Mondjuk az, hogy 3ezres fordulaton kell állítani az új nekem, mert pont az az a fordulat ahol legkevésbé használod a gépet. Nekem 1300-1400 as alapjárati fordulaton lőtték be a szinkront és felpörgette 4-5000-es fordulatig és megnézte hogy ott nem e mászik el a szinkron.
Pontosan!
A levegőt nem lehet szinkron állítással beállítani de ahhoz hogy megfelelő legyen a szinkron, fontos a levegőcsavarok helyes beállítása. A középső karbiknak tényleg több levegőt kell adni mint a szélsőknek a magasabb üzemi hőfok miatt, nállam ez 1/4 fordulatot jelentett a levegőcsavaron a gyári 1,5-re kicsavart levegőcsavar értékhez hozzáadva. A gyertyakép is indikátora lehet a helytelen levegőbeállításnak. Idővel aztán ezek a gyári értékek változnak a motor elhasználódásának függvényében. Sokak ezért szopnak a belpiacos benzinszegényre karburált motorokkal, főleg hamár a belük ki van taposva és a kompresszióval is baj van.
Sziasztok.Visszatérek már én is az életbe reggel amikor felkeltem nagyon elkenödtem mert leeset az éjszaka 20cm ho ,a karburátor szinkronhoz csak anyit szolnék hogy 3000 fordulaton kell álitani és a középső karburátor amelyikhez az alapjárat álitó csavar megy ahoz kell álitani a többit,a levegőcsavart azt nem igazán lehet szinkronteszterel beálitani mert annak megvanak a gyári beálitásai mint például a etznél három és fél tekerés, a cb-1nél ha nem jo a levegőcsavar beálitása akor hulámzo az alapjárat,cb-1 nek nem egyforma a levegőcsavar beálitása a két kőzépsőnek több levegöt kell adni mert az melegebben jár.szinkron tesztert nem bonyolult csinálni csak négy vákumora kell hozzá én is ugy csináltam.
Ma szokatlanul korán értem haza, a lábam még most is remeg ugyanis majdnem sikerült összecsuknom az autót. Egy jó 30-40méteres letaposott hóátfúváson elindult a kocsi keresztbe egy rohadt kátyú miatt pedig nem pánik szerűen a fékre léptem, hanem kormányoztam ide oda de az autó arra ment ahova ő akart. A vége volt a legszebb mikor pörögve hol a menetirányt, hol azt láttam amerről jöttem . Végül a vizesárok szélén ágyazódtam bele a hóba, de volt ott jelzőtábla, villanyoszlop és fa is aminek ha neki durranok megnézhettem volna magamat. Mielőtt szó érné a ház elejét, van téli gumim és kb 60-70el mentem, de az utat teljes szélességében bejártam mire megállt az autó. Hamar lejátszódott de hosszúnak tüntek a pillanatok, ráadásul indulás előtt beszéltük a kollégákkal, hogy vigyázni mert péntek 13. van. Megúsztam de jó lecke volt, talán még lassabban kellett volna menni .
A szinkronizálással kapcsolatban annyit tennék hozzá, hogy nekem semmi bajom a csöves módszeretekkel mert nagyon rendben van mint házilagos megoldás. Annak hogy én mégis szerelővel állíttatom az az oka, hogy a karbi tengelyen lévő 3 csavar beállítása (sornégy esetében) nem mindíg elegendő. Ugyanis, alapjáraton beállított szuper egyforma szinkron is produkálhat fordulatra különbséget, ha a levegőcsavarok nincsenek normálisan behangolva, ez adódhat a karbik nem egyforma kopásából is. Tapasztaltam mekkora változás lehet 1/4 fordulat elvétele a levegőcsavaron csak az egyik karbinál és ezáltal lett tökéletes a szinkronizálás, de mégegyszer mondom nem csak alapjáraton hanem fordulaton is! Lehet van aki ezt otthon magának is belővi, de nekem megnyugtatóbb ha hozzáértő kezek állítják be, annyiból vagyok szerencsés hogy én ott lehettem mikor csinálta a mester és láttam, hallottam a hangján az eredményt ami magáért beszélt, akárcsak a 4,6l-es fogyasztási eredmény az előtte lévő 6l felettihez képest.
