba82@gmail.com
Szept 10-en ki jon a hringre?
En Tiszaujbol megyek lábon a du "gyerekfutamra". 16:30-tol indul. Meg soha nem jartam a ringen es ezt ajanlottak.
Tudok csatlakozni rutinos "öreg rókákhoz" a ring teruleten v esetleg utkozben?
Honnan vetted a 6 ezret?
Hol lehet 6e-ért hozzájutni?
Két dolog motoszkál bennem: az egyik a 190-es hátsó gumi. Próbálta valaki ontopic típussal? Mik a tapasztalatok?
Még nem aktuális a gumicsere, de majd ha az lesz, akkor hajalnék egy szélesebb hátsó gumira. Egyszerűen esztétikailag jobban mutat szerintem.
2. használtan vettem a gépet és a szerszámkészletet sajnos nem kaptam hozzá. Van esetleg valakinek eladó szerszámkészlete? Gyárilag tudtommal nincsen komplett készlet, csak úgy lehetne összeválogatni sok pénzért.
Küldhetek neked egy email-t?
Gyorsváltóval kapcsolatban lenne egy kérdésem.....
A V2 témához annyit tennék hozzá, hogy a tapasztalatom szerint a V2 egy elég tág kategória. Eddig két V2 - es motort vezettem, az egyik egy Ducati 1000 Supersport ami nagyon nem jött be nekem. A másik a saját RSV 1000 RR - em, ami a Honda után - mellett érdekes élmény volt először és érdekes élmény a mai napig. És pont ez a különbség a kettő között. A Hondát vezetni egyszerű, sima, magától értetődő dolog. Minden rendben, semmi meglepetés. Az Apriliát úgy vettem meg, hogy azt se tudtam mire számítsak, és amikor először vezettem, vigyorogtam mint a hülyegyerek és ez a napig tart. Bár messze nem tökéletes, viszont mindig leköt, szórakoztat és egész embert kíván, nem lehet csak úgy mellékesen ücsörögni rajta. És meg kell tanulni vezetni - én még mindig itt tartok - viszont ha sikerül elkapni a fonalat akkor óriás királyság, és óriás feeling. Végül is ez az amiért motorozunk, nem? És igen a hang, főleg az airbox hangja az a ROAARRR ahogy szívja a blokk levegőt és az azonnali nyomaték ahogy rányitod a gázt, tol mint a veszedelem és igen, a motorfékre oda kell figyelni. Amikor rajta ülsz konkrétan meggyőz arról hogy nem csak egy gép, de valami ami személyiséggel rendelkezik. Szerintem erre szokták azt mondani hogy karakteres a gép és ezért rajonganak értük ennyien. Na mindegy, ez kikivánkozott itt a traktorozást olvasva.
Egyébként a V4 sem piti, legalábbis az új Tuono alapján, de sokkal kifinomultabb, gyakorlatilag a gondolataiddal tudod vezetni, pont mint az Avatarban. Egyik oldalon elképesztően finom, preciz és baromi erős, másfelöl hosszútávon kérdés, hogy ez előny, vagy hátrány inkább pont ezért gondolkodom a kifutott modellen. Az "karakteresebbnek" tűnik nekem, az új még a rovararcát is elvesztette, pedig már egész megtetszett.
Amúgy így a normális, hogy mindenkinek más-más tetszik.
Találtam egy francia a tesztet a GSX-S1000-ről, jó kis felvételekkel. Basszus 3,3-ért ez a motor szerintem nagyon jó! És még gyárilag is milyen szép hangja van. Plusz Brembo fékek, ABS, kipörgésgátló, ami állítólag nagyon jól is működik:
http://youtu.be/Q0357RnWawM
Igen, jön egy kicsit megpiszkált Speedy. Valamivel erősebb lesz, ha minden igaz lesz rajta kipörgésgátló és üzemmódválasztó. De nem egy gyökeresen új modellről lesz szó.
Ami szintén jön állítólag (és már többször is gondoltam rá, hogy eddig miért nem), az egy 800-as Street Triple, asszem rögtön 3 változatban :)
De a 675-ös is megmarad.
Ha alig megy fel a súly (márpedig nem fog), akkor az is egy hiperszuper kis motor lesz! Azt pl. vakon megvenném :)
Ha a magasabb lábú túrásendúrósan sportos akkor csak kettő jöhet szóba kiváltképp ha a nagyfokú elektromos segédeszközpark is fontos 1200 multistrada és az xr.A többi vagy túl tehén és túra vagy gyengébb mint az R1200-as RS boxer.
Most egy ER-6-os Kawát hajtok (anyagi okok miatt), korábban volt egy SV 650-em is, ill. vezettem már Streetfighter 848-at, Monster 1100 EVO-t és BMW F800R-t (ezeket 1-1 teljes napig). Bár nagyon tetszenek pl. a Ducatik, és együtt is tudok/tudnék élni egy kéthengeres motorral, de a 4 henger nekem sokkal jobban tetszik.
Sokkal finomabb, rugalmasabb, pörgősebb (ha kell), és nem olyan erős a motorfék. A kéthengereseknél szinte idegesít az az erős motorfék, amikor elzárja az ember gázt, főleg az alacsonyabb fokozatokban.
Persze olyan gépet, mint a Panigale, ahol a motorfék is elektronikusan szabályozható még nem vezettem, szóval ott már lehet, hogy nem tapasztalható ez a jelenség.
És igen, ott van az a "traktorosság", amit Tomi Abdul is emleget. A kisebb köbcentiseknél (mint pl. az ER-6) kevésbé, de azért ott van.
Ha valaki erre bukik és a kéthengeres hangra, az teljesen rendben van. De objektíven nézve - vezethetőség, kifinomultság, teljesítményleadás - szerintem minden tekintetben jobb egy négyhengeres motor.
