Nagyon puha keverék, de nagyon tapad, nekem még soha sem csúszott meg kanyarban. Viszont cserébe látványosan kopik, még egy szezont kibír de ha cserélem maradok ennél.
Úgyhogy vedd meg nyugodtan jó gumi
Ígérd meg, hogy nem fested a mocidat világos metálzöldre
eeee... nem hiszem el! ez megint véletlen... de még jól át is gondoltam h melyik legyen!
ha már FBI al megfigyellek akor már rég nem ilyen mocim lenne!
Hát ezt nem fogod elhinni Albert! Nekem is Heidenau van elől
Tudom ez sem szándékos volt, de nem baj legalább tudok erről is mondani pár szót, persze csak ha érdekel
Szia Laci ebben teljesen egyetértünk én is azért használok fulos olajat mert nálam néha van nak extrém kőrülmények mindenki szerintem olyan olajat használjon ami bevált én kiprobáltam az első három évben elég sokfajtát és nekem ez vált be és azért használom eztet.ezeket a dolgokat csak saját tapasztalat alapján lehet eldönteni.Albert halgas meg mindenkit de szerintem ne halgas senkire a te döntésed legyen mert ez mint Laci is mondta kényes kérdés és hogyha nem a te döntésed és véletlenül valami okbol kifojolag tönkremegy a motor akor ne tudj senkit okolni csak magadat.
én ebből nem nézek ki vitát,én inkább szerettem tudni h mit használtok,mivel most szeretném cserélni az olajat!Laci igaz h mindenkinek megvan a saját izlése,meg ami neki jó!ti mégis nagyobb mesterek vagytok,meg már nagyob szakértelmetek van a CB-1 hez! én még friss vagyok melletetek! ezért tanulok tőlletek!
Rendeltem új első gumit Heidenau k63 az az első kép,de vol másik model is k68 as,az a másik képen,de az első jobbnak mutatkozott!
Mondjuk az igénybevétel függvénye is ez a dolog. Az előírt olaj nem rossz választás, extrém terhelés esetén elfogadom, hogy kell a fullos, de normál használat esetén pénzkidobás. Ha meg nem is a gyártó által előírt, még árthat is. Furcsa az is, hogy két szerelő se mond egyformát, sőt fórumokon is váltott már ki ez a téma parázs vitát, amilyen nagy a választék most olajból (nem úgy mint 20-éve) azt képtelenség mindet kipróbálni, ezért kell több embert meghalgatni, de ott meg úgyis mindenki a saját igazát hajtja. A lényeg én leírtam mit használok és hogy miért, nekem ez most jónak tünik, de lehet a következő motoromba ami remélhetően nagyobb teljesítményű lesz majd fullost teszek, de azt is csak akkor ha az előírás úgy kívánja.
Szia Tamás!
no ezt az olajat is először hallom! mostmár van minden! én az autóba is ásványi olajat használok,1.9 DTI motor,286ezrett futott,a motor nincs piszkálva,és minen 10ezerbe cserélem,az olaj neve LUKOIL! olcsó,és nagyon is jó!ugyh néha nem az ára fontos,ah én észrevettem!
hm.. világos mostmár mester! most kérdeztem utánna h hol tudok találni nállunk Repsol olajat,és tán szerdán majd arra mék akor beugrom az üzletbe és megkérdem őket!Asványit öntöttem bele,meg akor azon is maradok,a szintetikusokat mosmár elfelejthetem! Ha nemtalálok Repsolt akor maradok a Motulnál a 20W50,mert abból 1 dl fogyasztott el nekem eddig!
az 1ik kolegámot most hivtam,neki a volt mociába '92 es GSX-R 750esbe is először Motult öntött bele Ásványit 20W50 est mivel neki is több mint 50ezret futott,de köv.cserélés után átment félszintetikusra Motul 5100 ra az 15W50es és azzal neki szebbem müködött!
Temerinbe 1 koma aki Kawasakikkal versenyeznek,ők is jobban dicsérték a félszintetikus Motul 5100ast 15W50,mint a Full szintetikus Motult 300V 10W40,ebőll több olajat megevett nekik!
Sziasztok. Na én anyit mondanék az olajrol,hogy én már használtam minden fajtát és különösebb külőnbséget zajban nem tapasztaltam de viszont tejesitményben igen meg elhasználodásilag is vannak külömségek énekem a fulszintetikus eddig a legjobb és árban hogy több mint a többi hát szerintem ezzen nem szabad sporolni mert hosszutávon nembiztos hogy sporolás az a párezer forint.mindjárt lefényképezem hogy én mit használok és felrakom.
