Hónolásnál leváló szemcsék szerintem nem szerencsés, ha bekerülnek az alkatrészekbe, főleg csapágyakba, de mivel úgy is cseréled a csapágyat mindegy :)
Ha nincs benne, kevesebb cuccot kell elmosni, egyszerűbb úgy kitakarítani a hengert szerintem hónolás után, ha nincs benne semmi felesleges alkatrész.
Az is lehet azért nem bírod szétszedni, mert a leváló finomszemcsék beágyazódtak neked miközben megpróbáltad megindítani, de majd kiderül.
A power alkatrészek ne legyenek eltörve, ennyi. A henger csapágyfészek meg ahol mozog benne a power az szokott kikopni, a rudazatok helyei az oldalsó szelepben, meg az átmenő a közép szelepen, maguk a rudazatok, stb, de sokat úgy se tudsz vele mit csinálni (max csere) szerencsére a gasgas power nem olyan, hogy a kopások miatt belenyal a dugóba, max hangja lesz, elkezd zörögni. Ha tied ennyire passzentos, ott még nagy bajok nem lehetnek.
Ha kivetted pucold is meg róla a ráégett kormot, s úgy tedd vissza.
Csapágyra belevalót vegyél! Nem csak méretre belevalót, hanem egyéb adatok is fontosak (illesztés, stb)
Persze h. kivettem.......:) anélkül a jobbos fele sem jött volna ki. Köszi a tippet próbálgatom, de nem akar megindulni, majd talán most áztatás után....... Igen a power benne volt, és szalajtós TANULT barátom jól látja azért, mert a MESTER azt mondta.
A hitelesség kedvéért a történetet röviden leírva: DAFI: - Hoztam a hengert mérni, szétszedem és visszahozom a hónolásra!
MESTER: - Nem kell kiszedni, meghónolom így, nem számít - csak hogy szalajtós jól szórakozzon és utána SZAKMAI érvekkel alá tudja támasztani iróniájának okát. :)
Az részemről is OK, hogy úgy szokták (nyilván ezért is kérdeztem rá), de igazából azt nem látom h. így miért lenne rosszabb vagy mi lenne ezzel a gond. A henger így is - úgy is kristálytisztára el lesz takarítva és úgy visszaépítve, nyilván vigyázva arra h. semmilyen mechanikai sérülést ne okozzak a tisztítás közben. Ez alap. Innentől kezdve a sorrend szerintem irreleváns.
Köszönöm a segítséget mégegyszer, majd beszámolok a további fejleményekről!
Még egy kérdés: power alkatrészein mit szoktál ellenőrizni/mérni (kopások, berágódások stb....)? A csapágyakat természetesen cserélem.
A 42 es csavart kivetted mind2 oldalról?
Ha igen, akkor a 28 as rudat a 29 rúddal ki tudod kocogtatni a helyéről, ha tolásra nem jön ki.
Utána ha kint a 30, akkor a 32/49 et már a 31 irányából szintén ki tudod kocogtatni.
Az picit fura, hogy így lett meghónolva, hogy a powerszelep benne volt...úgy tudom ki szoktak venni mindent a hengerből előtte.
Melegítettem nem adta magát, ráadásul a középső nyelv tengelye is baszik megmozdulni, úgyhogy most benzinfürdőt vesz a henger kátrányoldás céljából....remélem használ valamit!
Hát igen egyetértek, ő nem az a kategória aki ezt elbohóckodná......... És ért is hozzá nem kicsit, tehát nem vitatkoznék vele szakmai kérdésekről...................:)
Lehet h. már a szarrákopott dugót gányolták bele és azért nem szorult meg. Visszamegyek és ráméretek mégegyszer h. biztosra menjünk. A power-t megpróbálom melegítve, köszi!
Számít a hőmérséklet különbség...nem mondom, hogy ennyit, de számít.
Hivatalosan 20C-n kéne mérni, s ráadásul a hengernek a mérőműszereknek is együtt 20C n kéne lennie,
akkor születnek a legnagyobb hülyeségek, ha mondjuk télen visznek a mínuszba méretni a hengert egy fűtött műhelyben lévő helységbe ahol ott álltak a mérőeszközök,
s nem hagyják a hengert átmelegedni, teljesen más értékeken van a műszer hőtágulás, mint a hengeré, ezért fals mérés lesz.
De ugyanez igaz arra is, amikor mondjuk a mikró, amivel belövik az intót másutt volt.
Szerintem 0.01-os pontosságú eszközökkel nem lehet 0.01 pontossággal mérni :)
Egy gépműhelyben dolgozó mester, aki napi szinten ezzel foglalkozik, szerintem ilyen bakikat nem követ el, különben szart gyárt napi szinten, ha nem tud mérni.
Egyébként értem én a cinizmust csak nem nevetek. Ez így történt, az eseményeket írtam le, azt nem mondtam h ez így nem lehet faszság - nem tudom x fokra mennyit változhat - te igen? Légrádi Gábor (Székesfehérvár) a mester jó pár évtizede csinálja, jó nevű, sok szerelő hord hozzá hengereket mérni/fúratni. A 450 EXC-m hengerét is ő csinálta és nincs vele gond.