Albert, lefotóztam hova tekerte a mester a műszer mérőcsöveit, de csak az egyik oldali kettőt, értelemszerüen másik oldalon egyanez van. Ha kell lefotózom a levegő állító csavarokat is de az már eldugottabb helyen van.
No igen, ebbe nem gondoltam bele... Nekem a kéthengerrel vidám az élet ilyen szemponból. A bal hengeren alapból van szívócsonk (benzincsap vákuum) a jobb oldalit meg pofonegyszerű elérni.
Szia Zoli!
hát sikerült igazán,könnyen szétszedtem meg ösze is raktam!persze h kifujattam kompreszorral,olyan fényes lett belül h no! gondlokoztam én is picit megprobálom a szinkront ujra az én módom szerint,meg utánnanézek h melyik karburátor a fő amelyikhez kell állitani! sokat szenvedtem a második cilinder toroknál ahol van a csavar a vákumnak,ott elvan tekerve a menet a lukba ,a csavar belemegy szépen,de a vkum lukas csavar meg nehezen csavarodik be,nem is akartam eröltetni!majd gondoltam fúrni bele menetet ujjat,de akor vigyéznom kell h be ne jusson a cilinderbe,akor kell porszivó vagy valamivel kiszivni!
No akkor várom a vididet a szinkronnal!
Nállunk ma még több hó esett,h milyen hüje ez az idő! vasárnap még motroztam!
Látom, hogy szép lett a karbi! ;) A fúvókákat kifújattad kompresszorral? Én a Simonál mindig ezt alkalmaztam!
A karbi szinkronról annyit, hogy a csöves megoldás u.o. pontos mint a gyári műszer ha ügyesen csinálja az ember, ezen felesleges aggódni. Majd teszek fel egy videót a teleszkóp szerelés után én is szinkronozok egyet (ugyanis szelepállítás után kötelező )
Való igaz, hogy négyhengeresnél bonyolultabb a dolog. Ott lehet a nyitja, hogy az egyik hengert ki kell jelölni referenciának és a többit hozzá állítani.
Nincs különösebb újság felénk, az idő száraz de nagyon szeles, ma egész nap szerelő kosárban dolgoztam és kifáztam rendesen, olyan piros az arcom mint a ráknak.
Igen tervezzük a túrákat a tavalyi kis társasággal, de azt se felejtem amit neked igértem, valahogy összehozzuk a találkozót hogy élőben is láthassuk a mocikat.
szerintem már a szinkronnal rendben lesz minden! mégis más meg pontosabb a beállitás müszerell,mint az én öszedobott olajos megoldással! no nembaj,lassan meglesz mostmár!
Mi ujdonság feléd?nállunk reggel óta esik a hó!0 fok volt ma kint,estére bizti hidegebb lesz!
Láttam a cb500 as cimboráiddal már tervezitek a turákat,én is beszélgettem a barátaimmal,már várom a májusi találkozót Zentán meg Adán!
Tudtam én, hogy nem lesz ott nagy baj, ha meg koszos volt nagyon akkor az is okozhatta a baját. Az én membránjaim is szinte újnak néztek ki, sőt én azt hittem már voltak cserélve, de a tiedet is látva arra tudok gondolni nagyon jó anyagból készűltek
Viszont a műszeres karbi szinkront csináljátok meg, akkor lesz igazi
Opááá... elirtam a "Sziasztok!"-ot
No kész lett a bukógomba amit kiterveztem méretre,csak még majd gondolkodom h hova rakom! meg majd megvárom a nyár elejét h jó meleg legyen,és ha a moci jó fölmelegszik,akor megpróbáljam az aluminium blokból kiütni a csavart ami beleégett!
Sziastok!
na megvolt a karbi tisztitás!olyan piszkossak voltak h dibidusz! no hát megérte azért szétszedni,sehol se talátam hibát,a gumimembránok olyanok mint az ujjak! a memrán allat találtam piszok meg az alsó csészébe ált a piszokság!