Általánosságban beszéltem, lehet hogy... A 20W-50 sűrű olaj, ezért eszi kevésbé a moci, de mivel sűrűbb a hidegindításkor erőteljesebb a kopás is. A Motullal nem tudom zajosabb lesz e, de ha két azonos teljesítmény szintű olajat nézünk, az egyik fullos a másik ásványi, a tapasztalat szerint (bár sokan cáfolják) a fullossal zajosabb. A lényeg amit a gépkönyv javasol, a Repsolt azért említettem mert a teljesítmény szintje megfelel a gépkönyvi előírásoknak és kifejezetten Honda spec. olaj. Igen ásványi de az olajcsere ciklust (6ezerkm) bőven kibírja gond nélkül, főleg nálam mikor csak túrákra használom a motort.
De nem akarlak semmire rábeszélni, csak azt se akarom, hogy feleslegesen vegyél drága olajat. Elsőnek még fullost mondtál, most említed a félszintist Motult, de azt meg én nem ismerem, kérdezz olyat aki használja és te döntsd el bele teszed e.
Na most pár dolgott megértettem!de még nem világos most valami!én mikor a mocit megvettem,a fene tudja h milyen olaj volt benne! Mivel a motoros barátaim a Motult ajánlották,és mivel 50ezertől többet futott,akor az ásványit javasolta az elárusító,20W50 es amit először irtam!és mibe gondolod h ezt kell használni ha majd eszi az olajat?meg miért rontana a moci kenésén?
ez a repsol akor ásványi amit te vettél?15w50
mert én eddig ugy voltam h majd átmegyek a 15w50 es Motulra,amit másodszor emlitettem,az fél szintetikus!szerinted akkor zajossabb lesz?
Albert, említetted a 10W-40 és a 20W-50es olajokat amit a gépkönyv szerint beleönthetsz, a 20W-50-be nem vagyok annyira biztos bár tényleg írja a manual de azt inkább már csak ha eszi az olajat akkor használd, amíg nem addig csak rontasz a kenésén a mocinak. Ezért gondolom én jó alternatívának a 15W-50 est ( föleg a Hondákhoz fejlesztett Repsolt) mert a hőtűrése jobb és nem annyira sűrű a hidegoldali viszkozitás tekintetében, a másik dolog a kuplung ami lehet addig jól működött de egy full szintistől még az is előfordulhat, hogy megcsúszik (hallottam már ilyet).
Itt egy szösszenet a Motordoktortól, bár ebben a cikkben egy modernebb motor (R-1) szerepel mint a mienk, de a tanulságokat le lehet belőle szűrni. Nem egyedi az eset, SV 650-es mocival jártak így, hogy olajcsere után zajosabb lett a fullos olajtól, majd az újabb olajcserekor az előírtat használta és megszüntek a zajok.
Vannak a Dokinak olyan mondatai amivel nem mindíg értek egyet (meg mások sem) de általánosságban sokat lehet tőle tanulni, de van, hogy más a tapasztalat (főleg ha sok motoros ismerősöd van és kérdezhetsz) mint amit a szakirodalom leír. Még sokszor két szerelő is kétfélét beszél . A motornak nem ártassz ha teszel egy próbát a fullos olajjal, de nem biztos, hogy nagy változást tapasztalsz, ha pedig hallasz valami csörgést és csak emiatt teszed bele szinte biztos, hogy csalódni fogsz mert a fullos mégjobban kihozza a zajokat (több motoros ismerősöm tapasztalta ezt a jelenséget).
Az olaj miatt csörög?
2007. május 17., csütörtök 9:20
Olajjal kapcsolatban lenne egy kérdésem. 2003-as R1-esemből mechanikus zajok, csörgések hallatszanak, amióta fullszintetikus olajat raktam bele. Amikor megvettem a motort használtan, nem voltak ilyen problémák, akkor még félszintetikus olaj volt benne. A gyár is azt írja elő. A szerelő szerint olaj miatt nem lehet ilyen gond, de több helyről hallottam hasonlót, és hogy miután félszintetikust tettek megint a motorba a zajok megszűntek, vagy legalábbis csökkentek. Olajcsere előtt áll a motor, és félszintetikust szeretnék megint beletenni. A kérdésem az lett volna, hogy van-e valóságalapja a fenti feltételezésnek?
– Motordoktor
Kedves Péter!
