Hard enduroba hujeseg a rekluz ha tudsz kupliungolni..ha nem akkor meg kell tanulni.Ez olyan mindt a menes...ha nem tudsz meg kell tanuni mert kb olyan fontos.A rekluz inkabb a gyorsasagba szamit,motocrossba vagy utcan....
Újabbakon tudsz rendesen kuplungolni is.. Hosinak volt fent 1-2 évig és a kuplung kar fölött volt neki hátsó fék is.. Rengeteg előnye van, de hátránya is legalább annyi. A legnagyobb gond hogy sarasba nem tudsz finoman indulni csak kicsit nagyobb gázon, ez meg nem mindenhol jó. Fákon átmenni dupla gázos technikával se egyszerű vele..
sziasztok! felújító "készletet" akarok ec 125 féknyergéhez előre, nem tudja valaki esetleg a karmantyu meg a porvédőméretét,mert akkor csapágyboltban megrendelném,vagy csak rendeléses? , amúgy meg eggyezhet az 2000 előtti RMével?Mert úgylátom hogy teljesen ugyanazok a fékeik!?
Köszi! Ez az infó is csak megerősíti bennem azt, hogy rekluse nem kell, több hátrány, mint előny. (saját értékrendben)
Aki "érzi" a kuplungot, annak nem kell.
Olyan ez mint a TRAX, annak is rengeteg előnye van, de hátrány is, így aztán ott is azt mondom, inkább nem (saját értékrendben)
Ilyen talajt erdőben még nem tapasztaltam, ami most volt.
Száraznak tűnik a teteje, alatta meg full sár, szétesik az egész, s ha picit megtörik/beszakad a teteje, akkor vége van, elássa magát a motor és csak kapar a sárban.
Ott ugrabugráltam egy katlanban 10m-en át felfelé, mert más technikával képtelenség volt haladni benne.
"ezért pl nem tudod megcsinálni, hogy hegymenetben csapatod neki nyélen, és kupplunggal csipegeted ha szükséges."
Automata kuplungba nem lehet belenyúlni a motoron lévő manuális kuplunggal?
Ha nem, akkor az egy használhatatlan cucc, rengeteg technikánál kellhet, nem csak a csipegetésnél, de tuti félreértek valamit.
Nekem a kupplungos fajta volt. Használtam. Elvileg a váltó mechanikája nem teszi feltétlenül szükségessé a kupplungolást, de egy gázelvételes tehermentesítés előnyére válik.
A kupplung csak a beállított fodulatszám tartományban csúsztat. Pl 2000-től 3000-ig, vagy 1500-tól 4000-ig.
Ezért pl nem tudod megcsinálni, hogy hegymenetben csapatod neki nyélen, és kupplunggal csipegeted ha szükséges. Ez az egyik nagy hátránya.
Önindítós motornál nem érvényesül az előnye, hogy nem fullad le a motor és nem kell rugdosni.
Elindul bármelyik fokozatban, nyilván ilyenkor a kupplung többet kopik, amugy sokat elmegy.
Váltás az bármikor? Gáz elvétellel? Illetve a vissza váltásnál motorfék alatt visszadobni a sebességet? Mert ha nem erdőben vagy, hanem tokod neki akkor hogy reagál a kuplung csusztató? Sokat kibir a rekluse? 2. 3. Van is ugyanúgy elindul, nem venni észre, kipróbáltam.
Állat a rekluse. Végre kész a motor. Sokat állt üresen benzin nélkül. Összes gumi tömítés után, illetve szivocsonk nem volt meghuzva. Olyan szuper a kuplung. Jó a karburátor, szépen jár a gép. Olyan mint egy robogó, de inkább egy elektromos motorra hasonlít. Egyből húz, amikor megmozditom a gázkart. Váltást még szokni kell, nem tudom hogy a legjobb... Illetve a vissza váltás,... Motorfék is van, amikor visszatér alapjárathoz közel akkor jobb vissza váltani. Próbáltam teligázon is, próbáltam gázt vissza engedve, hát szokni kell. Nagggggyon jó. Bár a lábféket visszatenném ennyi év motorozás után van hiánya. Triálozni lehet a géppel, egy helyben állni is könnyedén megy.
rekluse-ból is van többféle. Szerintem a központi rugócsere oldja meg a bajodat. Mert az egyik rugó pont ezt produkálja. A golyók számának változtatása a csúsztatás fordulatszámtartományát változtatja, tovább, csúsztat, vagy hamarabb összezár.