Köszönöm mindenkinek,minden ötlett jójött,h máskor tudjam,mert nem is gondoltam ilyenre,meg ragasztásra,meg óvszerrel felcserélni!
iiigen... főleg 4x20000 hangzik irtó rosszul... Viszont múltkor találtam egy weblapot ahol ócsón (10 körül) lehett rendelni membránokat. Ha Albertnek kell majd az infó utánajárok!
Akkoriban kollégámtól akartam venni egy Kawa Z750-t (84-e?) és előzetes felmérés kapcsán utánajártam a dolognak.
Amúgy nem mennek azok csak úgy tönkre! Nekem a Suzukin típushiba volt. A Japán benzinhez fejlesztették ki a gumi típusát elfeljtették, hogy Európában kicsit más az összetétel
Ezért írtam -tapasztalat alapján- az óvszert! Nagyon vékony, nagyon hajlékony, és trappabíró. Egy szezont kibírt. A tip-top gumiragasztó is tartós, de egy picit merev, azt nem javasolnám. Ha van lehetőség akkor persze csere, de én nem adtam egy db gumiért majd 20,000Ft-ot.
a késeléses eset minket is megdöbbentett, azóta sem tudunk napirendre térni Nagyon sajnálom szegény Cozmát, bivalyerős egészséges sportoló gyerek volt, az esküvője előtt...
Ami megrendítő az egészben, hogy egy magyar csapattársuk gyerekének születését ünnepelte vele a horvát a szerb és a román csapattárs. Végre egyetértés és barátság volt az említett nemzetek fiai között és akkor tessék, egy brutális estébe torkollik... Remélem elkapják a haramadik gazfickót is mielőbb.
Albert, nekem az volt a tapasztalatom a membrán javítással, hogy a ragasztott helyeken vastagabb lett a gumi anyaga, ezáltal ott ki is keményedett kicsit. Ennek következtében elvsztette a szép egyenletes körvonalát és rugóként kezdett működni... Amikor elindult felfelé a ragasztott, keményebb rész megfogta és egyszer csak átpattant rajta majd nagyon megugrott. Ez abban nyilvánult meg, hogy gázadásra nem ment a motor majd egyszer csak véletlenszerűen megiramodott...
Ez egyhengeres 125-ös volt. Gondolhatod, hgoy mi a helyzet egy négyhengeresnél, lehetetlen beszinkronizálni stb. Reméljük, hogy nem ezzel van baj!
A levegőt nem lehet szinkron állítással beállítani de ahhoz hogy megfelelő legyen a szinkron, fontos a levegőcsavarok helyes beállítása. A középső karbiknak tényleg több levegőt kell adni mint a szélsőknek a magasabb üzemi hőfok miatt, nállam ez 1/4 fordulatot jelentett a levegőcsavaron a gyári 1,5-re kicsavart levegőcsavar értékhez hozzáadva. A gyertyakép is indikátora lehet a helytelen levegőbeállításnak. Idővel aztán ezek a gyári értékek változnak a motor elhasználódásának függvényében. Sokak ezért szopnak a belpiacos benzinszegényre karburált motorokkal, főleg hamár a belük ki van taposva és a kompresszióval is baj van.
A szinkronizálással kapcsolatban annyit tennék hozzá, hogy nekem semmi bajom a csöves módszeretekkel mert nagyon rendben van mint házilagos megoldás. Annak hogy én mégis szerelővel állíttatom az az oka, hogy a karbi tengelyen lévő 3 csavar beállítása (sornégy esetében) nem mindíg elegendő. Ugyanis, alapjáraton beállított szuper egyforma szinkron is produkálhat fordulatra különbséget, ha a levegőcsavarok nincsenek normálisan behangolva, ez adódhat a karbik nem egyforma kopásából is. Tapasztaltam mekkora változás lehet 1/4 fordulat elvétele a levegőcsavaron csak az egyik karbinál és ezáltal lett tökéletes a szinkronizálás, de mégegyszer mondom nem csak alapjáraton hanem fordulaton is! Lehet van aki ezt otthon magának is belővi, de nekem megnyugtatóbb ha hozzáértő kezek állítják be, annyiból vagyok szerencsés hogy én ott lehettem mikor csinálta a mester és láttam, hallottam a hangján az eredményt ami magáért beszélt, akárcsak a 4,6l-es fogyasztási eredmény az előtte lévő 6l felettihez képest.
