Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sokszor olyan pici hülyeség miatt van gond, hogy nem is gondolná az ember, nem szabad mindjárt a rosszra gondolni.
5-éve mikor vettem a Puntót gyorsításkor rángatott, vittem mindenhova, diagnosztika nem mutatott semmit. Az injektor fejben a légszelep tengelynek volt pici kotyogása és arra fogták a bajt. Leszedtem az egész injektor fejet, megfúrattam esztergályossal a tengely furatot és meg persejeztettem. Összeraktam csak rángatott, azután kicseréltették velem az injektor vez. tengely potméterét 27000 Ft-ba kerűlt, még mindíg rángatott, a diagnosztika továbbra sem mutatott hibát pedig két A4-es lapot nyomtatott ki. Azután valószínüsítették a benzin szivattyú hibáját azt is vettem másikat, továbbra is rángatott, az ideg úgy belém állt azt hittem felgyújtom a rohadt olasz szemétládáját. Már 100ezer Ft-ot kifizettem és semmi. Aztán egy ismerősöm aki mellesleg lakatos végzettségű mondta nekem huzzam ki a lambda szonda csatlakozóját és próbáljam ki úgy. A motor rángatás nélkűl ment, vettem bele 15ezerért egy utángyártott lambda szondát azóta eltelt 5-év és az autó hűen szolgál, semmi baja. Állítólag ha betojik a szonda akkor rossz lesz a CO, a nekem úgy tojt be hogy nem többet kapott benzinből a motor hanem kevesebbet, a CO jó volt ugyan de a motor rángatott a diagnosztika meg nem jött rá.
Szóval nyugi Albert nincs ott nagy baj majd rájössz és megjavítod
csak bátran az ezermesterek nem ijednek meg semitől,
ufff....
mosmár szétse merem szedni
Én annak idején amikor még volt műszerfalam kétoldalrol aláfeszitettem csavarhuzoval.
hát megmondom az igazat hogy én szétszedtem és vittem magamal az skf-be és ott vettem két méretet is mert egyikel amikor ősszeraktam szorult és ki kellett cserélnem vékonyabbra a másik hogy a pillangoszelepeknek a csavarjait is ki kell akor cserélned mivel a tengely csak akor jön ki ha kiveszed a pillangot,a csovarokat mindenféleképen ki kell cserélni mert gyárilag szét van nyitolva a vége az uj csavaroknak a végét én is megfurtam plusz bekentem pilanatragasztoval és úgy nyitoltam szét ,ha csinálod erre az egyre nagyon figyelj oda mertha a csavar kiesik akor game over.
Hát majd próbálkozok de nagyon félek, hogy eltörik. Akkor aztán honnan szerzek másikat.
és Tamás,hol lehet szerezni ezt a gumigyürüt?
azt elfelejteten hogy akárhányszor leveszed a karbisort akor utána mindig nézni kell szinkront mert elálitodhat (ez mondják az okosok ez nekem is motorszerelök monták).
a tengelyt nem fogtam meg,hanem 1 kicsi csavarhúzóval emelgettem meg a mutatót,de a tengelyre rámenő mutató hengert emelgettem,nagyon nehezen jött le nekem is,de mikor megindult,akor lerepül! óvatossan,lassan és majd 10dik húzásnál v emelgetésnél lejön!
Szia Tamás!
köszi a segitséget,mostmár azt se tudom h honnan kezdjem majd! a szinhron csavarok azok helyin vannak,meg ma ellenőriztem h nem e lazult meg!a többit meg majd megcsin.,minden sorba!
Ép most fordultam 1 kört velem,kicsit hideg van emberk!
Köszönöm a szűrő tipusát, lehet kipróbálom.

