Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát szétszedni nemigen tudod.Ha a fordulatszám érzékelése hiányos,kimarad,akkor visszazárhat a vezérlő,de lehet benne kimeneti túláramvédelem,ami zárlatos tekercsnél lekorlátoz.A powervezérlő nem más,mint egy késleltetve meghúzó időzítő.Amíg a forgásérzékelőből jövő impulzusok száma alacsony,addig az időzítő nem vált át.Csak kb.7000-es fordulatnál kap olyan sűrű impulzust,amitől váltani fog.Van benne egy alkatrész,egy kondenzátor,ez idővel öregszik,csökken a kapacitása,ez csinálhat ilyen hibát.Viszont ki van öntve,nem lehet szétszedni,valószínű cserélned kell.De előtte nézd át alaposan ,leszakadt,vagy zárlatos kábel is lehet hibaforrás.
A 13 voltot a tekercsnél mértem!De nem is ez aggaszt, hanem, hogy leesik utánna 4 voltra és elenged a mágnes!Ez mitöl lehet? És hogy lehetne megoldani a problémát? amúgy, hogy lehet szétszedni a vezérlőt? Mert ahogy néztem egy egybeöntött valami
Ezt a 13 voltot hol mérted?A bemeneti tápoldalon,vagy már a vezérlő kimeneti pontján,ahol a tekercsre adja a feszültséget?Azt tudd,a powertekercsnek nyitáshoz nagy áramimpulzus kell,ezért jó állapotú akksival,és kellő töltésű fesszabályzóval működik tökéletesen!
Sziasztok lenne egy kis problémám! nem jó a power vezérlö elektronikám mikor bekapcsol a power elöször felmegy a feszültség 13volt ra utánna meg leesik 4-re! nem tudja valaki hogy mi lehet a baja vagy hogy lehet szétszedni a vezérlöt és megkeresni a hibát?vagy egyáltalán hogy működik ez!
Ha valaki tudna segíteni akkor annak megköszönném!
Hát köszi. Majd szombaton átbogarászuk. Átnézünk mindent. Majdcsak jólesz
Hát nem irigyellek!Próbálok segíteni.A powerszelepnél 0.2mm résnek kell lenni közte és a ház között,különben főleg erős kokszos égésnél eltömődik és valahol megakad!Ezért sem szabad túlozni az olajzást!A gyújtása ugyanaz mint a Babettáé:tranzimós,egy érzékelő tekercs,vagy hall elemes mágnesérzékelő van a lendkerék alatt,ez ad impulzust az összeépített gyújtótrafó-elektronikának.Valószínű amikor leesett a helyéről,egy kábel kiszakadt.Ha tiszta gyertyával se megy,akkor erre tippelek.A szimmeringet ki lehet cserélni,de nézzétek át az olaj adagolót,lehet hogy annak akadt fel a csappantyúja!Egyszer az elején keveréket tankoltam bele rutinból,hát egy sarkot mentem vele,többet se!ki kellett pucolnom,hogy beinduljon.Kétüteműhöz mindig csak annyi olaj kell,amennyi a kenéshez feltétlenül szükséges,mert az olaj elveszi a levegőt a benzintöl,és nem fog menni a gép.Szintetikusból meg főleg kevés kell!
De jó lenne matorozni de itt a felvételi és egész héten nem ment a dna de mennék vele de szombaton olyan jót megyek majd vele mert tul leszek azon a szaron de várom már hogy mennyek vele
Mostmár mindegy mert öszeraktuk.
A nagyob probléma az az hogy a power be van szorulva, folyamatosan nyitva áll és nem ugrik visza a hejére. Szombaton ujra szétszedjük, gondolom ugy kéne öszerakni hogy csukott álapotában legyen.
A mégnagyobb probléma meg az hogy nincs szikra Az áram elsem jut a gyertyáig mert nem szikrázik pipanélkül sem.
Elmondom a teljes diagnózist.