Albert, lefotóztam hova tekerte a mester a műszer mérőcsöveit, de csak az egyik oldali kettőt, értelemszerüen másik oldalon egyanez van. Ha kell lefotózom a levegő állító csavarokat is de az már eldugottabb helyen van.
hát sikerült igazán,könnyen szétszedtem meg ösze is raktam!persze h kifujattam kompreszorral,olyan fényes lett belül h no! gondlokoztam én is picit megprobálom a szinkront ujra az én módom szerint,meg utánnanézek h melyik karburátor a fő amelyikhez kell állitani! sokat szenvedtem a második cilinder toroknál ahol van a csavar a vákumnak,ott elvan tekerve a menet a lukba ,a csavar belemegy szépen,de a vkum lukas csavar meg nehezen csavarodik be,nem is akartam eröltetni!majd gondoltam fúrni bele menetet ujjat,de akor vigyéznom kell h be ne jusson a cilinderbe,akor kell porszivó vagy valamivel kiszivni!
No akkor várom a vididet a szinkronnal!
Nállunk ma még több hó esett,h milyen hüje ez az idő! vasárnap még motroztam!
Látom, hogy szép lett a karbi! ;) A fúvókákat kifújattad kompresszorral? Én a Simonál mindig ezt alkalmaztam!
A karbi szinkronról annyit, hogy a csöves megoldás u.o. pontos mint a gyári műszer ha ügyesen csinálja az ember, ezen felesleges aggódni. Majd teszek fel egy videót a teleszkóp szerelés után én is szinkronozok egyet (ugyanis szelepállítás után kötelező )
Való igaz, hogy négyhengeresnél bonyolultabb a dolog. Ott lehet a nyitja, hogy az egyik hengert ki kell jelölni referenciának és a többit hozzá állítani.
Igen tervezzük a túrákat a tavalyi kis társasággal, de azt se felejtem amit neked igértem, valahogy összehozzuk a találkozót hogy élőben is láthassuk a mocikat.
Mi ujdonság feléd?nállunk reggel óta esik a hó!0 fok volt ma kint,estére bizti hidegebb lesz!
Láttam a cb500 as cimboráiddal már tervezitek a turákat,én is beszélgettem a barátaimmal,már várom a májusi találkozót Zentán meg Adán!
Viszont a műszeres karbi szinkront csináljátok meg, akkor lesz igazi
No kész lett a bukógomba amit kiterveztem méretre,csak még majd gondolkodom h hova rakom! meg majd megvárom a nyár elejét h jó meleg legyen,és ha a moci jó fölmelegszik,akor megpróbáljam az aluminium blokból kiütni a csavart ami beleégett!
na megvolt a karbi tisztitás!olyan piszkossak voltak h dibidusz! no hát megérte azért szétszedni,sehol se talátam hibát,a gumimembránok olyanok mint az ujjak! a memrán allat találtam piszok meg az alsó csészébe ált a piszokság!
Köszönöm mindenkinek,minden ötlett jójött,h máskor tudjam,mert nem is gondoltam ilyenre,meg ragasztásra,meg óvszerrel felcserélni!
Akkoriban kollégámtól akartam venni egy Kawa Z750-t (84-e?) és előzetes felmérés kapcsán utánajártam a dolognak.
Amúgy nem mennek azok csak úgy tönkre! Nekem a Suzukin típushiba volt. A Japán benzinhez fejlesztették ki a gumi típusát elfeljtették, hogy Európában kicsit más az összetétel
Ami megrendítő az egészben, hogy egy magyar csapattársuk gyerekének születését ünnepelte vele a horvát a szerb és a román csapattárs. Végre egyetértés és barátság volt az említett nemzetek fiai között és akkor tessék, egy brutális estébe torkollik... Remélem elkapják a haramadik gazfickót is mielőbb.
Üdv,
Zoli
Ez egyhengeres 125-ös volt. Gondolhatod, hgoy mi a helyzet egy négyhengeresnél, lehetetlen beszinkronizálni stb. Reméljük, hogy nem ezzel van baj!