Ok, ha a gyári 71.99 akkor lehet hogy most 72.00, de nem értem, hogy a csába nem szorult bele a 71.95 ös dugó...
Ha a mester mérte, akkor tuti jó a mérés.
Ha 72.00 a legkisebb méreted és wössner dugót akarsz bele, megveheted az alapot, ami 71.93 as.
A melegítést úgy értem, hogy melegíts rá a hengerre és úgy próbáld meg a power csapágyakat kivenni, ami nem akar kijönni.
Köszi a tippeket. A henger gyári méret a szervízkönyv szerint 71,99. Elvittem megméretni akkor 71,99 és 72,00 között mért a gépműhelyes hengerfúró mester. Azért hónoltattam mert a gyári hónolás már kevésnek látszott és gondoltam így egyenletesebb felületet kapok. A 72 körüli azt jelenti h. 72 és 72,01 között mozog attól függően h. milyen magasságban méred a hengert - nyilván nem egyenletesen kopott - és ezért írja a szervízkönyv a LEGKISEBB átmérőt a dugó-heger illesztésnél. A melegítést h. érted? Melegìtve lenne a mérvadó a mérés? Csak mert a mester 72,02 is emlegetett amikor kint volt a henger a napon és megmelegedett pár fokot. Wössner-t szeretnék belerakni én is úgyhogy akkor 0,07-el számolok.
Az S3 C biztos h. 71,95 bele van gravírozva. Azt ne kérdezd miért az volt és hogy nem szorult meg......
Még egy dolog, ha az a dugó 0.15-dot kopott vagy nem volt rendes kenés, vagy rengeteg üzemórát ment, esetleg még az is lehet hogy S3 nál a C-s dugó nem is 71.95 ös méret...
Mérjétek meg újra azt a hónolt hengert. Úgy tudom a gyári új henger van 72.00-s méreten. Fura lenne ha hónolás után, főleg ami nem érintő megmarad alapméreten.
Mi célból lett hónolva? Illetve mit jelent a 72.00 környéke?
Elég furának tartom, ha az hónolás után 72.00, s nem ragadt bele a 71.95 ös S3 dugó, amikor összerakták.
Dugó függő melyiket mennyire kell illeszteni, a dugó gyártója megadja, de a 300 as ok általában 0,07 adra vannak, max 0.06, alá ne menj!
A wössner dugót amit beleraktam 0.07 ra illesztettem.
72.1 re kopott hengerbe is belerakhatod, akár a 71.93 as alapméretes dugót is, csak kicsit szólni fog benne, azaz célszerűbb nagyobbat keresni,
nem tudom mik a lehetőségek, nem néztem még szét. 71.94 es dugónál tartok, 72.01 es hengerrel.
igazad van, de hát benne van a motorban, hajíntsam ki? Ahogy mondod a rutint gátolja. érdekes, jó, de a kuplungot húzkodni, belecsípni az igazi motorozás.
Te mennyire illesztetted a dugattyút? 0,06-ra íra a könyv 0,1-ig tűréssel. Most hoztam a gépműhelyből 72,00 környékén van a henger hónolás után. A könyve azt írja h. a legkisebb mért hengerátmérőhöz kell illeszteni a dugót, így ha a 72,00-hoz illesztem a 71,94-es B-s dugót kell beleraknom. Az érdekes az h. C-s 71,95 -ös (S3) dugó volt benne, de az szarrá kopva - 71,8- nál nagyobbat nem tudtam rajta mérni. Kérdés az h. ennyire nem értett hozzá aki előtte felujította vagy szokás kisebbre illeszteni az előírtnál? (vagy nem a legkisebb
henger átmérőhöz illesztett....)
A gyári előírások is érdekesek.......henger: 71,99-72,1-ig jó - ez ok de 72,1-be milyen dugót raksz, ha a D 71,96???. Mondjuk wisecoból láttam 72-est lehet h. az lenne a D+ méret?:)
Ha nincs benne, kevesebb cuccot kell elmosni, egyszerűbb úgy kitakarítani a hengert szerintem hónolás után, ha nincs benne semmi felesleges alkatrész.
Az is lehet azért nem bírod szétszedni, mert a leváló finomszemcsék beágyazódtak neked miközben megpróbáltad megindítani, de majd kiderül.
A power alkatrészek ne legyenek eltörve, ennyi. A henger csapágyfészek meg ahol mozog benne a power az szokott kikopni, a rudazatok helyei az oldalsó szelepben, meg az átmenő a közép szelepen, maguk a rudazatok, stb, de sokat úgy se tudsz vele mit csinálni (max csere) szerencsére a gasgas power nem olyan, hogy a kopások miatt belenyal a dugóba, max hangja lesz, elkezd zörögni. Ha tied ennyire passzentos, ott még nagy bajok nem lehetnek.
Ha kivetted pucold is meg róla a ráégett kormot, s úgy tedd vissza.
Csapágyra belevalót vegyél! Nem csak méretre belevalót, hanem egyéb adatok is fontosak (illesztés, stb)