Albert, értem ilyesmire gondoltam én is a jelölést illetően, csak a mutató nem jön le, nem mertem erőltetni. A tengelyt nem fogtad meg? simán csak fölfelé húztad, vagy alá feszítettél?
Szia Laci itt az olajszűrő tipusa CHAMPION F301
SZiasztok.előszőr is én már totál darabokra szétszedtem az enyémet és ujra gumigyűrűztem ,szerintem előszőr enged le a karbikbol a benzint nem e van benne viz a (karbi alján kis csavarok)második néz egy szinkront mert ez annak a tünete,ha az sem akor nézd körbe azokat a gumikat amivel a karbi van fogatva a motorhoz hogy nem e repedt,ha az sem akor leveszed a legszürőt és ahogy a karbibol kijőnek a tengejek oda csepektes olajat és ha megjavul akor ot kel kicserélni a gúmigyűrűt,mikor szinkronizáltál mert ha nem rég akor nézd meg a zokat a csavarokat is amelyekhez a tesztert csatlakoztatad nem e kilazult vagy kiesett.
na ezt majd egy nap ha rosz idő lesz megcsin!mert akor szabad leszek!
a mutatókat ugy szedd le,no kezd a fordulatmérőjével,mert az állandóan ha még a mutató se nincs rajta akor is a 0 pozicióba van!a fordulat mérő mtatója elég könnyen jött le!a km mutatóját meg ugy csin h.először csavarozd le a 2 csavart a laptól amin a beosztások vannak,és csavard el balra h a mutató tartó,az a kis pöcök lejjeb jöjön és meglátod h a mutató milyen pozicióba van!és én annak irányát megjegyeztem fekete markerral a müszer oldalán h arra a pozicióra rakjam visza!vigyáz a km henger amin a mutató áll,az jobra meg balra is foroghat!
Igen a gyertyakép sokat elárulhat, a karbik membránjait is ellenőrízd.
A mutatót hogy szedted le? Az előbb megpróbáltam de félek letöröm. A másik meg az ha nem ugyan oda teszem vissza nem jó értéket mutat.
http://www.youtube.com/watch?v...
most néztem ezt a vidit a YouTube on,megnéztem,nem néz ki szörnyünek,de a vidin mikor leszedi az alsó csészét(2:16 az idő a vidin) és mikor azt a düznit v mi az már,megjelöli a csavarhuzóval,majd belecsavarja 2 kört,ezt megszámolva,és aztán kicsavarja!arra ugylátszik kell ügyelni h menyire csavarjuk be mert rugó tartja visza h ki ne csavarodjon a rezgéstől!igy értettem meg az orosz nyelven!
és h keressem meg azokat a hézagokat?kicsit hülye kérdés! és ezt ugy kell majd csinálénom,h mocizok majd erre nállam és addig h bemelegedjen,és majd viszaérek a házamhoz,és megvárom h befulajdon,akor röktön kicsavarozom a gyertyákat és megnézem melyik nemves!ez jó lenne?
Egyszerű oka van, melegen nőnek az esetleges repedések és illesztési hézagok.
Karbitisztítás nem bonyolult, meg tudtam csinálni úgy, hogy a bovdeneket se fűztem ki. A karbiból kijárattam az összes benzint. Levettem a légszűrőházat és kiemeltem a karbi sort. A karbisort fejére állítottam majd mindíg levettem egy karbicsészét és a fúvókákat kicsavartam, kifújtam vékony rézhuzallal át dugdostam a lyukakat a fúvókán, csészéket kimostan majd összeraktam. Aztán a következőt, de mindíg csak egyel foglalkoztam. Arra kell vigyázni, hogy az úszót ne nyomd oda sehova, egyedűl az tud elállítódni.
de ez a gond cask akkor van jelen ha meleg a moci,akkor akkar igy egyszerüen elaludni!
Szia Laci!
köszi a tanácsot,erre majd 1 napot rászánok,szétszedni és jól átnézni!de ahogy már jópárszor szereltem le fel a levegőfilter dobozát a karbikra,nemtaláltam ilyen repedést v hasonlót,meglehet mert nem is figyelhettem anyira!
ami a karb tisztitást illeti,nem merek hozányulni ,ilyen mocinál még nem piszkáltam a karburátort!vagyis azért mert fater bemosta az agyamba,h ha szétszeded elállitódhat,és azt mondta h ne piszkáljam mert én már akartam tisztitani őket!
H gondoltad,h biztonságos szétszedni és meg tisztitani a karbikat?h ne legyen elálitásom!
Szia Albert!