Ami a féloldalas lengővillát illeti: nekem is tetszik, kétségtelen előnye, hogy sokkal egyszerűbb a láncfeszesség állítása (nem kell a kerék egyenesfutásával játszani), kerékcserénél nem kell a lánccal és a féktárcsa-nyereg összejátszásával bíbelődni. Szóval az optika mellett vannak praktikus oldalai is.
Bár ezek nálam nem érik el azt a szintet, hogy emiatt ragaszkdonák ehhez a megoldáshoz.
Amit a CB-nél viszont nagyon elb..tak az az, hogy a hátsó kerék kiszereléséhez le kell venni a kipufogót, amit aztán elég macerás úgy visszajátszsani, hogy a végdobban levő tömítés ne sérüljön, amikor azt az elődobbal próbáljuk összejátszani.
Legalábbis a gyári kipufogóval ez a helyzet, és szerintem a CB messze azzal a legszebb. Nem láttam még igazán szép utángyártott dobmegoldást rá. Egyes gyártók valami kis takarólemezzel próbálják kitölteni a blokk jobb alsó oldalán tátongó űrt, de sajnos ez nem valami meggyőző megoldás.
Ami a motorokat illeti (és itt hozzá teszem, hogy egyiket sem próbáltam még, szóval ezek csak amolyan feltevések, meglátások):
1290 Superduke: ezen csak ültem és az üléspóz nagyon jónak tűnt már így elsőre. Ugyanakkor a motor kinézetétől nem vagyok elhalva (túl futurisztikusnak tartom) és nagyon drágának tartom a konkurensekhez viszonyítva.
De nem próbáltam még, szóval nem tudok megalapozott véleményt formálni. Most úgy érzem, hogy biztosan nem ezt választanám.
1050 Speed Triple: ezt próbáltam, igaz nem túl hosszú úton és nem is kanyargós úton. Külsőre ez nagyon bejön. Időtlen, puritán, semmi csicsa. Nem mondom, hogy jobb a Hondánál, de tetszeni jobban tetszik. Utcai motorozáshoz nem nagyon kell több szerintem.
Egy ilyennel szerintem nagyon sokáig boldog tudnék lenni
Ducati Monster 1200: nem próbáltam. Piszkosul tetszik, csakhát kéthengeres :) De ez is egy időtlenül szép motor, minden csicsa nélkül. Ilyen szempontból pedig nagyon is hasonlít a Speed-hez.
Aprilia Tuono V4: a ravarszerű fejidom annyira nem tetszik, de erről könnyen el tudom képzelni, hogy egy kurva jó motor. Ráadásul csupasz létére olyan idomzata van, ami azért ad némi szélvédelmet is. Ez szerintem fontos lehet, ha pályára megy vele az ember. A CB-vel kétszáznál már-már féltem úgy tépett a szél, míg legutóbb egy Fireblade-del menve azon lepődtem meg, hogy még 240-nél sem volt igazán zavaró a szél.
Szerintem ez a motor az (az S 1000R mellett), ami utcán és pályán egyaránt kiváló teljesítményt nyújt.
Egy baja van: az aktuális modell (legalábbis listaáron) piszok drága :)
S 1000R: ez is egy kiváló gép lehet és ha az ember eltekint néhány hókuszpókusztól még az ára is egész jó (a többiekhez viszonyítva)
S 1000XR: ez is egy szép motor az én ízlésemnek és bizonyára nagyon jó is. Szóval ha nem akar valaki csupasz sportmotort, de a GS vonalat "öregesnek" vagy tudom is én minek tartja (vagy csak nem akar kéthengerest), akkor a BMW itt egy kiváló alternatívát kínál.
Mi is van még?
FZ1: nagyon régi konstrukció már, újonnan szerintem nem sokan tennék le e mellett a voksukat már, hacsak nem valami szenzációs áron adják.
Z1000: ezt próbáltam, megy mint az állat, kifinomult, de van benne nyersesség is, csak a dizájn nagyon megosztó. Bizonyos szögekből nézve tetszik, de összeségében nem fog meg igazából.
CB 1000R: bár már nem aktuális modell, még mindig az egyik legjobb választás szerintem, ami az ár-érték arányt illeti (3,3 milla) és csak marginálisan tud kevesebbet (ha egyáltalán), mint az aktuális csúcsnakedek, de ez is leginkább csak pályázáskor jönne ki. Márpedig ezeket a motorokat nem oda tervezék első sorban.
GSX-S 1000: ezt sem vezettem, DE szerintem az utóbbi sok év legszebb Suzukija. A gyári adattal ellentétben inkább 155-160 lovas a mérések szerint, ráadásul csupán 209 kiló a menetkész tömege, ami Tuono és S 1000R szint. 3,3 milláért egy nagyon jó és megbízható motort vihet szerintem haza az ember.
Ha valaki megengedheti magának, akkor Tuono, S 1000R/XR, Monster 1200 (S), Superduke 1290 lehet a befutó, de a Honda vagy a Suzuki minden bizonnyal marginálisan "rosszabb" csak, így kiváló alternatívát jelenthetnek mindazok számára, akik új motort akarnak, de hiáynzik 1,5-2 milla az előbb felsoroltakhoz.
Persze közel sem annyira exkluzívak és lehet, hogy az értéktartásuk is rosszabb valamivel, de ezt nem tudom
Mindenesetre én nagyon kíváncsian várom, hogy Abdul végül melyik modell mellett köt ki és hogy milyen tapasztalatokat szerez majd vele.
Örülnék neki, de nem nagyon hiszem, hogy a Honda bemutatná a CB 1000R utódját :(