Egyébként vettem endurót. Exc 400. 199 órával. nincs fékpeadál, helyette kétoldalt 2 fékkar
utóbbi években biztosan nem ment. tárolgatták. olajat lekéne cserélnem, akkor leveszem a deknit.
Köszi. Az a helyzet, hogy a deknit csak egybe lehet levenni, nincs külön kuplung dekni. Bele kell nézzek még, nem láttam. Jelenleg alapjáraton a kerék meg-megmozdul, forgatja. ezen nem lehet finomhangolni? Mármint állítási lehetőség? az biztos hogy fordulatra érzékeny. Most ahány motor annyi féle variáció. mármint ccm/ alapjárati fordulat eltérés, csak lehet valahol állítani rajta.
A központi rugót kell kicserélni. Abból van olyan, ami már alapjáraton összezár, valószínűleg ez van benne neked . Ez olyan mint az automata váltós kocsi, sebességbe téve mászik, ha nem fékezel.
Van olyan ami kicsivel alapjárat felett zár. Ez olyan mint a robogó. Ez a legjobb, nekem ezzel volt szerelve.
A harmadik nagyobb fordulaton zár, amikor már nagy teljesítményt ad le a motor.
Ezekkel variálj első körben. Utánna lehet játszani a golyókkal.
Köszönöm tanacsaitokat siker végre !! Több ötletet egybegyurtam:) feltöltöttem alsó munkahengert olajjal, rákapattam a légtelenítőt a csővel, felső munkaengert is felontottem kb 5 perc mulva amikor láttam hogy lent megjelenik készrehuztam alul és csoda légtelenités nelkul is jolett! Köszönöm mégegyszer!
Aki "érzi" a kuplungot, annak nem kell.
Olyan ez mint a TRAX, annak is rengeteg előnye van, de hátrány is, így aztán ott is azt mondom, inkább nem (saját értékrendben)
Az enyémnél bele lehetett, bár nagy fordulaton a nagy ellenerők miatt nehezen és nem pontosan, mint a gyári rendszernél.
Van több ujjabb ripus, azokat nem ismerem, de valószínűleg fejlesztették a dolgon.
http://youtu.be/5gBeh_Pe49E
Gyenge idegzetűeknek nem ajánlom az utolsó 30mp et.
Száraznak tűnik a teteje, alatta meg full sár, szétesik az egész, s ha picit megtörik/beszakad a teteje, akkor vége van, elássa magát a motor és csak kapar a sárban.
Ott ugrabugráltam egy katlanban 10m-en át felfelé, mert más technikával képtelenség volt haladni benne.
Automata kuplungba nem lehet belenyúlni a motoron lévő manuális kuplunggal?
Ha nem, akkor az egy használhatatlan cucc, rengeteg technikánál kellhet, nem csak a csipegetésnél, de tuti félreértek valamit.
A kupplung csak a beállított fodulatszám tartományban csúsztat. Pl 2000-től 3000-ig, vagy 1500-tól 4000-ig.
Ezért pl nem tudod megcsinálni, hogy hegymenetben csapatod neki nyélen, és kupplunggal csipegeted ha szükséges. Ez az egyik nagy hátránya.
Önindítós motornál nem érvényesül az előnye, hogy nem fullad le a motor és nem kell rugdosni.
Elindul bármelyik fokozatban, nyilván ilyenkor a kupplung többet kopik, amugy sokat elmegy.
Meg a hegyoldalas eldőlés, motorfelállítást is szokni kell, a szabadon futó hátsó kerék miatt.
utóbbi években biztosan nem ment. tárolgatták. olajat lekéne cserélnem, akkor leveszem a deknit.
A központi rugót kell kicserélni. Abból van olyan, ami már alapjáraton összezár, valószínűleg ez van benne neked . Ez olyan mint az automata váltós kocsi, sebességbe téve mászik, ha nem fékezel.
Van olyan ami kicsivel alapjárat felett zár. Ez olyan mint a robogó. Ez a legjobb, nekem ezzel volt szerelve.
A harmadik nagyobb fordulaton zár, amikor már nagy teljesítményt ad le a motor.
Ezekkel variálj első körben. Utánna lehet játszani a golyókkal.
A rekluse oldalán biztos van leírás.