Nehéz így látatlanban tanácsot adni, de tippjeim vannak. Nincs ott olyan nagy baj szerintem, én arra tudok gondolni hogy valahol fals levegőt kap. Általában a korosabb gépek gumi tömítései nincsenek a helyzet magaslatán, ezt a vizcsöveden is tapasztalhattad amit ügyesen megoldottál. A kis CB 250-es mocim szivatott meg így, mert a karburátor gumicsonk repedt volt és beszívta a repedésen a levegőt ezáltal az egyik henger megnövekedett levegő+benzin keveréket kapot de mivel a pillangószelep alapállapotban volt igy a hibátlan karburátor utáni henger benzint azt kapott, a megnövekedett fordulat miatt, de levegőt nem ezáltal tökéletlenné vált az égés, még képes a gyertyát is bemocskolni és utána persze hogy nem indul. Ha kiveszed a gyertyákat azt tapasztalod hogy csak 1 gyertyának van szépen kiégve az elektródája míg a többinek fekete. Ebben az esetben ahhoz a hengerhez tartozó karburátor a hunyó ill. a levegő útjának tömítettlenségének okát kell keresni.
Lényeg: egyik karbinál sok levegő jut be, a másik három mivel zárt légszeleppel (pillangó szelep) van alapjáraton, nem tudja elégetni az üzemanyagot.
Elkezd a motor dadogva pörögni, slusszol a gyertya megtorpan majd újra pörög ha újra gyúl az üzemanyag.
Lehet kacifántosnak tünik amit írtam de jobban nem tudom megfogalmazni. A levegő beáramlásának útját ellenőrízd, nem e jut be valahol több, erre utalhat repedt gumi csonk, karbi csatlakozási szerelési hiba, a karbi mindkét oldalát ellenőrízd.
Az is lehet, hogy valami dugulás szórakozik a karbiban, tisztítsd ki a karbikat is nem nagy kaland menni fog neked.
Na sikerült megcsinálni az antifriz folyást! leszdtem a csovet,csak anyi h kikellett a csőböl ereszteni az antifrizt és kicseréltem a gumigyürüt!szerencsére volt ithon!
opá a kép kimaradt!
Sziasztok!
Van 1 gondom,Laci ha segithetsz v valaki!tegnap mikor mociztam,a motorral mindn rendben,startol,megy,feszi a fordulatot!de mikor piroson megálok,a fordulat szépen alapon dologzik ugy 1500-2000 között,és pár másodberc után elkezd variálni 2000ig és visza le,és egyszerüen elalszik!és néha olyankor nehezen gyullad be! és ez mindég akor kapja el ha már kell indulnom,és akor mig tekerőzdök h begyujtsam adiig már mögöttem dudálnak a kocsik! ez mi lehet neki a baja?nem kap elég benzint v mi?
Meg most reggel kitoltam picit a napra h melegedjen,nelegyen a sötét garázsba,és ahogy megdőtöttem pár perc után látok kis tcsa antifrizt a moci alatt!és megtaláltam h hol folyik!a képen bejelöltem pirossal h hol,ahogy az a fém cső bemegy az aluminium blokba,onnan lassan szivárok kifelé és folyik végig az antifriz! mi dihtöl ott?mert a manualba nem irja!h ha szétszedem h tudjam mit csinéljak vele?várom válaszotokat!
Szia Darkmind!
köszi szépen,elég sokat belefektettem minden amit csináltam rajta,jobb ha nem is számolom!a kipufft az uonkatesóm csinálta,50eur adtam neki mivel nemtudott árat mondani!de elég sokat vártam rá mire megcsinálta! Jó munkához sok idő kell!
Szevasztok!

Fuxgo - nagyon szép lett a motorod, végig kísértem az átváltozását. :)
Az lenne a kérdésem, hogy milyen kipufogót tettél rá, mert az én cb-500-omnak nagyon gyér hangja van...Gyakorlatilag alig hallom, igaz a Schuberth sisak jól szigetel. Mennyibe került - ha nem vagyok nagyon indiszkrét?
Ja és jók a videóid! Csak arról szokj le, hogy egy kézzel kamerázol, mert az nagyon veszélyes. Főleg ne előzés közben...Vagy csak én vagyok túl óvatos?

Laci - neked is jó a videó! Toltad neki...Emlékszem amikor óvva intettél a téli hidegben való mocizástól... Én is nagyon nehezen bírom, csak most nincs is időm, mert lakásfelújításban vagyunk és minden hülyeséget csinálok. De ha kirúgnak, akkor legalább ezermesternek elmehetek.

Üdv,

Darkmind