Az egyész azal kezdődött hogy a kedves kollégám a suberen a lepkét lejeb rakta két ricnivel azal a célal hogy "joban szántson" Na ezután nekiiramodtunk és már az elején is elégé dadogott a gép a power nyitása környékén, a power kinyitott de nem érte el a teljes fordulatot. Mgáltunk a problémát orvosolni és látuk hogy a trafó ""ahonan a gyertyakábel kilyön, gondolom az a trafó"" na szóval az azt tartó fül el volt törve és csak a kábelek tartották. Ezt megoldván vágtunk egy darab cipőfűzőt és felkötöztük. Kivettük a gyertyán és már akor is gyanus volt hogy fekete olaj volt rajta. Be az új gyertya és a szikrát azal is csak nagyob rugásokra adta, namármost az én tudásom a simson után kimerül de azt A-tól Z-ig vágom. A simomon olyan a gyujtás hogy a berúgó legkiseb mozdulatára is akora szikrát vág hogy egy lovat agyonütne, szerintem ezt az Rc-nek is ígykéne.
Na mind1, ezután kb 20kilóméteren keresztül jólment aztán hirtelen úgy elkezdett füstölni mint egy gyárkémény és le is ált, besem indult. Megnéztük az olajszintet ""szimeringre gyanakodva"" és eltünt az olaj a blokkból pedig biztosan volt bene mert nemrégen cserélte le és nem is ereszt sehol, inen már tudtuk hogy szimeringes lett
Szal röviden enyi és most azt nemértjük hogy hova lett a szikra?
Ráadásul alig veszélyes,mert ha pörzsölsz az úton 120-al,és letörik a hegesztés,azonnal megfogja a kereket,te meg elszállsz mint a Gripenek!
Röviden,mert indulok haza:öntvényt elég nehéz hegeszteni,elő kell melegíteni,direkt öntvénypálca kell hozzá,és utána nem szabad hűteni,csak hagyni kell kihűlni!Egyes öntvényfajtákat homokban hűtik le.De még lehet hogy így is túl rideg lesz,és előbb vagy utóbb eltörik.Én másik kosarat javaslok,mert ha később elenged a hegesztés,szép kis zűrzavart fog csinálni a blokkban!
Csaaó!Én is jártam már igy hogy levolt törve de nem számit semmit ugyhogy sztem hagyhatod!
Deha 1kicsit utánanéznél,találnál hozzá mindent
50es dna? 70 es henger,1gyűrűs dugó ami 3ezer kilométerenként cserélni kell,nagy karbi kipuff variátor...
Aha megvan! Segített is! Köszi!
De sikerült öszebarmolnunk egy kicsit elejtettük a "kuplungkosarat" és letört egy füle, ahová a lamellák ileszkednek be. Ugye az valami hülye öntvényből készült és hát szépen eldurrant.
Na most az a kérdés hogy az megoldás-e ha azt megehgesztetjük "persze ara alkalmas géppel" Utána az nem lesz gyengéb? Vagy jó lesz az úgy?
Jah és ha már itt vagyok akor, ti milyen olajat javasoltok a blokkba?
Hi emberek, gilera dna-t szeretnék tuningolni, mindene gyári, mit ajánlotok?
Engem is érdekelne
roland80@totalcar.hu

Amugy a 125ösök teljesítménye mennyire különbözik a 350es 4üteműekhez képest?
Na,megkaptad?
De mondjuk azsem biztos hogy Rc mert egy kicsit öszvér a gép, a váz az Rx "gilera" de az idomok aprilia idomok, de az is biztos hogy a blokk meg nem a vázba való és így képekről hasonlítgatva az Rc-re hasonlít a legjoban
Az jó lesz!
pamacs69@freemail.hu
Köszi!
Adj egy E-mail címet,van egy szervízkönyvem a 2t 125-ös Gilerákhoz.Igaz az RC-t külön nem részletezi,csak más crosstipust,de szerintem ez is segíteni fog!
Akkor még egy tipp:keresd meg a legközelebbi Piaggio márkakereskedőt,vagy a Pesti központi kereskedést.Ők a jogutódjai a Gilerának is,valószínű beszerzi neked.Vannak itt a neten is,akik árulnak szervízkönyvet,de 50-100 euro,vagy fontért nekem sok.
Nem nagyon találtam...
Nézz szét a hahne-power.de
honlapon,ott lehet hogy találsz.Ott van alkatrész is!
Hy!
Egy kis segítség kéne! Haver rc125-ösét szeretnénk szétkapni de kelene hozzá egy robantott ábra is, ha valaki tudna egy linket mellékelni az jólene vagy ha van ábrája akor vegyen fel msn-re!
Előre is köszi
Volt egy SP-je is,kérdezz rá!