Való igaz, hogy egyes olajok jobban, más olajok kevésbé tompítják a zajokat, és ez nemcsak a viszkozitással (sűrűséggel) van összefüggésben. Ráadásul egyes olajok eltérő mértékben változtatják a viszkozitásukat a hőmérésklet függvényében, ez különböző üzemállapotokban különböző zajokat okoz, egyikkel hidegen jobban, másikkal melegen jobban.
Viszont ne felejtsük el, hogy a kenőolajnak, mint gépelemnek az elsődleges feladata a szerkezeti elemek kenése, a hő elszállítása, ezeknek pedig nem sok közük van a zajcsillapításhoz. Előállhat az a faramuci helyzet, hogy az egyik olajjal nagyon szépen, csendben megy a gép, viszont hőmérséklet stabilitása, nyírással szembeni ellenállása és egyéb tribológiai jellemzői messze elmaradnak egy másik olajtól, amivel viszont kicsit zajosabb a motor járása.
A lényeges, hogy a motorba olyan viszkozitású olajat tegyünk, mint amit a gyár előír, és általánosságban elmondható, hogy az ásványi olajok rosszabbak, mint a félszintetikus, a félszintetikus pedig kenési jellemzőiben alatta marad a szintetikusnak, függetlenül attól, hogy melyikkel jár csendesebben a blokk.
Albert és Zoli!
Egyszerre válaszolok nektek mert hasonlók a kérdések olaj ügyben. Vagyis pontosítok, inkább azt írom le, hogy én mi alapján döntöttem az olaj tekintetében, mert nem akarom az "okoskodó" benyomását kelteni. Az én vasam 20-éves lesz idén, szerencsére nagyon jó kondícióban van motorikusan, de nem hinném hogy a km állás a valóságot mutatja, gondolom ezt azért is mert a szelepeken már kellett állítani. Szerintem bőven túl van az 50ezer km-en is, volt benne full szintis olaj de nem járt olyan szépen mint most az ásványival, persze a szelepállítás is sokat számít de ettől függetlenül minőségibb a hangja a 15W-50-es olajjal. A Repsol, Honda spec. olaj tudja a JASOMA és az API követelményeket, a hideg és meleg oldali viszkozitás is közép értékű (15W 50) sőt a meleg oldali az (50) még több is és az a jó mert nem hígul fel nagyobb hőfokon sem így a mechanikus zajokat is jobban csillapítja, szerintem nyugodtan belerakható mivel a Honda fejlesztette kifejezetten hengerenkénti 4 szelepes motorokhoz. A másik nem elhanyagolható szempont az ára, a Nagyvastól rendeltük (Andor is a CX-be) 6590 Ft 4liter. Szerintem én legközelebb is ezt veszem bele mert jó. Volt nekem is full szintis de nem dobtam magam hanyatt tőle, az ára meg több mint duplája és annyival nem jobb, pesze egy agyonforgatott szupesport motornál evidens a használata, de ott a gyártó elő is írja hozzá.
Megpróbálok anyagot feltenni arról, hogy én honnan szedem az infókat, ha sikerül belinkelem.
3000 4T
20W-50
3000 4T egy viszkozitási index 20W-50. Ez a motorolaj növeli a start-up kevés változást viszkozitás még magas hőmérsékleten. 3000 4T funkciók kiváló tisztító képességeit, és alkalmas a nagy elmozdulás motorok és motorkerékpárok évjárat. Azt is megerősítette az extrém nyomás adalékanyagok integrált sebességváltó.
5100 ESTER
15W-50
Alkalmas az európai járműveket, 15W-50 viszkozitási index jelzi. Legalább észtere,
5100 ESTER 15W-50 alkalmas motorok
igénylő egyidejű kenés a kérelem továbbítására. 5100 ESTER 15W-50 garantálja a hatékony teljesítmény nedves kuplung
valamint a sebességváltó élettartam.
Félszintetikus tartalmazza észtere. Ide tartoznak a speciális adalékanyagok megerősíti halászfelszereléssel. Csökkenti a zajt és a kopást.
Szia Laci!
igen ásványi oloajat tettem eddig bele,az olcsóbb is a full szintetikustól!de mivel sürübb olaj,meglehet nem kenyi eléggé a szelepeknet fent,mert néha akar ketyegni valami a mocimba!
Unokatesóm azt javasolta h probáljam meg full szintissel,ő eddig mindég azt használt az övébe!
A manualba irja h 10W40 meg 20w50es mehet bele,atól függ h milyen időben hajtod!de a 20w50 az jobb mert mégis birja a nagyobb hő fokot,nem sürüsödik meg mint a 10w40!
Úgyhogy vedd meg nyugodtan jó gumi
Ígérd meg, hogy nem fested a mocidat világos metálzöldre